Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

BMW Road Show 2018 - vyskúšali sme tri úplne rozdielne bavoráky

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 14.05.2018 Autor: Krakatau
Čitatelia: 1255 [Novinky - Reportáž]

BMW Motorrad Slovensko v rámci upevnenia pozície na našom trhu prichádza tento rok s novým modelom prezentácie motoriek nazvaným BMW Road Show 2018 s podtitulom Kamión plný motoriek. Najbližšie sa takto budete môcť odviezť už najbližšie dni u dealera K-Moto v Košiciach a Tech Moto na Ivanskej ceste v Bratislave.

Ako už z názvu vyplýva, jedná sa o kamión naložený najnovšími modelmi, určenými na vyskúšanie zákazníkom, putujúci po dílerstvách BMW na Slovensku. Ešte predtým, ako sa celý tento kolotoč rozbehol podujatím v košickom K-Moto, prebehlo úvodné „predpodujatie“ pre pozvaných hostí 10. mája 2018 na motokárovom okruhu v Dlhej pri Trnave.

BMW Road Show 2018 - vyskúšali sme tri úplne rozdielne bavoráky

Keďže sa jednalo o moje premiérové stretnutie s modelmi bavorskej značky, tešil som sa po prečítaní pozvánky ešte viac a veril, že počasie mi dopraje užiť si túto ochutnávku naplno.

Po príchode na miesto mi pohľad ihneď zabehol na širokú paletu strojov určených na vyskúšanie, od malej G 310 R, cez skoro kompletný rad Heritage, vodníkové boxery R, RS a samozrejme GS, až po minuloročnú novinku K 1600 B. Špeciálne na túto akciu sa podarilo importérovi zohnať aj aktuálnu novinku F 750 GS, ktorá však ďalej s kamiónom necestovala. Staticky bola prítomná aj okruhová karbónová lahôdka HP4 Race a previezť v rámci areálu sa dalo aj na elektrickom C-evolution.

BMW Road Show 2018 - BMW HP4 Race
BMW Road Show 2018 - BMW HP4 Race

Chvíľu po začiatku akcie, po krátkom brífingu, bola na pláne krátka okružná jazda (ktorá nakoniec až taká krátka nebola – cca 100 km), spojená so vzájomným striedaním vybraných motoriek. Na to, že sme boli iba štyria, bol výber strojov pekným prierezom produkcie. Konkrétne enduro F 750 GS, naháče R 1200 R a S 1000 R a bagger K 1600 B.

R 1200 R

BMW Road Show 2018 - BMW R 1200 R
BMW Road Show 2018 - BMW R 1200 R

Ako som už v úvode spomenul, jednalo sa o môj prvý kontakt s BMW, nemohol som preto začať inak, ako s boxerom. Prvý sa mi teda pod zadok dostal 125-koňový vodník, pri zdvíhaní zo stojana pôsobiaci na mňa dosť mohutne, avšak hneď prvé metre ma presvedčili o úplnom opaku. Keďže sa jedná o poslednú generáciu boxera, tak nebolo cítiť prítomnosť žiadnych charakteristických - pre niekoho možno negatívnych - javov, o ktorých som čítaval v testoch starých vzduchom chladených modelov. Naopak vzhľadom k môjmu štýlu bola jazda veľmi príjemná a dynamická, bez akýchkoľvek náznakov nekomfortu. K tomu prispieval aj uvoľnený posed, nádherne pružný záťah zásluhou 125 Nm krútiaceho momentu pri 6500 ot./min., o pohodlí o ktoré sa staral podvozok Dynamic ESA, na našich cestách hlavne v režime „Road“, ani nehovorím. V porovnaní s režimom „Dynamic“, ktorý som zase viac ocenil v rýchlejších zákrutách to bola čistá žehlička. Na pohranie sa so všetkými možnými nastaveniami, ktoré som vyčítal z ovládacích prvkov a svojsky riešenej prístrojovky, by bolo treba viac času a my sme chceli hlavne jazdiť, takže som si počas jazdy prepínal v podstate iba režimy podvozka a zvyšok ani nebolo treba riešiť.

F 750 GS

BMW Road Show 2018 - BMW F 750 GS
BMW Road Show 2018 - BMW F 750 GS

Po prvom striedaní sa mi ušlo miesto za rajdami nového eFka v cestnejšej verzii označenej 750GS. Samozrejme, po prechode z boxera s takmer o tretinu väčším objemom a cca rovnako nižším výkonom to chce chvíľu zvyku, ale po pár sto metroch je už všetko OK. Treba radiť častejšie a držať motor vo vyšších otáčkach, ale ide to úplne prirodzene. Vidno, že pri tomto modeli sa rátalo s menej skúsenými jazdcami, prípadne nežným pohlavím, v porovnaní s jeho endurovejším bratom 850GS. Nízky posed je aj na moju výšku úplne akurát, k dobrému pocitu prispieva aj úzka stavba a k ovádateľnosti predné 19-palcové koleso. Potešila prítomnosť príplatkových fičuriek ako bezkľúčový štart a nová farebná TFT prístrojovka. Tá sa naozaj vydarila a na druhej strane ani na takomto „entry level“ stroji nepôsobí nijako nepatrične. Za jeho rajdami sa mi tak zapáčilo, že som na ňom nakoniec strávil väčšinu skoro stokilometrového okruhu, napriek tomu, že som ho pôvodne ani nemal nejako „vo výhľade“.

Pozri tiež:

18.04.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4821 Strany: 4 [Testy a predstavenia - Test]

-

Kompletne nové BMW F750 a F850 GS 2018 sme vyskúšali v Španielsku

Po desiatich úspešných rokoch GS strednej triedy bavorská značka prináša úplne nové stroje, poháňané novým motorom z vlastnej dielne, v novom ráme, so sviežim dizajnom a voliteľnou výbavou zo segmentu prémiových modelov.

 

G 310 R

BMW Road Show 2018 - BMW G 310 R
BMW Road Show 2018 - BMW G 310 R

Po návrate do areálu som namiesto občerstvenia sa v pristavenom foodtrucku využil príležitosť a vytiahol som najmenšieho zástupcu značky na motokárovú trať. Pôvodne som mal v pláne zobrať ho na výjazd, ale v porovnaní s ostatnými a ich tempom by som ťahal za kratší koniec a na druhej strane, čakať ma sem-tam museli tak či tak. Priznám sa, že pri prvom osobnom kontakte pred rokom som sa na malé R-ko pozeral dosť cez prsty a riešil detaily, ktoré pre cieľovú skupinu jazdcov nie sú vôbec podstatné. Áno, je to motorka pre mladých, prevažne do mesta. Avšak na takejto úzkej trati, ktorá primárne ani nie je určená pre motocykle, s ostrými zákrutami nebol čas sa ničím takýmto zaoberať a naopak naplno sa prejavili všetky jeho výhody. Akurátny posed, pekne spolupracujúci podvozok, nízka hmotnosť zabezpečujúca dobrú ovládateľnosť, točivý jednovalec, ktorý si priam pýta „poza uši“ a to všetko bez najmenšieho strachu o neprimeranú rýchlosť. Osobne si viem užiť chvíle aj na motorke, ktorú viem využiť naplno, teda sa nemusí pri mojom štýle jazdy „flákať“ a toto boli jedny z nich.

BMW Road Show 2018 - vyskúšali sme tri úplne rozdielne bavoráky
BMW Road Show 2018 - vyskúšali sme tri úplne rozdielne bavoráky
BMW Road Show 2018 - vyskúšali sme tri úplne rozdielne bavoráky
BMW Road Show 2018 - vyskúšali sme tri úplne rozdielne bavoráky

Čo dodať na záver? Asi len poďakovanie ľuďom z BMW Motorrad Slovensko, za perfektne zorganizovanú akciu. Počasie navzdory predpovedi vyšlo skvele, nálada bola uvoľnená a nesmiem zabudnúť ani na ohľaduplnosť kolegov pri spoločnej jazde. Verím, že tento štýl prezentácie bude mať aj u BMW Motorrad na Slovensku úspech a že si všetci zúčastnení v tohtoročnom premiérovom slovenskom kolotoči užili túto akciu aspoň tak, ako ja.

Registračný formulár na BMW Road show, ktorá prebehne v sobotu 19. 5. u dealera Tech Moto na Ivanskej ceste v Bratislave, nájdete tu.

Foto:
 BMW F 750 GS 2018 BMW R 1200 R 2018 BMW G 310 R 2018
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWBMWBMW
Model:F 750 GSR 1200 RG 310 R
Rok:201820182018
Novinka:NOVINKA 2018
Kategória:Cestovné enduroNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)dvojvalcový boxer (4T)jednovalec (4T)
Objem:853 ccm1170 ccm313 ccm
Max. výkon:77.5 k (57.0 kW) / 7500 ot.125.1 k (92.0 kW) / 7500 ot.34.0 k (25.0 kW) / 9500 ot.
Max. krútiaci moment:83 Nm / 6000 ot.125 Nm / 6500 ot.28 Nm / 7500 ot.
Kompresný pomer:12,7:112.5:110.6:1
Vŕtanie x Zdvih:84 x 77 mm101.0 x 73.0 mm88.0 x 62.0 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinouvzduchom a kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazkardanreťaz
Zdvih vpredu:151 mm140 mm140 mm
Zdvih vzadu:177 mm140 mm131 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová 2 piestikdvojkotúčovájedno kotúčová
Priemer bŕzd vpredu:305 mm320 mm300 mm
Pneu vpredu:110/80 R19120/70 ZR 17110/70 R 17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:265 mm276 mm240 mm
Pneu vzadu:150/70 R17180/55 ZR 17150/60 R 17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:224 kg231 kg158.5 kg
Výška sedla:815 mm790 mm785 mm
Rázvor:1559 mm1515 mm1374 mm
Dĺžka:2255 mm2165 mm1988 mm
Šírka:922 mm880 mm896 mm
Výška:1350 mm1285 mm
Objem nádrže:15 l18 l11 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:190 km/h145 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:4.1 s
Spotreba paliva:4.1 l/100km4.9 l/100km3.33 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 274 kmcca 275 kmcca 247 km
Servisný interval:10 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:za príplatok
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii, za príplatok rozšírené nastavenia
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii, za príplatok rozšírené nastavenia
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:za príplatokza príplatok
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:za príplatokza príplatok
LED smerovky:za príplatok
El. Podvozok:za príplatokza príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:za príplatok
Quick-shift:za príplatok
Kontrola tlaku v pneumatikách:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatokza príplatok
Farebná TFT prístrojovka:za príplatok
Poznámka:
Poznámka:Cena 5/2018: od 9 150 eurCena 5/2018: 13 150 eurCena 5/2018: 4 950 eur

Pridané: 14.05.2018 Autor: Krakatau pošli na vybrali.sme.sk

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
mx-open-2018-side

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

HD-demotruck-side-05-2018

mikona-05-08

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2018 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 32356 | Včera: 156138