Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 30.05.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 8024 [Testy a predstavenia - Test]
Veľké porovnávacie testy, pri ktorých môžeme v reálnom čase preskakovať z jednej motorky na druhú, prejsť si rovnaký úsek za rovnakých podmienok na viacerých strojoch, doslova milujeme. Minulú jeseň sa nám podarilo nakombinovať 6 noviniek a 6 jazdcov do jedného termínu a na jedno miesto, a to za katalógovo krásneho počasia - priam neuveriteľné! Nech sa páči, dnes servírujeme: Honda XL750 Transalp, Suzuki V-Strom 800DE, KTM 890 SMT, Yamaha Tracer 9 GT+, Moto Guzzi V100 S a BMW R 1250 GS Adventure.
Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia, Pallika, Andre, Janči, Feri
Video: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia, Pallika, Andre, Janči, Feri
Na nejaký pekný redakčný tripík ideme záverom sezóny takmer každý rok - sčasti za odmenu, sčasti na stmelenie kolektívu. Ostatné tri roky vždy smerovali na východ, takže som sa ako jediný západniar znepokojene ozval, že veď spravme konečne čisto cestný trip smerom na západ, inak zahájim protestný štrajk. Vedenie spoločnosti mojej žiadosti vyhovelo, i zavolal som do kultového Kalte Kuchl, zajednal ubytko, jedlo, chlast a ostatné potrebnosti, a hlavne som hypnotizoval motorkových bohov, aby nám vyšlo dobré počko. Túto činnosť som robil asi nadmieru dobre, pretože počas celého tripu sme mali čistučké azúro. Vlastne všetko klapalo až podozrivo hladko. Vrátane dvoch defektov. Tie som tajne spôsobil ja sám, pretože som vedel, že sa nijako nebudem musieť podieľať na ich oprave, a hlavne som chcel preveriť kolegov, pupkatých štyridsiatnikov, či vôbec ešte vedia opravovať defekty.
Čiže asi tak. Išli sme na šiestich čerstvučkých dostatočne zabehnutých strojoch; pri ich výbere sme dbali najmä na rozmanitosť značiek a typov - dalo by sa povedať, že motorku podobnú niektorej z tejto šestice má doma väčšina z vás. Nech sa páči:
Stroje sme si priebežne striedali, a našich pomocníkov sme požiadali aj o to, aby ich v závere ohodnotili. Vo videu teda uvidíš naše osobné hodnotenia ako Awiu a Herghotta, ale aj celkové hodnotenie šiestimi jazdcami. Tým, že sme s týmito motorkami jazdili v prostredí, v ktorom sa cítia ako doma, a že sme si ich striedali a hodnotili svedomito, sme dosiahli azda najobjektívnejší výsledkový rebríček.
Poď sa s nami stručne pozrieť do Fischbacherských Álp na našich respondentov aj s krátkym hodnotením. Na poslednej strane potom nájdeš aj naše video a celkové tabuľkové hodnotenie.
Až do momentu, kedy som sa odviezol na novom osemstovkovom Strome, by som dokázal povedať, že Transalp je takmer dokonalá motorka. Nestojí veľa, dobre vyzerá, nič nežerie, nie je zakrpatená, má širokú ponuku príslušenstva, a v neposlednom rade dobre jazdí. Lenže keď som potom sadol na Stroma, všetko bolo inak. Síce nevyzerá tak dobre ako Transalp, a v tejto terénnejšej verzii má aj vyššiu cenu, ale... Hm, ako to opísať... Strom jednoducho jazdí lepšie a má aj lepší podvozok. Dilema rovnaká ako pri hľadaní manželky: má byť pekná a menej šikovná, alebo naozaj „lepšie jazdiť a mať lepší podvozok“, ale nebudú ju očami preťahovať všetci okoloidúci? Ok, už príliš zachádzam na tenký ľad, obzvlášť keď jedna z motoriek má v názve „trans“, slovíčko dnes vyvolávajúce rôzne reakcie.
Samého by ma zaujímalo, ako by to asi vyzeralo, keby sa trebárs na vrchu nejakého horského priesmyku stretli dva manželské páry, pričom jeden by bol na Transalpe, druhý na Strome. Jeden pár by vtipkoval najskôr o vzhľade tej druhej motorky, druhý pár zase o vlastnostiach. Transalp trochu stráca na podvozkovej stránke, ale má napríklad lepšiu ochranu pred vetrom. Strom je vďaka nastaviteľnému podvozku vhodnejší na viacero povrchov a situácií, hutnejší krúťak posádku lepšie vytiahne z nižších otáčok, a celkovo je Strom akoby o niečo dospelejší.
S Transalpom som nabehal túto sezónu veľké množstvo kilometrov, Slovensko krížom-krážom a ako bonus aj dovolenku na Balkáne. Od prvého momentu veľmi pozitívne dojmy, je ľahký, veľmi obratný a prekvapil aj športový a točivý motor, aký Transalp nikdy predtým nemal. To je určite výhoda, ale aj nevýhoda, pretože niekedy je potrebné ten výkon loviť aj vo vyšších otáčkach, hlavne keď je naložený alebo vezie dvojicu pasažierov. Skvele sa osvedčil aj na turistike, a to vrátane jazdenia v off-roade. Pri jazde sólo si podvozok hravo poradí aj s nástrahami terénu, jazdenie po bosnianskych šotolinách som si vyslovene užil. Jeho ľahkosť a obratnosť mi umožnila sa túlať aj samému po neznámych cestách necestách. Vo dvojici už potrebuje trochu pritvrdiť podvozok - hlavne zadný tlmič, ale tu mu chýba hydraulické nastavenie predpätia, čo je rozhodne škoda. Všetko toto Transalp korunuje aj skvelou spotrebou paliva.
Veľmi zvedavý som bol aj na nového V-Stroma, paradoxne sme sa k nemu dostali až koncom sezóny. Papierovo V-Strom zaostával oproti Transalpu, a bol dokonca drahší. Ako to už ale u Suzuki býva, tak robí motorky, ktoré sú lepšie ako na prvý pohľad vyzerajú. V-Strom má dospeláckejší motor, má mohutnejší krútiak už v stredných otáčkách a aj keď papierovo je slabší ako Transalp, tak pocitovo je to presne naopak. Takže pre cestovné enduro je ten motor naladený lepšie a tiež sa vie majiteľovi odmeniť skvelou spotrebou.
Lepšie je na tom aj podvozkovo, má totiž plne nastaviteľný podvozok a za veľkú výhodu považujem určite aj možnosť nastavenia predpätia na zadnom tlmiči. To je super pre jazdu vo dvojici a s batožinou. Taktiež je trochu väčší ako Transalp - spolujadec má viac miesta a možno aj trochu viac pohodlia vzadu. No a v neposlednom rade je tu bohatšia výbava, V-Strom má quickshifter, kryt motora, kryty rukoväti atď.
Honda XL750 Transalp | Suzuki V-Strom 800DE | ||||
|
|
POKRAČOVANIE článku na ďalšej strane: KTM SMT vs. Yamaha Tracer 9 GT+.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Honda | Suzuki |
Model: | XL750 Transalp | V-Strom 800DE |
Rok: | 2023 | 2023 |
Novinka: | NOVINKA 2023 | NOVINKA 2023 |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 755 ccm | 776 ccm |
Max. výkon: | 91.8 k (67.5 kW) / 9500 ot. | 84.3 k (62.0 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 75 Nm / 7250 ot. | 78 Nm / 6800 ot. |
Kompresný pomer: | 11,0 : 1 | 12.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 87 x 63.5 | 84.0 mm x 70.0 mm |
Palivový system: | PGM FI | vstrekovanie |
Rozvod: | OHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 200 mm | 220 mm |
Zdvih vzadu: | 190 mm | 220 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-R21 M/C 54H | 90/90-21M/C 54H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm | 260 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-R18 M/C 70H | 150/70R17M/C 69H |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 208 kg | 230 kg |
Výška sedla: | 850 mm | 855 mm |
Rázvor: | 1560 mm | 1570 mm |
Dĺžka: | 2325 mm | 2345 mm |
Šírka: | 838 mm | 975 mm |
Výška: | 1450 mm | 1310 mm |
Svetlá výška: | 210 mm | 223 mm |
Objem nádrže: | 16.9 l | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 4.35 l/100km | 3.7 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 291 km | cca 405 km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Quick-shift: | za príplatok | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | USD vidlica Showa SFF-CZ, nastaviteľné predpätie podvozka | plne nastaviteľný podvozok KYB, USB |
Poznámka: | ||
Poznámka: | 43mm Showa SFF-CA EURO 5 Honda Smartphone Voice Control pre telefóny so systémami Android aj iOS. Cena 03/2023: 9 990 eur | Easy Start System a low rpm assist Cena 08/2023: 10 990 EUR |
Pridané: 30.05.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 40639 | Včera: 177672