Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 16.02.2023 Autor: Matej Mularčík
Čitatelia: 5468 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
BMW sa úplne utrhlo z reťaze a značne inovovalo naháč M 1000 R. Najzreteľnejšou novinkou sú lakovanie a aerodynamické krídelká, tie v dnešnej dobe už nesmú chýbať.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2023 | Nasledujúci
Krídelká fungujú od rýchlosti 160 km/h a pri rýchlosti 220 km/h vytvárajú prítlak 11 kg, čo je viac ako pri superbikovom RR. Doteraz sa BMW držalo svojho predsavzatia, že výkon v naháči má byť využiteľný a dobre ovládateľný. Táto politika už radila BMW skôr na koniec zoznamu hypernaháčov, ale Mko to všetko mení a dokonca sa dostáva na špičku zoznamu hypernaháčov so svojim výkonom 210 koní (napríklad Ducati Streetfighter V4 má výkon 208 koní a Kawasaki Z H2 „len“ 200 koní).
Výkonový vrchol 210 koní je pri 13 750 otáčkach, no obmedzovač vás zastaví pri 14 600 otáčkach. Na naháč sú to kruté čísla, ale aby som vás ďalej pomotal, tak krútiaci moment 113 Nm nájdete až v zbesilých 11 000 otáčkach. Základná verzia S 1000 R má kruťák 112 Nm pri 9 250 otáčkach. Tak čo poviete?
My v redakcii sme veľmi zvedaví ako sa tieto stroje budú pohybovať po cestách, už z týchto čísiel je nám jasné, že to bude zábava, no a na okruhu budú mať superšporty vrásky. Mko má skôr bližšie k superšportu ako k naháču S1000R. Motor je takmer identický so superšportom. BMW samozrejme využilo svoje skúsenosti s variabilným časovaním ventilov ShiftCam a tým pádom vyriešilo aj spodné „hluché otáčky“, skrátilo štvrtý, piaty a šiesty prevodový stupeň a pridalo 2 zuby na rozete. ShiftCam doteraz používalo iba erero, ale už sa dostalo aj do tohto hypernaháča. K prepínaniu dochádza pri 9 000 otáčkach, kde spodné otáčky majú za úlohu vydolovať čo najvyšší krútiaci moment a ostré vačky majú za úlohu
dosiahnuť maximálny výkon.
Vyspelá elektronika je samozrejmosťou, ponúka režimy Rain, Road a Dynamic a na okruh ponúka režim Race. V Race je ďalej možnosť zvoliť si medzi tromi ďalšími a tým sú Race Pro 1, Race Pro 2 a Race Pro 3. V okruhovom nastavení je možné nastavovať úroveň zásahu kontroly trakcie, aj úroveň dvíhania predného kolesa, ktorú viete upravovať podľa potrieb. Trakciu je možné úplne jednoducho korigovať tlačidlami +/-. Asi je zbytočné spomínať, že sa tu nachádza obojstranný quickshifter, ktorý je samozrejme v základe, ale BMW počítalo aj s tými, ktorí radi bláznia na okruhu a je možnosť toto radenie otočiť s tým, že jednotka sa radí nahor.
Máme tu aj Launch Control a novú nazval by som ju okruhovú funkciu, Brake Slide Assist. Na normálnej ceste zas viete využiť asistent pre rozjazd do kopca. M 1000 R má elektronické odpruženie DDC poslednej generácie, to má za úlohu dodávať jazdcovi maximálnu spätnú väzbu. Brzdy sú, ako inak, radiálne štorpiestiky M, ktoré sa nachádzajú aj na modeli M 1000 RR. Kolesá je možné mať buď kované, ktoré sú už v základe, alebo príplatkové karbónové, ktoré sú súčasťou balíku M Competition. Pre takto výkonný motocykel je štandardom tlmič riadenia, ktorý je ale navyše nastaviteľný. To je doplnené aj novými širšími riadidlami.
Cena M 1000 R začína na 22 290 eurách. V prípade voľby čiernej farby musíte pridať M Competition Package za 5 546 eur. Ďalej je možné napríklad z výbavy spomenúť Akrapovič M Titan v cene 2 118 eur, ten odľahčí nielen vašu peňaženku ale aj celú motorku o 2,7 kg.
Pridané: 16.02.2023 Autor: Matej Mularčík Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2023 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 156314 | Včera: 212814