Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 16.07.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 12737 [Testy a predstavenia - Test]
Už predošlé eRko bola mašina dvoch tvári. Na ceste sa to s ním dalo pekne roztočiť no slová ako decentné, slušné a na pohodu sa k nemu hodili viac. Avšak najnovšia generácia modelu BMW R1200R je na pohľad skok inam, a tá minulá oproti nemu vyzerá ako klasika. No vraví sa, nesúď knihu podľa obalu.
Text: Feri Zubal - zeON, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Feri Zubal - zeON
Na BMW R1200R sadám hneď po tom ako som vrátil RS-ko a nestačím sa diviť, ako dokáže motorku zmeniť doslova pár detailov. Nemyslím na iný vizuál, teda počet plastov či iných detailov, ktoré sú každému jasné. Myslím na jazdné vlastnosti, ktoré sú totálne odlišné, akoby tie motorky snáď ani nevychádzali z jedného základu. Tak chtiac/nechtiac v hlave porovnávam R vs. RS a samozrejme sa do hlavy tlačia aj myšlienky ohľadom predchodcu.
Biele R-ko s ostro červeným rámom a plastmi aj pod motorom, mňa ako mladú dušu rozhodne oslovilo. No je to až prekvapujúce, na koľko odlišné dojmy z motorky, vo mne vyvolali ostatné farebné prevedenia. Nuž obal je zdá sa rozhodujúci, a stojí za to zamyslieť sa aj nad takým „detailom“ ako farba. Ktovie čo sa podvedome spúšťa v hlave už pri sadaní na stroj.
Vedome však opäť vnímam prepracované detaily aj to ako mi celé R-ko vlastne ladí dokopy (okrem veterného štítku). Aj tu platí, že mnoho komponentov už z rady modelov BMW poznáme. Napríklad rovnako tvarované kolesá nájdeme aj na predchodcovi. Čo však zvlášť vynikne je červený rám, új ten veru môžem. Trošku sci-fi predný svetlomet, s LED centrálnou časťou, bude zrejme tým dielcom, ktorý pre zmenu objavíme aj na neskorších generáciách (osvedčilo sa aj pri jazde v noci).
Opäť mi nedá nespomenúť aj zadné, vnútri predelené, LED svetlo a vlastne lietajte si po R-ku očami kade tade, komu sa páči ako to BMW skladá dokopy, ten zrejme bude spokojný. Od bŕzd, cez rám, motor, svetlomety, zavesenie kolesa, kolies, plastov až po také tlačidlá na riadilách musím povedať, toto veru môžem. Samozrejme aj tu, ako u BMW R1200RS, nájdeme odhalený štartér a aj tu chýba zadný blatníček. Nepáči sa mi ani do strán trčiaci chladič, ktorý sa aj snaží nekričať na okolie „aha som tu“, no chudák, musí tam byť. Ale rozmerný motor mi k tejto strojovni pasuje, aj to, že o sebe dáva vedieť vytŕčaním do strán. Že pri pohľade spredu ruší nejakú tú akčnú siluetu? Kto si to myslí, tak nech, podľa mňa dodáva R-ku taký správny silácky charakter.
Pozrite si prosím test o BMW R1200RS, naháč sa mi do rúk dostal v rovnakej výbave rozšírenej o bezkľúčové zapaľovanie Keyless Ride a rýchloradenie Gear shift assistant Pro. Možnosti nastavenia výbavy, tak isto aj nepreberné informácie ktoré motorka dokáže zobraziť sú rovnaké, nebudem to teda opisovať dva krát, zameriam sa na nové veci.
03.06.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 20320 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]
Návrat RS-ka od BMW do triedy sport-touring je bezpochyby pekným počinom. Model BMW R1200RS však rozhodne poteší viac turistov než brúsičov stúpačiek. Podarený stroj však ukázal, že nič nie je dokonalé, no radosť z jazdy, tá ma ťahala stále ďalej a ďalej.
V prvom rade ma zaujalo, že displej je o čosi lepšie čitateľný aj v priamom svetle, než tomu bolo na RS-ku. Netuším, čím to je. Je totiž taký istý. Zrejme za to môže jeho trochu iný sklon, možno to, že je trošku viac „utopený“, každopádne sa mi stále moc nepáči.
Keyless Ride to je pekná frajerinka a aj praktická. Kľúč uložený bezpečne vo vnútornom vrecku v bunde, nie je treba ho hľadať a motorka fičí. Stačí stlačiť tlačidlo tam kde by ste ináč pchali kľúč. Keď to tlačidlo dlhšie podržíte zamkne sa volant a keď sa chcete dostať pod sedadlo, už nestačí mať kľúč iba v bunde. Tak pozor na to aby ste si ho tam nevymkli.
A iný je posed. Môžu za to široké riadidlá, nižšie uložené sedadlo a pozmenená geometria stroja. Že to zmenilo chovanie celej motorky, vnímanie jazdy a že som nespomenul čo a ako s Gear shift assistant Pro? Lebo o tom až tam, kde sa jazdí.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Dr. Jekyll, Mr. Hyde, Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 16.07.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 122582 | Včera: 209943