Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 28.06.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 18178 [Testy a predstavenia - Test]
Tisícdvojstovkový roadster od BMW je tak trochu iná motorka. Motor trčiaci do strán, kardan, letmáč a podivný podvozok (Vpredu Telelever a vzadu Paralever ). To vidíte hneď na prvý pohľad, ale to je stále nič. Pretože keď sa pozriete bližšie, tak už viete, kde sú všetky tie peniaze.
Vlastne nestačí sa len bližšie pozrieť, to by ste videli stále málo. Treba pozerať detailne.
O pohodlie sa stará už spomínané tele a para. Samozrejme jednoducho elektronicky nastaviteľné jedným tlačidlom na ľavom prepínači. Tu nesmiem zabudnúť aj na vyhrievané hefty, s dvoma úrovňami vyhrievania. Na pravej strane, prepínač, cvak cvak.
Bezpečnosť má na starosť ABS, ktoré mi tu mimochodom vôbec neprekážalo, na rozdiel od niektorých iných motorádov, tlmič riadenia, antipreklz (ASC) znova, ako inak, jednoducho vypnuteľné, respektíve zapnuteľné jedným „čudlasom“.
Dizajnové a „premakané“ detaily ako krásne kolesá, prepojenie predných brzdových hadíc, jasne že pancierových, a to aj na zadnej. Nesmiem zabudnúť na predný štítok, do ktorého som sa asi zamiloval a podľa mňa najkrajšie prevedený „gombík“ štartovanie – vypínanie. Ten ma teda dostal. A v podstate skoro všetko tak nejako vycibrené.
No a čo sa skrýva pod už spomínaním nielen dobre vyzerajúcim, ale aj veľmi dobre fungujúcim plexi štítkom?
Klasický boxer s protiľahlými piestami s objemom 1170 kubíkov so štyrmi ventilmi na valec. Motor je pre mňa veľké prekvapko. Od nejakých 3000 točiek sa dá pekne turistikovať a keď to prekopnete cez 5 až 5,5 tisíc nestačíte sa diviť, ako sa nechá vytáčať. Plný krúťak 119 Nm je už pri 6000 a 110 koní pri 7500 otáčkach. A to vám poviem, tie otáčky tam máte hneď, aj keď som to fakt nečakal od takéhoto klasika. Takéto dva v jednom ma milo prekvapilo! Ide si bez prehnaných vibrácií, nejako strašne neprotestuje v nízkych otáčkach a hore ťahá ako zjašený! Ale na druhej strane sa mi to zdá také až moc sterilné. Pri vrnknutí do plynu sa to skoro vôbec nehodí do strany, keď pozabudnem podradiť vôbec ma neprefacká, rýchlosť tam capne kľudne bez spojky, prevodovka ide stále krásne...nič tu vlastne nenaznačuje niečo čo by ma silno priťahovalo.
Čo ale čakám od motorky, čo má jedným čudlom meniteľný podvozok a ukazuje mi tlak v pneu? To nemôže byť ani trochu „vulgárne“!
Stále mám na rozume ten podvozok. Ten má na svedomí totiž celkový pocit bezpečia počas jazdy. Či som sa prepletal mestom, alebo sa kochal krajinkou, stačilo navoliť COMF a o moje pohodlie sa postarala elektronika. Tele a para krásne filtrujú a ja si užívam aj ten pre mňa dosť sterilný motor pri otáčkach nepresahujúcich 4000.
Stačí ale zatočiť viac šúlcom, otáčky vyletia bleskovo do maxima a už si aj popravujem chuť s doteraz frigidne pôsobiaceho motora. Ešte prepnúť ESA na SPORT, podvozok sa aj za jazdy behom chvíľky pritvrdí, no a nám už neutečie ani žiadny „jogurťák“.
Znova už sto krát spomínané tele a para a ich „nadprirodzené“ vlastnosti. Predok sa pri brzdený v náklone neponára jak „kosta konkordia“, zadok drží ako prikovaný. K tomu prirátajme prirodzený, vzpriamený posed, geometriu stroja, nepotrebnosť vysadania, široké rajdy, nejaké to ABS plus ASC a výsledok je jasný.
Posed je dobrý nielen pri takzvanej paľbe, ale aj pri turistikovaní. Sedíš v hlboko vykrojenom pohodlnom sedle, ktoré Ťa ani po dlhšej dobe neotravuje. Rajdy sú relatívne vysoko umiestnené, široké a padnú hneď do ruky. Pogumované stúpačky boli umiestnené vlastne ako? Absolútne bez výčitiek! Aj dobre tvarovaná nádrž si zaslúži len pochváliť. Dá sa do nej pekne zaprieť a tak to má byť.
Pretože keď pri paľbe zapojíš do práce citlivé, ale čitateľné brzdy s ABSkom, možnosť zaprieť sa do nádrže len uvítaš.
Pri BMW to je skoro samozrejmé. Kto by to nečakal aj tu? Asi nikto. Podvozok si pred jazdou nastavíš podľa „nákladu“, nacvakáš všetky tri kufre, nahodíš za seba svoju „Rebeku“ na pohodlné sedlo a už len valíte smer neznámo. Pri spotrebe niekde okolo 5 litrov, čo mi vychádzalo celkovo aj s fotením, si myslím, že to nepôjde o moc viac ani pri plnom naložení a jazde prispôsobenej vo dvojici. To je podľa mňa na dvanástovku s takýmto výkonom a hmotnosťou slušná spotreba, čo poviete?
Neviem a ani si nechcem odpustiť tento odstavec.
Na R1200R som sa fakt že tešil. Nie len preto, že som zatiaľ skúsil len jedného bawora, aj to radový štvorvál (K1300S), ale aj preto, že sa mi jeden pánko snažil vtlačiť do hlavy, že to ide lepšie ako mnou obľúbené Guzzinky. Ako to už býva, každý máme svoju pravdu. Možno by sa tu hodilo také malé porovnanie s Guzzi Sport 1200. A zároveň to tu využijem ako časť o konkurencii.
R1200R ani si nedovolím napísať to slangové že Brambor. Toto nie je brambora v žiadnom prípade. Je to síce trochu sterilná motoráda, ale má ozaj niečo do seba.
Sport 1200 – to je proste Guzzi
Na záver už len dodať, že za tie prachy dostanete veľa, veľa muziky. Motorku na každodenné použitie, na kochačky krajinou, na turistiku, ale aj na naháňačku so svojimi „jogurtovými“ parťákmi. Nielen že všade dobre jazdí, ale jazdí za päť litrov na stovku. K tomu vyzerá inak ako všetko ostatné, tak čo viac dodať?
podvozok, dizajn, všestrannosť | taká tá bezpohlavnosť |
Servisný interval | 10 000 km |
Spotreba | 5 l/100km |
Objem nádrže z toho rezerva | 18 l (3 l rez.) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 300 km |
Cena motorky | 14 261,- EUR |
Nosič kufra topcase | Pri kúpe moto 132 €, je to integrovaný držiak všetkých 3 kufrov EUR |
Kufor topcase | 330 € + 20 € zámok |
Nosič bočných kufrov + kufre | Pri kúpe moto 132 € + 594 €(+40 € zámky) |
Príplatok ABS | SICHERHEITSPAKET ABS+ASC 711,- EUR |
Vyhriavané rukoväte | 199 EUR |
Turistické plexi | 347 € s drziakom (nie ten co bol na moto) |
Tankvak | 220 EUR |
Padacie rámy | 366 € (originál), na moto boli Wunderlich 220 € |
Páčka brzdy | 58 EUR |
Stupačka | aj s gumou 78 EUR |
Spätné zrkadlo | 62 EUR |
Smerovka | LED 39 EUR |
Svetlomet | 217 EUR |
Text: Milan Mikulík - mikulec
Foto: Filip Kalka - masochista
Motocykel na test poskytla spoločnosť FMoto Bavaria, s. r. o. . Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | BMW | Moto Guzzi |
Model: | R 1200 R | 1200 Sport 8V |
Rok: | 2012 | 2012 |
Kategória: | Naháč | Športovo cestovná |
Motor: | ||
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1170 ccm | 1151 ccm |
Max. výkon: | 110.2 k (81.0 kW) / 7500 ot. | 104.7 k (77.0 kW) / 7000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 119 Nm / 6000 ot. | 105 Nm / 6750 ot. |
Kompresný pomer: | 12.0:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 101.0 x 73.0 mm | |
Palivový system: | vstrekovanie | |
Rozvod: | DOHC (4V) | |
Chladenie: | vzduchom a olejom | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | kardan |
Zdvih vpredu: | 120 mm | |
Zdvih vzadu: | 140 mm | |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 265 mm | 282 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 | 180/55-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 198 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 223 kg | 240 kg |
Výška sedla: | 800 mm | 800 mm |
Dĺžka: | 2145 mm | 2195 mm |
Šírka: | 872 mm | 840 mm |
Výška: | 1285 mm | 1160 mm |
Objem nádrže: | 18 l | 23 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 5 l/100km | 5.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 270 km | cca 313 km |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 04/2012: 11 600 ,- EUR bez ABS, 12 200 s ABS |
Pridané: 28.06.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 152497 | Včera: 226258