Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (22 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (60)  [Verzia pre tlač] Tlač

BMW R1200R 2012 - slušný nevychovanec

 Zdieľať

Pridané: 28.06.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 17375 [Testy a predstavenia - Test]

Tisícdvojstovkový roadster od BMW je tak trochu iná motorka. Motor trčiaci do strán, kardan, letmáč a podivný podvozok (Vpredu Telelever a vzadu Paralever ). To vidíte hneď na prvý pohľad, ale to je stále nič. Pretože keď sa pozriete bližšie, tak už viete, kde sú všetky tie peniaze.

Investované prašule

Vlastne nestačí sa len bližšie pozrieť, to by ste videli stále málo. Treba pozerať detailne.
O pohodlie sa stará už spomínané tele a para. Samozrejme jednoducho elektronicky nastaviteľné jedným tlačidlom na ľavom prepínači. Tu nesmiem zabudnúť aj na vyhrievané hefty, s dvoma úrovňami vyhrievania. Na pravej strane, prepínač, cvak cvak.
Bezpečnosť má na starosť ABS, ktoré mi tu mimochodom vôbec neprekážalo, na rozdiel od niektorých iných motorádov, tlmič riadenia, antipreklz (ASC) znova, ako inak, jednoducho vypnuteľné, respektíve zapnuteľné jedným „čudlasom“.

BMW R1200R

Dizajnové a „premakané“ detaily ako krásne kolesá, prepojenie predných brzdových hadíc, jasne že pancierových, a to aj na zadnej. Nesmiem zabudnúť na predný štítok, do ktorého som sa asi zamiloval a podľa mňa najkrajšie prevedený „gombík“ štartovanie – vypínanie. Ten ma teda dostal. A v podstate skoro všetko tak nejako vycibrené.

No a čo sa skrýva pod už spomínaním nielen dobre vyzerajúcim, ale aj veľmi dobre fungujúcim plexi štítkom?

BMW R1200R
Také nemecká PS-dvojka. To čo je tu infošiek na taký „obyčajný“ naháč... Dojazd, teplota vzduchu, priemerná rýchlosť a spotreba, aktuálna spotreba, tripy a odo, tlak v pneu, hodiny, zaradený kvalt, stav paliva a teplota motora. Samozrejme kontrolky ABS a ASC, rezerva, baterka, neutrál (zdvojený, keďže tu je aj ukazovateľ zaradeného kvaltu ), diaľkové a veľké, pre každý smer vlastné kontrolky blikačiek. To je mimochodom dobrá vec, pretože smerovky sa zapínajú úžasne každá strana zvlášť, ale vypína sa len na pravej strane. Aspoňže sú inteligentné a asi po 20 sekundách sa vypnú samé, kebyže na ne zabudnem a nevšimnem si ani výrazné blikajúce kontrolky. Inak ak chceš zapnúť všetky štyri, tak stačí stlačiť oba zapínače naraz a je to. Najprv sa mi to celé zdalo ako veľká hovadina, ale neskôr sa mi to zapáčilo. Je to v poho a také prirodzené, ale to vypínanie malo byť pre každú zvlášť a na svojej strane. Jo a smerovky samy o sebe sú tiež nie len pekné, malé, ale aj silno viditeľné.

BMW R1200R
Ešte som len začal a už by aj stačilo, nie? Lenže je tu ešte niečo. Keďže je podvozok elektronicky nastaviteľný a to v troch režimoch (SPORT, NORMAL a COMFORT), je tu možnosť aj základného, tzv, východzieho nastavenia. Motorku treba mať nezaťaženú, najlepšie na hlavnom stojane a vy si môžete nastaviť, ako budete motorku zaťažovať. Sám jazdec, jazdec s batožinou, dvaja pasažieri a kompletka dvaja plus batožina. Trošku som na to pozeral, že načo, ale neskôr mi to docvaklo. Proste nato! Prečo to tam nemať, keď to už je takéto premakané? Toto tomu len pridá na hodnote. Áno, dá sa namietať, že čím viac tu je takýchto serepetičiek, tým je väčšie pravdepodobnosť porúch, ale to ma fakt netrápi. Keby sme sa týmto heslo riadili, tak doteraz sme v jaskyniach.

Čo je viac? Motor či podvozok?

Podvozok som ako-tak zbežne predstavil, treba spomenúť aj motor. Klasické suché opísanie tabuľkových údajov a trochu omáčky okolo. Ono by to aj sedelo k nemeckej motorke. Strohé, jasné, jednoduché a hlavne suché opísanie jej vlastností. Lenže ja som sa presvedčil, že aj taká frigidná Nemka má niečo do seba. Ona sa totiž na takú puritánku len hrá. Ale teda po poriadku.

Klasický boxer s protiľahlými piestami s objemom 1170 kubíkov so štyrmi ventilmi na valec. Motor je pre mňa veľké prekvapko. Od nejakých 3000 točiek sa dá pekne turistikovať a keď to prekopnete cez 5 až 5,5 tisíc nestačíte sa diviť, ako sa nechá vytáčať. Plný krúťak 119 Nm je už pri 6000 a 110 koní pri 7500 otáčkach. A to vám poviem, tie otáčky tam máte hneď, aj keď som to fakt nečakal od takéhoto klasika. Takéto dva v jednom ma milo prekvapilo! Ide si bez prehnaných vibrácií, nejako strašne neprotestuje v nízkych otáčkach a hore ťahá ako zjašený! Ale na druhej strane sa mi to zdá také až moc sterilné. Pri vrnknutí do plynu sa to skoro vôbec nehodí do strany, keď pozabudnem podradiť vôbec ma neprefacká, rýchlosť tam capne kľudne bez spojky, prevodovka ide stále krásne...nič tu vlastne nenaznačuje niečo čo by ma silno priťahovalo.

Čo ale čakám od motorky, čo má jedným čudlom meniteľný podvozok a ukazuje mi tlak v pneu? To nemôže byť ani trochu „vulgárne“!

Asi predsa podvozok, aj keď...

Stále mám na rozume ten podvozok. Ten má na svedomí totiž celkový pocit bezpečia počas jazdy. Či som sa prepletal mestom, alebo sa kochal krajinkou, stačilo navoliť COMF a o moje pohodlie sa postarala elektronika. Tele a para krásne filtrujú a ja si užívam aj ten pre mňa dosť sterilný motor pri otáčkach nepresahujúcich 4000.

Stačí ale zatočiť viac šúlcom, otáčky vyletia bleskovo do maxima a už si aj popravujem chuť s doteraz frigidne pôsobiaceho motora. Ešte prepnúť ESA na SPORT, podvozok sa aj za jazdy behom chvíľky pritvrdí, no a nám už neutečie ani žiadny „jogurťák“.
Znova už sto krát spomínané tele a para a ich „nadprirodzené“ vlastnosti. Predok sa pri brzdený v náklone neponára jak „kosta konkordia“, zadok drží ako prikovaný. K tomu prirátajme prirodzený, vzpriamený posed, geometriu stroja, nepotrebnosť vysadania, široké rajdy, nejaké to ABS plus ASC a výsledok je jasný.

Posed je dobrý nielen pri takzvanej paľbe, ale aj pri turistikovaní. Sedíš v hlboko vykrojenom pohodlnom sedle, ktoré Ťa ani po dlhšej dobe neotravuje. Rajdy sú relatívne vysoko umiestnené, široké a padnú hneď do ruky. Pogumované stúpačky boli umiestnené vlastne ako? Absolútne bez výčitiek! Aj dobre tvarovaná nádrž si zaslúži len pochváliť. Dá sa do nej pekne zaprieť a tak to má byť.

Pretože keď pri paľbe zapojíš do práce citlivé, ale čitateľné brzdy s ABSkom, možnosť zaprieť sa do nádrže len uvítaš.

Samá kochačka, rezbovačka a čo tak turistika?

Pri BMW to je skoro samozrejmé. Kto by to nečakal aj tu? Asi nikto. Podvozok si pred jazdou nastavíš podľa „nákladu“, nacvakáš všetky tri kufre, nahodíš za seba svoju „Rebeku“ na pohodlné sedlo a už len valíte smer neznámo. Pri spotrebe niekde okolo 5 litrov, čo mi vychádzalo celkovo aj s fotením, si myslím, že to nepôjde o moc viac ani pri plnom naložení a jazde prispôsobenej vo dvojici. To je podľa mňa na dvanástovku s takýmto výkonom a hmotnosťou slušná spotreba, čo poviete?

Niečo navyše

Neviem a ani si nechcem odpustiť tento odstavec.
Na R1200R som sa fakt že tešil. Nie len preto, že som zatiaľ skúsil len jedného bawora, aj to radový štvorvál (K1300S), ale aj preto, že sa mi jeden pánko snažil vtlačiť do hlavy, že to ide lepšie ako mnou obľúbené Guzzinky. Ako to už býva, každý máme svoju pravdu. Možno by sa tu hodilo také malé porovnanie s Guzzi Sport 1200. A zároveň to tu využijem ako časť o konkurencii.

R1200R ani si nedovolím napísať to slangové že Brambor. Toto nie je brambora v žiadnom prípade. Je to síce trochu sterilná motoráda, ale má ozaj niečo do seba.

Sport 1200 – to je proste Guzzi

Záver

Na záver už len dodať, že za tie prachy dostanete veľa, veľa muziky. Motorku na každodenné použitie, na kochačky krajinou, na turistiku, ale aj na naháňačku so svojimi „jogurtovými“ parťákmi. Nielen že všade dobre jazdí, ale jazdí za päť litrov na stovku. K tomu vyzerá inak ako všetko ostatné, tak čo viac dodať?

Plusy, mínusy

podvozok, dizajn, všestrannosť taká tá bezpohlavnosť

Pozadie / Wallpaper:

BMW R1200R
BMW R1200R
BMW R1200R

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Názov motorky a ročník:

Servisný interval 10 000 km
Spotreba 5 l/100km
Objem nádrže z toho rezerva 18 l (3 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) 300 km
Cena motorky 14 261,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Nosič kufra topcase Pri kúpe moto 132 €, je to integrovaný držiak všetkých 3 kufrov EUR
Kufor topcase 330 € + 20 € zámok
Nosič bočných kufrov + kufre Pri kúpe moto 132 € + 594 €(+40 € zámky)
Príplatok ABS SICHERHEITSPAKET ABS+ASC 711,- EUR
Vyhriavané rukoväte 199 EUR
Turistické plexi 347 € s drziakom (nie ten co bol na moto)
Tankvak 220 EUR
Padacie rámy 366 € (originál), na moto boli Wunderlich 220 €

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 58 EUR
Stupačka aj s gumou 78 EUR
Spätné zrkadlo 62 EUR
Smerovka LED 39 EUR
Svetlomet 217 EUR

Text: Milan Mikulík - mikulec
Foto: Filip Kalka - masochista

Motocykel na test poskytla spoločnosť FMoto Bavaria, s. r. o. . Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.

Foto:
 BMW R 1200 R 2012 Moto Guzzi 1200 Sport 8V 2012
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWMoto Guzzi
Model:R 1200 R1200 Sport 8V
Rok:20122012
Kategória:NaháčŠportovo cestovná
Motor:
Typ motora:dvojvalcový boxer (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1170 ccm1151 ccm
Max. výkon:110.2 k (81.0 kW) / 7500 ot.104.7 k (77.0 kW) / 7000 ot.
Max. krútiaci moment:119 Nm / 6000 ot.105 Nm / 6750 ot.
Kompresný pomer:12.0:1
Vŕtanie x Zdvih:101.0 x 73.0 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:vzduchom a olejomvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardankardan
Zdvih vpredu:120 mm
Zdvih vzadu:140 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 17120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:265 mm282 mm
Pneu vzadu:180/55 ZR 17180/55-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:198 kg
Hmotnosť s náplňami:223 kg240 kg
Výška sedla:800 mm800 mm
Dĺžka:2145 mm2195 mm
Šírka:872 mm840 mm
Výška:1285 mm1160 mm
Objem nádrže:18 l23 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5 l/100km5.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 270 kmcca 313 km
Poznámka:
Poznámka:Cena 04/2012: 11 600 ,- EUR bez ABS, 12 200 s ABS

Pridané: 28.06.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (22 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (60)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 14487 | Včera: 152709