Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 21.01.2018 Autor: Krakatau
Čitatelia: 7497 [Novinky - Reportáž]
Husqvarna spravila rozhodujúci krok v pláne návratu na cesty. Po troch rokoch slintania nad konceptami Vitpilen/Svartpilen 401 a ich väčším súrodencom Vitpilen 701 z roku 2015 nám predstavila ich produkčné verzie na prezentácii pre strednú Európu, ktorá sa konala v bratislavskej Design Factory.
V rámci tejto akcie boli pre prítomných na okuk a omak k dispozícii všetky tri modely nového radu Real Street – dizajnovo aj technicky jednoduché motocykle bez zbytočností, prinášajúce čistý zážitok z jazdy v štýle novej filozofie „Simple. Progressive.“vzdávajúcej hold modelu Silverpilen z polovice minulého storočia. Keďže prezentácia bola statická, bolo si v rámci sprievodného programu možné na nich „zajazdiť“ aspoň pomocou virtuálnej reality po nórskych serpentínach alebo v Rotterdame. Bol to celkom fajn zážitok, cítiť ako ľahko sa mozog nechá zmiasť, keď človek sedí na motorke, oči sledujú cestu, vnímajú okolie, vidia zákrutu, ale žiadne očakávané sily pritom na telo nepôsobia. Vedel by som si niečo také predstaviť ako relax na dlhé zimné večery.
V dnešnej dobe už neprekvapí prepojenie celej akcie so sociálnymi sieťami, takže hashtagy bolo vidieť na každom kroku.
Ale k motorkám, o nich bola celá akcia vrátane dvojjazyčnej prezentácie. Behom nej sme sa dozvedeli čo-to z histórie firmy a potom prišiel rad na samotné novinky.
Prvým z radu je model Vitpilen 401 – biely šíp, dizajnovo od pôvodnej štúdie z roku 2014 našťastie nie veľmi zmenený sériový model v modernom neo-café kabáte jednoduchých tvarov podčiarknutých príznačnou farebnou kombináciou bielej s jemnými krikľavo žltými prvkami. Do konceptu zapadajú aj jednoduché tvary predného a zadného svetla využívajúceho LED technológiu. Prístrojový panel je pomerne strohý, ale základné informácie poskytuje v dostatočnej miere. Riadidlá zapadajú do café štýlu, teda sú delené, ale napriek tomu nie príliš nízke a posed je v rámci možností uvoľnený. Technika je totožná s koncernovým súrodencom KTM Duke 390, t. j. jednovalcový vodník s objemom 375 ccm, dávajúci výkon 44 koní a krútiak 37 Nm v ráme z oceľových rúrok, šesťstupňová prevodovka s antihoppingovou spojkou. Predná nenastaviteľná 43-mm upside-down vidlica, rovnako ako zadný monoshock pochádza od tiež koncernových WP. Brzdy ByBre majú priemer kotúča vpredu 320 mm a radiálne uchytený strmeň a vzadu kotúč s priemerom 230 mm. Samozrejmosťou je dvojkanálové vypínateľné ABS od Boschu. Kolesá sú 17-palcové, vypletané. Suchá hmotnosť je priaznivých 148 kg.
Čierny šíp je tvarovo aj technicky v základe úplne zhodný model, ako už názov naznačuje, v čiernej farbe, avšak trochu drsnejšie ladený do štýlu scrambler, vrátane vyšších „motokrosových“ riadidiel a teda aj vzpriamenejšieho posedu a terénnych pneumatík. Zaujme tiež plastový nosič umiestnený na nádrži a ochranný kryt pod motorom. Oproti bielemu kafáču je suchá hmotnosť iba o dva kilogramy vyššia.
A nakoniec najočakávanejší väčší (pocitovo aj objemovo) súrodenec predstavený na minuloročnej jesennej výstave EICMA v Miláne. Dizajnovo sa maximálne možne drží konceptu predstaveného v roku 2015 a oproti 401-ke prekvapí aj prepracovanejšími detailami, hoci si v zásade ponecháva rovnakú jednoduchosť.
Po vzore menšieho modelu využíva tak isto koncernovú techniku KTM, v tomto prípade však z väčšieho Duka 690. To znamená vodou chladený jednovalec 693 ccm s výkonom 75 koní pri 8000 ot./min. a krútiakom 72 Nm pri 6750 ot./min. Prevodovka je rovnako šesťstupňová s antihoppingovou spojkou. Rám je pozváraný z chróm-molybdénových rúrok. Predná nastaviteľná vidlica od WP má priemer trubiek 43 mm. Brzdy sú od Bremba, vpredu opäť radiálne uchytený strmeň, rovnako s dvojkanálovým vypínateľným ABS od Boschu. Rozmer predného kotúča je 320 mm. Zadný kotúč je priemeru 240 mm. Kolesá sú na rozdiel od menšieho súrodenca liate 5-lúčové, avšak so zhodným priemerom 17 palcov.
Podľa informácií by všetky modely mali byť k dispozícii v showroomoch v marci tohto roka. Ceny sú aj podľa oficiálnej stránky evidentne nastavené tak, aby neliezli „do kapusty“ malým Dukom. 401-ka bez ohľadu na verziu vychádza na 6350 eur a 701-ka má cenovku 10150 euráčov.
Nedá mi nenapísať, že napriek absencii akéhokoľvek priameho dynamického dojmu mi všetky tri motorky nevdojak vliezli „pod kožu“ a celú akciu vrátane sprievodného programu som si užil. Už zostáva len vydržať a tešiť sa na skúšobnú jazdu, či sa moje prvé statické dojmy potvrdia. :-)
Na akciu nás pozvala spoločnosť Husqvarna motorcycles SK.
Pridané: 21.01.2018 Autor: Krakatau Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 214694 | Včera: 203562