Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 10.05.2018 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 11356 [Testy a predstavenia - Test]
Najmenšiu Ninju sme tento rok stihli vyskúšať hádam v každom možnom režime, do akého sa takáto motorka môže dostať. Škrtli sme na nej slajdre na okruhu, odviezli sme sa na nej dvaja v prepchatom meste, a naložili sme jej aj na diaľnici. Obávam sa, že jej nemáme čo vytknúť; všetko zvláda s nadhľadom.
Text: Peter Fischer (výška a hmotnosť: 188 cm, 75 kg)
Text: Tomáš Hajduch - Awia (výška a hmotnosť: 182 cm, 76 kg)
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer, Miro Masničák, Dunlop.media
Neoficiálne zábery novej minininje sa objavili už minulé leto. Z nich bolo jasné, že dizajnovo tento model poskočil o dve triedy hore. Parametre motora sme vtedy nepoznali, ale dnes, keď sme na nej nalietali už toľko kilometrov, vieme povedať, že aj motoricky je nadpriemerná. Čiže máme tu dizajn, za ktorý sa netreba ani trochu hanbiť, a motor, ktorý výborne potiahne. Ideálna kombinácia.
Treba povedať, že aj predchodkyne vždy dobre vyzerali - vyskúšali sme 250 aj 300, tú dokonca dvakrát. A aj sa dobre predávali, tristovka sa v rokoch 2013 a 2014 držala v top 10 až 15 najpredávanejších motoriek na Slovensku. Nová Ninja 400 ide v nastavenej stope viac ako chvályhodne, pretože zlepšila všetko čo sa dalo - má výkon na hranici A2 vodičákov, na svet svieti dvoma atraktívnymi ledkovými svetlami a jej celkový štýl čerpá z väčších Ninjí ešte viac. Plus, celkom pochopiteľne, využíva pri tom grafiku svojho extra úspešného superbajkového Kawasaki Racing Team. Na promo videu na nej dokonca jazdili továrenskí jazdci Jonathan Rea a Tom Sykes. Nech sa snažím akokoľvek, nespomínam si na žiadnu inú motorku v nižšej triede, ktorej by sa venovali takéto zvučné mená.
Nový motor podrástol o celých 103 kubíkov, ale pritom je ľahší než jeho predchodca. Dokonca celá motorka je o niekoľko kilečiek ľahšia než tristovka (pohotovostná 168 kg). Výkon je zároveň o celých 15 koní vyšší, a dostupnejší v nižších otáčkach. Zadná pneumatika je už reálne "dospelácka", čiže so šírkou 150 mm. Aj prístrojovka je modernejšia a celkom rozumne rozvrhnutá, s inverzným LCD displejom a ukazovateľom zaradeného kvaltu. Všimni si aj pekné horné okuliare a športové uchytenie riadidiel. V tomto smere ťažko Kawe niečo vytknúť, novému modelu sa skutočne povenovali. A je Made in Japan, čo je veľká devíza.
Moje prvé zoznámenie s novou Ninjou 400 prebehlo na okruhu Monteblanco v Španielsku, kde sme testovali nové Dunlopy Sportsmart TT. Kawy boli zabehnuté, ale čerstvo prezuté na úplne nové gumy, pričom niektoré z nich mali vzadu 140 namiesto homologovaných 150, to len pre priame porovnanie. Ľahšie sa nám jazdilo na stoštyridsiatkach, ale to skôr preto, lebo vnútorná trať je skôr akoby pre motokáry alebo supermoto, čiže je technickejšia. A pravdepodobne z tohto dôvodu nám na Kawách dosť mäkli brzdy. Lenže tam nemali ani chvíľu oddychu, pričom ani dosahované rýchlosti neboli nejako vysoké, čiže sa nemali kedy ochladiť. Zaujímavé je, že pri domácom teste, kedy bola teplota vzduchu takmer dvojnásobne vyššia, sme mäknutie bŕzd nezaznamenali ani pri športovejšom zaobchádzaní na Pezinskej Babe. Pochváliť musíme aj nešmykľavé a športovo vysoko uložené stupačky (celohliníkové, bez gumy, našťastie), ktoré nebránia hlbokým náklonom.
Ninja nezostáva nič dlžná svojmu menu, športovanie jej naozaj ide. S kolegami sme sa na okruhu Monteblanco na nových štvorkilách pekne zabavili; niektorí dokonca tvrdili, že ich to bavilo viac ako na litroch na rýchlej trati. Jasnačka, motor treba riadne vytáčať. Ak hovoríme o športovom režime, ako najnižšie možné otáčky sa dá považovať hranica okolo 6 000. To je presná polovica využiteľných otáčok, takže jazdec má na paľbu k dispozícii ďalších 6 000 točiek. Zvukový podmaz je vtedy vysoko kvílivý :) Štvorstovka neprotestuje ani v nižších otáčkach, ale také sa využívajú skôr iba v meste, niekde pri posúvaní medzi autami a podobne. Nezabúdajme, že ide o dobre vyladený dvojvalec (dýcha cez 8 ventilov), takže tu nehrozia nejaké trhavé pohyby.
Ninju 400 sme vyskúšali aj vo dvoch, ale rovno poviem, že nie v takom zložení, v akom sa na takejto motorke zvyčajne jazdí :) Za mňa si nesadla nejaká päťdesiatkilová frajerka, ale Awia v plnej motorkovej výstroji a s ruksakom plným fototechniky. Na zadnom tlmiči je nastaviteľné predpätie, Ninja nás však pekne previezla mestom bez toho, že by sme ho upravovali. Vo všeobecnosti nemám výhrady ani k podvozku, aj predok pracoval slušne, aj keď je nenastaviteľný.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 10.05.2018 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 136899 | Včera: 231311