Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 14.04.2024 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 2733 [Testy a predstavenia - Test]
Honda na nás vychrlila ďalšiu technológiu, ktorá zjednodušuje ovládanie motorky a podstatne zvyšuje pohodlie jazdca. Vďaka novej elektronickej spojke E-Clutch totiž nemusíš používať spojku - a to ani pri rozbehu, ani pri zastavovaní. Všetko za teba vyrieši elektronika. Fyzicky zostáva spojková páčka na motorke, pre prípad, že by si si predsa len chcel zaspojkovať, prípadne keď by to bolo vyslovene nutné.
Text: Peter Fischer
Foto: Honda-media, Peter Fischer
Video: Honda-media, Peter Fischer
Motorkárstvo na tejto planéte vymiera. Mohlo by sa zdať, že je to až príliš negativistická úvodná veta, lenže... Našťastie nevymierame preto, že by sme mai veľa smrteľných nehôd, ale jednoducho preto, lebo mladých motorkárov nepribúda takým tempom, aby dokázali nahrádzať starších a odchádzajúcich. S tým súvisí aj to, že starší motorkári sú čoraz pohodlnejší. A práve na to reaguje Honda rôznymi technológiami zjednodušujúcimi jazdu - viaceré variátory či známa a veľmi úspešná dvojspojka DCT, najnovšie elektronická spojka E-Clutch.
E-Clutch je, zjednodušene povedané, elektronická náhrada tvojej ľavej ruky. Dva elektromotory, prevody, tiahla a hriadeľ zabezpečujú, že mechanizmus vytlačí spojku v správnom momente, keď ucíti pohyb na radičke. Spojku tak nemusíš používať ani na rozbeh, ani pri zastavovaní. Áno, zastaviť vieš aj pri zaradenej šestke, a motor vtedy bude bežať iba na voľnobeh. Keď to trochu preženiem, na tú šestku by si sa vedel aj rozbehnúť, ale Honda to odporúča robiť vždy iba na jednotke.
E-Clutch je rozhodne prínosná technológia pre tých, čo sa nechcú vzdať radenia, ale pritom sú o niečo pohodlnejší, a nechce sa im toľko spojkovať. Inými slovami, E-Clutch je niečo ako sofistikovanejší quickshifter.
Honda zabudovala E-Clutch zatiaľ do dvoch modelov, a to CB650R a CBR650R, ale celkom isto prídu aj ďalšie modely. Príplatok za túto technológiu je 400 eur, hmotnostný nárast je v tom prípade 2 kilá.
As You Fade Away - NEFFEX, Blank Slate - VYEN, Guess I'll Never Know - TrackTribe, Namaster Trip - Ofshane
10.10.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3299 [Novinky - Predstavujeme]
Honda dnes zverejnila na svojej webovej stránke informácie o technológií elektronickej spojky Honda E-Clutch pre motocykle, prvom* systéme automatického ovládania spojky na svete pre viacstupňovú motocyklovú prevodovku, ktorý umožňuje plynulé rozbiehanie, radenie prevodových stupňov a zastavovanie bez toho, aby jazdec musel ovládať spojkovú páku.
07.11.2023 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4851 [Novinky - Predstavujeme]
Honda trochu „poupratovala“ vo svojej modelovej ponuke, aby o niečo logickejšie usporiadala podobné stroje - napríklad vytvorila novú Hornet family (zaujme najmä nový liter), z CB500X urobila NX500, do CB650 už dáva aj elektronickú spojku, potom refrešla Fireblade, a nakoniec sa do ponuky po dlhých rokoch vracia CBR600RR, teraz už s elektronikou na úrovni.
Text: Peter Fischer
Foto: Honda-media, Peter Fischer
Video: Honda-media, Peter Fischer
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Honda | Honda |
Model: | CBR650R | CB650R |
Rok: | 2024 | 2024 |
Novinka: | NOVINKA 2024 | NOVINKA 2024 |
Kategória: | Superšport | Naháč |
Motor: | ||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 649 ccm | 649 ccm |
Max. výkon: | 95.2 k (70.0 kW) / 12000 ot. | 91.1 k (67.0 kW) / 11000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 64 Nm / 8500 ot. | 64 Nm / 8000 ot. |
Kompresný pomer: | 11.6 : 1 | 11,6 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 67 x 46 mm | 67 x 46 mm |
Palivový system: | vstrekovanie PGM-FI | vstrekovanie PGM-FI |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 120 mm | 127 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17M/C (58W) | 120/70-17M/C |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-ZR17M/C (73W) | 180/55-17M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 207 kg | 202.5 kg |
Výška sedla: | 810 mm | 810 mm |
Rázvor: | 1450 mm | 1450 mm |
Dĺžka: | 2130 mm | 2130 mm |
Šírka: | 750 mm | 780 mm |
Výška: | 1150 mm | 1075 mm |
Svetlá výška: | 130 mm | 150 mm |
Objem nádrže: | 15.4 l | 15.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km | 5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 235 km | cca 232 km |
Servisný interval: | 12 000 | |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Quick-shift: | E-Clutch za príplatok | E-Clutch za príplatok |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | za príplatok |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | ukazovateľ zaradeného stupňa | |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena (4/2024): 9 090 eur (E-Clutch za príplatok 400 eur) | Cena (4/2024): 8 250 eur (E-Clutch za príplatok 400 eur) |
Pridané: 14.04.2024 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 26730 | Včera: 225759