Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 13.05.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 14285 [Testy a predstavenia - Test]
Je až zaujímavé, koľko zvedavých a obdivných pohľadov si táto „tínedžerka“ vyslúžila všade tam, kde sa objavila. Či už na parkoviskách, kde sa pri nej zastavovali mladší aj starší, alebo aj len na semaforoch, kde si všímali vodiči a spolujazdci áut. Dizajn sa im v kawe zrejme podaril. A nie len ten ...
Ako vždy prejdem rovno k pár postrehom okolo malej nindže a hneď na to napíšem ako sa mi na nej jazdilo. Ale ešte na začiatok musím dodať, že motorku som jazdil tesne pred mojim pádom, a fotenie sme mali naplánované až po závode, kde sa mi „zadarilo“. Následný pobyt v nemocnici zmaril fotenie a preto nie som na fotkách ja, ale polepetko. Dúfam, že mi (nám) to nemáte za zlé.
08.09.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 18797 [Novinky - Predstavujeme]
Už čoskoro sa do showroomov Kawasaki dostane úplne nová najmenšia Ninja 300. Nárast objemu a výkonu nie je zďaleka všetko čo v Kawasaki nadelili najnovšiemu modelu malého superšportu.
Motorku preberám od Filipa aj s dostatočným, ba priam vyčerpávajúcim opisom, ako tá „mindža“ nejde, ako nebrzdí a ako na nej fučí. A to sme ju chceli zobrať na otočku do Prahy. Dobre, že sme tak nespravili. Jediné čo pochválil, bol zvuk. Ten že je super. Leoš Vincek dobre hrá, na to že to je trojkilo, tak fakt super zvuk. Ani neviem prečo, ale mám pocit, že sa s Filipom nezhodnem. V čo teda pevne dúfam.
Nindžicu si preberám v meste na kávičke medzi budovami, kde sa všetko ozýva. Štartujem ju a hneď som mierne prekvapený bublavým zvukom dvojvalcovej trojstovky, znásobeným malou ozvenou. Po nasadnutí ma prekvapuje ponúkaný priestor. Na to, že je to malá motorka, sedí sa tu veľmi dobre. Radím do jedna, hneď do dva a jednotku už neradím nikdy. Jednotka je extrémne pomalá a krátka. Nakoniec si to vysvetľujem tým, že to je pre začínajúcich mladých paličov a pri rozjazde, pomalinkom mestskom posúvaní, poprípade jazde vo dvojici je to dobré.
Prevodovka ide veľmi ľahko a čoskoro tam mám nacvakanú šestku. Dva až päť ide krásne ľahučko bez spojky, šestka je o niečo tvrdšia, ale nie tvrdá. Pri cca 3400 otáčkach idete na povolenej päťdesiatke, kedy nie je motorka uskákaná, ale stále nie je mŕtva. Aj keď na nejaké okamžité predbiehačky to tiež moc ideálne nie je. Ale tak kto by to už len vyžadoval od tohto malého motorčeka. Zvuk motora je pekne počuť, začiatočník si vôbec nemusí pozerať na otáčkomer a vie sa orientovať podľa bublania. Späťáky by mohli byť aj lepšie, ale je to znova tá daň, za umiestnenie vpredu na kapote.
Pri nečakanej stopke, od chodca, ktorý mi skočil na priechod zapájam na plno obe brzdy. Na to ako vyzerajú, klobúk dole. Brzdia perfektne. Prednú síce stláčam dvomi prstami, ale je účinná a okamžite odlepuje zadné kolo od zeme, ktoré už dávno píše lajnu. Medzitým mám skvaltované do dva a pelášim preč. Skúšam ešte myšičky medzi poklopmi kanálov a aj tu musím uznať, že malá káwenka je veľmi vychovaná.
Nie, nie je to blbosť. Práve naopak. V meste celkom dobrý zvuk sa mení na trochu monotónnu endurkovskú uspávanku. Strašne mi to tu pripomína dvojvalcové stredné endurá a tak ani nemám potrebu nejako blbnúť a ťahať za plyn. V prirodzenej polohe sa vozkám po okreskách a a motor si buble presne v strede svojho pásma. Digitálny tacháč ukazuje povolenú deväťdesiatku a jediné čo ma trochu otravuje, je trochu tvrdšia zadná pružina. Tá je ale nastaviteľná, tak stačí trocha ubrať a hneď to je lepšie. Predok je v pohode, ale pri zadku sa zrejme v sérii počíta aj s ľadvinkou. Vtedy to môže aj byť takto akurát.
Predné plexi je síce malé, ale ... je proste malé. Svoju prácu si plní na sto percent, až keď zaľahnete úplne totálne na nádrž. No a to je tak povediac mierne nepohodlná poloha. Jazdil som aj tak, ale o tom v ďalšom odstavci. Už keď som pri nejakých výčitkách, vadil mi tu starý známy cvakot ECO mode funkcie. Idem si ustálený plyn, zrazu niečo pod nádržou ťukne, rozsvieti sa kontrolka a motorka už šetrí palivom. Pridám, uberiem a znova ťukanie. Hrozne mi to išlo na nervy. Tak ako aj pri novom veľkom Versyse.
V piatok na večer som sa vybral do Gbelov pozrieť na motokrosovú trať. Prdkám si ho ako som už napísal vo vrchnejšom odstavci a niekde na pol ceste sa za mňa pripojila skupinka na troch jogurtoch a malom fejzrovi. V podstate sme po „hlavnej rovnej“ ceste išli stále predpisovo, ale keď sme odbočili na zatočené cestičky medzi dedinami, jazdný režim sa trochu upravil.
Chválim malú ninju a som na ňu hrdý, že ma nenechala niekde na chvoste tajne v duchu plakať, že ma tu oprášili miestny jogurťáci. Zaľahol som za malú kapotáž, otáčky som podržal v tretej tretine otáčkomera a už sa len spoľahnúť, že to bude stačiť na to, aby som im stíhal. Bude stačiť? Ak by boli zrejme o niečo lepší jazdci, tak by to nestačilo, lebo na rovinkách mali jasnú prevahu, no v zatáčkach ich malá nindža dávala do smútku a ja som sa cítil jak pán. :-D Netvrdím, že išli na plno, ale určite mi to nenechali len tak zadarmo. Následné rovinky a hlučný ofuk ich laďákov, vysoko nad dvesto niečo naznačoval. Ale to som sa ja už len usmieval a myslel si svoje.
Motorka jazdí relatívne rýchlo (180+), ale treba byť riadne poskladaný za plexi. Vtedy si dokonca plexi odvádza svoju prácu. Ani pri týchto spídoch nie je nejako nervózna a do zákrut sa aj vďaka nižšej hmotnosti a úzkej pneu dobre klopí a nepôsobí neisto. Stále sa niekde dočítam, že keby tam bola širšia zadná pneu...keby bola, zrejme to už bude len horšie. Brzdy si odvádzajú svoju prácičku ako treba, aj keď pri poriadnom a častom brzdení málinko začali uvädať. Čo sa deje aj pri väčších moto a vieme asi aj prečo. Myslím si, že na to kde a pre koho je moto stavaná, je to veľmi dobrá strojovňa.
Keď sa začala dohadovať táto testovačka, ponúkol som sa, že spojím príjemné s užitočným, vyzdvihnem "malú mindžu" a rovno odveziem aj frajerku zo školy. Keďže motorka nebola pripravená ako mala byť, snažil som sa ju nájsť na dvore medzi ostatnými. Po chvíli, čo som žiadnu malú motorku nenašiel, som sa na to vykašľal. Keď mi ju nakoniec ukázali medzi ostatnými, prvé čo ma napadlo bolo: "ako tá malá potvora klame telom". To ma však prešlo hneď, ako sme sa na ňu naskladali aj s batohom. Keďže sa nám nepodarilo nájsť miesto, kam by sme natlačili lekárničku, putovala do batohu. Cestou som si motorku začal prezerať a zoznamovať sa s ňou, takže som zabudol odbočiť a dostal som sa na diaľnicu. Tu už som začal nadávať, že som tú motorku asi dostal za trest. Vo dvojici sa tu nie je za čo skryť, a tak cesta po diaľnici nebola nič moc a z malej mindže som bol celkom otrávený.
Keďže moja motorka zostala v Bratislave a Mikulec v nemocnici, museli sme si na seba zvyknúť. Najprv ma prekvapilo, koľko ľudí z nej nevedelo odtrhnúť oči a koľko si ju aj dookola obchádzalo. Vždy, keď som odbiehal z práce niečo vybaviť a Leo Vinco zabublal pri štartovaní medzi budovami, potešil som sa, že som aspoň na chvíľku stredobodom pozornosti celého okolia. Aj ten krátky prvý rýchlostný stupeň, ktorý som najprv považoval za redukciu do terénu, sa mi zrazu začal páčiť. Lebo cez križovatku s veľkým revom nakvaltovať 1,2,3 a pritom neprekročiť povolenú maximálku v meste, je prudko návykové. O strieľaní do výfuku ani nehovorím. Dôchodcovia sa chytajú za hlavy a všetky tínedžerky sa otáčajú…. no, vrátil som sa do puberty.
Keď som sa vybral na zoznamovací výlet po okolí, veľmi rýchlo som si zvykol na perfektný podvozok, ktorý ani koľaje a ani výmoly nijako nevedeli rozhádzať a stále si šiel presne svoju stopu. Zistil som, že aj zákruty sa dajú prechádzať úplne iným štýlom a rýchlosťou, než som bol zvyknutý a začal som objavovať čaro rýchlych prejazdov. Hneď som dostal chuť si skúsiť závodný okruh, čím som doteraz opovrhoval. Keď sme sa konečne lepšie zoznámili, začalo mi na nej trochu vadiť, že mi nič nevadí. Všetko funguje tak, ako má a nič ma na nej neprekvapilo, ale ani nevyvolalo úsmev. Brzdy, ktoré sa mi najprv zdali slabé, sú také "akurátne". Dajú sa presne dávkovať a neprekvapia ani menej skúseného začiatočníka. Aspoň, že tej 6-ke sa tam raz za čas bez spojky moc nechcelo.
Keby ma lákala rýchla jazda, určite je to motorka, na ktorej by som chcel začínať a učiť sa. A to pokojne aj teraz, keď už mám niečo najazdené. Keď som ju nakoniec musel vrátiť, aj mi to bolo ľúto. Našťastie len do chvíle, kým sme sa vo dvojici znovu dostali na diaľnicu. Sem tá motorka proste nepatrí.
zvuk, podovozok | absencia miesta pre lekárničku, hodiny šli o 40min popredu :) |
Ako prvá mi prichádza na um CBR250R od Hondy. Honda je ľahšia, má nižšie sedlo, ale je pochopiteľne slabšia (o 10 koní, čo je o celú jednu tretinu) a má dokonca aj menšiu nádrž. Má možno o niečo menšiu spotrebu a je o liter lacnejšia.
Ako druhá mi prichádza na um Inazuma od Suzuki. Síce to je naháčik, ale rovnaká objemová trieda. Dokonca je to dvojvalec, ale výkonom je na tom podobne ako Honda. Dokonca je ešte slabšia ako spomínaná Honda a pritom je za rovnakú cenu 3 990,- Eur.
Už keď som tu zaradil naháča, tak spomeniem aj Duka 390. Síce jednovalec, ale s väčším objemom a pritom s podobným výkonom. Je jednoznačne najľahší, za rovnakú cenu ale pritom už s ABS. Ale popravde to je trochu iná trieda, tak aj malinkatá 11 litrová nádrže tomu zodpovedá.
Na záver som si nechal asi najväčšiu konkurentku pri výbere potenciálnych zákazníkov s vodičákmi A2. Väčší objem zabezpečuje Honde CBR500R väčší výkon o 6 kW a až o 16 Nm väčší krúťak. Lenže aj cena je až o liter viac. Tak isto je aj ťažšia a má vyššie sedlo. To budú nakoniec zrejme faktory, ktoré budú rozhodovať pri výbere.
Mňa nová malá Ninja prekvapila a musím povedať, že som sa veľmi dobre povozil. Táto malá superšportka, je jedna z mála moto, na ktorých nepotrebujem dva kotúče s radiálkami, ani nastaviteľnú USD, dokonca ani 200 koní a 150 točivých. Cena a spotreba je celkom rozumná, doviezol som sa kam som potreboval a aj to dosť rýchlo, vlastne aj s dobrým pocitom na duši. Dávam palec hore a dodávam, dobrá vozba!
veľmi dobrá jazdné vlastnosti, cena, spotreba (dojazd) a ten sexepíl pre okoloidúcich | cvakot ECO mode, menšie plexi |
Spotreba | 4,4 l/100km |
Objem nádrže | 17 l |
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh | 3200 ot., 6100 ot., 9000 ot. |
Cena motorky | 4 995,- EUR bez ABS, 5 395,- EUR s ABS |
Text: Milan Mikulík - mikulec, Filip Kalka - Masochista
Foto: Filip Kalka - Masochista
Motocykel na test poskytla spoločnosť Kawasaki sk. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Kawasaki | Honda | Suzuki | KTM | Honda |
Model: | Ninja 300 | CBR 250 R | Inazuma 250 | 390 Duke | CBR500R |
Rok: | 2013 | 2013 | 2013 | 2013 | 2013 |
Novinka: | NOVINKA 2013 | NOVINKA 2013 | NOVINKA 2013 | ||
Kategória: | Superšport | Superšport | Naháč | Naháč | Superšport |
Motor: | |||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | jednovalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | jednovalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 296 ccm | 249.4 ccm | 249 ccm | 375 ccm | 471 ccm |
Max. výkon: | 39.4 k (29.0 kW) / 11000 ot. | 26.38 k (19.40 kW) / 8500 ot. | 24.48 k (18.00 kW) / 8500 ot. | 43.5 k (32.0 kW) / 9500 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 27 Nm / 10000 ot. | 23.8 Nm / 7000 ot. | 22 Nm / 6500 ot. | 35 Nm / 7250 ot. | 43 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 10.6:1 | 10.7: 1 | 11,5:1 | 12.6:1 | 10.7: 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 62.0 x 49 mm | 76 x 55 mm | 53,5 x 55,2 | 89 x 60 | 67 x 66.8 |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | PGM FI |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC (2V) | DOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 130 mm | 150 mm | ||
Zdvih vzadu: | 132 mm | 104 mm | 150 mm | ||
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová dvojpiestková | kotúčová | jednokotúčová, 4 piestik | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 290 mm | 296 mm | 310 mm | 300 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 110/70-17 M/C (54S) | 110/70-17M/C | 110/80-17M/C 57H | 110/70-17 | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm | 240 mm | 230 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 140/70-17 M/C (62S) | 140/70-17M/C | 140/70-17M/C 66H | 150/60-17 | 160/60-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 139 kg | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 172 kg | 161 kg | 182 kg | 194 kg | |
Výška sedla: | 785 mm | 780 mm | 780 mm | 800 mm | 790 mm |
Rázvor: | 1405 mm | 1369 mm | 1.43 mm | 1367 mm | 1410 mm |
Dĺžka: | 2015 mm | 2030 mm | 2.145 mm | 2075 mm | |
Šírka: | 715 mm | 709 mm | 760 mm | 740 mm | |
Výška: | 1110 mm | 1127 mm | 1.075 mm | 1145 mm | |
Svetlá výška: | 140 mm | 148 mm | 165 mm | 170 mm | 140 mm |
Objem nádrže: | 17 l | 13 l | 13.3 l | 11 l | 15.7 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Spotreba paliva: | 4.4 l/100km | 3.7 l/100km | 3.8 l/100km | 3.4 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 289 km | cca 263 km | cca 262 km | cca 242 km | |
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | ||||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | ||||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 04/2013: 4995 € (5395 € s ABS) | Cena 04/2013: 4990 € | Model dostupný len s ABS, Cena 02/2013 5990,- EUR |
Pridané: 13.05.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 71455 | Včera: 243380