Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 23.11.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 9302 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Ako sme už avizovali po zimných testoch SBK nová aerodynamická kapotáž sa dostáva aj do sériovej podoby novej Ninja ZX-10R a RR spolu s kopou ďalších vylepšení. A brutálny kompresorom preplňovaný naháč Z H2 dostáva namakanú verziu SE.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2021 | Nasledujúci
Nová Ninja prichádza v dvoch verziách ako štandardná ZX-10R a limitovaná edícia na 500 ks celosvetovo na okruh orientovaná jednosedadlová ZX-10RR.
Obe verzie prichádzajú s novým dizajnom aerodynamických kapotáže s integrovaným prítlačnými krídelkami, vylepšeným podvozkom a brzdami. Verzia RR má titánové ojnice Pankl a ľahšie piesty a piestne čapy, o 400 ot. vyšší otáčkový limit motora a kolesá Marchesini.
Nová aerodynamika je integrovaná do prednej kapotáže a dosahuje dodatočný prítlak, ktorý je o 17% väčší ako u aktuálneho modelu. Podobne bolo prepracované zadné sedadlo, ktoré vytvára priestor nízkeho tlaku za jazdcom. Plexi je vyššie, zmenená aj ergonómia, poloha riadidel a o 5 mm sú vyššie aj stupačky.
Čo sa týka elektroniky nájdeme tu plnú výbavu s farebným TFT displejom s Bluetooth, jazdnými režimami, jednotkou IMU, tempomatom a dokonca nechýbajú voliteľné vyhrievané rukoväte.
Úlohu zabrzdiť túto beštiu na seba berú monoblokové strmene Brembo M50 a mohutnými ø330 mm kotúčmi a radiálnou pumpou. Osvetlenie zabezpečuje projekčný LED svetlomet.
Zmenami prešiel aj motor, ktorý sa spolieha na ovládanie ventilov cez zdvihátka a má prepracované sanie. Pribudol chladič oleja, prepracované boli prve tri prevodové stupne a samozrejmosťou je anti-hop spojka a obojsmerný quick-shift.
SE verzia ako býva zvykom prináša k základnému modelu najnovšiu technológiu. Ku kompresorom preplňovanému motoru v trubkovom ráme s plnu porciou elektroniky v SE nájdeme naviac elektronický podvozok: vidlicu Showa SFF-CA (cartridge) a BFRC zadný tlmič s technológiou Showa Skyhook. Ten sa snaží udržať bike v roviny tým že každú milisekundu dokáže upravovať nastavenie podvozku, ktorý sám o sebe eliminuje nerovnosti. Podvozok rovnako rieši aj ponáranie pri brzdení.
Osvetlenie je samozrejme LED a prístrojovka plne farebná TFT s Bluetooth konektivitou.
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Kawasaki | Kawasaki | Kawasaki |
Model: | Ninja ZX-10R | Ninja ZX-10RR | Z H2 SE |
Rok: | 2021 | 2021 | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 |
Kategória: | Superšport | Superšport | Naháč |
Motor: | |||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec s kompresorom (4T) |
Objem: | 998 ccm | 998 ccm | 998 ccm |
Max. výkon: | 203.0 k (149.3 kW) / 13200 ot. | 204.0 k (150.0 kW) / 14000 ot. | 200.1 k (147.1 kW) / 11000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 114.9 Nm / 11400 ot. | 111.8 Nm / 11700 ot. | 137 Nm / 8500 ot. |
Kompresný pomer: | 13:1 | 13:1 | 11.2:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 76.0 x 55.0 mm | 76.0 x 55.0 mm | 76.0 x 55.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie hrdlo 50 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 115 mm | 115 mm | 134 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne strmene | dvoj kotúčová radiálne strmene | dvoj kotúčová radiálne strmene |
Priemer bŕzd vpredu: | 330 mm | 330 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm | 260 mm |
Pneu vzadu: | 190/55ZR17M/C (75W) | 190/55ZR17M/C (75W) | 190/55ZR17 M/C 75 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Hmotnosť s náplňami: | 207 kg | 207 kg | 240 kg |
Výška sedla: | 835 mm | 835 mm | 830 mm |
Rázvor: | 1450 mm | 1450 mm | 1455 mm |
Dĺžka: | 2085 mm | 2085 mm | 2085 mm |
Šírka: | 750 mm | 750 mm | 815 mm |
Výška: | 1185 mm | 1185 mm | 1130 mm |
Svetlá výška: | 135 mm | 135 mm | 130 mm |
Objem nádrže: | 17 l | 17 l | 19 l |
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | ||
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | áno, v sérii | ||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Quick-shift: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | za príplatok | |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | Balance Free vidlica / BFRC zadný tlmič, Öhlins el. tlmič riadenia | Balance Free vidlica / BFRC zadný tlmič, Öhlins el. tlmič riadenia | preplňovanie |
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena 2/2021: 18 995 eur Výkon s Ram Air: 156,8 kW (213 k) pri 13 200 ot. | Titánové piesty, ojnice, Marchesini kolesá Výkon s Ram Air: 157.5 kW {214 PS} / 14,000 min-1 | Cena 1/2022: 19 995 eur el. podvozok Showa Skyhook |
Pridané: 23.11.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2021 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 130697 | Včera: 134743