Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kawasaki Ninja ZX-10R / ZX-10RR s aerodynamikou a nová Z H2 SE 2021

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 23.11.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 5130 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Ako sme už avizovali po zimných testoch SBK nová aerodynamická kapotáž sa dostáva aj do sériovej podoby novej Ninja ZX-10R a RR spolu s kopou ďalších vylepšení. A brutálny kompresorom preplňovaný naháč Z H2 dostáva namakanú verziu SE.

Seriál článkov - Novinky 2021:

| Seriál článkov: Novinky 2021 |

Kawasaki Ninja ZX-10R a ZX-10RR:

Kawasaki Ninja ZX-10R 2021
Kawasaki Ninja ZX-10R 2021

Nová Ninja prichádza v dvoch verziách ako štandardná ZX-10R a limitovaná edícia na 500 ks celosvetovo na okruh orientovaná jednosedadlová ZX-10RR.

Kawasaki Ninja ZX-10RR 2021
Kawasaki Ninja ZX-10RR 2021

Obe verzie prichádzajú s novým dizajnom aerodynamických kapotáže s integrovaným prítlačnými krídelkami, vylepšeným podvozkom a brzdami. Verzia RR má titánové ojnice Pankl a ľahšie piesty a piestne čapy, o 400 ot. vyšší otáčkový limit motora a kolesá Marchesini.

Pankl titanové ojnice a piesty - Kawasaki Ninja ZX-10RR 2021
Pankl titanové ojnice a piesty - Kawasaki Ninja ZX-10RR 2021

Kawasaki Ninja ZX-10R 2021
Kawasaki Ninja ZX-10R 2021
Kawasaki Ninja ZX-10R 2021
Kawasaki Ninja ZX-10R 2021

Nová aerodynamika je integrovaná do prednej kapotáže a dosahuje dodatočný prítlak, ktorý je o 17% väčší ako u aktuálneho modelu. Podobne bolo prepracované zadné sedadlo, ktoré vytvára priestor nízkeho tlaku za jazdcom. Plexi je vyššie, zmenená aj ergonómia, poloha riadidel a o 5 mm sú vyššie aj stupačky.

Kawasaki Ninja ZX-10R 2021
Kawasaki Ninja ZX-10R 2021

Čo sa týka elektroniky nájdeme tu plnú výbavu s farebným TFT displejom s Bluetooth, jazdnými režimami, jednotkou IMU, tempomatom a dokonca nechýbajú voliteľné vyhrievané rukoväte.

Farebná prístrojovka - Kawasaki Ninja ZX-10R 2021
Farebná prístrojovka - Kawasaki Ninja ZX-10R 2021

Kawasaki Ninja ZX-10R 2021
Kawasaki Ninja ZX-10R 2021
Kawasaki Ninja ZX-10R 2021
Kawasaki Ninja ZX-10R 2021

Úlohu zabrzdiť túto beštiu na seba berú monoblokové strmene Brembo M50 a mohutnými ø330 mm kotúčmi a radiálnou pumpou. Osvetlenie zabezpečuje projekčný LED svetlomet.

Vidlica Showa SFF-CA a brzdy Brembo M50 - Kawasaki Ninja ZX-10R 2021
Vidlica Showa SFF-CA a brzdy Brembo M50 - Kawasaki Ninja ZX-10R 2021

Zmenami prešiel aj motor, ktorý sa spolieha na ovládanie ventilov cez zdvihátka a má prepracované sanie. Pribudol chladič oleja, prepracované boli prve tri prevodové stupne a samozrejmosťou je anti-hop spojka a obojsmerný quick-shift.

Kawasaki Ninja ZX-10R 2021
Kawasaki Ninja ZX-10R 2021

Video: Nová Kawasaki Ninja ZX-10R a ZX-10RR 2021 je tu!

Z H2 SE 2021:

Kawasaki Ninja Z H2 SE 2021
Kawasaki Ninja Z H2 SE 2021

SE verzia ako býva zvykom prináša k základnému modelu najnovšiu technológiu. Ku kompresorom preplňovanému motoru v trubkovom ráme s plnu porciou elektroniky v SE nájdeme naviac elektronický podvozok: vidlicu Showa SFF-CA (cartridge) a BFRC zadný tlmič s technológiou Showa Skyhook. Ten sa snaží udržať bike v roviny tým že každú milisekundu dokáže upravovať nastavenie podvozku, ktorý sám o sebe eliminuje nerovnosti. Podvozok rovnako rieši aj ponáranie pri brzdení.

Kawasaki Ninja Z H2 SE 2021
Kawasaki Ninja Z H2 SE 2021

Elektronický podvozok Showa Skyhook - Kawasaki Ninja Z H2 SE 2021
Elektronický podvozok Showa Skyhook - Kawasaki Ninja Z H2 SE 2021

Osvetlenie je samozrejme LED a prístrojovka plne farebná TFT s Bluetooth konektivitou.

Kawasaki Ninja Z H2 SE 2021
Kawasaki Ninja Z H2 SE 2021

Kawasaki Ninja Z H2 SE 2021
Kawasaki Ninja Z H2 SE 2021
Kawasaki Ninja Z H2 SE 2021
Kawasaki Ninja Z H2 SE 2021

Video: Kawasaki Z H2 SE 2021

Foto:
 Kawasaki Ninja ZX-10R 2021 Kawasaki Ninja ZX-10RR 2021 Kawasaki Z H2 SE 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:KawasakiKawasakiKawasaki
Model:Ninja ZX-10RNinja ZX-10RRZ H2 SE
Rok:202120212021
Novinka:NOVINKA 2021NOVINKA 2021NOVINKA 2021
Kategória:SuperšportSuperšportSuperšport
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec s kompresorom (4T)
Objem:998 ccm998 ccm998 ccm
Max. výkon:203.0 k (149.3 kW) / 13200 ot.204.0 k (150.0 kW) / 14000 ot.200.1 k (147.1 kW) / 11000 ot.
Max. krútiaci moment:114.9 Nm / 11400 ot.111.8 Nm / 11700 ot.137 Nm / 8500 ot.
Kompresný pomer:13:113:111.2:1
Vŕtanie x Zdvih:76.0 x 55.0 mm76.0 x 55.0 mm76.0 x 55.0 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie hrdlo 50 mm
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm120 mm
Zdvih vzadu:115 mm115 mm134 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne strmenedvoj kotúčová radiálne strmenedvoj kotúčová radiálne strmene
Priemer bŕzd vpredu:330 mm330 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17M/C (58W)120/70ZR17M/C (58W)120/70ZR17M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm260 mm
Pneu vzadu:190/55ZR17M/C (75W)190/55ZR17M/C (75W)190/55ZR17 M/C 75
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:207 kg207 kg240 kg
Výška sedla:835 mm835 mm830 mm
Rázvor:1450 mm1450 mm1455 mm
Dĺžka:2085 mm2085 mm2085 mm
Šírka:750 mm750 mm815 mm
Výška:1185 mm1185 mm1130 mm
Svetlá výška:135 mm135 mm130 mm
Objem nádrže:17 l17 l19 l
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatokza príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:Balance Free vidlica / BFRC zadný tlmič, Öhlins el. tlmič riadeniaBalance Free vidlica / BFRC zadný tlmič, Öhlins el. tlmič riadeniapreplňovanie
Poznámka:
Poznámka:Výkon s Ram Air: 156.8 kW {213 k} / 13,200 ot.Titánové piesty, ojnice, Marchesini kolesá
Výkon s Ram Air: 157.5 kW {214 PS} / 14,000 min-1
el. podvozok Showa Skyhook

Pridané: 23.11.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia pošli na vybrali.sme.sk

Seriál článkov - Novinky 2021:

| Seriál článkov: Novinky 2021 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2021 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 154703 | Včera: 221977