Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 12.08.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 13969 [Testy a predstavenia - Test]
Twíty. To bolo prvé čo ma napadlo keď som ho uvidel a prečítal som si jeho názov. Aj keď ho podľa výzoru radím medzi „čínske“ skútriády, napriek tomu som sa povozil veľmi dobre. Ba priam perfektne.
Tweet je klasický skúter, ktorý má 125 kubíkový vzducháč s výkonom 7 kW a je postavený na šestnásť palcových kolesách. Vďaka svojej nízkej hmotnosti, 16tkovím tenkým kolesám a dobre rozloženej hmotnosti sa skútrik ovláda úplne intuitívne. Niečo dopomôže ešte psychika, že veď je lacný, tak to až tak nezabolí v peňaženke a k dokonalému približovadlu už len priradiť priaznivú cenovku. No a 2 190,- sa mi zdá na kombináciu kvalita, značka a výkon, celkom rozumná cenová hladina.
Samozrejme je kvalita materiálov a ich spracovanie je na trochu nižšej úrovni, ako pri Satelise, ale je to úplne pochopitelné. (Tweet je vyrábaný v Číne.) Dovolím si tvrdiť, že aj trochu žiadané. Ako som spomínal, k Satelisu som okamžite chytil citovú väzbu a bolo mi ľúto len tak ho nechať zmoknúť pod barákom, poprípade by ma hrozne mrzelo čo i len malé oškretie, zapríčinené prepletačkou v mestskej džungli.
To sa týka aj „budíkov“. Jednoduchosť, ako keby to robili Sparťania. Dominantný analógový rýchlomer, stav paliva, počítadlo denných a celkových kilometrov a hodiny. Čo viac potrebujete v meste, že? Jasné, kontrolky blikačiek a diaľkových svetiel. „Sečteno podtrženo“, áno sú tu až tri kontrolky.
Skúter je už v sérii vybavený dvomi stojanmi, hlavným a bočným. Pri stavaní skútra na hlavný stojan som sem tam zavadil o kick páku. To mi trochu vadilo, pretože to samozrejme pri naštartovanom motore vždy zachrčalo a to nemám rád. Ale zas na druhej strane, musím možnosť manuálneho štartovania pochváliť. Predsa len sa v meste stále štartuje, vypína, znova štartuje a znova vypína a aj keď idete dlhšie, tak na dobitie akumulátora to nemusí stačiť. Preto som sem tam využil kopačku a jedným kopom roztočil maličký, ale veľmi svižný motorček. Tak isto ako kopačka ma potešilo aj vzduchové chladenie. Je to technicky jednoduchšie riešenie a určite aj lacnejšie, ako vodou chladené motory.
Primárne sa jedná o mestský skúter a tomu zodpovedá ďalších pár vecí. Podstatná je určite rovná podlaha na nohy, ktorá v spolupráci s klasickým háčikom dáva možnosť odviesť nejakú tú ilegalitku, poprípade sieťkový mech s cibuľou pre Meliška. Dve malé skrinky v stredovom stĺpiku a zadný integrovaný nosič ešte o málinko zvyšuje kapacitu pre prípadné náklady. Keďže 5,7 litrová nádrž je umiestnená pod sedlom, pre odloženie integrálky už nezostalo miesto. Hodíte sem tak akurát džetku, čo v prípade metského skútra nemôžeme pokladať za mínus. Sedlo sa otvára buď otočením kľúčika v spínačke, alebo prepínačom diaľkových svetiel.
Podvozok a brzdy Twítika sú aj navzdory nízkej cene na pomerne vysokej úrovni. Minimálne v triede skúter je odpruženie nadštandardné. Žiadna mäkučká kolíska, ale ani tvrdá športová kostitraska. Brzdy sú nielenže dostačujúce do mesta, ale aj pri dlhších rýchlopresunoch a následnom myšičkovaní pri maximálnej rýchlosti, pracovali bezproblémovo. Ani raz som nemal pocit, že by som nedobrzdil. Vlastne v meste som si pri blbnutí pri každom brzdení dovolil „zapískať“ a nakresliť čiernu lajnu.
Twítiho som pojazdil nielen v meste a za pekného počasia, ale tak isto ako Satelisa som ho zobral do práce a samozrejme aj za dažďa. Každému je jasné, že pri absencii štítka je ochrana proti vetru a dažďu takmer nulová. Nohy a tesne nad pás je to v pohode, ale od brucha až po hlavu ste mokrí nato tata. Ako tak pomáha, ak zaľahnete a prilbu prilepíte až na prístrojovku, ale zas to nie je bohvie ako pohodlné. Každopádne ale lepšie, ako byť premočený. Poprípade je tu riešenie v podobe zakúpenia doplnkového plexi z ponuky.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 12.08.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 58142 | Včera: 147815