Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 05.08.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 45569 [Testy a predstavenia - Test]
Pod zadok sa mi dostal nový, vylepšený skúter od Peugeotu, s 11 kW motorom vybaveným vstrekovaním a vyvinutým vo Francúzsku. Robí sa v dvoch kubatúrach (125 a 300) no a od budúceho roku aj 400. My sme mali zatiaľ možnosť pojazdiť ten najmenší. No najmenší. Ako sa to vezme...
Už pri prvom letmom pohľade jasne dáva najavo svoje zaradenie medzi „maxiskútre“. Veľká predná kapota aj s plexi plus široké bočné plasty a veľký priestor nie len na nohy, sedenie, ale aj veľký úložný priestor pod sedlo. A ten je veru ozaj excelentný. Úplne v pohode doňho vložíte dve integrály a samozrejme bez problémov zatvoríte. Teraz si asi hovoríte že ako inak, ale viem aj o takých skútroch, kde dve integrály síce vložíte, ale sedadlo nezatvoríte. A ak tam práve nevozíte prilbu pre prípadnú stopárku, určite tam naládujete niekoľko plechoviek pivíčka, slaninku, špekáčik, chlieb a určite aj drevené uhlie s minigrilom. Alebo sa tam s prehľadom pobalíte keď vás vyhodí exka z jej bytu. Za toto má u mňa „Satelit“ veľké plus. A nie len za to.
Skútrovanie je o tom nasadnúť, naštartovať a pelášiť vybavovať čo treba bez zbytočných obštrukcií okolo. Odviezť veľký nákup, dopraviť sa do práce rýchlo, jednoducho a za pár litrov benálu. A najlepšie by bolo, ak by to bolo komfortne bez zbytočného náporu vetra, bez premočenia a na pohodlnom sedení. Znova chválim malého veľkého levíka aj keď sa priznávam, že v meste pri preplietačkách som mal oňho strach. Predsa len je pekný, okamžite si získal moju náklonnosť a mne na ňom záležalo. Nebolo to len také to bezcitové posadím sa a nevadí mi keď sa oškre, keď čaká pod oknom a prší naň či sneží. A v neposlednom rade nie je ani najlacnejší. To je vlastne jedno z mála mínusiek ktoré som mu udelil. Ale na druhú stranu sa vyššia cena zobrazila na výbave, aj na spracovaní.
Vpredu aj vzadu je ledkové osvetlenie, ktoré sa automaticky zapne po naštartovaní a na zvýšenie pasívnej bezpečnosti svieti ešte nejaký čas po vypnutí a uzamknutí skútra. Prístrojovka vybavená dvomi analógovími budíkmi a centrálnym led displejom, ktorý zobrazuje napríklad dojazd, priemernú či aktuálnu spotrebu, nízky stav nabitia batérie, teplotu vzduchu, signalizáciu o blížiacom sa servise a upozornenie na možnú námrazu na ceste. Samozrejme sú tu aj klasické ukazovatele stavu paliva, teploty motora a kontrolky ABSka, mazania, celková kontorola, diaľkové svetlá, otvorenie batožinového priestoru a indikátory smerových svetiel. Tie sú samozrejme doprevádzané aj zvukovým signálom, ktorý je dobre počuteľný, ale nie otravujúci.
Na odstavenie slúžia dva stojany. Hlavný – klasika centrál, na ktorý sa skúter vyhupsne už pri minimálnom zatlačení alebo bočák. Zaujímavosťou je, že skúter naštartujete aj na bočáku. Dokonca ide aj pridať mierne plyn, ale otáčky obmedzovač nepustí na hranicu, kedy by sa skúter rozbehol. Už keď som pri naštartovaní, mám tu ešte jednu výčitku. Skúter má len štartér a absencia štart páky mi trochu vadila. Je ale pravda, že štartoval v okamžiku ako som sa dotkol štartéra, takže baterka nie je až tak zaťažovaná dlhším točením motora.
Z celého skútra na vás dýcha komfortné spracovanie. Či už ovládače na riadidlách, materiál a spracovanie sedadla, polstrovanie „kufra“ s osvetlením, podvozok a brzdy s pancierovkami. Mimochodom brzdy fungovali perfektne. Dostatočne razantne, ale nie nekultúrne. Dovolím si tvrdiť, brzdia lepšie ako na niektorých veľkých moto. A podvozok im krásne sekunduje. Nie je príliš tvrdý, kedy je cítiť každú nerovnosť a jamu, ale nie je príliš mäkký, aby sa ponáral v zákrutách či pri brzdení. Zadné pruženie má pritom nastavenie tvrdosti v štyroch stupňoch.
No a aby sme to mali kompletné, treba napísať ako sa na Satelise jazdilo. Jazdilo sa mi na ňom natoľko dobre, až som bol smutný, keď som ho musel vrátiť. Na začiatku som spomenul, že si ma hneď získal, ale čím som na ňom viac jazdil, tým sa mi páčil viac a viac. Po meste je dostatočne mrštný, aj keď možno menej obratný ako typicky mestské skútre a mimo mesta je to komfortný a elegantný dopravný prostriedok. Volil som ho namiesto auta vždy keď som nešiel mimo asfalt, aj pri dlhších presunoch do práce a z práce (40km tam a 40 km späť). A to aj za dažďa. Vďaka svojej mohutnejšej prednej časti a vyššiemu plexi dobre ochráni pred premočením či chladom a trvalo mi to menej ako na firemnom berlingu. No a o spotrebe sa ani nebavme. Respektíve bavme, aby bolo jasno. Pri turistickom tempe sa dá jazdiť za 2,5 na sto. Ak ale idete stále na plno a atakujete vždy mimo mesta maximálnu rýchlosť 110, ktorú zo Satelisu dostanete, tak sa spotreba „vyšplhá“ na maximálnych 3,5 na sto. Viac sa mi fakt nepodarilo spraviť.
No a úplným záverom ešte spomeniem okrem obrovského „nákladného“ priestoru ďalšie odkladacie miesta. Skrinka v strede medzi riadidlami, na ktorú stačí zatlačiť a otvorí sa, uzamykateľná skrinka na ľavej strane pri kolene do ktorej dáte bez problémov dve politrovky a klasický stredový háčik na zavesenie tašky. Daňou za velký priestor pod sedlom je ale zabranie miesta medzi nohami nízkym tunelom pod ktorým je umiestnená 13,5 litrová nádrž.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 05.08.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 19730 | Včera: 234703