Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 21.01.2015 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 6934 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
No, celkom vážne. Až natoľko, že som napísal Ježiskovi a on si to prečítal a okrem kozmetického balíčka na mňa pod stromčekom čakala aj nová motorečka.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
Ale to trochu predbieham. Síce posledné články o mojom endurovaní vyšli až teraz, enduro jazdím od jesene. Hneď ako som začal na Huske endurovať, vedel som, že potrebujem blastre. Padanie je na "dennom" poriadku. A nárazy do stromov? ... Nahodil som teda blastre, ktoré som už poriadne prevetral a vyjde o nich samostatný test. Obul som nové gumky Dunlop MX52. Sú to síce motokrosové papuče, ale ja ich mám na všetko. Teda aj na enduro. Síce počúvam také reči, že to na enduro nie je vhodné a možno na tom niečo bude. Minimálne to, že sú tenšie a majú menší balón. A teda aj grip aj potrebné mierne „obtekanie“ okolo koreňov a kameňov je určite menšie ako na endurovkách. Ale aspoň majú relatívne vysoké a v podstate riedke, ale pritom hrubé štuple. Je cítiť, ako sa zarezávajú do mäkkých podkladov a po pridaní plynu sa ľahko gumka vyhádže.
Ďalej som nahodil naspäť pôvodný prevod ako mala Huska, keď bola 125. Origoš mala 13-50 a keď som dal 144 ccm kit, motorke to bolo pomalé a zbytočné. Preto som vtedy na motokros nahodil dopredu 14 zubové koliesko. To bolo akurát. Ale na enduro bola zas jednotka pri pomalej jazde aj tak rýchla a dvojka bola vo výjazdoch slabá. Teraz tam je teda naspäť 13 zubové, trochu sa zlepšila jednotka, dá sa na tom pomaličky prdkať, dvojka ide aj do výjazdu, ale zas sa mi zdá pri presunoch pomalá šesťka. Nechce sa mi to moc točiť a na klepáčka ide tak okolo 80. Na rýchlejšiu jazdu by som to musel držať a žralo by to nahovado moc. Už aj tak je tá nádrž málo na enduro. Nakoniec som ešte na podvozku trochu ubral odskoku. Je to o málinko lepšie, ale nie také, ako by som chcel.
Sebe som doprial novú bundu Acerbis Impact. Test je napísaný, nachystaný, už sa len dá von. Takže písať o nej teraz nebudem, spomeniem len to, že pri enduro výjazdoch v nej vozím minimálne 2 fľaše benzínu. (2 x 0,75 litra)
A čo teda ten Ježiško? Asi mal slabšiu chvíľku alebo som ozaj celý rok poslúchal, a teda som pod stromčekom našiel Betu RR 300, rok 2015. Presne tú, o ktorej vyšiel test a ktorú som jazdil úplne od nuly. Dostala ma natoľko, že keď som sa rozhodoval, čo teda s endurom, ako to myslím vážne a čo od toho čakám a tak ďalej, stále mi vychádzalo, že k Huske potrebujem aj enduro mašinu. Zvažoval som rôzne možnosti, aj keď som vedel, že dvojtakt to bude určite a 300-vka v tom najlepšom prípade.
Štvordobé mašiny som neodsúdil, aj som zvažoval, že keby tam bola Rekluse spojka, tak by som to mohol jazdiť. Len srdce vždy zarazilo ďalšie kroky.
V dvojtaktoch som pokukoval po skoro identickej Huske, ako mám teraz. Rok 2010 akurát WR a úplne, že v cukríkovom stave. V podstate za pár korún. Myslím, že dva tristo eurášov. Hmotnosť, udržba, ovládateľnosť a tak ďalej, to všetko hralo pre ňu. Potom som kukal aj na 200-vky, ale tam som nič nenašiel, čo by sa mi pozdávalo. A zrazu reku a čo tak skúsiť to, čo som si tak zamiloval?
Ani neviem ako a motorka má zopár nádrží vyčvachtaných, zadný plášť už si pomaly zaslúži výmenu, rajdy musia ísť hore, chce to blastre, chrániče na chladiče....skrátka, bude ešte o čom písať :-D
Pridané: 21.01.2015 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 74273 | Včera: 232377