Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Peugeot Django Sport 125 2015 - Retro / Metro

 Zdieľať

Pridané: 02.07.2015 Autor: datadive
Čitatelia: 11455 [Testy a predstavenia - Test]

Skútrov v retro kabátoch je na trhu kopec, väčšina je od výrobcov zo zemí kde slnko vychádza skôr než u nás, aj preto zaujal nový retro skúter od tradičného európskeho výrobcu s dlhoročnou tradíciou, ktorý nie je z talianska. Či má Peugeot Django šancu hryznúť Vespe do koláča posúďte sami.

Odkiaľ prišiel

Peugeot mal prvé motobicyklu podobné presúvadlo v predaji už v roku 1898. Predtým vyrábali mlynčeky na kávu (soľ, korenie) a sem tam nejaký ten bicykel s takým tým veľkým predným kolesom. Osobne ma celkom prekvapila bohatá história vo výrobe skútrov. Keď som si to zbežne prezeral, pár kúskov vyvolalo aj úsmev na tvári ... napríklad taký S55 (1953), čisté prasa.

Keď je kde čerpať, to sa frantíkom to retro potom robí ľahko a nemusia si ani vypomáhať dizajnom od iných výrobcov. A tak sa stalo, že na EICMA 2014 sa okrem iných objavil aj modrý fešák s názvom Peugeot Django Sport 125. Podľa vyjadrenia zástupcov výrobcu inšpiráciu k Django čerpali z modelu S57 B/C (1958), čo bol svojho času bestseller a pár kúskov behá po Francúzku dodnes. Na jeseň 2014 sa pre Peugeot motorcycles udiala ešte jedna dôležitá udalosť a to, že Mahindra kúpila 51-percentný podiel a prevzala kontrolu, takže sa dá povedať že Django je posledný čistokrvný Francúz.

Django dostal meno po belgickom rodákovi, rómskeho pôvodu Djangovi Reinhardtovi, občianskym menom Jean Baptiste Reinhardt (1910 – 1953). Fenomenálny jazzový gitarista, ktorý prišiel čiastočne o dva prsty a aj napriek tomu dokázal zahrať úžasne gitarové sóla. Mnohý ho považujú za najlepšieho gitaristu všetkých čias. Pôsobil najmä vo Francúzku, kde sa zapísal do histórie hudby neprehliadnuteľnými písmenami. Django znamená v rómštine prebúdzam, budím. Jeho hudbu môžete poznať napríklad z počítačovej hry Mafia.

Peugot Django Sport 125 2015
Peugot Django Sport 125 2015

Okukávačka

Šiel som do Trnavy po skúter, celú cestu som premyšľal, čo tým Tomáš Hajduch - Awia sleduje. Keď mňa, ktorému je väčšina normálnych motoriek malá, pošle okukňúť skúúútrik. Nieže by sa mi nepáčil, práve naopak ... mám rád spojenie moderných technológií a retro dizajnu, ale tak nejak sa mi zdá, že to blbo vyzerá, minimálne na fotkách :) Kým som dopremýšlaľ, už mi ochotný pán, ktorý ma mal na starosť, tlačil modráska z predajne na ulicu.

Z fotiek sa mi zdal menší. Motám sa okolo, robím si poznámkové fotky, poklepkávam kapotáže, všetko plast. Na ovládacích prvkoch je vidieť kvalita, celkovo z Djanga dýcha úplne iný pocit ako z číňana ... taký vespový. Rebrovania kapotáže, vkusne rozmiestnený chróm, oblé tvary, pekná, do modra podsvietená prístrojovka, pochrómované rámčeky okolo prepínačov pomáhajú vytvárať celkovo luxusný dojem. Aj také drobnosti, ako napríklad zrkadlá alebo sedlo, nepodliehajú rozpočtovým parametrom. Veľa detailov, na ktoré som zvyknutý skôr z prémiových talianskych modelov.

Peugot Django Sport 125 2015
Peugot Django Sport 125 2015
Peugot Django Sport 125 2015
Peugot Django Sport 125 2015

Hmm nakopávačka!, vysúvacie stupačky pre eventuálneho spolujazdca, ktorému však ešte treba namontovať sedlo (dodáva sa spolu so skútrom). 12" kolesá, jednoduchá predná vidla s priemerom trubky 40mm. Vpredu 200mm kotúč a dvojpiestikový brzdič solídneho vzhľadu, vzadu 190mm a jeden piest. Brzdy sú spriahnuté SBC (Synchro Braking Control), resp. pravá páčka ovláda prednú, ľavá obe súčasne.

Peugot Django Sport 125 2015
Peugot Django Sport 125 2015
Peugot Django Sport 125 2015
Peugot Django Sport 125 2015

Štvortaktný, vzduchom chladený motor, s výkonom 7,5 kW, o objeme 124,6 ccm, mi príde tiež tak trochu "retro" a to najmä kvôli použitému karburátoru, miesto dnes už klasickej striekačky. N95-ku si cucá z 8,2 litrovej nádrže, pri spotrebe okolo 3,2L/100km v meste, to vychádza na dojazd okolo 260 km. Keď zoberiem, že cesta do práce a späť má napríklad 20 km , tak mi to vychádza, že budem tankovať 2x za mesiac.

Peugot Django Sport 125 2015
Peugot Django Sport 125 2015
Peugot Django Sport 125 2015
Peugot Django Sport 125 2015

Uzamykateľný odkladací priestor pod sedlom bez problémov pojme integrálku, uterák a plavky (aj batoh s notebookom som tam narval). Dvierka pri pravej nohe, ukrývajú "kastlík" s priehradkou na mobil a 12V zásuvku. Ešte peňaženka, kľúče a je plno. Otvára sa jemným štuchancom, odporúčam vypolstrovať, inak bude omlátený mobil alebo priehradka. Za dvierkami pri ľavej nohe sa rieši tankovanie. Pri použití alá rýchly nákupný košík, poteší háčik na tašku. Miesto sedla spolujazdca, je plošinka s protišmykovými prvkami a rámom ideálnym pre klasického pavúka.

Peugot Django Sport 125 2015
Peugot Django Sport 125 2015
Peugot Django Sport 125 2015
Peugot Django Sport 125 2015

Ako Django jazdí

Štartovacie procedúry som na druhý krát pochopil a plný očakávania toho SPORT opatrne pridávam plyn. Zisťujem, že kým zaberie automat, motor naberie slušné otáčky. Neskôr som to ocenil, keď som povrkával na baby počas čakania na svetlách, ale na športový skúter je to trocha moc. Rozbeh plynulý až elektrický, autám nedáva veľa šancí. Vrčím si mestom, všetky oči na mne. Tá modrá je neprehliadnuteľná. Musím pochváliť zvuk motora, nie je to klasická kosačka, ale na 125-ku prekvapivo basová melódia.

Skúšam ako si poradí Django s trnavskými cestami. Kým je diera tak 2-3 cm ešte sa dá, podvozok zvládne, tam kde je to rozbité až na betón, vďaka 12" kolesám dostávam celkom slušnú šupu. Našťastie skútrik je výborne ovládateľný a tak prechádzam na slalom pomedzi diery. Odbočujem vpravo, zapínam smerovku, niečo začalo pípať, ale keďže som si riadne drbol riaditkami do kolena a ešte som aj dobre trafil, na to že pípajú smerovky som prišiel až na druhý krát. Zabudnúť zapnutú smerovku je prakticky nemožné.

Peugot Django Sport 125 2015
Peugot Django Sport 125 2015

Čakám na svetlách v centre Trnavy a pútam pozornosť ako polonahý Džastin Bígel, či ako sa to volá ten nagelovaný odpadávač. Verím, že mať sedlo spolujazdca tak si z tej križovatky dáku dobrovoľníčku aj odveziem. Miestami je to až na škodu a aby sa slečna predo mnou pohla na zelenú, musím trocha poštekliť klaksón. Toľko pozornosti som nezažil ani s HD-čkovým customom. Teda dúfam, že to bolo skútrom. :)

Pri Tescu sa mám stretnúť s Cacao-om, nikde nikoho, dlhšia rovinka, nasledoval test bŕzd. Predná výborná, ako z cestovných motoriek, jemná, ľahko dávkovateľná jedným prstom a pritom mäkká. Tá druhá, to je iné kafé. Skoro som si privodil poistnú udalosť s preletom ponad riaditká. Čakal som, že bude podobne mäkká ako predná. Túúdle, to je proste kotva, okamžitý stop, treba si na to zvyknúť a používať výhradne v krízových situáciách, alebo pri páde z útesu ... aj to by ubrzdila.

Peugot Django Sport 125 2015
Peugot Django Sport 125 2015

Ako tak jazdím okolo Cacaa, pomaly sa nám na chodníku začal zhromažďovať fanclub. Pár ľudí došlo aj pokecať, tá modrá je proste magnet. Máme pofotené a keďže slovenský Rím až tak nepoznám, idem radšej obchvatom. Dynamika jazdy výborná, až mám pocit, že to je nejak priškrtené, aby šiel max. 85km/h. Do 80km/h zrýchľuje konštantne a potom ako keby uťal, podľa mňa má naviac, aspoň pocitovo. Max som vyžmýchal 90tku aj to mierne dole z kopca. Jazdným vlastnostiam nie je moc čo vytknúť, pri tých rýchlostiach, ani ochrana proti vetru nejak extra nechýba. 12" kolesá sú trocha malé , ale vyrovnáva to ovládateľnosťou (svoje robí pod podlahou umiestnená nádrž).

Záverom

Peugeot Django Sport 125 je hlavne o dizajne a o tej modrej. Motoricky prívetivý s kamarátskym prejavom, žiadne šklbanie, všetko plynulé hladké, mäkké, teda až na spriahnutú brzdo-kotvu. Kľudne by ho mohli premenovať na City, alebo Mr. Brake. Podľa mňa dôstojný nástupca S-57 a priamy konkurent Vespy. Je lacnejší, je minimálne rovnako pekný, je to Francúz a je navrhnutý so zreteľom na spoľahlivosť.

Spomeniem ešte, že Django Sport má aj troch bráškov s názvami Heritage, Evasion a Allure. Líšia sa predovšetkým výbavou a farebnými prevedeniami. Kým bráškovia majú každý po štyroch farebných variáciách, Sport je buď Bleu France, alebo Satin Flash Silver. Celkovo sa dá vyskladať až 26 kombinácií. Číslo si môžete dať aké chcete, ku každému novému skútru dostanete celú číselnú radu. Stačí nalepiť ... náš mal 25-ku, ale podľa mňa by mu viac pristala 69-tka.

Peugot Django Sport
Peugot Django Heritage
Peugot Django Evasion
Peugot Django Allure

Peugot Django Sport 125 2015
Peugot Django Sport 125 2015

Plusy, mínusy

Dizajn, Brzdy, Pohodlnosť, Úložné priestory 12\" kolesá, pre zadaných je až moc sexi

Pozadie / Wallpaper:

Článok nemá žiadne Pozadia/Wallpapers v galérii!!!

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Peugeot Django Sport 125 2015:

Servisný interval 2500 km
Spotreba 3,2l/100km
Objem nádrže z toho rezerva 8,5 l
Cena motorky 3149,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Nosič kufra topcas 108 EUR
Kufor topcase, lakovaný s opierkou 240 EUR
Plexi 97 EUR

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 22 EUR
Stupačka 32 EUR
Spätné zrkadlo 27 EUR
Svetlomet 107 EUR

Text: datadive
Foto: Cacao

Motocykel na test poskytla spoločnosť Begam. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR

Foto:
 Peugeot Django Sport 125 2015 Vespa Primavera 125 3V 2015 Sym FIDDLE III 125 2015 Aprilia Mojito 125 Custom 2009
Všeobecné informácie:
Výrobca:PeugeotVespaSymAprilia
Model:Django Sport 125Primavera 125 3VFIDDLE III 125Mojito 125 Custom
Rok:2015201520152009
Novinka:NOVINKA 2015NOVINKA 2015
Kategória:SkúterSkúterSkúterSkúter
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:124.6 ccm124.5 ccm124.5 ccm124.02 ccm
Max. výkon:10.20 k (7.50 kW) / 7500 ot.10.74 k (7.90 kW) / 7700 ot.12.57 k (9.24 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:10.4 Nm / 6000 ot.
Kompresný pomer:10,3:1
Vŕtanie x Zdvih:52.4 x 57.8 mm52.0 x 58.6 mm
Palivový system:vstrekovanie PFI (Port Fuel Injection)
Rozvod:SOHC (3V)
Chladenie:vzduchomvzduchomkvapalinouvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatickáautomatickávariátorautomatická
Sekundárny pohon:variátorvariátorvariátorvariátor
Zdvih vpredu:78 mm80 mm
Zdvih vzadu:70 mm75 mm
Brzdy vpredu:kotúčovájednokotúčovájednokotúčovákotúčová
Priemer bŕzd vpredu:200 mm200 mm273 mm190 mm
Pneu vpredu:120/70 - 12110/70 - 11100/90-133.00 x 12”
Brzdy vzadu:jednokotúčovábubnovájednokotúčovábubnová
Priemer bŕzd vzadu:190 mm140 mm200 mm140 mm
Pneu vzadu:120/70 - 12120/70 - 10130/70-123.50 x 10”
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:109 kg90 kg
Hmotnosť s náplňami:156 kg
Výška sedla:770 mm780 mm750 mm
Rázvor:1340 mm1300 mm
Dĺžka:1925 mm1860 mm1900 mm
Šírka:710 mm735 mm700 mm
Výška:1110 mm
Objem nádrže:8.5 l8 l7.6 l7.7 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:85 km/h106 km/h
Poznámka:
Poznámka:Cena 5/2015 3 149,- EURPredpokladaná cena: 3700 EUR
Voliteľná výbava ABS a trakčná kontrola
Cena k 13.11.2009: 3 640 € (109 659 Sk)

Pridané: 02.07.2015 Autor: datadive Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Peugeot Django Sport 125 2015:

Foto:
Peugeot Django Sport 125 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:Peugeot
Model:Django Sport 125
Rok:2015
Novinka:NOVINKA 2015
Kategória:Skúter
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:124.6 ccm
Max. výkon:10.20 k (7.50 kW) / 7500 ot.
Vŕtanie x Zdvih:52.4 x 57.8 mm
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatická
Sekundárny pohon:variátor
Brzdy vpredu:kotúčová
Priemer bŕzd vpredu:200 mm
Pneu vpredu:120/70 - 12
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:190 mm
Pneu vzadu:120/70 - 12
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:109 kg
Výška sedla:770 mm
Dĺžka:1925 mm
Šírka:710 mm
Objem nádrže:8.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:85 km/h
Poznámka:
Cena 5/2015 3 149,- EUR

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 115843 | Včera: 176214