Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 16.07.2015 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 13898 [Testy a predstavenia - Test]
Keď už sa nám dostali v rovnaký čas na test tri „rovnaké“ motorky, bolo by nezodpovedné neporovnať ich najpriamejšie, ako sa len dá. Preto sme ich odjazdili všetky naraz v identických podmienkach a mohli tak odhaliť rozdiely medzi jednotlivými modelmi. A čo sme zistili?
O každej ste sa mali možnosť dočítať v samostatných testoch. Tu teda len zhrniem pár základných info a priamo ich porovnám. Nebudú to žiadne tabuľkové ukazovatele ani laboratórne výsledky. Čisto čistá pocitovka z jazdy.
Beta Alp 4.0, ktorej som dal prívlastok „Enduro na klasický spôsob“, je motorka buď na každodenné rôzno cestno-necestno približovanie, alebo pre nenáročného enduráka, ktorý chce jazdiť síce off, ale nemá pretekárske ambície. Alebo to môže byť už pre vyjazdeného hobíka, čo sa chce len tak vozkať.
Beta Alp 200 by mala byť v podstate menší variant 350 kubíkovej Alp 4.0, ale jedná sa už skôr o stroj bližšie k trialkám než k endurovým mašinám. Osobne si ju tiež viem predstaviť ako približovadlo na všemožné spôsoby, ale už ako krátkokilometrového turistu veľmi nie. Zato je ale prísľub väčšej zábavy v teréne.
Beta Urban 200 Special. No to je podľa oka čisto čistá mestská „SUV“ verzia. Pre mladého začínajúceho jazdca, pre baby, pre ojašencov, skrátka moto tínedžerská do mesta. Ale jej perfektná ovládateľnosť, nízka hmotnosť a ťažisko plus pekný dizajn, učaruje možno viacerým. Do terénu sa zdá byť len v núdzových prípadoch. Ale zdanie klame.
V podstate by sa dalo povedať, že každá je presne na to, ako aj vyzerá. Ale každá má aj niečo naviac.
Jazdili sme s nimi po asfaltkách, mimo mesta aj v meste. Zobrali sme ich na asi 70 km „hubársko-enduro“ výjazd a nakoniec aj na mx trať a krátku enduro pasáž v lese. Všetky motorečky zvládli všetko a skoro bez zbytočných kecov. Ale každá mala niekde navrch a niekde oproti ostatným zaostávala alebo ju niečo máličko limitovalo.
Je jasné, že na malej Urbanke či 200vkovom Alpe sa presúvačky po asfaltkách na dlhšie vzdialenosti nejazdia úplne pohodlne. Dá sa to vydržať, ale turistiku ala „grand túrer“ nečakajte. Síce v úplnom luxuse to nepredvádzal ani Alp 4.0, ale určite najlepšie z tejto trojice. Dokonca by som si to vedel predstaviť ako veľkého off turistu pre jedného. Dvom pasažierom a batožine bude už určite motor slabý.
Zato ale po poľňačkách a lesných cestách sa tento „turistický“ hendikep stráca. Tam sa predsa len jazdí aj dosť v stupačkách, a to už sa dá zvládať aj na ostatných dvoch menších Betkách. A hneď ako prídu do cesty extrémnejšie prejazdy či nejaké záludnosti, okamžite majú ľahšie a trochu slabšie moto navrch. V ozaj strmých výjazdoch si najlepšie počínal Alp 200, možno aj vďaka trialovému podhustenému obutiu. Tvrdé štuple na veľkom Alpe a „polocestné“ gumky na Urbanke nemali takú trakciu, ale Urbanka to vďaka nízkej hmotnosti a ťažisku dala omnoho jednoduchšie ako Alp 4.0.
Je zase pravda aj to, že spolujazdca previesť terénom by išlo jedine na veľkom Alpe, na dvoch prskoletoch nielenže nie je veľmi kde, ale aj motor by už mal plné kecky. Po poľňačkách ako tak, ale odbočiť niekde na chvíle romantiky, na to zabudnite.
Ak ich porovnám na lesnej enduro trati s pár trialovými vložkami, tak tam si to najviac užíval, ako inak, Alp 200. Nielen hmotnosť, ťažisko, stavba a pneu, ale aj celkovo taký ten dobrý pocit, ktorý z neho vyžaruje, že toto je brnkačka, to dáš, dopomáhajú prekonávaniu všemožných aj niekedy nemožných prekážok. Niekedy to končí aj pádom, ale na Urbanke to nedáte najskôr kvôli pneu a na Alp štvorke to ani skúšať nepôjdete.
Tak či tak, ak na tieto motorky pozeráte reálnym pohľadom a tiež vidíte, že na čo tá či tá alebo tamtá Beta je, tak sa pri výbere nemôžete okabátiť. Stačí zhodnotiť, čo chcete, a tak si aj vyberiete. A ak sa aj časom rozhodnete posunúť niekam ďalej, na každej sa to dá v podstate zvládnuť.
Osobne, ako som už v samostaných testoch napísal, bral by som Bety asi takto.
Beta ALP4.0 – Klasické „starodávne“, po novom „hubárske“ endurko. Nenáročné na údržbu ako aj ostatné dve s dobrým pomerom cesta, terén, spolujazdec, výkon. Cestou hoci kde, terénom skôr na ľahšie pasáže, menej už extrémy. Dajú sa aj tie, ale už to chce trochu grifu od jazdca. Spotreba okolo 4 litrov a cena okolo päť.
Beta Alp 200 – Toto je čistá zábava a tréningová motorka. Turistikovať by som na tom veľmi nechcel, aj keď sú aj takí pacienti. Po meste drať pneu len tak by bola škoda, preto každú presúvačku treba premeniť na menší trial tréning. Potom aj bežné povinnosti po meste budete vybavovať s radosťou. A vo voľnom čase blbnúť donekonečna niekde na prekážkach. Poprípade sa vybrať na motočundrík a skrátka si užívať motorku a prírodu. Spotreba 3-3,5 a cena okolo 4500 €.
Beta Urban Special – Imidžovka nielen pre mladých, ale aj pre mladé. A nielen tých. Veľmi dobré vozítko do mesta a na krátke presúvačky, či už po cestách, alebo necestách. Ak je Alp 200 na učenie trialových blbiniek, tak Urbanku možno brať ako nácvik tréningu na stunt. Spotreba 3-3,5 a cena 4390 €.
Ak ste sa nedozvedeli, čo ste potrebovali, skúste pohľadať v samostatných testoch. Tam je o každej moto trochu viac.
19.11.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 14940 [Testy a predstavenia - Test]
To je jaká preparáda? Toto mňa baví, jak sa patrí, aš na to zabíháňí a asi aj tá maximálka bude slabá, ale zas čekám nula celá nula spotrebu. V mjesce zatát jedno z naj, ovládaňí úplňe na vysokej úrovňi, brzdy keré nebrzdzili úplňe že ňic, tak fčil brzďá aj na stopí, ale treba stlačit rádňe páčku.
27.10.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 15756 [Testy a predstavenia - Test]
Neviem, či je to skôr civilná trialka, alebo trialové enduro, alebo skrátka len veľmi dobrá motorečka. Som asi objavil Ameriku a znova som dostal lekciu o predsudkoch.
23.09.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 17026 [Testy a predstavenia - Test]
Dizajnovo sa síce tvári ako niečo, čo patrí do súčastnosti, ale hneď po naštartovaní a pár metroch neskrýva svoje „retro-klasické“ endurové vlastnosti.
Pridané: 16.07.2015 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 158018 | Včera: 192102