Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 10.12.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 5971 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Všetci sme vedeli že príde, ale že bude nakoniec tak blízko konceptu predstaveného na výstave Eicma, a že bude vyzerať až tak neodolateľne, nikto z nás netušil. Dámy a páni, prichádza prvé ozajstné enduro od Ducati, úplná novinka s názvom DesertX.
Najväčšou zmenou oproti konceptu z roku 2019 je každopádne motor, pretože plánovaný vzducháč Ducati nahradila kvapalinovou Testastrettou s objemom 937 kubíkov. V DesertX je naladená na 110 koní pri 9 250 otáčkach a 92 Nm pri 6 500. Aj kvalty sú naskladané trochu inak; jednotka, dvojka a šestka sú kratšie.
DesertX má ako skutočný dakarský stroj palivovú nádrž aj vzadu. Tá má objem 8 litrov, klasická predná potom 21 litrov.
Kolesá sú 21/18, vypletané a bezdušové, inak si to ani nevieme predstaviť! Celé odpruženie je Kayaba, so zdvihmi 230 a 220 mm. Svetlá výška je slušných 250 mm, sedlo vo výške 875 mm. Pod spolujazdcovým sedlom je plošinka na batožinu, čiže nie je potrebné ho mať stále na motorke.
Vpredu nájdeme radiálne uchytené strmene Brembo M50, softvér je potom náklonovo citlivý a ABS úplne vypínateľné, a to priamym tlačidlom.
Farebná TFT prístrojovka má uhlopriečku 5 palcov a je orientovaná na výšku, presne ako na dakarských strojoch.
Nechýbajú jazdné módy, trakčná, wheelie control, motorová brzda, tempomat, quickshifter. Pohotovostná hmotnosť DesertX je 223 kg. Otázne je, či je to pri plných oboch nádržiach, alebo len hlavnej.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Ducati |
Model: | DesertX |
Rok: | 2022 |
Novinka: | NOVINKA 2022 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 937 ccm |
Max. výkon: | 110.2 k (81.0 kW) / 9250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 92 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 13.3:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 94 x 67.5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | Desmodromický rozvod (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 230 mm |
Zdvih vzadu: | 230 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová BREMBO Monobloc |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 90/90 - 21 M/C 54V M+S TL |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 265 mm |
Pneu vzadu: | 150/70 R18 M/C 70V M+S TL |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 178 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 200 kg |
Výška sedla: | 875 mm |
Rázvor: | 1608 mm |
Objem nádrže: | 21 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 5.6 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 281 km |
Servisný interval: | 15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Iná výbava: | Ducati Skyhook Suspension EVO |
Poznámka: | |
Poznámka: | Motor Testastretta 11° Ducati Wheelie Control Cena 06/2022: 15 990 EUR |
Pridané: 10.12.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 9059 | Včera: 178124