Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 01.12.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 12865 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Nový motor 286 cm3, vyšší výkon aj krútiak, nižšia hmotnosť, nový rám aj podvozok... Priaznivci menších dual-sport bikov sa dočkali
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2021 | Nasledujúci
Model CRF250L, ktorý bol v Európe uvedený v roku 2012, potvrdil záujem o ľahké motorky s duálnym využitím. V roku 2017 ho doplnil model CRF250 RALLY, ktorý svojím vzhľadom akoby vypadol priamo z pretekov v Dakare a ktorý je zameraný skôr na dlhšie dobrodružné jazdy. V roku 2021 získajú oba tieto modely významné vylepšenia, medzi ktorými vedie nový motor s väčším objemom, ktorý teraz spočíva na podstatne ľahšom podvozku s výrazným, až 13 % zlepšením hmotnostného pomeru.
Tento 4-ventilový, jednovalcový motor s objemom 286 cm3 a kvapalinovým chladením spĺňa normu EURO5 a dosahuje výkon až 20,1 kW pri 8 500 ot./min a vďaka väčšiemu zdvihu má až o celých 18 % vyšší krútiaci moment, ktorý dosahuje 26,6 Nm pri 6 500 ot./min (čo predstavuje zvýšenie z 18,2 kW pri 8 500 ot./.min / 22,6 Nm pri 6 750 ot./min). Motor teraz môže lepšie „dýchať“ vďaka novému časovaniu vačky sacieho ventilu a prepracovanému systému prívodu vzduchu a výfukov. Kratší pomer pri prvých piatich prevodoch znásobuje účinky vyššieho krútiaceho momentu a výkonu, zatiaľ čo pri 6. rýchlostnom stupni je prevodový pomer dlhší, čo zaisťuje pohodlnejšiu jazdu pri vysokej rýchlosti.
Prepracovaný semi-kolískový rám, hliníková kyvka a vidlica výrazným spôsobom prispievajú k zníženiu celkovej hmotnosti o 4 kg a vyznačujú sa prepracovanou a vyváženou pevnosťou. Geometria riadenia bola taktiež dôkladne upravená a nechýba ani dlhšie odpruženie (10 mm vpredu/20 mm vzadu pri modeli CRF300L a 10 mm vpredu pri modeli CRF300 RALLY), ako aj vyššia svetlá výška.
CRF300L s ostrými hranami je vybavená menšou palivovou nádržou s objemom 7,8 l a sedadlom, ako aj novým, čitateľnejším LCD displejom na prístrojovej doske. Zlepšila sa aj poloha vodiča pri jazde, ktorá umožňuje ľahšie riadenie a manévrovanie – riadidlá sú posunuté mierne dozadu, zatiaľ čo stupačky sú posunuté nižšie a dozadu. Výška sedadla sa zvýšila o 5 mm na 880 mm.
Širšie sedadlo s gumovým uložením pri modeli CRF300 Rally CRF300 RALLY je teraz o 10 mm nižšie, takže dosahuje 885 mm, zatiaľ čo kapacita palivovej nádrže sa zvýšila o 2,7 l na 12,8 l. Riadidlá obsahujú interné závažia, ktoré minimalizujú otrasy a stupačky sú vybavené gumenými vložkami, zatiaľ čo LED indikátory sú teraz flexibilne namontované s cieľom zvýšiť odolnosť.
Celkovo modely CRF300L a CRF300 RALLY zostávajú aj naďalej vynikajúcimi úžitkovými, univerzálnymi motorkami s duálnym využitím, ako tomu bolo od ich vzniku. A vďaka všetkým vylepšeniam, ktoré ich čakajú v roku 2021, budú ešte lepšie pripravené zvládnuť každú výzvu – či už na vašej ulici, alebo na druhom konci sveta.
Ceny noviniek už boli stanovené CRF300 5 250 EUR a verzia Rally za 6 450 EUR.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Honda | Honda |
Model: | CRF300L | CRF300 Rally |
Rok: | 2021 | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 |
Kategória: | Enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 286 ccm | 286 ccm |
Max. výkon: | 27.3 k (20.1 kW) / 8500 ot. | 27.3 k (20.1 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 26.6 Nm / 6500 ot. | 26.6 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 10.7: 1 | 10.7: 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 76 x 63 mm | 76 x 63 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 260 mm | 260 mm |
Zdvih vzadu: | 260 mm | 260 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová dvojpiestková | jednokotúčová dvojpiestková |
Priemer bŕzd vpredu: | 256 mm | 296 mm |
Pneu vpredu: | 80/100-21M/C 51P | 80/100-21M/C 51P |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 120/80-18M/C 62P | 120/80-18M/C 62P |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 142 kg | 153 kg |
Výška sedla: | 880 mm | 885 mm |
Rázvor: | 1455 mm | 1455 mm |
Dĺžka: | 2230 mm | 2230 mm |
Šírka: | 820 mm | 920 mm |
Výška: | 1200 mm | 1415 mm |
Svetlá výška: | 285 mm | 275 mm |
Objem nádrže: | 7.8 l | 12.8 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Max. rýchlosť: | 120 km/h | 120 km/h |
Spotreba paliva: | 3.1 l/100km | 3.1 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 188 km | cca 309 km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii - vypnutie zadného kolesa | áno, v sérii - vypnutie zadného kolesa |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | nie | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | nie | |
LED smerovky: | nie | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | |
Poznámka: | ||
Poznámka: | EURO5 Cena 8/2021: 5 250 eur | EURO5 Cena 2021: 6 450 EUR |
Pridané: 01.12.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2021 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 154904 | Včera: 226258