Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 14.10.2010 Autor: Cacao
Čitatelia: 11898 [Testy a predstavenia - Test]
Jeden pekný slnečný víkend sa nám konečne po daždivých dňoch podarilo dostať na kilometer uzatvorenej zábavnej dráhy v Dunajskej strede. O čo sme sa pokúšali si môžete znova prečítať po kliknutí na nadpis. Pokračujeme porovnaním celoročného spoločníka so streetfightrovou potvorou rovnakej značky - Z1000.
Áno, porovnávame hrušky s jablkami. Ale aj to občas treba. Postavili sme oproti sebe dva stroje, ktoré majú na prvý pohľad spoločné iba 17" kolesá. Pri podobnej hmotnosti má Zed dvakrát viac valcov a koní ako Versys a keď prižmúrime oko, dalo by sa to povedať aj o cene (7 495 eur resp. 10 995 eur). Podľa parametrov by teda Zed mal byť dvakrát lepší ako Versys. Toto zavádzajúce tvrdenie sme sa pokúsili rozlúsknuť na trati a zistiť, kde má navrch Versys a kde litrový Zed.
Hneď po presadnutí z Versysa, na mňa Zed pôsobí ako motorka pre predátora na boj proti alienovi. Mohutná nádrž o ktorú sa dá oprieť pri brzdení, široké a dobre tvarované rajdy, stupačky položené „rejsovejšie“. Tak isto tvrdá sedačka, tvrdá spojka a tvrdé radenie. No a každopádne tvrdý podvozok.
Neviem, kde to Brjús zobral, ale keď povedal “ Zed is ded, bejby“, tak pekne kecal! Jedine, že by to patrilo niektorému druhému Zedovi, lebo tento je živý až priveľmi. 138 kobýl je na tento okruh skoro nezvládnuteľné stádo dostihových šprintérok. Oproti menej ako polovičným Versysovým 64 je to úplné iná liga. Na takejto trati ho dokážete využiť možno tak na 20-30% čo je samozrejme na škodu. Pretože jazdiť so stiahnutou prdelkou a báť sa tomu poriadne podkúriť je na úkor zábavy.
Mastenica v podobe sadomaso chúťok pokračuje od motora cez pruženie až po brzdy. Oproti Versysovej mäkučkej prednej húpačky, tu máte pod sebou tvrďárnu prvej kategórie. Pri brzdení to ide dole presne tak ako má, v náklone vám to nedá kopanec naspäť a drží motorku tam, kde je to potrebné. Na brzdy si stačí len spomenúť a ak skombinujete prednú a zadnú, tak za sebou nechávate krásnu lajničku, motorka je presne nasmerovaná do náklonu v perfektnej pozícii. Cacao už vytkol absenciu tlmiča a ja musím len súhlasiť. Tak ako v bežnej premávke, tak aj tu mi chýbal.
Nerád to hovorím, ale aj keď je Zed silnejší, rýchlejší, lepšie brzdí, gumky sedia o triedu lepšie, aj tak bol Versys na tejto trati lepší. Keď píšem lepší, tak myslím nie len, že by som s ním spravil lepší čas, ale aj pocity z jazdy boli niekde inde. Fun faktor je pri Versysovi každopádne vyšší.
Porovnanie úplne odlišných strojov v rovnakých podmienkach je pre mňa vždy výzvou a skúsenosťou, po ktorej dokáže jazdec oceniť špecifické správanie bikov. Až keď presadnete z jednej motorky na druhú a bez prestávky valíte ďalej, odhalíte aj menšie rozdiely. Inak tomu nebolo ani v prípade našej dvojice od zelených.
Z1000 je oproti Versysovi z hľadiska jazdeckej pozície drobec. Na Versyse má jazdec kráľovsky veľa priestoru a možností sedenia. Vzpriamený chrbát a uvoľnené nohy sa podobajú sedeniu na stoličke. Z1000 vás usadí na nekompromisne tvrdé sedlo s pokrčenejšími nohami a širokými rajdami, ktoré sú bližšie k jazdcovi v akurátnej výške. Zaľahnúť na rovinke som nemal problém, ale pri vysadaní v zákrutách som mal na Versyse viac miesta. Minimálne pocitovo je možné dosiahnuť väčší náklon na Versyse a stupačky škrtáte o asfalt oveľa neskôr ako na Zedovi, kde sa mi tŕne zdali až príliš dlhé a robili ryhy do asfaltu v každej zákrute.
Osobne považujem 100 koní a 100 Nm za dostatočné parametre na bezpečné bežné jazdenie. Papierovo má Versys málo a Zed priveľa. Na trati mi viac vyhovoval motor Versysa, ktorý ma nikdy výkonovo neprekvapil a viac ma baví vyžmýkať bike na doraz, ako jazdiť na 30% výkonu. Výhodou tohto stroja aj pri relatívne malom výkone je jeho dobré sprevodovanie, ktoré ho dokáže postaviť na zadné s plynom na prvých dvoch kvaltoch. Výkon Z1000 budí na 4 metre širokej trati rešpekt. Zrýchlenie a záťah zospodu sú výborné, ale v zákrutách je dobré byť s plynom opatrný.
Presadnutie z Versysa na Z1000 mi pripadalo ako 10-ročná evolúcia. Bez servítky by to bolo asi takto: Versys je pri Zedovi ako gumená hračka, ktorá sa kvôli vysokým zdvihom vlní a tancuje po celej ceste, v zákrute nedrží stopu a pri brzdení ide dolu potápajúci sa Titanic. Liter je neskutočne tuhý a v zákrute nemihne ani brvou. Ide presne tam, kam ho nasmerujete bez akejkoľvek tolerancie. Brzdy Tokico sa zakusujú už pri jemnom pohladkaní brzdovej páčky. Zedovi by sa dala vytknúť absencia tlmiča riadenia, ktorý sa zíde pri prudkých výjazdoch, kedy predok letí hore takmer okamžite.
Ak nám ešte aspoň trochu veríte, že píšeme pravdu, tak na "plnú hubu" povedať, že Versys je lepší ako Z1000 je trochu odvážne, ale v tejto konkrétnej situácii to tak je. Na úzkych kľukatých cestách v nízkych rýchlostiach si podľa mňa s Versysom užijete oveľa viac zábavy ako so svalnatým bráškom.
14.09.2010 - Cacao Čitatelia: 14788 [Testy a predstavenia - Test]
Jeden pekný slnečný víkend sa nám konečne po daždivých dňoch podarilo dostať na kilometer uzatvorenej zábavnej dráhy v Dunajskej strede. O čo sme sa pokúšali si môžete prečítať po kliknutí na nadpis.
26.08.2010 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 29925 [Testy a predstavenia - Test]
V tejto sezóne Versys oficiálne brázdi cesty už štvrtý rok. Jeho druhá, o detské choroby očistená, verzia nám padla do rúk na začiatku sezóny a my ju vždy večer len s ťažkým srdcom nechávame v garáži snívať sny spravodlivých.
28.06.2010 - Cacao Čitatelia: 13280 [Testy a predstavenia - Test]
Ešte pred časom bolo pre veľa jazdcov takmer nereálne kúpiť si "fungláča". Našťastie sa ceny pohybujú rozumnejším smerom, a tak si viacerí môžeme dovoliť kúpu úplne nového stroja. Pokúsime sa aplikovať naše skúsenosti na celosezónneho spoločníka, Kawasaki Versys.
13.05.2010 - Cacao Čitatelia: 14800 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Posledný aprílový deň sme si od dovozcu Kawasaki prebrali nového spoločníka na túto sezónu, aby sme preverili jeho kvality zo všetkých strán. Začíname.
Príplatok ABS | 600 EUR |
Nálepka na nádrž | 28.40 EUR |
Cena LSL padakov | 59,95 EUR sada + 49,95 EUR štuple |
Páčka brzdy | 57,62 EUR |
Spätné zrkadlo | 62,90 EUR |
Stupačka (Komplet aj s pružinou a čapom) | 84,58 EUR |
Smerovka | 34,02 EUR |
Svetlomet | 285,40 EUR |
Brzdový pedál | 41,82 EUR |
Bočný plast na nádrži | 135,03 EUR |
Radiaca páčka | 61,28 EUR |
Spojková páčka | 21,14 EUR |
Predný blatník | 141,11 EUR |
Príplatok ABS | 600 EUR |
Nálepka na nádrž | 31.40 EUR boky + 41.50 EUR stred |
Cena LSL padakov | 79,95 EUR sada + 49,95 EUR štuple |
Páčka brzdy | 79,43 EUR |
Spätné zrkadlo | 54,11 EUR |
Stupačka (komplet aj s pružinou a čapom) | 83,06 EUR |
Smerovka | 38,64 EUR |
Svetlomet | 665,24 EUR |
Brzdový pedál | 79,43 EUR |
Bočný plast na nádrži | 63,00 EUR + 33,33 EUR nálepka |
Radiaca páčka | 52,11 EUR |
Spojková páčka | 17,16 EUR |
Predný blatník | 172,84 EUR |
Text: Cacao, Milan Mikulík - Mikulec
Foto: Cacao,Romoto
Video: Cacao,Milan Mikulík - Mikulec,Romoto
Motocykel na test poskytla spoločnosť U.M.S. s.r.o.. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Kawasaki | Kawasaki |
Model: | Versys | Z 1000 |
Rok: | 2010 | 2010 |
Novinka: | NOVINKA 2010 | NOVINKA 2010 |
Kategória: | Cestovná | Naháč |
Motor: | ||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 649 ccm | 1043 ccm |
Max. výkon: | 63.9 k (47.0 kW) / 8000 ot. | 137.4 k (101.0 kW) / ot. |
Max. krútiaci moment: | 61 Nm / 6800 ot. | 110 Nm / ot. |
Kompresný pomer: | 10.6:1 | 11.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 83 x 60 | 77.2 x 50.9 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 150 mm | |
Zdvih vzadu: | 145 mm | |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvoj kotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 250 mm |
Pneu vzadu: | 160/60ZR17M/C (69W) | 190/50-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 198.2 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 206 kg | |
Výška sedla: | 845 mm | 815 mm |
Rázvor: | 1415 mm | |
Dĺžka: | 2125 mm | 2095 mm |
Šírka: | 840 mm | 805 mm |
Výška: | 1315 mm | 1069 mm |
Svetlá výška: | 180 mm | |
Objem nádrže: | 19 l | 15 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 4.2 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 339 km | |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | za príplatok | |
Poznámka: | ||
Poznámka: | 7.495,- € (bez ABS) k 1.8.2010 |
Pridané: 14.10.2010 Autor: Cacao Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 245557 | Včera: 118592