Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 11.02.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 9225 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Kawasaki prezbrojila pre rok 2014 svoje želiezko v ohni v kategórii naháčov, kde bude v novej sezóne poriadne husto. Nový Zed 1000 preto musí byť oproti predchodcovi výkonnejší, mať lepší podvozok a tak ďalej a tak ďalej. Samozrejme nesmie chýbať ani nový, agresívnejší dizajn.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Už na prvý pohľad je jasné, že Kawasaki Z1000 2014 je novým modelom v rade Z, avšak stále nesie charakteristické črty zdedené od svojho predchodcu. Kľúčovým prvkom je predná maska umiestnená, zdá sa, že čo najnižšie ako to len bolo možné. Kawasaki Z1000 tak pripomína predátora skloneného tesne pred útokom. Tento "umelecký" dojem dopĺňa aj zdvihnutá zadná časť, ktorá pôsobí minimalistický dojmom. Vypuklá nádrž (objem 17 litrov oproti predchádzajúcim 15 litrom) s množstvom záhybov a taktiež pozmenené bočné kapoty, nový dizajn len dotvárajú. Predné smerovky už nie sú súčasťou kapôt ale sú umiestnené po bokoch prednej masky. Tvar zdvojených výfukových koncoviek sa nezmenil.
Vytvoriť novú prednú masku s pomerne úzkym svetlometom dopomohla LED technológia. o hlavné osvetlenie sa teda starajú po novom 4 LED svetlomety, 2 stredné slúžia ako stretávačky a 2 vonkajšie ako diaľkáče. V kryte prístrojovky nájdeme ešte jeden LED pásik. Zadné svetlo je taktiež z LED-kové.
Prístrojovej doske dominuje horizontálny LED otáčkomer (zobrazujúci otáčky nad 4.000 ot./min.) ktorý je umiestnený nad LCD displejom s bielym podsvietením. Na okrajoch otáčkomera sa nachádzajú bežné výstražné kontrolky. Na displeji sa zobrazuje rýchlosť (digitálne číslice), vľavo otáčky motora do 4.000 ot./min., indikátor ECO jazdy, dojazd na nádrž, aktuálnu a priemernú spotrebu, a teplotu motora. Nechýbajú ani hodiny a počítadlo kilometrov pre dva tripy.
Kawasaki Z1000 bude dostupná vo farbách: Golden Blazed Green/Metallic Graphite Gray (zeleno sivá), Candy Burnt Orange/Metallic Spark Black (oranžová) a Flat Ebony/Metallic Spark Black (čierna).
Vyladenie motora sa sústredilo hlavne na lepšiu agresívnejšiu odpoveď motora na otočenie plynovou rukoväťou. Pocit sily z motora v stredných otáčkach mal ostať zachovaný ako u predchodcu avšak vyladenie riadiacej jednotky má zabezpečiť priamu odozvu na pridanie plynu. V kombinácii s prevodovkou s kratšími rýchlostnými stupňami má byť akcelerácia omnoho rýchlejšia.
Srdcom Kawasaki Z1000 ostáva radový, kvapalinou chladený štvorvalec. Motor o objeme 1043 ccm. produkuje maximálny výkon 104.5 kW pri 10.000 ot./min. a max. krútiaci moment 111 Nm pri 7.300 ot./min. Upravený bol prívod vzduchu do motora tak aby prúd vzduchu musel prekonať čo najkratšiu možnú vzdialenosť a pritom sa zbytočne neohrieval od tepla idúceho z motora.
Lepšie jazdné vlastnosti má zabezpečiť nové odpruženie Showa. Vpredu preto nájdeme 41 mm USD vidlicu Showa Separate Function Fork - Big Piston (SFF-BF) s oddelenými časťami pre pruženie a tlmenie. Vidlica je plne nastaviteľná a má zdvih 120mm. Predpätie sa nastavuje vľavo a zvyšné nastavenia (kompresia a odskok) sa dolaďujú vpravo. Vzadu nájdeme horizontálne umiestnenú centrálnu tlmiacu jednotku Back-Link so zdvihom 122 mm, umiestnenú tak aby sa zbytočne neohrievala od výfuku. Vzadu je možné nastaviť odskok a kompresiu avšak nastavenie predpätia pružiny oficiálne možné nie je, správny kľúč to však vyrieši.
Brzdenie je v réžii značky Tokico. Vpredu na Kawasaki Z1000 nájdeme inovované radiálne montované, štvor piestikové, monobloky a 310 mm kotúče. Radiálna pumpa s väčším priemerom piestika má zlepšiť cit pri brzdení. Vzadu je jednopiestik a 250 mm kotúč. Dostupný je aj systém ABS s kontrolou dvíhania zadného kolesa počas brzdenia.
Kawasaki Z1000 sa púšťa do súboja v kategórii nabitej konkurenciou. Do sezóny 2014 totiž prichádza viacero konkurentov s úplnými novinkami. Ducati s naháčom Monster 1200, BMW prišlo na svet s modelom S1000R a KTM s brutalitou s názvom 1290 Super Duke R. Každý výrobca sa však ku konštrukcii svojho naháča postavil trochu ináč. Kawasaki sa zdá byť akýmsi "najchudobnejším" naháčom v kategórii, avšak práve táto jednoduchosť a absencia množstva elektroniky môže byť kľúčom k osloveniu jazdca.
Pridané: 11.02.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Kawasaki |
Model: | Z1000 |
Rok: | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 1043 ccm |
Max. výkon: | 142.1 k (104.5 kW) / 10000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 111 Nm / 7300 ot. |
Kompresný pomer: | 11.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 77 x 56 mm |
Palivový system: | vstrekovanie, hrdlo 38 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 122 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 1 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 250 mm |
Pneu vzadu: | 190/50ZR17M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 221 kg |
Výška sedla: | 815 mm |
Rázvor: | 1435 mm |
Dĺžka: | 2045 mm |
Šírka: | 790 mm |
Výška: | 1055 mm |
Svetlá výška: | 125 mm |
Objem nádrže: | 17 l |
Doplnková výbava: | |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
Iná výbava: | Kompletný LED svetlomet |
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 81295 | Včera: 119235