Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 16.10.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 18098 [Testy a predstavenia - Test]
Tak na zúbky tohto šport-turistu sme sa tentoraz pozreli netradične v presile a to v zložení: Milan Mikulík - mikulec a Tomáš Hajduch - Awia. Každý z nás z toho svojho pohľadu.
Napíšem to hneď na začiatku a bez zbytočných okolkov. Veľký Versys nie je pre mňa nič iné, ako litrový Zed, na vyššom a mäkšom podvozku, s pozmenenou formou na kapoty a ešte pár inými drobnosťami.
Nie som turista, preto som si myslel, že keď budem testovať túto motorku, tak to bude minimálne nekompetentné, ak nie rovno zbytočné. Ale ako som hneď po prejdení pár metrov začuchal a neskôr sa v tom aj utvrdil, tak buď je toto taký turista ako ja, alebo je tak dobrý, že aj „palič“ ako ja tu nájde to svoje.
Kawasaki Versys 1000 |
Niečo som naznačil už v úvode, tak vám to je asi jasné. Sama Kawa uvádza, že je tu použitý motor z veľkého Zeda, len ho trochu upravili a posilnili tak krúťak v stredných otáčkach. Hodnoty sa teraz zastavili na 118 kobylkách pri 9000 otáčkach a 102 Newtonmetroch už pri 7700 za minútu. Priprskli sem dve palivové mapy, takzvanú FULL a LOW. Samozrejme som jazdil len tú plnú. Ako inak, že? Trojštvrťovú mapku som si len tak vyskúšal, že pre ten pocit, aby som sa necítil ako majster sveta, čo mu je stálo málo výkonu. Neviem, ale teraz trochu vážne. Kto tie mapy prepína? Načo mi je pri litrovej mašine, kde je viac ako sto na sto (k/Nm), ponuka prepínania máp? Vlastne ani nie tak prepínania máp ako skôr škrtenia motora. Možno niekomu menej vyjazdenému? Povedzme. Možno na vode? No dajme tomu. Ale prečo si potom niekto kúpi takú moto, čo nedokáže zvládať? No nech je ako je, ja tam nechávam plnú porciu, ktorú mi v továrni chalani z Kawky naservírovali a pasujem sa s ňou naostro.
Radový štvorvalec |
Keď píšem naostro, tak to myslím doslovne. Aj ponúkanú kontrolu trakcie som totiž po pár skúškach vypol a nechávam to všetko na sebe. „Šak to aňi na zaďáka nejde s trakčnú kontrolú! A to co? Pri takémto motori to je normálňe hrích!“
Je síce pravda, že je na tej moto ABS a neviem ho vypnúť, ale na to si už pomaly zvykám, skoro každá nová moto už má ABS, až sa mi nechce veriť, kam sa to rútime. Jasné, je to perfektná vec, pacnúť po brzdách, bez citu ich mačkať a žmýkať z nich všetku silu, len nech dobrzdím čo som prepískol, či neodhadol.
V podstate sa celej teórii povenoval už Feri Zubal - zeON v tomto článku. Spomína tam aj upravenú prevodovku. Mala by byť vhodná na širšie použitie, aj vďaka kratšej jednotke a dvojke na kľukaté rejsovačky. Tri až šesť majú byť skôr dlhšie, že turistické, takže asi aj na spotrebu.
No niečo na tom môže byť pravda, ale aj tak sme si pri fotení vystačili v podstate len s dvojkou. Jednotka len na zatočenie na hoc akej širokej (úzkej) ceste, cvak do dva, tá si valí toľko, že trojku dám len do počtu, kým sa znova idem otáčať. No a ostatné už len šestka, tak ako pri Zedovi. Či po meste päťdesiat, alebo mimo mesta koľko len chcete... Veľký skúter! Za mestom stačí zatočiť gripom a nechať ostatné na motore. Ani sa nenazdáte a povolená 90 je dáááávno preč. Takto má jazdiť turistická motorka? Neviem, nie som turista, ale ak by som bol, tak mi toto len a len vyhovuje. Prdkať si to krajinkou na šestke pri spotrebe podľa palubky na úrovni 4,2 litra vo dvojici, to nie je až také zlé. Čo poviete?
No a čo by sa mi páčilo ešte viac, tak to je ten ZED vo vnútri týchto plastov! Hop tam aj o dve dole, poriadne mu podkúriť a naháňať všetkých predo mnou.
Že to nepôjde? „Ale jasňe že pujde a to bes visedački, klidňe hodzit motorák do zátački, stupački sa ozvú a Ti víš že ešče furt možeš trochu naklopit. Neňi sa čeho bát, aj na tej turistickej gumke to f pohotke drží.“
Spomínal som brzdy s ABSkom, aj to že nie som veľký fanúšik takýchto prkotín, ale tu je to také nejaké v pohodke. Zadné sa síce ozve skoro vždy, keď trochu razantnejšie šliapnem na páčku, ale na prednej sa mi neprihlásilo ani raz. A to som niekedy fakt že mačkal. Aj keď len jedným prstom, lenže nepotreboval som viac. Brzdy stačili bohato! Aj keď je aj pravda to, že po trochu väčšej rezbovačke, bolo cítiť jemné vädnutie na prednej páčke.
posed, motor, race a fun faktor | na pohľad šedá myš |
Ďalej sa už Versysovi bude venovať Tomáš Hajduch - Awia a rozoberie hlavne turistickú časť.
Versys je synonymom univerzálnosti. Kawasaki sa tu nehrá na žiadne "kvázi" cestovné enduro, ale postavila motorku na báze ostrého naháča, kombinovanú s pohodlím a vzpriameným posedom cestovných endúr. Na pohon použila pre tento segment netradičný radový štvorvalec, ale keď už tu máme radové trojvalce od Angličanov, tak prečo nie, že :-)
Po vysadnutí do sedla som hneď doma, posed je veľmi príjemný, sedlo na omak veľmi pohodlné a všetky ovládače poruke. Dobre mi do ruky sadli aj široké riadidlá. Zvuk z výfuku je taký nezbedný a dáva o sebe vedieť Z-edovské korene. Rozbeh hladučký a ovládateľnosť Versysa presne taká, ako sa patrí. Rovnako ako jeho „mladší“ brat, aj Versys sa dobre ovláda a dobre sa s ním manipuluje aj v mestskej premávke. Všetko je ako má byť, motor je pružný, žiadne otravné vibrácie, v spätných zrkadlách dobrý výhľad, posed pohodlný a rozhľad fajnový. Mesto zvláda Versys ukážkovo.
Versys sadne dobre do ruky |
Len čo sa ale dostávame mimo mesta, ozýva sa ten nezbedný motor. Ten zvuk ma nenecháva pokojným a turistické tempo ostáva zabudnuté. Pod plastmi Versysa sa prebúdza škrtený Z-ed a ja namiesto kvaltovania nechávam ručičku otáčkomera nazrieť do červeného poľa. Hmm, čo o tom povedať, aby som neopakoval mikulcove slová? No, je to rozhodne vysoko nákazlivé. Versys je stvorený na cestu a ten motor sa k tomuto náramne hodí.
Podvozok, aj keď má 150mm zdvih, odvádza dobrú prácu a rovnako ani na brzdy nenachádzam slová kritiky. Versys je športovec a s dobrým jazdcom vytrestá nejeden superšport, obzvlášť na menej kvalitných cestách, kde môže ťažiť z vyššieho podvozku. Celé naše fotenie prebiehalo štýlom, že som mal pocit, že ani netestujeme turistu. Takže túto kapitolku už uzavriem (alebo skôr prenechám mikulcovi) a povenujem sa trochu tej turistike...
Základom je dobrý základ že :-) A to v prípade turistu znamená dobrý posed. Versys má sedlo o ktorom Kawasaki tvrdí, že je najpohodlnejšie, aké kedy vyrobila a dá sa v ňom obsedieť aj 1000 km. No tak túto vzdialenosť som síce neotestoval, ale musím povedať, že sedlo pôsobí veľmi prepracovaným dojmom. A to samozrejme platí aj pre sedadlo spolujazdca. Obe majú aj dobrý tvar a oporu pri zrýchľovaní. Spolujazdec má navyše k dispozícii masívne držadlá po bokoch.
Pohodlný vzpriamený posed |
Výhľad na cestu je ponad nastaviteľné predné plexi skvelý. Jeho polohu si môžeš upraviť v rozsahu cca 30mm, nie však za jazdy. Nebudeš nato potrebovať žiadne náradie, stačí uvoľniť dve plastové skrutky spredu a posunúť si plexi do zvolenej polohy. Škoda, že nastavenie sa nedá robiť zo sedla z vnútornej strany a že sa mení iba výška a nie aj sklon plexi. Na druhej strane nemôžem povedať, žeby mi plexi nejako extrémne vadilo, jeho účinnosť bola štandardná, ako sme v tomto segmente zvyknutí. K tomu sa pridáva relatívne štíhla, ale dobre tvarovaná kapotáž s krytmi nôh, ktorá smeruje väčšinu náporového vzdychu preč od jazdca.
Predná USD vidlica je plne nastaviteľná a zadný centrálny tlmič má vonkajšie rýchle hydraulické nastavenie predpätia, čo je na turistickej mašine takmer nutnosť. Prístrojovka je kombináciou športového veľkého otáčkomera a multifunkčného LCD displeja. Kontrolky sú v hornej časti, dobre viditeľné a turista tu okrem bežných údajov nájde dve denné počítadla, aktuálnu a priemernú spotrebu, palivomer, hodiny, dojazd a teplotu okolitého vzduchu.
Prístrojovka je kombináciou športovej s praktickými údajmi pre turistu |
Versys je štandardne vybavený nosičom batožiny vzadu, na ktorý nie je problém prichytiť rolku, alebo inú batožinu vďaka háčikom po bokoch. Za príplatok je možné objednať horný kufor, rovnako ako dvojicu bočných kufrov Givi. Originálne kufre sú dodávané vo farbe motorky. Bočné kufre však na svoje upevnenie vyžadujú oceľové rámy.
Ak máme spolujazdca aj seba v pohodlí a batožinu nabalenú, oceníme ako turisti ešte niečo a to obzvlášť v týchto časoch. Je to nízka spotreba. Aj tu v Kawasaki popracovali. Na prístrojovej doske nájdeme malú nenápadnú kontrolku ECO. Je to ukazovateľ úspornej jazdy. Táto sa rozsvieti vždy vtedy, keď jazdite úsporne, čo znamená ustálenou rýchlosťou v stredných otáčkach a s miernym plynom. Sám som bol prekvapený ako často som sa snažil počas pokojnej turistickej jazdy upraviť svoj jazdný štýl tak, aby kontrolka svietila, čo následne ocenil aj palubný počítač a ukázal spotrebu okolo 4 litrov paliva na stovku. A nebol to nakoniec až taký problém. Versys má 21 litrovú nádrž, čo v spojení z nízkou spotrebou (náš priemer bol 5.2 l/100km) sľubuje dojazd až 300 - 350km.
Sú to vecičky bez ktorých sa tento segment sotva zaobíde. Versys má na výber z dvoch palivových máp. Plnú mapu pre maximálny výkon a zníženú mapu na cca 75% výkonu. Znížený výkon má aj menej ostrú reakciu na pootočenie plynovej rukoväte a tak môže byť vhodný napríklad do dažďa alebo pre menej skúseného jazdca.
Versys 1000 je vybavený aj systémom trakčnej kontroly KTRC (Kawasaki TRaction Control). Systém je kombináciou športového trakčného systému S-KTRC (z Kawasaki Ninja ZX-10R 2011) a trakčného systému z GTR 1400 2010. Má viacero módov. Módy 1 a 2 sú určené pre maximálnu akceleráciu a jazdu na suchom povrchu, sú to módy pre športovú jazdu. Mód 3 poskytuje hladkú akceleráciu pre istotu jazdca na šmykľavých povrchoch - napríklad v daždi. Trakčnú kontrolu je možné aj celkom vypnúť. Musím povedať, že som nemal možnosť odviesť sa v daždi, tak som systém skúšal skôr na šotolinovej ceste. Režim 3 naozaj bráni akémukoľvek prešmyku zadného kolesa a dodáva pocit dobrej kontroly. Módy 1 a 2 už dovolili nejaké to preklzávanie, vždy ale zasiahli. Na bežné aj športovejšie jazdenie po ceste by som zvolil Mód 1, ten do bežnej jazdy absolútne nezasahuje.
Pohodlný posed, športový charakter, priaznivá spotreba, ABS v základe | niekomu môže vadiť, že nie je stavaný do terénu (aj keď nejakú tú šotolinku zvládne) |
Versysa si dovolím porovnať s podobne nasmerovanými motorkami, ktoré si berú zo sveta cestovných endúr posed a vyššie zdvihy, ale stále sú smerované na asfalt. Je ich dnes už pomerne dosť.
KTM má v ponuke populárne SMT 990, výkon iba máličko zaostáva za Versysom, ale KTM-ka je podstatne štíhlejšia a ponúka dvojvalcové srdce. Veľmi podobný Versysu je aj starší Tiger 1050, aj keď ho dopredu ženie anglický trojvalec. A aby to nebolo také jednoduché máme tu ešte Véčkový štvorvalec od Hondy v Crossrunneri. Ten má však deficit 200 kubíkov a preto aj nižšie výkonové parametre, na druhej strane ale aj najpriaznivejšiu cenu. No a na záver tu máme Multistradu od Ducati. Taliani jej nabalili výkon, ktorý ostatným z tejto skupinky berie dych, rovnako ale aj cenovku o 3 000 - 5 000 EUR vyššiu.
Versys je teda z tejto skupiny na tom najlepšie výkonovo, ak nerátame Multu. Všetky modely majú ABS v sérii, no Versys tam má aj nastaviteľnú trakčnú kontrolu. Určite je to hráč, nad ktorým treba uvažovať.
A aby ste to nemali také jednoduché zamiešam karty aj porovnaním s cestovnými endurami. Ak neuvažujete nad jazdením v teréne je toto porovnanie určite na mieste. Cestovné endurá majú dnes už 1200 kubíkov, pohon kardanom a jazdia na 19 a 17 palcových kolesách, niektoré aj vypletaných. Výkonovo na tom Versys nie je ani s 200 kubíkovým hendikepom až tak zle, ale stráca trochu na krútiaku. Za jeho klady v tejto skupine možno považovať hmotnosť, cestovné kolesá a hlavne priaznivejšiu cestu.
Versys - Versatile - Univerzálny. Tak to rozhodne je. V jednej motorke dostaneš športové srdce z agresívneho naháča, spolu s maxi pohodlným sedlom, vzpriameným posedom a dobrou ochranou na cestovanie. Daj si k tomu kvalitné brzdy, dobrý podvozok a elektronické pomôcky najnovšej generácie a máš suprovú motorku na cestovanie, ktorá by ťa nemusela vôbec tak skoro omrzieť.
Servisný interval | 6 000 km |
Spotreba | 5,2 l/100km |
Objem nádrže, z toho rezerva | 21 l (3 l rez.) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | cca 300 - 350 km |
Cena motorky | 11 995,- EUR |
Nosič kufra topcase | dodávaný sériovo bez príplatku | |
Kufor topcase | od 150 EUR | |
Nosič bočných kufrov + kufre | 362,33 + 376,40 EUR | |
Príplatok ABS | dodávané sériovo bez príplatku + v cene je aj trakčná kontrola a palivové mapy | |
Vyhrievané rukoväte | od 59,95 EUR | |
Turistické plexi | od 100 EUR | |
Tankvak | od 39,95 EUR | |
Padacie rámy | 211,20 EUR |
Páčka brzdy | 48,82 EUR |
Stupačka | 42,07 EUR |
Spätné zrkadlo | 51,07 EUR |
Smerovka | 32,04 EUR |
Svetlomet | 275,79 EUR |
Text: Milan Mikulík - mikulec, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Masochysta
Motocykel na test poskytla spoločnosť Kawasaki Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Kawasaki | KTM | Ducati | Triumph | Honda |
Model: | Versys 1000 | 990 SMT | Multistrada 1200 | Tiger 1050 | Crossrunner |
Rok: | 2012 | 2012 | 2012 | 2012 | 2012 |
Novinka: | NOVINKA 2012 | ||||
Kategória: | Cestovné enduro | Supermoto | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | |||||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | Dvojválec, V 75° (4T) | L-kový dvojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | štvorvalec (4T) |
Objem: | 1043 ccm | 999 ccm | 1198.4 ccm | 1050 ccm | 782 ccm |
Max. výkon: | 118.0 k (86.8 kW) / 9000 ot. | 115.6 k (85.0 kW) / 9000 ot. | 149.6 k (110.0 kW) / 9250 ot. | 115.6 k (85.0 kW) / 9400 ot. | 101.9 k (74.9 kW) / 10000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 102 Nm / 7700 ot. | 97 Nm / 7000 ot. | 118 Nm / 7500 ot. | 100 Nm / 6250 ot. | 72.8 Nm / 9500 ot. |
Kompresný pomer: | 10.3 :1 | 11,5:1 | 11.7:1 | 11.6 : 1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 77 x 56 mm | 101 x 62,4 mm | 106x67.9mm | 79 x 71.4mm | 72 x 48 mm |
Palivový system: | vstrekovanie, hrdlo 38 mm | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 150 mm | 160 mm | 170 mm | 150 mm | 165 mm |
Zdvih vzadu: | 150 mm | 180 mm | 170 mm | 150 mm | 145 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 4 piestik | Brembo štvorpiestikový, radiálne uchytený strmeň | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestik | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 305 mm | 320 mm | 320 mm | 296 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C | 120/70 ZR 17 | 120/70-ZR17 | 120/70 ZR 17 | 120/70-R17M/C |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | Brembo plávajúci strmeň, plávajúci kotúč | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 250 mm | 240 mm | 245 mm | 255 mm | 256 mm |
Pneu vzadu: | 180/55ZR17M/C | 180/55 ZR 17 | 190/55 ZR17 | 180/55 ZR 17 | 180/55-R17M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 196 kg | 189 kg | 198 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 239 kg | 228 kg | 240.4 kg | ||
Výška sedla: | 845 mm | 855 mm | 850 mm | 835 mm | 816 mm |
Rázvor: | 1520 mm | 1505 mm | 1510 mm | 1464 mm | |
Dĺžka: | 2235 mm | 2110 mm | 2130 mm | ||
Šírka: | 900 mm | 840 mm | 799 mm | ||
Výška: | 1405 mm | 1320 mm | 1243 mm | ||
Svetlá výška: | 155 mm | 195 mm | 140 mm | ||
Objem nádrže: | 21 l | 19 l | 20 l | 20 l | 21.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Spotreba paliva: | 5.2 l/100km | 6.13 l/100km | |||
Dojazd po rezervu: | cca 302 km | cca 263 km | |||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | V sérii ABS a KTRC - tračný systém 3 módy + voľba 2. palivových máp Cena 08/2012: 11 995,- EUR (akciová cena 10/2012: 9 995,- EUR) | Cena 08/2012: 12 800,- EUR | Cena 08/2012: 15 400,- EUR | Cena 10/2012: 10 700,- EUR (aj s ABS) | Cena 08/2011: 10 490,- EUR (vrátane ABS) |
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Kawasaki | Honda | BMW | Yamaha | Triumph |
Model: | Versys 1000 | Crosstourer | R 1200 GS "90 Jahre BMW Motorrad" | XT1200Z Super Ténéré | Tiger 1200 Explorer |
Rok: | 2012 | 2012 | 2013 | 2012 | 2012 |
Novinka: | NOVINKA 2012 | NOVINKA 2012 | NOVINKA 2012 | ||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | |||||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | V4 76° (4T) | dvojvalcový boxer (4T) | radový dvojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 1043 ccm | 1237 ccm | 1170 ccm | 1199 ccm | 1215 ccm |
Max. výkon: | 118.0 k (86.8 kW) / 9000 ot. | 129.2 k (95.0 kW) / 7750 ot. | 110.2 k (81.0 kW) / 7500 ot. | 110.0 k (80.9 kW) / 7250 ot. | 137.4 k (101.0 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 102 Nm / 7700 ot. | 126 Nm / 6000 ot. | 120 Nm / 5750 ot. | 114.1 Nm / 6000 ot. | 121 Nm / 6400 ot. |
Kompresný pomer: | 10.3 :1 | 12:1 | 11.0:1 | 11.0 : 1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 77 x 56 mm | 81 x 60mm | 101.0 x 73.0 mm | 98 x 79.5 mm | 85 x 1.4 |
Palivový system: | vstrekovanie, hrdlo 38 mm | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | Unicam (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | vzduchom a olejom | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | kardan | kardan | kardan | kardan |
Zdvih vpredu: | 150 mm | 190 mm | 190 mm | 190 mm | |
Zdvih vzadu: | 150 mm | 200 mm | 190 mm | 194 mm | |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 310 mm | 305 mm | 310 mm | 305 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C | 110/80-R19 | 110/80-ZR19 | 110/80 19M/C 59V | 110/80 R19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 2 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 250 mm | 276 mm | 265 mm | 282 mm | 282 mm |
Pneu vzadu: | 180/55ZR17M/C | 150/70-R17 | 150/70-ZR17 | 150/70 17M/C 69V | 150/70 R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 203 kg | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 239 kg | 275 kg | 229 kg | 261 kg | 259 kg |
Výška sedla: | 845 mm | 850 mm | 850 mm | 845 mm | 837 mm |
Rázvor: | 1520 mm | 1595 mm | 1507 mm | 1540 mm | 1530 mm |
Dĺžka: | 2235 mm | 2285 mm | 2210 mm | 2250 mm | 2248 mm |
Šírka: | 900 mm | 915 mm | 940 mm | 980 mm | 962 mm |
Výška: | 1405 mm | 1335 mm | 1450 mm | 1440 mm | 1410 mm |
Svetlá výška: | 155 mm | 180 mm | 205 mm | ||
Objem nádrže: | 21 l | 21.5 l | 20 l | 23 l | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Spotreba paliva: | 5.2 l/100km | 6 l/100km | 6.1 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 302 km | cca 268 km | cca 245 km | ||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | V sérii ABS a KTRC - tračný systém 3 módy + voľba 2. palivových máp Cena 08/2012: 11 995,- EUR (akciová cena 10/2012: 9 995,- EUR) | Anti-hop spojka (manuálna prevodovka) Voliteľná dvojspojková automatická prevodovka DCT Udávaná spotreba 6,13 km/l (v D-móde automatickej prevodovky WMTC test) Cena 08/2012: 13 190,- EUR | Cena 10/2012: 14 190,- EUR | Trakčná kontrola (3 režimy), ABS (vypínateľné), Tempomat v sérii servisný interval až 16 000 km (alebo jeden rok) Cena 05/2012: 13 360,00 € |
Pridané: 16.10.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 159838 | Včera: 194958