Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 12.09.2014 Autor: datadive
Čitatelia: 23689 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
V segmente tzv. rozpočtových motoriek má Kawasaki na trhu dobre zabehnutého univerzála v podobe modelu ER6. Ak hľadáte motorku na kazdý deň, ktorá má mesto ako ihrisko a nechcete moc pustiť peniaz, riešenie sa volá Kawasaki ER6-n.
Prvýkrát Kawasaki predstavilo modelový rad ER v roku 1997. Prvý model bol vybavený radovým dvojválcom o objeme 498ccm a názvom ER5. Motorka si ihneď získala svojich zákazníkov, najmä vďaka svojej univerzálnosti a nízkej cene. Približne o osem rokov nekôr, v roku 2005, Kawasaki predstavila nový motor, radový dvojválec o objeme 649ccm. Na jeho základe postavila Kawasaki Ninja 650R pre US a EU trh Kawasaki ER6-f a ER6-n (naháč sa v US nepredáva, tak im treba).
V roku 2010 prešiel modelový rad ER6 upgradom. V rýchlosti spomeniem tie najdôležitejšie zmeny. Nový tuhší rám (double pipe), nová fešná kyvka, motor poladený pre vyšší výkon v nízkych a stredných otáčkach, koncovka spĺňajúca normu Euro3. Delené čalúnenie sedla, pár plastov s ostrými hranami, čačaná prístrojovka, o 2 mm vyššia šesnásť litrová nádrž a za príplatok ABS. Viac a detailnejšie o zmenách na ER6, ktoré prebehli v roku 2010, už napísal matox vo svojom teste ER6-f ky.
Rok 2012 nebol tak štedrý na vylepšenia, no aj napriek tomu si novinky cestu do ER6 našli. Pribudlo tvz. ECO a duálna klapka plynu.
Pre rok 2014 sú zmeny len kozmetické. Všetky modely majú čierne držiaky stupačiek, nápis ER6-n sa presťahoval z bočného plastu na prednú stranu nádrže a miesto neho sa objavil nápis "Kawasaki". Nové farebné kombinácie čierno-čierna so zelenou na zadnom tlmiči, klasická zeleno-čierna a bielo-čierna s červenou strunou zadného tlmiča, ktorá nám bola zapožičaná na krátky test.
Dizajnovo je nahatá žaba podarená, street-fighter "look" má osloviť najmä mladšiu generáciu. Vzhľad ER6-n naznačuje, že jej rybníkom budú ulice mesta a preplnené dialničné privádzače. Úzka stavba (na šírku meria iba 77 cm), ergonómia posedu a motor to iba povtrdzujú. Čierno-biela (Metallic Flat Stardust White / Metallic Flat Spark Black) kombinácia, ktorú sme mali na test, pútala pozornosť kam prišla.
"Under-body" koncovku výfukových zvodov, za ktoré by sa nemusel hanbiť ani Mr. Tamburini, červenú strunu zadného tlmiča v kombinácií s matným čiernym trubkovým rámom, prednú masku alebo zadnú kyvku z trubiek si všimne každý hneď. Plasty po bokoch chladiča síce pôsobia lacno, ale kvôli pekne viditeľnému motoru, akoby neboli vôbec.
Motor robí motorku, pri tejto šesťke to platí dvojnásobne. Tvári sa drsňácky a ostré hrany budia dojem agresivity, ale nie je sa čoho báť, motor je presný opak. Mäkký, priateľský, rokmi overený radový štvortaktný dvojvalec s osem ventilovou technikou a rozvodom DOHC. Na rovnakom základe postavený motor nájdete napríklad aj v malom Versyse, v ER6tke sa ale vie viac rozblázniť.
V nahatej ER6-ke je naladený na 72 koní pri 8500 otáčkach a krútiaci moment 64 Nm dosahuje už pri 7000 otáčkach. Kompaktný, kvapalinou chladený motor s elektronickým vstrekovaním vyladili s dôrazom na nízke a stredné otáčky. Systém duálnej klapky je fičúra o dvoch škrtiacich klapkách (38 mm Keihin) na valec. Jednu ovláda plynová rukoväť a druhú riadiaca jednotka. Výsledkom je kontinuálny nástup výkonu od voľnobežných otáčok (1100 rpm). V praxi sa to prejavuje najmä po prudkom pridaní plynu v nízkych otáčkach. Žiadne zakašľanie alebo kopanec, ale kontinuálny nástup výkonu. Vo výšších otáčkach sa duálna klapka nijak citeľne neprejavovala. Motor je použiteľný v celom otáčkovom spektre, obmedzovač sa prihlási o slovo pri 12000.
Sekunduje mu šesťstupňová prevodovka s presným chodom a lankom ovládaná, viaclamelová mokrá spojka. O pruženie sa s vpredu stará dvojica 41 mm tlmičov so zdvihom 125 mm a zadný tlmič, offsetovo uložený so zdvihom 130 mm a nastaviteľným prepätím pruženia. Predná vidla so sklonom 25 stupňov má uhol natočenia 35 stupňov na každú stranu. Svetlá výška podvozku je 130 mm a rázvor 1410 mm.
Továreň na zliatinové, šesťlúčové kolesá obúva pneumatiky Dunlop SportMax RoadSmart (120/70,160/60). Predné 17" koleso brzdí dvojica dvojpiestových brzdičov v spolupráci s efektne zubatými, 300 mm širokými brzdovými kotúčmi. Zadnú sedemnástku brzdí jeden piest na 220 mm kotúči. Brzdiče sú tradične od firmy Tokico. To celé Kawasaki balí do kompaktných romerov 2110 x 770 x 1110 mm (DxŠxV) pri váhe 204 kg.
Predná maska s dvojdielnym svetlometom a krytom trubiek prednej vidlice prešla podobne ako u iných modelov, vývojom vo veternom tuneli. Je nielen pekná, ale pomáha smerovať vzduch k otvorom pod nádržou. Mini protiveterný štítok má za úlohu chrániť hlavne prístrojoku, maximálne tankvak, naštastie, medzi doplnkovým príslušenstvom sa dá nájsť aj serióznejšie plexi.
Prístrojovka je rozdelená na ručičkový otáčkomer a modro podsvietený displej. Okrem klasických informácií o rýchlosti, palive, čase, TripAB, ponúka údaje o primernej spotrebe, aktuálnej spotrebe a dojazde. ECO kontrolka je odozva od elektroniky vstrekovania paliva, ako to už poznáte aj z áut, s cieľom šetriť benzín, prírodu aj peňaženku. V pravom dolnom rohu je "problém" kontrolka pre olej, batériu a chladenie, keď zasvieti, nedá sa prehliadnuť. Druhá, menej nápadná pre motor, je súčasťou otáčkomera. Nad prepínačmi Select/Reset sú ledky pre signalizáciu smeroviek a pod prepínačmi ukazovateľ neutrálu a diaľkových svetiel, klasika. Otáčkomer aj displej sú dobre čitatelné aj na prudkom slnku, všetko je prehľadné a intuitívne. Trošku mi chýba ukazovateľ zaradeného stupňa, ktorý by nejeden začiatočnik určite privítal.
Ovládacie prvky sú primeranej kvality a sú na svojom mieste. Veľkým plus je nastaviteľná páčka spojky, naopak nastavenie riaditok je schované pod prístrojovkou. Radička a pedál zadnej bzrdy mi prišli povedomé, a keď som sa pozrel na veľké Zetko stojace opodiaľ, len som sa uistil, že sú identické.
Sedlo vyzerá športovo a plastovo, je dvojdielne, nepremokavé s protišmykovou úpravou a vo výške 805 mm. Miesto pre jazdca sa mi zdá trošku krátke a úzke. Na druhú stranu to poteší hlavne ľudí s kratšími nohami. Eventuálny spolujazdec má vzadu dostatok priestoru a môže použiť aj madlá po stranách. Pod sedlom sme našli náradie a lekárničku, vošla by ešte reflexná vesta, prípadne sada na opravu defektu.
Zadným partiám dominuje trubková kyvka v štýle "v jednoduchosti je krása" a brzdové LED svetlo. Kritik si všimne plechovú rozetu a jednoduchý brzdič. Mňa zaujali ušká na držiaku ŠPZ, primárne majú slúžiť a podopieranie kufrov, ale vidím ich ako ideálne miesto pre úchyt pavúka. V daždi zo všetkého asi najviac poteší funkčný zadný blatník, ktorý je pri dizajne "street-fighter" skôr výnimkou.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Ako jazdí, Konkurencia, Záver, Oficiálne Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 12.09.2014 Autor: datadive Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 224420 | Včera: 112797