Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 05.10.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 12194 [Bleskovky - Novinky]
Do budúceho roku sa "zelení" chcú pochváliť novým veľkým Zedom a dizajnovo zvláštnym, ale univerzálnym šesťkilom s názvom Versys. Tu sú prvé info... Aktualizované - doplnené fotky
Litrový naháč na rok 2010 je podľa tlačovej správy Kawasaki úplne nový, čiže nejde len o faceliftové úpravy. Poháňať ho bude klasický štvorvalcový motor s objemom 1043 kubíkov a po prvý krát bude osadený v hliníkovom ráme. S predchodcom má podľa výrobcu spoločné len komponenty.
Dizajnovo sa nová tisícka nezaprie, tvary ju jednoznačne zaraďujú k ostatným modelom tejto značky. Ostré hrany, typicky tvarovaný mračiaci sa predný svetlomet, štíhla podsedlovka a obrovská koncovka výfuku. Okrem toho sa nový model vyznačuje nižším sedadlom a horizontálne umiestneným zadným centrálnym tlmičom, ktorý vytvoril priestor pre nový výfukový systém.
![]() |
Motoricky sa v Kawe posnažili a náhrada starého agregátu by mala vychytať všetky jeho neduhy týkajúce sa okrem iného aj výkonu. Na papieri má nový model výkon 136 koní a krútiaci moment takmer 110 Newtonmetrov, a to všetko zvláda s menej emisiami a nižšou hlučnosťou ako predchodca. Klasicky ako všetky naháče aj tu sa konštruktéri snažili posilniť spodné a stredné pásmo otáčok. Sanie do motora je zabezpečené tzv. Cool Air Systémom, ktorý sa vyznačuje podobnou zvukovou kulisou ako ram-air systém.
Čo sa týka konštrukcie rámu, ťažký oceľový zvarenec bol nahradený novým oveľa ľahším hliníkovým odliatkom. Z rovnakého materiálu je vyrobená taktiež podsedlovka, ktorá bola v predchádzajúcich modeloch z ocele.
![]() |
Dizajnová stránka bola zverená do rúk Shunji Tanaku, ktorého do Kawy stiahli z Mazdy ešte v roku 2002. Ako sa mu podarili tieto modely už musíte zvážiť vy - kupujúci.
![]() |
Veľa kontrastov: pekná kývačka so zaujímavým napínacím mechanizmom je zakrytá masívnou koncovkou výfuku. Záchyt reakcie zadného strmeňa si v súčasnosti predstavujeme inak. |
Zaujímavou zmenou je ešte zmena pozície zadného centrálu. Ten je na novom modeli uchytený o zadnú časť motora ako napríklad na modeloch ER-6 avšak v osi motorky. Súčasné normy sú čím ďalej tým prísnejšie a dizajnérom robia vrásky na čele somarinky typu katalyzátor. Ten sa vďaka inak umiestnenému centrálu zmestil pod motor aj s časťou výfukového systému, a tak jeho koncovka môže byť o niečo menšia, aj keď stále je podľa mňa dosť veľká.
![]() |
Celkovo peknú stavbu ruší "zaplastovanie" prednej USD vidlice, ktorá sa podľa nás mohla ukázať svetu. Naopak radiálky Tocico sa rozhodne nemajú za čo hanbiť a stoppie bude na dennom poriadku. |
Zmenami prešiel aj model Versys, ktorý sme len nedávno testovali. Zmeny sú čisto kozmetické a mali by tento model najmä zatraktívniť.
Rok po zmenách na rade ER-6 prichádza facelift aj na Versysa. Nový je predok, hlavne svetlomet, ktorý v predchádzajúcej verzii nebol extra populárny. Svetlomet má dvojicu nad sebou umiestnených reflektorov a hranatými tvarmi môže tak trochu pripomínať bavorské GS-ká. Samozrejme nové sú aj plasty prednej kapotáže, zmenený je zadný svetlomet, ktorý je teraz vybavený LED diódami a predný blatník.
![]() |
Paralelný dvojvalec je bez zmien podobne ako rám a podvozok. Nový vzhľad dáva Versysu štíhlejšiu líniu a Kawasaki tvrdí, že popracovala aj na kvalite spracovania. Versys má reputáciu spoľahlivého stroja na každý deň s kopou zábavy a aj preto bolo zmeneých ešte kopa detajlov ako spätné zrkadlá, ktoré by mali vylepšiť výhľad smerom dozadu, nové príslušenstvo ako vyhrievané rukoväte, 12V zásuvka, upravené stupačky s gumovými vložkami a podobne.
![]() |
Podobne polemický predný svetlomet ako mal predchodca. Nepodobá sa vám to na nejakého Nemca? |
Text: Cacao, Tomáš Hajduch - Awia.Aktualizované - doplnené fotky
Pridané: 05.10.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 307247 | Včera: 209079