Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač

Štyri proti dvom - Honda CB600F Hornet vs. Kawasaki ER-6n

 Zdieľať

Pridané: 12.01.2010 Autor: Cacao
Čitatelia: 28504 [Testy a predstavenia - Test]

Rovnaké a predsa úplne iné. Tieto dve motorky stoja na opačných koncoch kategórie šesťkilových naháčov. Čo sa jednej páči, druhá opovrhuje a zase naopak.

Zoznámenie

Prvý krát sa nová ER-6n dostala do showroomov predajní v roku 2006, modernizovaný sršeň prišiel o rok neskôr. Hornet odvtedy pokračuje v dizajnovo identickej podobe až do teraz, zmeny sa udiali iba na podvozkových komponentoch. ER-6n podstúpila akúsi up-to-date kúru, ktorá jej pridala na agresivite a vyzerá lepšie ako predchodkyňa, čomu pomohli aj nové farby, v ktorých ju môžeš dostať.

Ak by sme obe paničky obliekli do rovnakých farieb a spýtali sa neznalého okoloidúceho na rozdiely, nečudoval by som sa, keby zahlásil, že je to tá istá motorka. Obaja japonskí výrobcovia vsadili na rovnakú dizajnovú kartu. No veď sa pozrime: malá predná maska s predĺženým svetlometom doplnená výstupkom s palubovkou - sedí vec, opticky kratšie zvody a koncovka výfuku umiestnená na pravej strane pod motorom - sedí vec, tenká podsedlovka, madlá pre spolujazdca, umiestnenie stupačiek - všetko podobné. Až na dosť dôležitý fakt, a to že na Hornete nájdeš o dva valce viac ako na Kawasaki. A tu sa objavuje "drobnosť", ktorá našu dvojicu stavia do opačných rohov ringu.

"Rozhodne ani jedna motorka z tejto dvojice nie je zlá." Je to akási otrepaná fráza predajcov, ktorú si pravdepodobne počul, keď si sa nevedel rozhodnúť pre tú, či onú. V našom prípade je to fakt. Ak si však zamiluješ jednu, druhá ťa tak ľahko nepresvedčí.

Naháče osobne považujem za najuniverzálnejšie stroje. Môžeš na nich denne dochádzať do roboty, (ne)riešiť mestskú premávku, dať si piánko po okreskách, ale aj kaliť na okruhu. No a keď neplánuješ zrovna cestu okolo sveta, týždennú dovolenku v jednej stope zvládneš bez problémov.

Jazda v meste

Semafór, rovinka, na brzdy, rolety, svetlá, ostrá doprava, kúsok rovinky a zas na brzdy - každodenná rutina človeka, ktorý jazdí najmä po meste. Medzitým je rád, že ho nepošle k zemi nejaký nervózny plechovkár, ktorého predbehne, keď čaká na červenú. Hornet aj ERka sú na takéto čosi ako stvorené. Ale každá trošku iným spôsobom.


Honda CB600F Hornet

 Honda CB600F Hornet vs. Kawasaki ER-6n

Jazdecká pozícia je pohodlná a vzpriamená. Sedlo je vo výške 800mm nad asflatom, stupačky relatívne nízko. Prehľad o situácii pred sebou nemáš ako z endura, ale je to celkom fajn. Horšie je to smerom dozadu - v späťákoch máš zväčša svoje lakte. K ideálu chýbajú už len poriadne široké rajdy zo streetfightera a laďák, ktorý by ťa ohlásil slabšie počujúcim plechovkárom. Celková stavba motorky je vďaka radovému štvorvalcu širšia. V mestskej džungli mi viac vyhovovalo pohodlie, ktoré poskytuje Hornet. Masívnejšia nádrž prechádza do relatívne širokého sedadla, ktoré je na konci pridvihnuté a pri prudšej akcelerácii sa dá o neho dobre oprieť.

 Honda CB600F Hornet vs. Kawasaki ER-6n

Motor Horneta je výborný, ale do mesta sa mi zdá menej vhodný ako dvojvalcová konkurentka. Ide o to, že pri malých rýchlostiach štvorvalec nemá dosť priestoru na to, aby sa poriadne roztočil do toho spektra otáčok, v ktorom má najviac sily. Podobne je to aj s krútiacim momentom, ktorého papierový strop (63.5 Nm) je pri 10.500 otáčkach.

Kawasaki ER-6n

 Honda CB600F Hornet vs. Kawasaki ER-6n

Opticky je ERka štíhlejšie ako Hornet, no ručička váh sa v oboch prípadoch zastavuje v okolí hodnoty 200 kg aj s náplňami. Manipulácia na mieste je vďaka nižšiemu sedlu (785mm) a netrčiacim valcom o čosi jednoduchšia. Po nasadnutí jazdca nečaká žiadne kráľovsky pohodlné kreslo, čo je daň za štíhlosť. Spätné zrkadlá sú rovnako mizerné ako v prípade Hondy, ale na motorke sa jazdí hlavne dopredu... Kawasaki vsadila na útlejšiu postavu ERky, ktorá bude skôr sedieť nižším jazdcom, začiatočníkom a osobne si myslím, že aj nežnému pohlaviu. Čo sa týka ergonomického trojuholníka riadidlá-sedadlo-stupačky, ER-6n sa mi zdala vyváženejšia, aj napriek úzkym riadidlám, ktoré majú rovnakú šírku ako na Hornete (760mm), no tam bol hriech dať takéto úzke.

Kawa má papierovo o pár Newtonmetrov naviac (66 Nm pri 7000 ot.) pravdepodobne kvôli väčšiemu zdvihovému objemu, ale pri mestskom prepletaní je na nezaplatenie charakteristika jej radového dvojvalca. Niekedy som zostával na pochybách, či to podomnou nie je náhodou véčko. Nejde o ultraľahký a extra točivý motor, ale dostatok sily v spodných otáčkach ma príjemne prekvapil a na rezkejší odchod z križovatky pritom nepotrebuješ šialené otáčky ako u Horneta.

Šport

O tom ako sa dá Hornetu nakladať na okruhu sme písali už viac krát a v redakčnom teste si na ňom zgustol Kristián Tino Dudík, takže to nemá zmysel rozoberať znovu.

12.06.2009 - Cacao Čitatelia: 14965 [Testy a predstavenia - Test]

-

Middle weight fighter - Honda CB600F Hornet

Pojem Honda Hornet patrí medzi jedno z najznámejších motorkových mien vo svete už od roku 1998, kedy sa prvýkrát objavilo na scéne. Už vtedy sa stal jedným z najobľúbenejších naháčov strednej triedy a túto pozíciu nechce pustiť z rúk ani v súčasnosti.

 

24.06.2008 - Brambo Čitatelia: 9355 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Supermoto Honda deň 2008, ochutnávka noviek Honda v Brne

Tradičná akcia, tradičné miesto, slnečné počasie, nový povrch na Brnenskom motodrome a vyleštené stroje Honda pripravené na vyskúšanie.

 

17.05.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 12435 [Testy a predstavenia - Test]

-

Honda deň na Masarykovom okruhu v Brne, 14. - 15. 5. 2007

Tradičná akcia, tradičné miesto, tradičný čas, pekné počasie a k tomu fajné novinky pripravené uštvať nás na okruhu, to bol ďalší Honda deň.

 

 Sršeň nemá problém s drsnejším zaobchádzaním
Sršeň nemá problém s drsnejším zaobchádzaním

Kawe sa na okruhový potenciál pozrieme snáď ešte tento rok na novom Slovakia Ringu. Uvidíme však, čo nám dovolí nový asfalt a jesenné počasie.

Okresky a krátke výjazdy

Na Slovensku bohužiaľ ešte nenastala doba, kedy motorky používame predovšetkým ako dopravný prostriedok do práce, školy prípadne inam. Väčšina z nás však svoj bike vytiahne aspoň na krátky výjazd s partiou, od kofolky ku kofolke alebo zbrúsiť kúsok slidru na Babe či Šturci.

 Takto vyzerá pohodička na Kawe
Takto vyzerá pohodička na Kawe


Kawasaki ER-6n

 Honda CB600F Hornet vs. Kawasaki ER-6n

Kawa mi prišla stavaná viac na cesty s kvalitnejším povrchom bez výmoľov, roliet a iných nerovností. V takýchto podmienkach sa cíti isto, neposkakuje, je síce vratkejšia ako sršeň, ale užiješ si s ňou kopec zábavy. Rýchle preklápačky, vracáky a ostrejšie zákruty sú presne jej partiou. Úzke sedlo ti dovoľuje rýchly pohyb pri presadaní z jednej strany na druhú. Motor sa v týchto situáciách cíti ako ryba vo vode. Zo zákruty ťa nádherne vytiahne a pred nasledujúcou ti pomáha s brzdením. Toto všetko sa deje v rozmedzí 4-6 tisícok otáčok, v rýchlejších zákrutách a rýchlostiach využiješ aj vyššie čísla z otáčkometra, ktorý je ako zvyšok palubovky dosť zle čitateľný.

 Honda CB600F Hornet vs. Kawasaki ER-6n

Čísla všetkých údajov sú malé a umiestnené navzájom blízko pri sebe. Vo väčšine prípadov nových motoriek sme zvyknutí na kombináciu analógového otáčkometra a digitálneho ukazovateľa rýchlosti a ostatných informácií, tu to nachádzame v opačnom garde. V tejto cenovej kategórii by som čakal aj informácie o teplote chladiacej kvapaliny a nie len diódu signalizujúcu jej prehriatie.

Pohodové vozenie po okolí sa však končí vo chvíli, ako sa pred tebou zjavia prvé koľaje, vlny a iný bordel tak typický pre našu krásnu vlasť. Sršeň tu Kawu vďaka kvalitnejším nastaviteľnejším podvozkovým komponentom necháva vo svojom tieni.

Honda CB600F Hornet

Zobrať Horneta na výjazd v neďelu poobede a spraviť len tak zopár kilometrov je síce geniálna pohodička, ale táto motorka má podľa mňa na viac. Aj keď je motor oproti CBRke naladený do spodných otáčok, oproti ERke sa javí neskutočne točivý. 101 koní sa pre mnohých nezdá ako nezvládnuteľné stádo, ale úplnemu začiatočníkovi takéto čosi do rúk rozhodne nepatrí. Nástup výkonu je v porovnaní so slečnou v bielom neporovnateľný, rovnako ako maximálny výkon (rozdiel takmer 30 koní). Nespratníci takéhoto typu sa lepšie cítia v rýchlych tiahlejších zákrutách alebo rovno na okruhu. Tam treba riešiť hneď viacero vecí - rajdy, prepákoanie, pneu. S Kawou sa na tému okruh do debaty veľmi nedávam.

 Honda CB600F Hornet vs. Kawasaki ER-6n

Poďme ale späť do každodennej reality, okruhovú paľbu prenechám skúsenejším. Výčnelok nad prednou maskou možno nie je najestetickejším prvkom biku, ale palubovka v ňom má dosť blízko k ideálu. Dominuje jej veľký analógový otáčkomer, ktorého jedinou chybou z môjho pohľadu je podklad. Nemôžem si pomôcť, ale talianske budíky s bielym pozadím a jednoduchými číslami sú u mňa numero uno. Oproti svojej konkurentke tu nájdeme v digitálnej podobe takmer všetky potrebné údaje, po preštudovaní manuálu aj stopky a iné "prkotinky". Avšak absencia ukazovateľa zaradenej rýchlosti je podľa mňa v oboch prípadoch trestuhodná.

Brzdy

 Honda CB600F Hornet vs. Kawasaki ER-6n
 Honda CB600F Hornet vs. Kawasaki ER-6n

Obe motorky treba z času na čas aj pribrzdiť. Do dvojice kotúčov vpredu a do jedného vzadu sa u Kawy zakusujú strmene značky Tokico, v Honde vsadili na osvedčený Nissin. Môj prvý dojem z brzdného účinku na ERke bol prinajmenšom mätúci, pretože som za páčku zatiahol bližšie k stredu riadidiel, a tak sa brzdná sila približovala k nule. Keď si zvykneš, na krotenie 72 koní ti to bohate postačí.

Fakt, že s Hornetom sa ráta aj na okruhu, podporujú rôzne verzie Hornet Cupu, ktoré sa jazdia po svete. Tomu sú prispôsobené aj brzdy a spomalenie v bežnej premávke je bez problémov možné len jedným prstom. Vo vyšších rýchlostiach k ukazováku pridáš aj prostredník a stojíš presne tam, kde potrebuješ.

Turistika

Na obidvoch mašinkách som mal možnosť skúsiť si dlhšiu trasu aj s batožinou. Na Honde som otočil trasu Trnava - Levoča, keď som išiel na Touratech Travel Event 2009 + Motoride Enduro Challenge a Kawu sme si prestriedali viacerí cestou na 8. Motoride stretko v Alpách - Motoride Tour 2009. Neboli to ohromujúce diaľky, ale určite napovedali viac o turistických schopnostiach oboch strojov.

Jednou z prvých vecí, ktorá ťa napadne, keď chceš niekam vyraziť, je to ako sa na motorku nabalíš a koľko toho so sebou odvezieš. V oboch prípadoch je veľké plus poctivá kovová nádrž, ktorá ti aj v dnešnom preplastovanom svete dovolí uvažovať o klasickom magnetickom tankvaku. Na väčšiu a rovnejšiu nádrž Horneta (19 litrov oproti 15,5 na ERke) umiestniš pomerne veľký "bágel".

 Hore prdelka subtílnejšej ERky, Hornet aj s vyšitým obrázkom na sedadle z alcantary
Hore prdelka subtílnejšej ERky, Hornet aj s vyšitým obrázkom na sedadle z alcantary

Ďalším plusom jednej aj druhej je dolu umiestnený výfuk aj s koncovkou a sedlovka je krásne štíhla. Zostáva už len prehodiť dvojicu textilných tašiek a napchať do nich, čo sa zmestí. Pre ľadvinku sa týmto pádom výlet končí, ale z Kawy sa vďaka nepohodliu prace dolu sama. Spolujazdec na Hornete tiež nemá na ružiach ustlané, ale taká núdzovka ako u "zelenej" (v našom prípade bielej) slečny to nie je.

Keď sme sa konečne zbavili zavadzajúcich spolujazdcov a sami si to len tak poprdkávame krajinkou, ktorú si chceme vychutnať, zistíme, že časté radenie na dvojvalci nám začína liezť mierne na city. Na Hornete ráno vyrazíš, z jednotky prekvaltuješ na šestku a do večera sa so spojkou a radičkou nemusíš baviť. Žiadne cukanie, spojkovanie a iné druhy obťažovania. Keď však túžiš po zábavnej turistike, nenajazdíš kvantá kilometrov a nemáš problém s trochu tvrdšou spojkou a nepohodlnejšou jazdeckou pozíciou, je tu pre teba Kawa.

 Hore palubovka Horneta a pod ňou ER-6n
Hore palubovka Horneta a pod ňou ER-6n

Konkurencia

Medzi šestkovými naháčmi nájdeme nespočetné množstvo motoriek, s ktorými môžeme našu dvojicu konfrontovať. Nejde vždy o priamych súperov, ale skôr o to, čo iné ponúka ten-ktorý zástupca. Keby som to zobral abecedne, tak musím začať v značke Aprilia. Objemovo sa nachádzame kdesi vyššie vďaka modelu Shiver, prípadne jeho turistickej verzii s označením GT. Ešte o pár kubíkov naviac má nemecký bavorák F800R. Z európskej konkurencie nemôžem zabudnúť na ďalšieho Taliana - Ducati Monster 696, ktorý je viac o pocitoch ako o úžitkovej hodnote. Konkurenciu nájdeme aj vo vlastných radoch oboch značiek - CBF600N/S resp. Z750. Za oranžových sa do boja hlási knieža tretej generácie (Duke III). Najviac konkurencieschopných modelov má vo svojej ponuke Suzuki - GSR600, malý Bandit, zaujímavý Gladius a stále nestarnúce SV650. Posledná z japonskej štvorky, Yamaha, predstavila pred rokom staronové modely XJ6 resp. Diversion a stále najväčším konkurentom Horneta pravdepodobne zostáva FZ6 Fazer.

Záver

Ťažko. Ťažko by som sa jednoznačne rozhodol pre jednu alebo pre druhú. Všetko záleží na tom, čo chceš na motorke zažiť. Keď si začiatočník, často jazdíš len v okolí a na turistiku pomyslíš len veľmi zriedka, vsadil by som na novú verziu ER-6n. Táto voľba by bola jednoznačná aj v prípade, že som opačného pohlavia. 36 tátošov na valec je na začiatok tak akurát. Predbehneš s tým takmer všetko, čo ti stojí v ceste. Občas si to musíš rozmyslieť a dopredu vypočítať, ale naučíš sa používať hlavu na tie správne účely. Za cenu 6450,- € dostaneš kus poctivej motorky, ktorej fun faktor si vychutná aj menej skúsený jazdec. Ak nájdeš vo "vačku" ďalších 500,- kovových, bri brzdení ti pomôže aj ABSko.

 Kawasaki ER-6n 2009
Kawasaki ER-6n 2009

Plusy a mínusy - Kawasaki ER-6n

motor, fun faktor prístrojovka, rovnako zlé spätné zrkadlá

Nie nadarmo v Honde pomenovali CB600F podľa sršňa. Je to stroj určený buď začínajúcim bláznom s vymontovaným pudom sebazáchovy, alebo skúsenejším, ktorí nemajú ešte pocit, že im treba litra. Na turistické vozenie v single obsadení je to motorka parádna. Dovezieš sa kam treba, zhodíš "bágle" a ideš si užívať zákrutovú pohodičku. Taktiež by som si vybral Horneta na príležitostné okruhové šantenie a zároveň by som mal bike na každý deň. V cenovej politike Hodny mám momentálne trošku zmätok. Na webe nájdeš štyri ceny v rozpätí od 6590,- € (akciová cena bez ABS), až po 7690,- € za ABSkový model mimo akcie. V každom prípade vieš, kam sa tie prachy na motorke podeli.

 Honda CB600F Hornet 2009
Honda CB600F Hornet 2009

Plusy a mínusy - Honda CB600F Hornet

podvozok, brzdy a pohodlie na dlhších výjazdoch úzke riadidlá, mizerné späťáky

Pozadie / Wallpaper

 Honda CB600F Hornet vs. Kawasaki ER-6n
 Honda CB600F Hornet 2009
 Honda CB600F Hornet vs. Kawasaki ER-6n

 Honda CB600F Hornet 2009
 Honda CB600F Hornet vs. Kawasaki ER-6n


Text a foto: Cacao

Motocykle na test poskytli spoločnosti U.M.S. spol. s r. o. a Honda Slovakia. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4sr.


Technická špecifikácia:

Foto:
 Honda CB 600 F Hornet 2009 Kawasaki ER-6n 2009
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaKawasaki
Model:CB 600 F HornetER-6n
Rok:20092009
Kategória:NaháčNaháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:599 ccm649 ccm
Max. výkon:102.0 k (75.0 kW) / 12000 ot.72.6 k (53.4 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:63.5 Nm / 10500 ot.66 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:12 : 111.3:1
Vŕtanie x Zdvih:67.0 x 42.5 mm83 x 60
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm
Zdvih vzadu:130 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:296 mm300 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17120/70ZR17M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm220 mm
Pneu vzadu:180/55-ZR17160/60ZR17M/C (69W)
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:198 kg200 kg
Výška sedla:800 mm785 mm
Rázvor:1435 mm1405 mm
Dĺžka:2085 mm2100 mm
Šírka:760 mm760 mm
Výška:1090 mm1100 mm
Svetlá výška:135 mm140 mm
Objem nádrže:19 l15.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.2 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 274 km

Pridané: 12.01.2010 Autor: Cacao Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 316445 | Včera: 244945