Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 04.04.2007 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 52626 [Testy a predstavenia - Test]
Keď som si preberal túto novinku čerstvú ako teplé rožky, bolo krásne počasie. Keď som ju odovzdával, bolo ešte krajšie. A to, čo bolo medzi tým, bol asi trest alebo varovanie.
Ako inak si mám vysvetliť to, že zo sedla Sršňa som slnko videl iba zriedka a asfalt bol nielen chladný, ale často aj mokrý. Veď tento stroj si pýta presne opačné podmienky! Ľahkú ruku som musel mať aj kvôli zábehovým kilometrom, takže nedalo sa ísť naostro - po otočení kľúčom na počítadle kilometrov naskočilo číslo sedem. Tak poď, pripravím ťa na prvú garančku...
Taký malý Talian! Reč nie je o Fantozzim, ale o mojom dojme z prvého bližšieho stretnutia. Useknutá zadná časť motorku opticky zmenšuje, prístrojovka a predná lampa zase zvýrazňuje. Taliansky dizajnérsky rukopis je teda riadne cítiť. Reakcie zvedavcov sa väčšinou nesú v duchu "kukaj na tú lampu a ten lauf..." a podobne. Veru, Hornet nemá s klasikou nič spoločné, guľaté svetlo sa váľa kdesi v šrote a predtým dominantnú koncovku výfuku teraz takmer nevidno. Japonci to nerobili len tak pre zábavu, všetko má svoje dôvody - a ten hlavný je centralizácia hmoty. Cieľom bolo umiestniť všetky ťažké veci čo najbližšie k ťažisku a odľahčiť tie časti, ktoré sú od neho ďalej. Preto ten očesaný zadok a nezvyčajný výfuk.
Honda CB 600 F Hornet 2007 |
V predošlých modeloch vždy makal o generáciu starší motor z CBR 600. Teraz je situácia iná, v novom Sršni zavýja úplne nová strojovňa z najnovšej CBR 600 RR, ale samozrejme trochu upravená na civilnejšie využitie (zrazených bolo 16 koní a necelé 3 Nm). A "úplne nová strojovňa" znamená, že je fakt od základov nová. Práve na nej sa podarilo ušetriť väčšinu z tých približne piatich kíl, o ktoré je nový Hornet chudší. Dostávame sa na 198 pohotovostných kg. Keď vezmeme do úvahy lepšie rozloženie hmotnosti, robí to celkom slušný rozdiel. Nechajme papierové údaje na stole a poďme to skontrolovať na cestu.
Honda CB 600 F Hornet 2007 |
Potvrdzujem, že to cítiť aj v praxi, a to hneď na prvých metroch. Jazdil som aj na starom Hornete, ten má lauf pod sedlom a oceľový rámik, takže jazdec musí zápasiť s peknou váhou aj za svojím chrbtom. Nový Horňas tu nemá nič, iba urezané hliníkové profily. Až som mal občas pocit, že centimeter za mojím zadkom končí celá motorka.
A čo s jazdou po meste? Pohodička, Sršeň je živý, rýchly a obratný, tam nie je čo riešiť. Len pozor na dosť tvrdé zadné pruženie, treba si ho nastaviť na mäkko, aby si necítil každú nerovnosť našich kvalitne udržiavaných ulíc.
V spätných zrkadlách som mohol asi do polovice obdivovať svoje lakte. Pri kontrole situácie za motorkou treba ruky jednoducho stiahnuť, inak neuvidíš auto ani motorku. Je jasné, že fabrika chce zachovať štíhlu líniu motorky, ale zrkadlá (a aj riadidlá) by si zaslúžili pár centi navyše do každej strany.
Odkladacie priestory nie sú nikde, peňaženku a mobil musíš narvať do bundy. Je to predsa naháč. Teda pod sedlo by sa niečo zmestilo, ale to zhadzovanie a nahadzovanie ťa prestane baviť po troch razoch. A navyše sa tam dostane voda. Honda v doplnkovej výbave kufor neponúka, ale už sa stihol objaviť v ponuke druhovýrobcov.
Honda CB 600 F Hornet 2007 |
Ale áno, Horňas sa na športovanie teší ako pes na vychádzku. Českí kolegovia po testovačkách v Portugalsku mľaskali a slintali, vraj sa mám na čo tešiť. Škrtil ma len ten zábeh, zábeh, zábeh! A počasie. Veď počkaj, ja si ťa vezmem do parády niekedy v lete (a dúfam, že na okruhu)!
To premiestnenie hmotnosti bližšie k ťažisku je naozaj cítiť, hlavne pri častejšom preklápaní z jednej strany na druhú. Novinka ide k zemi oveľa ľahšie než jej predchodca a kolienko je len otázka dobrého zoznámenia a vhodných podmienok. Ručička otáčkomera sa vzpínala a chcela riadny záhul, ja som len preklínal ten zábeh a počasie. Bola to silná provokácia, ale srdce a svedomie nepustia. Keď vezmeme do úvahy, že červené pole začína v trinástich tisícoch a ja som sa korytnačím tempom tmolil medzi šiestimi a siedmimi tisíckami, kedy to ťahalo len priemerne, tak logicky prídeme na to, že najväčší nášup príde kdesi za 10 000 ot./min. a začne vädnúť niekde za dvanástimi (vrchol výkonovej krivky je na 12 000, krútiacej o 1 500 nižšie). Ovládať Horneta je radosť, poslúcha na milimeter presne. Je živý ako šťeňa, stále sa chce zabávať. Prevodovka cvaká úplne bezhlučne, neutrál skočí bez problémov, jeho kontrolka funguje tiež bezchybne - na to sme už u tejto značky zvyknutí, že?
Nuž a k športu tak trochu patrí aj stuntriding alebo streetfighting, po slovensky kaskadérstvo. Horňas už od svojho príchodu na tento svet v roku 98 mal všetky predpoklady na túto duchaplnú činnosť a nový model ich zdedil tiež. Treba uznať, že vzhľadovo je to drsnejší streetfighter než jeho predchodcovia. Rátam, že ak by do toho chcel ísť niekto naplno, tak ako prvé by odhodil všetky zbytočnosti (lampa, prístrojovka, zadný blatník) a nahodil hrazdu, padáky, širšie a rovné riadidlá. Hotovo, viac netreba. A určite sa netreba hrabať v motore, lebo ten je na tieto veci dokonale vyvážený. Obrovské plus pre športovanie a predvádzanie srandičiek je predná obrátená vidla. Síce nenastaviteľná, ale kvalitná a donedávna ako jediná v triede.
Dvíhal som však obočie nad brzdami. Testovací kus má základ, teda vpredu dvojpiestiky. Príplatková verzia s ABS a duálom (25 tácov navyše) má vpredu trojpiesty, ktoré do kotúčov hryzú určite lepšie. Aj po prvej tisícke kilometrov, keď už mal byť brzdový systém zabehnutý, zastavuje motorka menej razantne než trebárs CBF 600. A pritom využíva rovnaké komponenty... Možno by nebolo od veci použiť radiálne uchytené strmene alebo väčší kotúč zo šestkovej erery. Ideálne obe.
Honda CB 600 F Hornet 2007 |
Nóóó, spolujazdec na tom nie je až tak zle, len si treba dať pozor na čisto kovové stupačky, ktoré okrem toho že vibrujú, sa aj pekne šmýkajú. Inak posed vzadu je fajn, aj sedlo je dobre tvarované a potiahnuté dobrým materiálom, madlá padnú presne do ruky. Treba už len doriešiť otázku umiestnenia batožiny. Ako som spomínal, Honda nosiče a kufre do inak bohatej doplnkovej výbavy nezaradila, takže sa treba spoľahnúť na druhovýrobu. Tá ponúka všetky tri kufre, po ich osadení sa Horňas zmení na turistu s celkom slušnou batožinovou kapacitou. Minulosť sa nezaprie, Hornet bol vždy obľúbeným hltačom kilometrov.
Vyčnievajúca prístrojovka teoreticky funguje ako veterný štít (v ponuke je aj doplnkový miništít), ale diaľniciam sa radšej vyhni. Obaja sa budete cítiť oveľa lepšie na kľukatých okreskách, kde sa stroj dobre vyšantí, ty budeš mať radosť z jazdy a frajerku neodfúkne. Práve pri takomto štýle jazdy mi vyšla spotreba máličko nad päť litrov. Pri diaľničnej sekanici rovných šesť.
Toľko vychvaľovaná a zatracovaná predná lampa svieti celkom dobre. Cez deň vyzerá z diaľky ako šošovka, v noci má zas pekný rozptyl svetla. Z výroby je stretávačka nastavená dosť vysoko, takže plechovky blikajú, aby som neosvetľoval. Diaľková žiarovka je zvlášť, čo je dobré, odbliknutie alebo pozdrav sú hneď viditeľné. Len ma trochu prekvapil malý svetelný rozdiel medzi stretávačkou a diaľkovými (z pohľadu vodiča).
A pozor na tie brzdy. Riešenie krízovky pri plnom obsadení už bude chcieť rázne stlačenie páčky.
Najznámejšími konkurentami u nás sú jednoznačne FZ-6, Bandit a tak trochu aj Z 750. Posledná menovaná má rovnakú cenu, vďaka vyššiemu objemu aj vyšší výkon a od tohto roku aj obrátenú vidlu, ktorá bola v tejto triede od roku 2005 až doteraz iba Horňasovou výsadou. Yamaha a Suzuki podávajú menšie výkony, ale hrajú nižšou cenou. Nedá mi nespomenúť Kawasaki ER-6n, tá je síce kvôli dvojvalcovému motoru nepriamy konkurent, narážam však na dizajnovú podobu. Nový Hornet akoby jej z oka vypadol, sú to také dvojvaječné dvojčatá.
Čo mám napísať na záver k toľko obkecávanej motorke? Fabrika určite mala dôvody na svoje konanie a verím, že medzi jazdcami sondovala, aby zistila, aký stroj pripraviť. Nezostal tu fakt kameň na kameni. A stavím sa, že tento trend bude pokračovať aj pri ďalších novinkách.
Horňasova cena je 259 900 Sk v základe, o 25 litrov viac za prepojené ABS. Nezabúdajme, že pod nádržou sa vzpiera motor z najnovšej CBR 600 RR, momentálne najsilnejší v triede šestkových naháčov a vpredu odvádza perfektnú prácu obrátená vidla. Táto motorka sa určite neobkuká za jednu sezónu - komu áno, ten si vyberie z originálnych doplnkov, alebo sa pustí do vlastnej úpravy. Možností je dosť už na prvý pohľad. Okrem zlatej farby, ktorú sme mali my, dostať bordovú, čiernu alebo modrú, všetko perleťové.
Tak sa teda maj, ty provokatér. Musím ťa odovzdať práve teraz, keď nikde nevidím ani obláčik a asfalt sa pekne rozohrial. Veď počkaj na leto...
motor, ovládateľnosť, originálny vzhľad, predná vidla, cena | slabšie brzdy, spätné zrkadlá |
Honda CB 600 F Hornet 2007 |
Po prvom stretnutí s novým Sršňom ma prekvapila jedna vec. A nebola to teplota slušne pod 10 stupňov a zvyšky snehu na Liptove. Bol to dizajn. Fotky Horneta ma nijako neohúrili, no naživo sa mi zapáčil. Dizajn je však vec silne individuálna, takže či sa ti páči, to je len na tebe.
Ďalším príjemným prekvapením bol posed a ľahkosť ovládania. V Honde presunuli čo sa dalo vrátane výfuku smerom dole a ťažisko sa tak znížilo. Čo ma neprekvapilo bol motor, klasicky dobrý, kľudný, bez vibrácií a správne nabrúsený nad 6 000 otáčok. Žiaľ, nepotešili ma spätné zrkadlá a moje lakte v nich.
Šršeň vždy bol hravou motorkou na víkendové prímestské šantenie. Nový model sa mi zdá obratnejší, čo presne tomuto štýlu vyhovuje. Ak k tomu pridáš ostrejší motor a kvalitný podvozok, o zábavu je postarané. Ak uvažuješ nad vážnejšou turistikou, siahol by som po CBF 600 S.
ovládateľnosť, podvozok | spätné zrkadlá |
Pozri si video |
Video |
Pozri si Horneta v akcii. Krátky zostrih ti ho predstaví z každého pohľadu.
Dĺžka: 1:00 min
Rozmer: 320x240, 30 fps
Formát: video.google.com (Shockwave Flash)
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Slovakia, s. r. o.
Pridané: 04.04.2007 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CB 600 F Hornet |
Rok: | 2007 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 599 ccm |
Max. výkon: | 102.0 k (75.0 kW) / 12000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 63 Nm / 10500 ot. |
Kompresný pomer: | 12 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 65.0 x 42.5 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 296 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 173 kg |
Výška sedla: | 800 mm |
Rázvor: | 1435 mm |
Dĺžka: | 2090 mm |
Šírka: | 740 mm |
Výška: | 1095 mm |
Svetlá výška: | 135 mm |
Objem nádrže: | 19 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 5.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 259 km |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 123854 | Včera: 167247