Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 24.11.2008 Autor: Cacao
Čitatelia: 17494 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Každý výrobca motoriek si vie zrátať 1+1 a investícia do triedy naháčov a polonaháčov sa v žiadnom prípade nejaví ako peniaze vyhodené do "luftu". Najmä v čase, keď sú najpredávanejšími strojmi a nekupujú si ich len "praví" motorkári, ale aj bežní civilisti na dochádzanie do práce alebo len tak pre potešenie a víkenové povozenie.
Segment týchto motocyklov sa rozrastá hlavne pre svoje využitie aj v bežnom živote. Výrobcovia to majú dokonale zmapované a svedčí o tom aj fakt, že na budúcu sezónu pribudne v tejto kategórii približne štrnásť nových strojov. Na začiatok pozrieme pod sukne KTM 990 SM T, Yamahám XJ6/Diversion, Kawasaki ER-6f/n, Suzuki Bandit 650/S a aj alternatíve pre mlaďasov - Honde CBF 125.
Na výstave Intermot v nemeckom Kolíne väčšina fanúšikov oranžových asi nebola veľmi nadšená tým, že rakúsky výrobca nepredstavil nič nové. Všetko sa naši západní susedia pokúsili napraviť na výstave EICMA v Miláne a myslím si, že celkom úspešne. Nejde o žiadne prevratné dychberúce technológie, ale o prepracovanie detailov starších modelov. Popri tom sa na svet dostal aj nový model 990 SM T, ktorý má korene v modeloch 990 SM a 950 SM R, ale svojou postavou je skôr predurčený na každodenné dochádzanie do práce a turistiku. To by však nebola KTM bez dravého potenciálu a skvelého podvozku, ktorým disponuje aj tento model, čiže víkendové blbnutie mu ako iným modelom nebude cudzie.
Keď berieme KTM ako jedného z popredných producentov motoriek kategórie supermoto, tak nám musí byť jasné, aké gény sa skrývajú pod povrchom stroja. Vývojári sľubujú výsledok v podobe cestovateľského supermota, s ktorým ťa zábava neomrzí ani na dlhších cestách. Stroj disponuje výkonom 114 koní pri 9-tich tisíckach a krútiacim momentom 97 Nm pri 7000 ot/min. Nové písmeno T pridané za skratkou SM znamená Travel. SM T 990 má prebratý rám z verzie Supermoto zo začiatku roka 2008, ale kvôli cestovateľským chúťkam bolo na ňom nutné prepracovať zopár detailov.
Najvýraznejšou zmenou už na prvý pohľad oproti ostrým modelom SM je nová polokapotáž s integrovaným multifunkčným displejom. Jedným z cieľov vývojárskeho tímu bolo udržať hmotnosť stroja pod magickou hranicou 200 kilogramov. Dobrý základ predstavuje motor LC8, ktorý je so svojimi 58 kilami jedným z najľahších tisíckových dvojvalcov vo svojej triede. Ďalším prvkom z kategórie ľahšej váhy je chróm-molybdénový rám vážiaci 11 kilogramov.
To, že so športom to Téčko myslí vážne, podporuje aj krátky rázvor osí kolies 1505 mm spolu s uhlom hlavy riadenia 64,6°. K tomu plne nastaviteľný podvozok od firmy WP a solídna beštia je na svete. Len pre porovnanie - ostrejší model 990 SM R má rázvor len o 5 milimetrov dlhší a to 1510 mm.
Na nemeckých motoristických weboch boli už zverejnené aj ceny všetkých nových modelov. S cenou 12 395 € (373 411,77 Sk), ako je už u KTM zvykom, patrí model k vyššej cenovej kategórii. Pri hľadaní konkurentov som sa musel chvíľu zamyslieť, kam vlastne táto mašina patrí. Výkonovo slabšou možnosťou je Ducati Multistrada 1000 s archaickým \"vzducháčom\", ďalej tu máme väčšie cestovné stroje ako už staršia Suzuki V-Strom 1000, ťažší a radikálnejší Buell Ulysses XB12X. Trošku inou odnožou konkurencie sú dlhoonohé Taliansky - Moto Guzzi Stelvio 1200 a Moto Morini Granpasso. K nim sa s 19 palcovým predným kolesom radí aj BMW R 1200 GS na liatych diskoch a s menšou nádržou, aj keď väčšina ho považuje za typického cestovateľa. KTM sa však chcela odlíšiť a pri tom sa podľa všetkého riadila tým svojím - READY TO RACE. Preto z iného uhla pohľadu môžeme konkurenciu hľadať aj medzi motorkami, akými sú Yamaha FZ1 Fazer, Honda CBF 1000, Suzuki Bandit 1250 S. Úplne priamych konkurentov som však našiel dvoch trojvalcových - Triumph Tiger a Benelli TreK.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | KTM |
Model: | 990 SMT |
Rok: | 2009 |
Novinka: | NOVINKA 2009 |
Kategória: | Supermoto |
Motor: | |
Typ motora: | Dvojválec, V 75° (4T) |
Objem: | 999 ccm |
Max. výkon: | 115.6 k (85.0 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 97 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 11,5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 101 x 62,4 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 160 mm |
Zdvih vzadu: | 180 mm |
Brzdy vpredu: | Brembo štvorpiestikový, radiálne uchytený strmeň |
Priemer bŕzd vpredu: | 305 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | Brembo plávajúci strmeň, plávajúci kotúč |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 196 kg |
Výška sedla: | 855 mm |
Rázvor: | 1505 mm |
Svetlá výška: | 195 mm |
Objem nádrže: | 19 l |
Pridané: 24.11.2008 Autor: Cacao Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 178807 | Včera: 171952