Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Diskusia Diskusia k článku (33)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda CB600F Hornet 2002

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 17.03.2005 Autor: cabo79
Čitatelia: 39574 [Vaše stroje - Moja motorka]

Predstavenie môjho klasického "malého" naháča do mesta od Hondy, nie je to nič iné ako Hornet 600.

Takže motorku som kúpil v apríli 2004. Bol to ročník 2002, mala najazdené podľa tachometra 1600 km a bola dovezená z Talianska. To boli informácie čo som o nej dostal, všetko ostatné ako stav a pod. som si mohol prezrieť a vyskúšať na skúšobnej jazde. Pri skúšobnej jazde išlo všetko ako po masle, motor priadol krásne - presne ako má nový motor vrčať, žiadne postranné zvuky a navyše sériový tlmič robil zvuk presne taký tichý ako som si predstavoval. Tak sme sa dohodli a motorku som bral domov. Vtedy ešte na vozíku, lebo bola sprostá akcia jastrab a nechcel som hneď dostať pokutu, že pôjdem na motorke bez značiek. Takže som musel povybavovať všetky potrebné papiere. Od predajcu, ktorý bol podľa mňa celkom seriózny, som dostal papiere z colnice, kópiu technického z Talianska a originál kúpnej zmluvy overenej notárom.

 HONDA CB600F Hornet 2002
HONDA CB600F Hornet 2002

Čo sa týka jazdných vlastností, tak tu platí presne to čo sa o naháčoch rozpráva. Maximálna rýchlosť sa dosiahnuť nedá pretože vám ide odtrhnúť hlavu (ja som dosiahol max 205 na tachometri na štvorke otáčky niečo pod 13000). Normálna cestovná rýchlosť max. 120km/hod, niektorí uvádzajú aj 140, ale to len keď sa veľmi ponáhľate a ešte musíte byť aj dostatočne nahnevaný a tvrdohlavý :) Preto som si po dvoch týždňoch utekal kúpiť plexi do Louisa (33 EUR), s ktorým som síce nezdvihol max. rýchlosť, ale teraz je tá stodvacina omnoho príjemnejšia.

Ak sa dodrží pravidlo rýchlosti max. 120 a nikdy nepôjdete na diaľnicu, tak potom je to motorka práve pre Vás! Písať o výkone je zbytočné je to proste motor zo superšportu CBR takže o motore sa zmieňovať by bolo zbytočné. Každému je jasné, že keď sa točí do vysokých otáčok (pod 13000) tak pekne ťahá za ruky pri výjazdoch zo zátačky. Keďže som z blízkosti RK, tak pomaly poznám šturec naspamäť a tam sa mi zdá, že Hornet sa dá klopiť do zátačky do nekonečna... To tvrdím len preto, že predtým som mal Yamahu YZF750R a tak môžem trošku porovnávať. Na Hornete sa mi zdá, že som klopil len tak trošku, a keď som zastavil zistil som, že pneumatika je krásne celá čierna a neostal ani len maličký sivý pásik na krajoch. Takže vyblázniť sa v zátačkách ide na jednotku a pritom sa Vám to zdá úplne bezpečné a jednoduché, takže pozor na štrk. Podvozok je trošku mäkký, samozrejme v porovnaní so superšportom, ale to je všetko OK ak sa dodrží pravidlo rýchlosti do 120. Vtedy tú mäkkosť skôr oceníte na nerovných cestách. I keď sa musím priznať, že mi chvíľu trvalo si zvyknúť, že pri akcelerácii mi zdvihlo riadidlá (nie predné koleso, len sa natiahli tlmiče) a pri brzdení sa to zasa všetko pekne ponorí - teda hodne :) Ak pri tomto hlbokom ponorení pritlačíte trošku viac na prednú brzdu - tak krásne a efektne odlepíte zadné koleso od zeme, veľmi pekné pri zastavovaní na semafóroch. Samozrejme všetko v rámci bezpečnosti cestnej premávky. Čo sa týka bŕzd. Hodne ľudí vraví, že Hornet ma slabé brzdy. Podľa môjho skromného pohľadu sú úplne dostatočné. Dokonca sa mi zdajú účinnejšie ako na Yamahe YZF750R, ktorá mala 6 piestikov.

Sedadlo je dostatočne veľké a pohodlné aj pre spolujazdca, ktorý môže využiť aj zadné madlo. Takže samozrejme každej spolujazdkyni opačného pohlavia treba vysvetliť, že držať sa madlo nie je také bezpečné ako držať sa Vás. Funguje, je to overené. Ale je tu jeden veľmi veľký dôraz na ktorý treba brať ohľad. Motorka je len pre osoby do max 80kg a výšky max 180cm, čím viac prekračujete tieto čísla tým komickejšie na motorke budete vyzerať. Takže ak máte okolo 90kg ani nad touto motorkou neuvažujte, ak nechcete aby si z Vám motorkári robili žarty. Ako napríklad: "Počuješ ma? Áno? Som myslel, že nie keď si kolenami zakrývaš uši... :) "

Na moto som absolvoval len krátke výlety do 300 km za deň po okolí. Na tie je motorka výborná. Proste po náročnom dni, ísť sa len tak previesť je dobrý pocit a relax. Pri dlhšej ceste do BA (keď som cez deň urobil 400 km) som skúsil ísť chvíľu po diaľnici, teda tesne pred BA aby som tam bol čím skôr - ale takú chybu už s touto motorkou neurobím - platí pravidlo vyššie zmienené. Po ceste späť na druhý deň som zabudol na diaľnicu a náhodne vyberal rôzne vedľajšie cesty a poviem Vám to bolo niečo úžasné. Všade som bol prvý, videl som miesta Slovenska kde som predtým nikdy nebol, samé zátačky, zrýchlenia, spomalenia, krásna krajina, stúpania, klesania - proste raj pre túto motorku a jazdca na nej. A keď som prišiel domov som mal super pocit, pretože som prišiel nato, že sa na nej DÁ AJ CESTOVAŤ, to aj bol hlavný dôvod prečo som ju kupoval, okrem toho, že som po nej túžil od 18-tich. I keď to nie je cestovateľ na výlety do ďalekých krajín. Spotreba pri dlhých výletoch je na úrovni 4,8 až 5,3 - dosiahnuť túto spotrebu je úplne jednoduché vôbec nemusíte jemne narábať s plynom. Pri behaní v okolí mesta a po meste cca 6,4. Pri vytáčaní do maxima je to niečo pod 8 litrov.

 Pohľad na naháča
Pohľad na naháča

Moje ďalšie stránky:

Pridané: 17.03.2005 Autor: cabo79 pošli na vybrali.sme.sk

Technické parametre z Moto DB:

Honda CB 600 F Hornet 2002:

Foto:
Honda CB 600 F Hornet 2002
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:CB 600 F Hornet
Rok:2002
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:600 ccm
Max. výkon:97.3 k (71.5 kW) / 12000 ot.
Max. krútiaci moment:63 Nm / 9500 ot.
Kompresný pomer:12.0:1
Vŕtanie x Zdvih:65.0 x 45.2 mm
Palivový system:karburátor(y)
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:120 mm
Zdvih vzadu:128 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:296 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17 58W
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm
Pneu vzadu:180/55-ZR17 73W
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:176 kg
Výška sedla:790 mm
Šírka:745 mm
Svetlá výška:135 mm
Objem nádrže:16 l

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (33)  [Verzia pre tlač] Tlač

[] Živé sledovanie Dakar 2021::

» Dakar 2021 - 12. etapa

20:30 - V článku nájdete video zhodnotenie dnešnej etapy aj celého Dakaru 2021.

11:34 - Martin Michek dostal po dnešnej etape penalizáciu a kvôli nej prišiel o 9 miesto a Dakar 2021 skončí na 10. mieste. Napriek tomu veľká gratulácia!

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2021 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 169191 | Včera: 214948