Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (25 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (47)  [Verzia pre tlač] Tlač

Prvé dojmy z výstavy Mondial du deux roues 2007 v Paríži 1/2

 Zdieľať

Pridané: 29.09.2007 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 19447 [Novinky - Oznam]

Tááák a konečne je to tu! Teraz ostali v smútku všetci autori nepodarených špekulatívnych fotiek, amatérskych fotomontáží a zaručene správnych informácií. Väčšina noviniek pre budúcu sezónu už bola pustená do pazúrov verejnosti - k tej patríš aj ty, tak si to poď pozrieť...

Seriál článkov - Paríž 2008:

| Seriál článkov: Paríž 2008 |

Nedočkavcov ešte trošku potrápim niekoľkými faktami - parížska výstava je jednou z najznámejších a najväčších motocyklových výstav vôbec. Do areálu Paris Expo na Porte de Versailles sa vrátila po dvoch rokoch (minulý rok bol Intermot v nemeckom Kolíne nad Rýnom) a prvých návštevníkov privítala na ploche 60 000 metrov štvorcových. Predstavili sa tu v podstate všetky japonské a európske značky (okrem Moto Guzzi a Aprilie), ale dá sa predpokladať, že Taliani to ešte pekne rozbalia na svojej výstave v Miláne.

Do Paríža sme odchádzali vo štvrtok skoro ráno, odvtedy nás sprevádza doslova antimotorkárske počasie (už ani neviem, ako vyzerá suchý asfalt). Miestnym bikerom to však nevadí, a tak pred výstaviskom stáli už v prvý deň (vyhradený pre novinárov) mraky motoriek. Odhliadnuc od výstavy, stále tu jazdí veľa motoriek a skútrov. Nebudem to naťahovať, takto to vypuklo v piatok ráno:

Honda

XL 700 V Transalp (ABS)

Už dávno pred týmto podujatím sa pošepkávalo, že Transalp prejde väčšou zmenou. Áno, potvrdilo sa! Nový dizajn sa trošku vymykol tradičnému vzhľadu, ale podľa mnohých čŕt je to stále Transalp. Modlitby všetkých endurákov boli vyslyšané a kolesá ostali vypletané, ale s menším kompromisom - predné má 19 palcov. Motor má teraz 680 kubíkov (výkon 44,1 kW, krútiak 60 Nm) a je plnený striekačkami, na prednom kolese sú trojpiestiky, vzadu ostal jednopiestik. K dispozícii je aj verzia s ABS a CBS (systém kombinovaného brzdenia CBS ide pravdepodobne v sérii aj bez ABS). Nádrž zhltne 17,5 litra benzínu (škoda, že je až príliš obklopená plastami - to tankvaky nemajú rady). Prístrojovka tiež kráča s dobou, otáčkomer ostal analógový, všetko ostatné sa skryštalizovalo do displeja. Palivomer našťastie nechýba.

 Honda XL 700 V Transalp 2008
Honda XL 700 V Transalp 2008

V stánku bola vystavená aj turistická úprava s vyšším plexi, prednými a zadnou hmlovkou, hlavným stojanom, troma originálnymi kuframi a hliníkovými nálepkami (podobné, aké sú aj k Varaderu 2007). Zákazník si môže vybrať z troch farieb - zlatá, šedá a červená. K zhliadnutiu bola aj modrá, ale v katalógoch nie je uvedená.

Vydarené propagačné video ukazuje Transalpa ako "adventure" motocykel aj mimo spevnených ciest. Jeho určenie je jasné a upevňujú ho aj GPS súradnice umiestnené na bočných plastoch - 44º 19' 24.53'' E, 6º 48' 22.33'' N, 2802 m. Tie referujú k vyhliadke Cime de la Bonette vo francúzskych Alpách, jednému z najkrajších miest, kam sa dá v týchto končinách dostať. Zarytí dobrodruhovia určite začnú nervózne poukazovať na plastový chránič motora a zraniteľné trčiace zvody vpredu a pri zadnom kolese. Áno, väčšie rany plast neuchráni - priestor pre druhovýrobu.

CBR 1000 RR Fireblade

Príchod nového fároša bol jasný ako východ slnka zajtra ráno. Ako aj pri ostatných modeloch, dôraz bol kladený na centralizáciu hmoty, preto je výfuk krátky a vyvedený popri kyvke. Zmenami prešiel rám aj motor (130,7 kW, 113,8 Nm) a celkový imidž motorky (blinkre v späťákoch, minimalistická podsedlovka). Za zmienku stojí nádrž, na ktorej má svoje miesto pozmenený znak Hondy - už to nie je obyčajná nálepka pod lakom, odteraz honďácke krídlo sídli v 3D krúžku a ten sa stal poznávacím logom všetkých propagačných materiálov Honda pre rok 2008.

 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2008
Honda CBR 1000 RR Fireblade 2008

Za zmienku určite stoja farebné kombinácie. Sú štyri - brutálne elegantná čierna a bordová bez akýchkoľvek ďalších čiar alebo športovýej grafiky. Ale zostali aj bojové farby, tentoraz bielo-čierna a tradičná červeno-čierna. Aj tam je však tých športových čiar oveľa menej, proste do motorky nasiakla elegancia (to vidno aj pri prvom pohľade na prístrojovku).

Samozrejmosťou sú originálne doplnky (kopa karbónu, kryt spolujazdcovho sedadla, racingové plexi a pásiky na kolesá).

CBF 600 N a S (ABS)

Namiesto tejto všestrannej spoločníčky som osobne očakával litrového Horneta, ale ten má asi ešte čas. Je pravda, že šesťkilo potrebovalo inováciu, tak tu ju máme - úplne nový motor z minuloročnej novinky CBR 600 RR (ale škrtený na 57 kW a 59 Nm), nový rám, upravená kapotáž a nové farby.

 Honda CBF 600 S 2008
Honda CBF 600 S 2008

Ostatné

Vo veľkom honďáckom stánku teda bolo na čo pozerať. Trošku v nezáujme stáli nové CRF 250 R, 450 R (s progresívnym tlmičom riadenia HPSD), nami testovaný Silver Wing a štvorkolka FourTrax 420 ES. Pre osvieženie dostali niektoré modely nové farebné kombinácie (malé aj veľké Varadero, Hornet, Pan European, Deauville) a pozreli sme sa aj trošku do budúcnosti - bol tu prototyp CBR 1100 XX Blackbird s variabilným vypínaním valcov, futuristický cruiseroid Rune, skúter Griffon so štvorvalcovým boxerom s variabilným vypínaním ventilov VTEC a o trošku menej čudne vyzerajúci skúter s radiálnymi prednými brzdami E4-01.

Foto:
 Honda XL 700V Transalp 2008 Honda CBR1000RR Fireblade 2008 Honda CBF 600 2008 Honda CBF 600S 2008
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHondaHondaHonda
Model:XL 700V TransalpCBR1000RR FirebladeCBF 600CBF 600S
Rok:2008200820082008
Novinka:NOVINKA 2008
Kategória:EnduroSuperšportNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:680.2 ccm999.8 ccm599.3 ccm599.3 ccm
Max. výkon:60.0 k (44.1 kW) / 7750 ot.177.8 k (130.7 kW) / 12000 ot.77.5 k (57.0 kW) / 10500 ot.77.5 k (57.0 kW) / 10500 ot.
Max. krútiaci moment:60 Nm / 5500 ot.113.8 Nm / 8500 ot.59 Nm / 8250 ot.59 Nm / 8250 ot.
Kompresný pomer:10 : 112.3: 111,6 : 111,6 : 1
Vŕtanie x Zdvih:81 x 66mm76 x 55.1mm67 x 42.5mm67 x 42.5mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:177 mm120 mm120 mm120 mm
Zdvih vzadu:173 mm135 mm125 mm125 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvoj kotúčová radiálne strmenedvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:256 mm320 mm296 mm296 mm
Pneu vpredu:19M/C x MT2.15120/70-ZR17M/C (58W)120/70-ZR17120/70-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm220 mm240 mm240 mm
Pneu vzadu:17M/C x MT3.5190/50-ZR17M/C (73W)160/60ZR17160/60ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:214 kg199 kg213 kg217 kg
Výška sedla:841 mm820 mm785 mm785 mm
Rázvor:1515 mm1410 mm1490 mm1490 mm
Dĺžka:2250 mm2075 mm2160 mm2160 mm
Šírka:905 mm685 mm765 mm765 mm
Výška:1305 mm1130 mm1110 mm1240 mm
Svetlá výška:177 mm130 mm130 mm130 mm
Objem nádrže:17.5 l17.7 l20 l20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 272 km
Doplnková výbava:
ABS:za príplatok
Poznámka:
Poznámka:239 900 Sk, 265 000 SK s ABS (19. 2. 2008)Cena: 439 000,- (12.9.2008)Cena k 1. 9. 2009: 6490 € s DPH (195 517 Sk).

Yamaha

XT 660 Z Tenere

Práve pri znovuzrodenej Tenere pravdepodobne zaplesalo srdce každého pravého enduráka. Jej základ tvorí model XT, zvyšok je nový a stavaný naozaj na dobrodružnú turistiku. Dvadsaťjednotkové koleso vpredu, 210-mm predné zdvihy, 200-mm zadné, 22-litrová nádrž, svetlá výška 245 mm, dva predné 298-mm kotúče, 183 kg suchej hmotnosti, zadný nosič, vyššie predné plexi, doplnkové originálne hliníkové kufre alebo chránič svetla... Výkon a krútiak ešte nie sú známe, ale asi budú podobné ako pri XT.

V edvenčr duchu bola aj Tenere uvedená - tanečníci prezlečení do arabských odevov, v pozadí video z drsnej pustatiny. To je to, čo si táto motorka pýta. K dispozícii je v troch farbách, klasickej yamaháckej bielo-červenej, v púštnej khaki a v čiernej.

 Yamaha XT 660 Z Tenere 2008
Yamaha XT 660 Z Tenere 2008

YZF-R6

Aj toto šesťkilo si samozrejme zachovalo rytmus dvojročnej inovácie. Minulý rok bola značne prekopaná jej litrová sestra, šestka si teraz od nej zobrala pár vecí - hlavne dve elektronické vychytávky s názvami YCC-I (Yamaha chip-controlled intake, elektronicky ovládané nasávacie potrubie) a upravené YCC-T (Yamaha chip-controlled throttle, elektronicky ovládaný plyn). Okrem toho prešli rukami konštruktérov aj airbox, piesty (zväčšil sa kompresný pomer na dosť vysokých 13,1:1), rám, zvody, brzdy a podobne. Výsledkom je nový posed a 135 koní pri 14 500 otáčkach.

 Yamaha YZF-R6 2008
Yamaha YZF-R6 2008

YZF-R125

A je to tu! Prvý vodou chladený osminkový štvortakt od Yamahy v úplne novopostavenej motorke. Dizajnovo je samozrejme ladená podľa svojich dvoch veľkých sestier. Samozrejmosťou sú striekačky a šesť kvaltov. Motor zo sebá dáva 15 koní pri 9000 otáčkach a 12,2 Nm pri ôsmich. Je jasné, že tento stroj má za cieľ stať sa vstupnou bránou do motorkového sveta pre mladých chalanov.

WR 250 R a X

Osminkový motor však nie je jediný nový z dielne troch ladičiek. Je tu ďalší jednovalec, štvrťliter, ktorý bol osadený do dvoch nových modelov WR s koncovkoami R a X. Podľa nich sa dá rozlíšiť, aké určenie daný model má, R je stavané ako enduro, X ako motard. Tomu je uspôsobený aj podvozok a pomer prevodov (enduro má kolesá 21 a 18, motard obe sedemnástky, pričom oproti enduru mu chýba jeden zub na pastorku). Samozrejmosťou sú striekačky, šesť kvaltov a elektrický štartér (nakopávačka tu neostala ani pre prípad núdze). Motor v oboch verziách ponúka 22,6 kW pri 10 000 otáčkach a 23,7 Nm pri ôsmich tisíckach. Suchá váha je príjemných 126 kg.

YBR 125 Custom, V-Max Concept a ostatné

Yamaha predstavila aj ďalšiu osminku - YBR Custom. Tá vychádza z populárnej holej YBR, ale customom sa nazýva pre niektoré zmeny, ako napríklad pozmenenej nádrži, pridanému chrómu, upravenému výfuku a podobne.

Na druhej strane objemovej kategórie stojí prototyp V-Max Concept. To už je motorka ako zo sci-fi filmu, stačí si pozrieť obrázok.

Menšími zmenami prešla FJR 1300 (upravené ABS, rukoväte, prístrojovka, farby) a väčšina zvyšných modelov dostala zmenené farebné kombinácie alebo grafiku.

Foto:
 Yamaha XT 660 Z Ténéré 2008 Yamaha YZF-R6 2008 Yamaha YZF-R125 2008 Yamaha WR 250R 2008 Yamaha WR 250 X 2008 Yamaha YBR 125 Custom 2008
Všeobecné informácie:
Výrobca:YamahaYamahaYamahaYamahaYamahaYamaha
Model:XT 660 Z TénéréYZF-R6YZF-R125WR 250RWR 250 XYBR 125 Custom
Rok:200820082008200820082008
Kategória:Cestovné enduroSuperšportSuperšportEnduroSupermotoChopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)radový štvorvalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:660 ccm599 ccm124.02 ccm250 ccm250 ccm124 ccm
Max. výkon:129.1 k (94.9 kW) / 14500 ot.14.96 k (11.00 kW) / 9000 ot.30.7 k (22.6 kW) / 10000 ot.30.7 k (22.6 kW) / 10000 ot.10.20 k (7.50 kW) / 7800 ot.
Max. krútiaci moment:65.8 Nm / 11000 ot.12.24 Nm / 8000 ot.23.7 Nm / 8000 ot.23.7 Nm / 8000 ot.9.6 Nm / 6000 ot.
Kompresný pomer:10.0:113.1:111.2:111.8:111.8:110.0:1
Vŕtanie x Zdvih:100.0 x 84.0 mm67.0 x 42.5 mm52.0 x 58.6 mm77.0 X 53.6 mm77.0 X 53.6 mm54.0 x 54.0 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)DOHC (4V)SOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinouvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:210 mm115 mm130 mm270 mm270 mm110 mm
Zdvih vzadu:200 mm120 mm125 mm270 mm265 mm105 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová radiálnajednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:298 mm310 mm292 mm250 mm298 mm245 mm
Pneu vpredu:90/90-21 M/C120/70 ZR17M/C (58W)100/80-17 M/C80/100-21M/C 51P110/70R17M/C 54H3.00-18 47P
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovábubnová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm220 mm230 mm230 mm230 mm130 mm
Pneu vzadu:130/80-17 M/C180/55 ZR17M/C (73W)130/70-17 M/C120/80-18M/C 62P140/70R17M/C 66H3.50-16 58P
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:183 kg166 kg126.5 kg126 kg128 kg118 kg
Výška sedla:895 mm850 mm818 mm930 mm895 mm760 mm
Rázvor:1505 mm1380 mm1355 mm1420 mm1425 mm1290 mm
Dĺžka:2246 mm2040 mm2015 mm2180 mm2115 mm2055 mm
Šírka:865 mm705 mm660 mm810 mm810 mm845 mm
Výška:1477 mm1100 mm970 mm1230 mm1190 mm1125 mm
Svetlá výška:245 mm130 mm155 mm300 mm265 mm140 mm
Objem nádrže:22 l17.3 l13.8 l7.6 l7.6 l12 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:125 km/h130 km/h
Spotreba paliva:3.3 l/100km3 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 313 kmcca 189 km
Poznámka:
Poznámka:235 000 Sk (19. 2. 2008)Cena: 354 900 Sk (23. 6. 2008)Cena: 119 900 Sk (27.5.2008)Cena 199 900 Sk (6.5.2008)

>

Pridané: 29.09.2007 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Seriál článkov - Paríž 2008:

| Seriál článkov: Paríž 2008 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (25 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (47)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 124902 | Včera: 195066