Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (30)  [Verzia pre tlač] Tlač

Výstava Intermot 2006, Kolín

 Zdieľať

Pridané: 16.10.2006 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 26029 [Novinky - Oznam]

V nedeľu 15. októbra 2006 sa v nemeckom Kolíne nad Rýnom skončila jedna z najväčších európskych výstav motocyklov a príslušenstva Intermot 2006.

Z jedenástich pavilónov areálu Koelnmesse bolo tejto výstave vyhradených sedem. V nich sa predstavila väčšina svetových značiek (niektoré však chýbali, pravdepodobne sa ukážu až na výstave EICMA, ktorá začne o mesiac v talianskom Miláne).

Z toho množstva značiek a predajcov, ktorí sa na výstave ukázali, vyberiem iba tých, ktorí prezentovali horúce novinky alebo niečo zaujímavé. Akákoľvek iná omáčka je už zbytočná, poďme na to:

Honda

Tu sa teda diali veci. Páni v Hamamacu sa rozhodne nešpárali v nose, výsledky ich práce sú jasné: asi najrevolučnejšou novinkou je šestkový Hornet (CB 600 Hornet), ktorého dizajn sa zmenil úplne od základov. Po Yamahe a Kawasaki sa konečne aj Honda pustila do divokejších dizajnov. Nový Hornet sa niekomu páči, iný prevracia očami – ja to riadny posun vpred a to nielen dizajnovo, ale aj technicky. Motor z CBR je teraz ľahší a krátky výfuk končí už pri spolujazdcovej stupačke.

 Honda CB 600 Hornet
Honda CB 600 Hornet

Svetlo sveta uzrelo aj toľko očakávané nové Varadero (XL 1000 V Varadero). Dizajn dostal menšiu „inovačnú injekciu“, v rámci nej sa zmenila zadná a bočná časť, celá prístrojovka a farebné kombinácie. Pribudol odkladací priestor v bočnej kapotáži a hliníkový kryt motora.

 Honda XL 1000 V Varadero
Honda XL 1000 V Varadero

Čas prišiel aj na CBR 600 RR. Veľké zmeny sa udiali pod kapotami (prepracovaný motor a rám), ale aj na nich – tento ročník bude ľahko identifikovateľný najmä spredu, lebo medzi svetlami pribudol otvor na nasávanie vzduchu (systém Ram-Air). Riadenie uľahčí elektronický tlmič riadenia, ktorý býval doteraz iba na litrovej sestre.

Aj osminky sa dočkali zmien. Malé Varadero (XL 125 Varadero) dostalo nové vstrekovanie, takisto aj CBR 125, ktorej dizajn sa teraz ešte viac priblížil k dvom veľkým CBR.

Inovovaný je aj sedemstopäťdesiatkový Shadow, ku skútru SH150 pribudol silnejší brat SH300i, CBR 1000 RR dostala pekné HRC farby a CB 1300 má ešte silnejší retro vzhľad (zlaté disky a červený rám). Gold Wing má do nového roka okrem airbagu aj navigačný systém a bahniaci sa určite potešia úplne novému najmenšiemu súrodencovi z rodiny CRF – 150 R.

Novinkám z Hondy na rok 2007 sa budeme bližšie venovať v krátkom čase.

BMW

Na domácej pôde to BMW rozbalilo naozaj úchvatne. Veľká plocha, kvalitné ozvučenie a osvetlenie, veľa zaujímavostí a k tomu kopa noviniek.

S veľkou pompou bola predstavený nový modelový rad G 650 X poháňaný známym jednobuchom, ktorý poznáme aj z F 650. Rad pozostáva z troch strojov – Moto, Country a Challenge. Rozdiely medzi nimi sú podstatné – najmä vo veľkosti a type kolies, v pružení, vo svetlách, v sedlách a v prevodovkách. Tento rad je určený hlavne na zábavu. Je jedno či na prachu, v blate alebo na asfalte, správny typ si tu nájde asi každý. Okrem toho naháč K 1200 R dostal decentnú polokapotu a prívlastok Sport, HP2 sa konečne ocitlo na liatych diskoch s cestným obutím ako supermoto a dvanástkový boxer sa už dáva aj do inovovaného modelu R 1200 R.

Suzuki

V ostro sledovanom športovom segmente vyrukovala Suzuki s novou litrovou GSX-R. Odteraz má dva výfuky (žeby kvôli emisným limitom?) a vraj aj vyšší výkon. K nej samozrejme patrí aj ostrá športová verzia K7.

 Suzuki GSX-R 1000
Suzuki GSX-R 1000

Inovovaný bol aj malý a veľký Bandit. Okrem zvýšenia objemu, výkonu a žiaľ aj hmotnosti tu už nenájdeš rebrá vzduchového chladenia. Veru tak, vzducháč išiel po rokoch do večných lovíšť, nahradilo ho vodné chladenie (žeby zase tie emisie?).

Dlhoročný tajomný mýtus s názvom B-King sa ukázal v plnej paráde. Zase trochu pozmenený, ale stále svalnatý a nahnevaný... Najlepšie však je, že konečne ide do sériovej výroby! (Ospravedlňujem sa za chýbajúce fotky, mea culpa, dodám ich neskôr!)

Rozšírila sa aj rodinka Burgmanov. Nové prírastky sú s osminkovým a dvestovkovým motorom.

Väčšina veľkých modelov Suzuki má od nového roka aj voliteľné ABS.

Yamaha

Najväčšie zmeny sa udiali v R1 a v šestkovom Fazeri.

Kawasaki

Po minuloročnej silnej káve v podobe ZZR 1400 teraz prichádza jej ultracestovná sestrička. Má názov GTR 1400 a na pohľad je ešte impozantnejšia. V tejto motorke je všetko najmodernejšie, vrátane premenlivého časovania ventilov, ktorým sa doteraz pýšila iba Honda VFR.

 Kawasaki GTR 1400
Kawasaki GTR 1400

Aj superšportové náradie Ninja ZX-6R bolo inovované. Konštruktéri stavili na lepšiu aerodynamiku a ľahšie komponenty.

Svalnatý naháč Z1000 sa ukazuje v novom dizajne. Oči pritiahne hlavne štvorica trojuholníkových koncoviek výfukov. V technickej oblasti je novinkou voliteľné ABS.

V priebehu tohto roka presiakli von nejaké informácie a fotky nového modelu Versys. Ten sa tvári ako cestné poloendurko. Predajca sľubuje dobrú cenu, tak uvidíme ako sa mu bude dariť.

Triumph

V podstate jediná novinka v stánku anglického výrobcu je riadne inovovaný Tiger. Ten opticky schudol, dostal liate kolesá, cestnejší dizajn, obrátenú vidlicu a radiálne uchytené brzdové strmene – nič, čím by sa pýtal do terénu (predchodca bol podstatne terénnejší).

KTM

Oranžoví Rakúšania vybalili dva nové stroje s motormi LC4. Obe sú 690 Supermoto, jeden na vypletaných kolesách a druhý s prívlastkom R je na liatych. Dva výfuky zdvihnuté ako komíny, ostrý a zaujímavý predok dodávajú tomuto stroju veľa individuality.

Ducati

Skromnejší stánok Talianov ukazoval na podstavci nádherný skvost – Desmosedici RR, priamo vychádzajúca z RR jazdiacej MotoGP. Prvý sériovo vyrábaný štvorvalec Ducati s desmo rozvodom. Racingové komponenty, homologizácia na cesty, 200 koní v sérii, cena cez 55-tisíc euro.

Harley-Davidson

Väčšina predstavených modelov prešla iba malými zmenami, ale zaujímavý je prototyp tisícdvestovkového XR Sportstera. Žeby sa XL 883 dočkal väčšieho brata? Rozhodne by to nebolo na škodu, lebo tento prototyp vyzerá naozaj pekne...

Blata

Český výrobca bol doteraz známy iba výrobou minibikov. Od budúceho roka však dáva do predaja dva nové osminkové modely – 125 Motard a 125 Enduro. Sú to teda od základu nové české stroje (vrátane českého motora) s kvalitnými komponentami (predná USD vidla Marzocchi, radiálne uchytené brzdové strmene, tlmič Sachs), ktoré by mali ísť do predaja začiatkom budúceho roka. Dúfajme, že sa dostanú aj ku nám.

 Blata 125 Enduro
Blata 125 Enduro

Ak ľutuješ, že si nebol v Kolíne, tak hlavu hore! O mesiac sa v talianskom Miláne rozbieha výstava EICMA, ktorá je porovnateľne veľká s Intermotom a navyše je možné, že tam budú k videniu modely, ktoré neboli prezentované v Nemecku. Z Bratislavy je to necelých 1000 km, takže návšteva sa dá zvládnuť aj za jeden predĺžený víkend.

Pridané: 16.10.2006 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (30)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 114959 | Včera: 199133