Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 29.09.2007 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 19448 [Novinky - Oznam]
Nová desinka bola tiež na rade. Ako sme už u Kawy zvyknutí, dostala dosť pekný vzhľad - mrkni si hlavne späťáky a výfuk (po novom vedený na strane). Konštruktéri upravili brzdy, Ram Air nasávanie, upravila sa prístrojovka (teraz ukazuje aj zelené pole - optimálne otáčky pre športovanie - od 6 000 do 12 000).
Kawasaki ZX-10R Ninja 2008 |
Ostatné modely mali upravené farebné kombinácie, zväčša do slušivej Kawasaki zelenej.
Áno, veľkí nindžovia majú malé nindžiatko - 250 R. Búcha v ňom paralelný dvojvalec, kŕmený samozrejme striekačkou. Komu by to bolo málo, môže mať objem skoro desaťkrát toľko - 2053 kubíkov sa totiž skrýva v novej VN 2000 Classic.
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Kawasaki | Kawasaki | Kawasaki |
Model: | Ninja ZX-10R | Ninja 250 R | VN 2000 |
Rok: | 2008 | 2008 | 2008 |
Kategória: | Superšport | Superšport | Chopper/Cruiser |
Motor: | |||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 998 ccm | 249 ccm | 2053 ccm |
Max. výkon: | 188.1 k (138.3 kW) / 12500 ot. | 32.0 k (23.5 kW) / 11000 ot. | |
Max. krútiaci moment: | 113 Nm / 8700 ot. | 21.7 Nm / 1000 ot. | |
Kompresný pomer: | 12.7:1 | 11.6:1 | 9.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 76.0 x 55.0 mm | 62.0 x 41.2 mm | 103.0 x 123.2 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | OHV (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | remeň |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | 150 mm |
Zdvih vzadu: | 125 mm | 130 mm | 100 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne strmene | jednokotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 290 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) | 110/70-17 M/C (54S) | 150/80R16M/C (71V) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm | 320 mm |
Pneu vzadu: | 190/55ZR17M/C (75W) | 130/70-17 M/C (62S) | 200/60R16M/C (79V) |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 179 kg | 151 kg | 340 kg |
Výška sedla: | 830 mm | 780 mm | 685 mm |
Rázvor: | 1415 mm | 1400 mm | |
Dĺžka: | 2110 mm | 2080 mm | 2535 mm |
Šírka: | 710 mm | 710 mm | 1155 mm |
Výška: | 1135 mm | 1115 mm | 1735 mm |
Svetlá výška: | 125 mm | 135 mm | |
Objem nádrže: | 17 l | 17.5 l | 21 l |
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena: 414 900,- Sk (12.9.2008) | Cena: 134 900 Sk (16.6.2008) |
V superšportovej triede sú nové tieto dve paničky. Géesikserky mali vždy pekný dizajn, až sa mi nechcelo veriť, že každý rok bude ešte lepší - a zase sa im to podarilo! Predné svetlo je skvost. Šestka si zo sedemapolky zobrala tri výkonové mapy, ktoré sa dajú prepínať pri pravej rukoväti.
Suzuki GSX-R 750 2008 |
O B-Kingu sa hovorí už asi tak šesť rokov, teda presne odvtedy, čo bol ako prototyp predstavený na tokijskom motosalóne. Už minulý rok bolo jasné, že ide do série, ale vlastne až k jeseni, takže to z neho robí v podstate model 2008. Každú chvíľu by sa mal objaviť aj na Slovensku a ja dúfam, že sa nám ho podarí aspoň oslintať. Zatiaľ môžem povedať len toľko, že je brutálne mohutný a dizajnovo veľmi podarený - zvyškom sa nechajme prekvapiť pri prvom rande.
Redizajn Hayabusy je z tých ľahších, laik by si zmeny možno ani nevšimol. Podstatné zmeny sa však udiali v motore a kokpite - aj tu má jazdec možnosť vybrať si tri výkonové mapy, pričom jeho jazdu bude krotiť sériový tlmič riadenia a bude mať pekný výhľad na novú prístrojovku. Nuž a v tlačových materiáloch sa nezabudli pochváliť novými "ultra-sofistikovanými" striekačkami.
Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa 2008 |
Menšou novinkou je aj osemnástkový Introš vo verzii R2, úplne nový je skúter Sixteen 125 a Address 125, RM-Z450 prešla zopár zmenami a to všetko uzatvára dosť fotogenické supermoto DR 125 SM. Za zmienku však stojí chrumkavá novinka GSX 650 F. Má športový nádych, požičaný z triedy GSX-R, ale zároveň turistický potenciál - Suzuki ju ponúka aj s originálnymi kuframi.
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Suzuki | Suzuki | Suzuki |
Model: | B-King | GSX 1300 Hayabusa | GSX 650 F |
Rok: | 2008 | 2008 | 2008 |
Kategória: | Naháč | Superšport | Superšport |
Motor: | |||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 1340 ccm | 1340 ccm | 656 ccm |
Max. výkon: | 183.6 k (135.0 kW) / 9500 ot. | ||
Max. krútiaci moment: | 146 Nm / 7200 ot. | ||
Kompresný pomer: | 12,5 : 1 | 12,5 : 1 | 11,5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 81.0 x 65.0 mm | 81.0 x 63.0 mm | 65.5 x 48.7 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | 130 mm |
Zdvih vzadu: | 137 mm | 140 mm | 128 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 310 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 | 120/70-ZR17 | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 260 mm | 260 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 200/50 ZR 17 | 190/50-ZR17 | 160/60 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 235 kg | 220 kg | 216 kg |
Výška sedla: | 805 mm | 805 mm | 770 mm |
Rázvor: | 1525 mm | 1485 mm | 1470 mm |
Dĺžka: | 2220 mm | 2195 mm | 2130 mm |
Šírka: | 800 mm | 740 mm | 760 mm |
Výška: | 1085 mm | 1170 mm | 1225 mm |
Svetlá výška: | 120 mm | 120 mm | |
Objem nádrže: | 16.5 l | 21 l | 19 l |
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena: 399 000,-Sk (6.8.2008) |
V Mattighoffene si povedali, že okolo toho motora postavia hocičo. Tak sa aj stalo, svetlo sveta uzrelo nové 690 Enduro (odokryl ho Cyril Despres), 690 Duke, 690 SMC, 690 SMR a prototyp dosť brutálneho streetfightera 690 Stunt s letmo uchyteným zadným kolesom a radiálne uchyteným zadným strmeňom. Enduro má jasný cieľ, SMC a SMR sú supermotá s rozličnými podvozkami, Duke zase čistý cesťák. No, ťažká dilema nad katalógom...
KTM 690 Enduro 2008 |
To by neboli bavoráci, keby zas nepredstavili zase niečo atypické. Pod plachtou bola až do 14.00 ukrytá akási príliš malá motorka (očakával som R 800 GS). Po odokrytí bola ešte menšia - HP 2 Sport s exkluzívnymi komponentami. Všade karbón, všade samá značka. Prevratnou novinkou je druhý vačkový hriadeľ v oboch hlavách (tie majú na sebe aj slidre), powershifter v sérii (elektronický preraďovač), ktorý sa dá nastaviť aj na racingové otočené radenie.
BMW HP 2 Sport 2008 |
Na pozeranie toho bolo dosť, až človeka nohy a oči boleli. K spomínaným novinkám, ako aj k zaujímavostiam, sa budeme vracať v najbližších týždňoch.
Ak máš záujem pozrieť si toto všetko naživo, máš čas až do nedele 7. októbra. Výstavisko nájdeš priamo v južnej časti vnútorného parížskeho okruhu na Porte de Versailles, čo je len na skok od centra. Otváracie hodiny sú od 10.00 do 20.00 a vstupné pre dospelú osobu činí 12 euro, deti pod 12 rokov idú zadarmo. Len doplním, že Paríž je z Bratislavy vzdialený asi 1500 km (po diaľniciach). Tak čo, prídeš?
Pridané: 29.09.2007 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 153281 | Včera: 226258