Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 07.11.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 10186 [Novinky - Oznam]
Konečne máme článoček aj fotky prinesené horúcou linkou priamo z Milána.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Miláno 2007 | Nasledujúci
Len pripomeniem, že v tejto bleskovke sme vás o priebehu novinárskeho dňa informovali takmer okamžite. Informácie o značkách v tomto článku ešte nie sú kompletné, priebežne ich doplníme.
Novinársky začal tlačovkou Hondy. Tá mala podľa všetkého v Miláne ukázať ešte tri novinky. Tentoraz sa však nič vopred neprezradilo, a tak som pred výstavou mohol iba teoretizovať čo to bude. Nakoniec som sa vcelku aj trafil. Poďme ale pekne po poriadku.
Prvé, čo Honda novinárom predviedla, bol nový model najmenšieho skútra v ponuke Hondy – Lead. Ide o nasledovníka úspešného modelu, ktorý sa dobre predával aj u nás. Inováciu si však vyžiadala legislatíva a plnenie prísnej normy EURO3 neminulo ani Leada. Motor tak dostal vstrekovanie, chladenie kvapalinou, mierne vzrástol výkon na 6,6 kW, pričom zdvihový objem narástol minimálne na 108 ccm. Ďalšími pozitívnymi zmenami je použitie liatych diskov kolies (predné 12-palcové) a prednej kotúčovej brzdy. Práve tieto dve veci boli predchodcovi najviac vyčítané. Čo sa týka dizajnu, Lead si zachoval podobnosť s predchodcom, aj keď svetlomet sa presunul z prednej kapotáže do krytu riadidiel a ostré línie sa zaoblili. Poteší aj nový odkladací priestor v prednej kapotáži a naopak zamrzí, že na novej prístrojovke výrobca nenašiel miesto na praktické hodinky. Ostáva len dúfať, že cena Leada bude priaznivá. Minulý model sa predával za 59 900 Sk.
Druhým modelom, ktorý Honda novinárom predviedla, bol skúter Forza MX s úplne novým 250-kubíkovým motorom (16 kW, 22 Nm), prevodovkou S-Matic, a upraveným pružením.
Tretia v poradí sa ukázala DN-01. Priznám sa, že aj keď som tipoval, že by práve tu v Miláne mohla Honda predviesť sériovú podobu tohto stroja, ostal som pozitívne prekvapený. DN-01 si zo štúdie nevzala len meno, ale aj dizajn v takmer nezmenenej podobe. Akýsi hybrid medzi chopperom, skútrom a veľkou motorkou je DN-01, poháňaný vidlicovým dvojvalcom z NTV 700 Deauville. Nová je ale automatická prevodovka s plynulým prevodom (HFT – Human Friendly Transmision) a tak páčku spojky nehľadaj. Prevodovka je novinkou v ponuke Hondy, má tri voliteľné režimy chodu. Zadné koleso je poháňané kardanom a o brzdenie stroja sa postará aj systém ABS. Kapotáž pripomína superšportové stroje a nohy jazdca zas odpočívajú na plošinkách z cruisera. DN-01 je motorka, ktorú je ťažko zaradiť do kategórie a rovnako jej nájsť aj konkurenta. Uvidíme, aká bude cena a ako sa jej bude dariť.
Poslednou premiérou v Miláne bola Honda CB 1000R. Ja som tipoval nového veľkého Horneta, no Honda sa rozhodla zmeniť meno a litrového naháča s motorom z Firebladea nazvať práve CB 1000R. Meno Hornet tak ostane výhradne pre sršna s objemom 600 ccm. Oko diváka CB potešila peknou jednoramennou kyvkou. Motor, ako som spomínal, je preladený litrový štvorvalec z CBR 1000 RR. Výfukový systém tak ako sme si už zvykli, je z veľkej časti umiestnený pod motorom kvôli centralizácii hmotnosti. Predné koleso budú krotiť dva kotúče s radiálne montovanými strmeňmi Tokico. Okrem sériového modelu Honda predviedla aj streefighter na báze CB 1000R pod názvom Extreme European Streetfighter Styling.
Honda CB 1000 R Extreme European Streetfighter Styling |
Ducati mala tlačovku už v pondelok večer pred výstavou, ktorej sme sa žiaľ nezúčastnili. Na stánku na nás však novinky čakali. Ako sme očakávali, bola to nová Ducati 848 s novým dvojvalcom s objemom 849 ccm. Dizajnovo sa ponáša na svoju väčšiu sestru 1098.
A práve 1098 sa predstavila vo verzii R s mnohými doplnkami a naladeným motorom na neuveriteľných 180 koní. Tento motor sa tak stáva najsilnejším dvojvalcom v histórii značky.
Ducati 1098 R |
Svetlo sveta uzrel aj nový Monster 696. Nový dizajn si tradične zachováva niečo zo svojho predchodcu, ale obsahuje aj mnoho nových dizajnérskych prvkov. Ako prezrádza číslo za názvom, motor má objem 696 kubíkov a výkon 80 koní.
Okrem spomínaných tu boli aj Hypermotard 1100 S, S4R S Tricolore a GT 1000.
Tlačovka značky Husqvarna sa niesla v duchu oznámenia a predstavenia spojenia značky s firmou BMW. Vedenie továrne zostáva v Taliansku, cieľom značky bude stať sa lídrom na trhu off-roadov. Husqvarna nechce byť kópiou modelov BMW, ale zachová si vlastnú identitu zameranú na šport. Verejnosti predstavili race repliku úspešného supermotardu pod názvom 450 SMR.
Na rade bola tlačovka KTM a predstavenie prvého superbiku v histórii značky. Ten dostal pomenovanie 1190 RC8. Poháňa ho vidlicový dvojvalec so zdvihovým objemom 1148 ccm a výkonom 113 kW pri 10 000 ot/min. Maximálny krútiaci moment dosahuje motor pri 8 000 otáčkach a má hodnotu 120 Nm. Motor zviera ultra ľahký rám (vraj iba 7 kg). Celý výfuk sa nachádza pod motorom a znižuje tak ťažisko. Okrem sériovej verzie KTM predstavila aj race verziu, ktorá by mala nastúpiť do pretekov Superstock a v budúcnosti aj do Superbikov. Do tretice sme videli aj nadupanú verziu RC8 upravenú originálnymi doplnkami KTM power parts.
KTM 1190 RC8 |
Informácie o nových modeloch BMW prenikli na verejnosť ešte pred výstavou. Dočkali sme sa slávnostného predstavenia pätice modelov. Po štyroch rokoch sa dočkali modernizácie boxerové GS (R 1200 GS a 1200 GS Adventure). Ide viac menej o facelift a menšie vylepšenia. Výkon motora by mal stúpnuť na 105 koní. Ďalšou novinkou je možnosť montáže systému elektrického nastavovania podvazku ESA, ktorý už poznáme z iných modelov BMW.
Nasleduje dvojica noviniek: F 800 GS a F 650 GS. Model F 800 GS bol už dlhšie očakávaný a vo svojej podobe určite nesklamal. Nedá sa mu uprieť endurácke zamerianie, čo potešilo mnohých adventure turistov. Osemstovka by sa mohla stať ľahšou a dostupnejšou alternatívou k obľúbenej R 1200 GS. Hlavnými výhodami by mali byť spoľahlivý motor s nízkou spotrebou paliva, podvozok z vyššími zdvihmi (250 mm vpredu a 215 mm vzadu) a nízka hmotnosť (178 suchých kg). F 800 GS bude určite dobrým konkurentom v triede stredných cestovných endúr a uvidíme, ako im bude konkurovať cenou.
BMW F 800 GS |
Istým prekvapením bolo uvedenie modelu F 650 GS. V minulosti toto označenie patrilo jednovalcu, ale teraz ide o upravený motor F 800, takže 650-ku taktiež poháňa radový paralelný dvojvalec. Mnoho dizajnérskych prvkov 650 sa ponáša na F 800 GS, aj keď už na prvý pohľad zbadáme cestnejšie zameranie stroja. Sám výrobca 650 označil za fun bike.
Poslednou novinkou v stánku BMW bolo ostré enduro G 450 X. Model sa objavil začiatkom sezóny a bol testovaný aj v seriáli MS Enduro. G 450 X je teda civilnou verziou tohto špeciálu. Zaujímavosťou je, že značka BMW oznámila, že pohonnú jednotku tohto modelu bude dodávať tajvanská firma Kymco. O tom, že BMW rozširuje svoje aktivity na východ svedčí aj informácia, že motory pre radu G 650 bude dodávať čínsky výrobca. V oboch prípadoch však všetko prebehne pod prísnou kontrolou kvality BMW.
V stánku tohto domáceho výrobcu sa objavila zaujímavo vyzerajúca novinka s názvom Granpasso 1200. Za všimutie stojí hlavne umiestnenie predných svetiel.
Moto Morini Granpasso 1200 |
Švédsky výrobca v Miláne vybalil nový motor a model FE 450. Kľúčovým dizajnérskym prvkom nového motora je pootočenie valca o 70 stupňov, ktoré umožnilo presunúť kľukovku do ťažiska motorky. Tento fakt spolu s ďalšími vylepšeniami má podľa výrobcu priniesť najužší, najľahší a najagilnejší enduro motocykel.
Talianska značka na domácej pôde predstavila štúdiu FV2, ku ktorej nemáme žiadne informácie. Ďalej tu bol motard 750 Dorsoduro.
Ako sme avizovali, tradičný taliansky výrobca predstavil cestné enduro Moto Guzzi Stelvio. Na vlastné oči sa tak potvrdil môj predpoklad, že tentoraz znovu zostane pri slove cestné ako enduro. Stelviu sa však nedá uprieť čaro talianskeho dizajnu. Nový motor so štvorventilovou technikou, kardan a pohodlné sedlo pre dvojicu pasažierov doslova láka vysadnúť a vyraziť na turistiku.
Ďalšou predstavenou novinkou je retro model V7 Classic.
Benelli predstavila nové enduro a motard, ktoré sa budú dodávať s motormi rôznych objemov. Naviac bol v stánku vystavený radový dvojvalec.
Svetlo sveta uzreli modely F4RR 312 a Brutale 1078RR. F4RR 312 dostala nový motor so zvýšeným objemom z 996 ccm na 1078 ccm, a udávaným výkonom 190 koní (o 10 viac ako predchodca). Brutale dostalo tiež tento motor, avšak naladený na náhač a výkonom zníženým na približne 150 koní.
Z Milána máme kopu materiálu. Okrem fotiek máme aj video. Hneď ako ho beal zostrihá môžte sa tešiť na zaujímavé zábery z predstavovania svetových premiér doplnené o detailné informácie.
Pridané: 07.11.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Miláno 2007 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 18364 | Včera: 248197