Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 13.11.2006 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 11332 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Honda do sveta pustila prototyp CBR 1100 XX Super Blackbird, ktorého motor pracuje pod nadvládou systému Hyper VTEC.
Hyper VTEC sám o sebe nie je novinka, ale v motorke je použitý po prvý raz. Funguje tak, že podľa zaťaženia motora úplne odstaví jeden alebo dva valce, teda vačky vôbec neotvárajú ventily (VTEC známy z VFR 800 odstaví iba dva zo štyroch ventilov). Celé je to založené, podobne ako pri bežnom VTECu, na tlaku oleja. Ten na základe rozhodnutia počítača pustí alebo vypne ventily.
![]() |
Sériový 1100 XX Super Blackbird – prototyp sa odlišuje iba bočným nápisom Variable Cylinder Management |
Štandardne teda motor beží na dva valce, pri vyššom zaťažení na tri a pri paľbe (vysoká rýchlosť, vysoké otáčky) normálne na štyri. Patričný je určite aj zvuk koncovky. Z jednej motorky tak môže byť dvojvalec, trojvalec aj štvorvalec.
Samozrejme, Japonci to tam nemontovali len tak zo srandy. Ich cieľom bolo znížiť spotrebu paliva a to sa im podarilo o 30 %. Stále ide len o prototyp, teda nedočkaví zvedavci si budú musieť na nového Vtáka asi ešte počkať.
Pri písaní som si spomenul na tradičné zimné štartovanie starých škodoviek. Tie zvykli bežať v podobnom režime, ale princíp bol trochu odlišný...
Pridané: 13.11.2006 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 40823 | Včera: 190272