Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 22.02.2021 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 7581 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Motocykel Harley-Davidson Pan America™ je všestranný stroj pre jazdcov, ktorí chcú cestovať i za hranice spevnených ciest. Tento robustný, výkonný a technologicky vyspelý univerzálny stroj je od základov postavený tak, aby jazdcovi dával istotu a posilnil pôžitok z dobrodružstva, nech ťa cesty zavedú kamkoľvek.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2021 | Nasledujúci
Harley-Davidson plne využil svoje špičkové dizajnérske a konštruktérske znalosti a vytvoril modely Pan America 1250 a Pan America 1250 Special, úplne nové motocykle kategórie adventure touring, oba so špičkovými komponentami a funkciami, úžasným výkonom a inovatívnymi technológiami.
„Už od svojho zrodu pred viac než sto rokmi, keď veľkú časť ciest tvorili len trochu upravené vychodené koľaje, Harley-Davidson podporoval dobrodružstvo. Preto som hrdý na to, že môžem predstaviť model Pan America ako prvý motocykel kategórie adventure touring, ktorý bol navrhnutý a postavený v Amerike,“ povedal Jochen Zeitz, predseda, prezident a generálny riaditeľ Harley-Davidson. „Modely Pan America vyžarujú ten pravý cestovateľský prístup, zdieľaný jazdcami z USA a celého sveta, ktorí chcú spoznávať svet zo sedadla motocykla.“ Rovnako zdieľa cestovateľskú vášeň tiež herec a ambasádor našej značky, Jason Momoa, ktorý sa pripojil k našim kreatívcom a pomáha predstaviť dobrodružnú podstatu modelu Pan America celému svetu.
Modely Pan America 1250 a Pan America 1250 Special používajú nový dvojvalcový V-Twin Revolution® Max 1250 s potenciálom až 150 koní, kvapalinovým chladením a zdvihovým objemom 1250 cm 3 . Motor ponúka silu v širokom rozsahu otáčok s výraznou výkonovou špičkou vo vysokých otáčkach. Kvôli minimalizácii celkovej hmotnosti motocykla (Pan America 1250 má prevádzkovú hmotnosť 245 kg, Pan America 1250 Special 258 kg) je motor Revolution Max nosnou súčasťou rámu.
Modely Pan America sú vybavené radom technológií pre lepší zážitok z jazdy, vrátane niekoľkých elektronicky riadených jazdných režimov a sady asistenčných systémov Cornering Rider Safety Enhancements. Táto široká ponuka funkcií zaisťuje, aby výkon motocykla vždy zodpovedal dostupnej trakcii behom akcelerácie, spomaľovania a brzdenia. Model Pan America 1250 Special je vybavený elektronicky nastaviteľným semiaktívnym predným a zadným odpružením. Ako prvý v motocyklovej oblasti je model Pan America vybavený systémom adaptívneho riadenia výšky ARH (Adaptive Ride Height). Tento revolučný systém odpruženia automaticky upravuje výšku motocykla medzi nízkou polohou pri státí a optimálnou jazdnou výškou, keď je motocykel v pohybe.
Dizajnové a konštruktérske tímy Harley-Davidson úzko spolupracovali pri návrhu a starostlivom dolaďovaní modelov Pan America™ 1250 a Pan America™ 1250 Special, hlavnou víziou pritom stále bola dokonalá funkčnosť. Rovnako ako u kvalitného viacúčelového nástroja i u týchto modelov Harley-Davidson® forma tesne následuje funkciu. Od pohodlných riadidiel až po integrované úchyty batožiny alebo vodorovný svetlomet pre lepšie osvetlenie pri jazde v teréne, tu všade je zjavné, že funkcia definuje štýl. Modely Pan America 1250 a Pan America 1250 Special sa inšpirovali duchom americkej off-roadovej všestrannosti a vizuálne sa odlišujú od ostatných strojov kategórie adventure touring. Ich dizajn verne odráža ich kvalitu. Díleri Harley-Davidson® pre modely Pan America 1250 a Pan America 1250 Special ponúkajú širokú škálu príslušenstva vrátane troch odolných batožinových systémov a kompletnej jazdnej výbavy pre mužov i ženy, ktorú sme vyvinuli v spolupráci s uznávaným európskym výrobcom motocyklového oblečenia, značkou REV´IT!.
Modely Pan America 1250 a Pan America 1250 Special dorazí na dílerstvo Harley-Davidson v júni 2021.
Harley-Davidson® Pan America 1250 je odolný, výkonný a technologicky vyspelý univerzálny stroj pre jazdcov, ktorí vyhľadávajú dobrodružstvo. Ponúka výborné jazdné vlastnosti, intuitívne riadenie a dobrú ovládateľnosť aj v tých najobtiažnejších podmienkach.
Architektúra, voľba materiálov a optimalizácia všetkých komponentov motora i celého motocykla sa sústredila na výkon a minimalizáciu hmotnosti, s cieľom dosiahnuť optimálny pomer sily a váhy. Motor tvorí nosnú súčasť rámu, takže nebolo nutné použiť tradičný rám. Tri samostatné prvky – predný rám, stredový rám a podsedadlový rám – sú upevnené priamo na pohonnú jednotku. Táto konštrukcia znižuje hmotnosť motocykla a vo výsledku ponúka pevný a tuhý rám, ktorý prispieva k precíznej ovládateľnosti. Liata hliníková kyvná vidlica minimalizuje podiel neodpružených hmôt. Podvozok má rázvor 1580 mm, ideálny pre cestovanie (zvlášť so spolujazdcom a batožinou) i obratnosť, ktorá je potrebná pre manévrovanie v teréne.
Liate hliníkové kolesá (o priemere 19 palcov a 17 palcov vzadu) majú pevnú, ale zároveň ľahkú konštrukciu a sú určené na cesty ako aj na nespevnený povrch, typický pre polia a lesné cesty. Harley-Davidson úzko spolupracoval s výrobcom Michelin, aby pre modely Pan America spoločne vyvinuli pneumatiky Scorcher Adventure presne podľa požiadaviek cestovania v štýle adventure touring. Pre jazdcov, ktorí vyžadujú razantnú jazdu a maximálnu trakciu v teréne budú u našich dílerov prostredníctvom ponuky originálnych dielov a príslušenstva Harley- Davidson® k dispozícii tiež pneumatiky Michelin Anakee Wild.
Harley-Davidson a Brembo pre modely Pan America™ spoločne pripravili celkom nový brzdový systém, ktorý jazdcovi poskytne skvelú odozvu bŕzd a perfektný výkon. Nové radiálne štvorpiestikové brzdiče monoblock (30 mm) plne využívajú všetky výhody použitých materiálov a vyznačujú sa väčšou pevnosťou a zníženou celkovou váhou. Dvojité predné brzdové kotúče majú priemer 320 mm, zadný kotúč má priemer 280 mm. Odľahčený piest prednej brzdy má nastaviteľný chod brzdovej páčky.
Model Pan America 1250 má prémiové plne nastaviteľné predné a zadné odpruženie s možnosťou úpravy predpätí pružiny a kompresie/odskoku tlmenia. Zdvihy odpruženia vpredu a vzadu sú 190 mm. Predné odpruženie zaisťuje obrátená vidlica SHOWA® 1x1 s priemerom 47 mm. Zadné odpruženie je SHOWA® so samostatnou nádržkou a hydraulickým nastavením predpätí pružiny. Zadné odpruženie používa systém prepákovania, ktorý poskytuje progresívnu odozvu v celom rozsahu zdvihu a zaisťuje pohodlie a dobré vedenie na ceste, súčasne podporuje špičkové vlastnosti pri off-roadovej jazde.
Zobrazenie všetkých údajov a funkcií infotainmentu sprostredkuje naklápací 6,8palcový dotykový displej TFT (technológia Thin-Film-Transistor s výbornou kvalitou obrazu a vysokým kontrastom). Displej je krytý antireflexným sklom, aby umožňoval lepšie sledovanie za všetkých svetelných podmienok. Dotykové ovládanie displeja je deaktivované, keď je motocykel v pohybe, ale jazdec môže pomocou ručných ovládačov ovládať celú radu funkcií na displeji aj za jazdy. Prístrojový displej podporuje zobrazenie infotainmentu z mobilného zariadenia jazdca s podporou Bluetooth, vrátane prenosu hovorov a hudby. Navigáciu zaisťuje bezplatná aplikácia Harley-Davidson® App pre iOS alebo Android.
Model Pan America 1250 je vybavený sadou asistenčných systémov Cornering Rider Safety, ktoré majú za úlohu dávať jazdcovi väčšiu istotu v nepriaznivých podmienkach a pomáha mu bezpečne zvládnuť neočakávanú situáciu. Použité systémy sú elektronické a využívajú najnovšie technológie riadenia bŕzd a pohonnej jednotky. Technológia náklonu používa jednotku merania inerciálnych síl (IMU) a k dosiahnutiu optimálneho účinku zasahuje odlišným spôsobom, keď je motocykel v náklone, v porovnaní so vzpriamenou pozíciou. Sada Cornering Rider Safety Enhancements pre model Pan America 1250 zahŕňa: Systém prepojených bŕzd C-ELB (Cornering Enhanced Electronically Linked Braking), náklonový systém C-ABS (Cornering Enhanced Antiloch Braking System), náklonovú kontrolu trakcie C-TCS (Cornering Enhanced Traction Control System), systém C-DSCS (Cornering Enhanced Drag-Torque Slip Control System) a asistenta rozjazdu do svahu (Hill Hold Control).
Nastaviteľné jazdné režimy elektronicky ovládajú výkonové charakteristiky motocykla a mieru intervencie zo strany asistenčných technológií. U základného modelu je k dispozícii päť režimov (4 predprogramované a jeden s možnosťou vlastného nastavenia). Model Pan America™ 1250 Special má ďalšie dva režimy, ktoré si môže vlastník sám nakonfigurovať. Predprogramované jazdné režimy pre modely Pan America 1250 obsahujú režimy Road, Sport, Rain, Off-Road a Off- Road Plus. Každý jazdný režim sa skladá zo špecifickej kombinácie nastavení nástupu výkonu, brzdenia motorom, systému C-ABS (Cornering Enhanced Antilock Braking System) a systému C- TCS (Cornering Enhanced Traction Control System). Jazdec môže pomocou tlačidla MODE na pravej rukoväti riadidiel zmeniť aktívny jazdný režim za jazdy i po zastavení, s určitými výnimkami.
Ľahký a pevný výfukový systém je vyrobený z nerezovej ocele triedy 304 a spĺňa globálne emisné štandardy (vrátane Euro V) a hlukové predpisy bez toho, aby to akokoľvek znižovalo jeho odolnosť, výkon a zážitok jazdca. Katalyzátor je umiestnený v tesnej blízkosti motora, takže môže mať minimálnu veľkosť i hmotnosť a súčasne odkláňa nadbytočné teplo stranou od jazdca. Dvojica tlmičov – jeden pod motorom a druhý na pravej strane motocykla – zaisťuje potrebný objem výfukovej sústavy a umožňuje efektívne tlmenie zvuku s minimálnym spätným odporom, čo má pozitívny vplyv na celkový výkon. Výfukový systém je konštruovaný tak, aby ponechával voľný priestor pod motorom a znižoval možnosť poškodenia pri off-roadovej jazde a súčasne neobmedzoval uhol náklonu.
Predná časť sedadla určená pre jazdca má dve polohy, nízku a zvýšenú, takže si jazdec môže motocykel lepšie prispôsobiť podľa svojich potrieb. K úprave nastavenia výšky sedadla nie sú potrebné žiadne nástroje. Výška nezaťaženého sedadla je 868 mm v nižšej polohe a 894 mm vo vyššej polohe.
Plexi má štyri polohy v rozmedzí 46 mm, ktoré je možné meniť jednou rukou pomocou páčky na displeji, takže si každý jazdec môže zvoliť optimálnu polohu podľa svojej výšky postavy a prostredia.
Ľahká hliníková nádrž s objemom 21,2 litra podporuje veľký dojazd. Plniace veko nádrže je umiestnené v prednej časti, takže aj po nasadené väčšiny tankvakov bude umožňovať prístup pri tankovaní aj bez potreby ich zloženia z nádrže. Tvar palivovej nádrže uožnil optimalizovať airbox a sanie motora, ktoré sa nachádzajú pod nádržou. Model Pan America™ 1250 má LED osvetlenie s výrazným dizajnom a výborným výkonom, kladie pri tom dôraz na pritom dôraz na veľkú odolnosť a optimálne osvetlenie pri jazde v teréne. Svetlomet Daymaker® Signature LED bol skonštruovaný pomocou novej technológie fotometrickej analýzy a poskytuje výnimočne kvalitné osvetlenie s dokonale rovnomerným kužeľom svetla bez akýchkoľvek rušivých medzier. Model Pan America™ 1250 má LED osvetlenie s výrazným dizajnom a výborným výkonom, kladie Predné smerovky sú umiestnené tak, aby boli pri off-roadovej jazde chránené rámom.
Farebné prevedenie: Čierna Vivid Black, sivá River Rock Gray + Medallion
Model Pan America 1250 Special je prémiový motocykel adventure touring vybavený ďalšími
nasledujúcimi exkluzívnymi funkciami:
Model Pan America™ 1250 Special je vybavený elektronicky nastaviteľným semiaktívnym predným a zadným odpružením. Na základe dát zo senzorov v motocykli tento systém odpruženia automaticky riadi tlmenie podľa prevažujúcich jazdných podmienok a charakteru jazdy. Komponenty odpruženia dodala firma SHOWA, riadiaci software bol vyvinutý priamo spoločnosťou Harley-Davidson. Systém riadenia záťaže VLC (Vehicle Loading Control) sleduje hmotnosť jazdca, spolujazdca a batožiny a vyberie optimálnu dráhu odpruženia pomocou automatického nastavenia predpätia zadnej pružiny. Výška nezaťaženého sedadla je 848 mm v nižšej polohe a 874 mm vo vyššej polohe.
Systém sledovania tlaku v pneumatikách TPMS (Tire Pressure Monitoring System) Systém TPMS zobrazuje aktuálny tlak v prednej a zadnej pneumatike na farebnom displeji a v prípade nízkej hodnoty tlaku zobrazí indikátor s upozornením na nutnosť kontroly tlaku. Udržiavanie správneho tlaku v pneumatikách je dôležité pre správanie vozidla a životnosť pneumatiky.
Centrálny stojan udržuje zaparkovaný motocykel vo zvislej polohe. Motocykel postavený na centrálnom stojane vyžaduje menej plochy než pri zaparkovaní pomocou bočného stojanu, čo príde vhod v obmedzenom priestore garáže. Stojan tiež zdvihne zadné koleso nad zem, čo uľahčuje údržbu a prípadnú výmenu kolesa, doma aj na cestách.
Pedál zadnej brzdy je možné bez pomoci nástrojov preklopiť do inej výšky, ktorá podporuje lepšie ovládanie a pohodlie pri jazde v stoji v stúpačkách. Riadenie so státím v stúpačkách môže v teréne zlepšiť ovládateľnosť aj výhľad jazdca na cestu.
Ochranný trubicový rám kryje chladič a podopiera motocykel pri prípadnom páde na bok. Hliníkový ochranný kryt Tento odolný ochranný kryt chrání kľukovú skriňu motora pred nárazami.
Adaptívna technológia svetlometu Daymaker® pomocou dát z jednotky IMU systému ABS sleduje uhol náklonu motocykla a automaticky smeruje prídavné osvetlenie na vnútornú stranu zákrut. Vďaka tomu osvetľuje tieto časti vozovky, ktoré by inak s LED svetlometom bez tejto technológie zostali v tme. To pomáha zvýšiť istotu jazdca počas jazdy v noci. Obsahuje tri LED prvky pre každú stranu, uložené nad hlavným reflektorom svetlometu Daymaker.
Adaptívne svetelné prvky sa rozsvietia postupne podľa uhla náklonu motocykla: 8, 15 a 23 stupňov.
Adaptívne prvky ale nie sú aktivované iba zapínaním a vypínaním, rozsviecujú sa priebežne, takže je prídavné osvetlenie progresívne a pôsobí plynulo. Tento systém je funkčný, keď je svetlomet v režime stretávacích alebo diaľkových svetiel.
Oba tieto prvky poskytujú dodatočný komfort za jazdy v chladnom počasí. Vyhrievané rukoväte majú tri stupne nastavenia teploty, ktoré je možné prepínať pomocou tlačidla na rukoväti riadidiel.
Tlmič riadenia zlepšuje dynamický výkon počas agresívnej jazdy v teréne.
Harley-Davidson je prvou značkou, ktorá v motocyklovom odvetví ponúka túto technológiu. Adaptívne riadenie výšky ARH (Adaptive Ride Height) je voliteľné vybavenie, dostupné len pre model Pan America™ 1250 Special. Adaptívne riadenie výšky dáva istotu v rôznych situáciách tým, že zníži výšku sedadla po zastavení, ale nijako neobmedzuje výšku motocykla za jazdy. Tento revolučný systém odpruženia automaticky upravuje výšku motocykla medzi nízkou polohou pri státí a optimálnou jazdnou výškou, keď je motocykel v pohybe. Umožňuje jazdcovi ľahko nasadnúť na motocykel Pan America 1250 Special s istým došliapnutím obomi nohami na zem po zastavení vďaka zníženiu výšky sedadla o 2,5 až 5 cm (v závislosti od automatického nastavenia predpätia zadnej pružiny, ktoré určuje výšku za jazdy). Výška nezaťaženého sedadla je 830 mm v nižšej polohe a 856 mm vo vyššej polohe. Systém ARH zachováva všetky funkcie semiaktívneho predného a zadného odpruženia.
Systém ARH nijako neskracuje dráhu zdvihov odpruženia - neustále je k dispozícii plný rozsah zdvihov - a neobmedzuje uhol náklonu, svetlú výšku ani kvalitu jazdy. K dispozícii sú štyri voliteľné podrežimy adaptívneho riadenia výšky ARH: Automatický režim, Auto: Systém určí, ako rýchlo má znížiť odpruženie, na základe intenzity predchádzajúceho brzdenia, aby bolo odpruženie po zastavení motocykla plne znížené. Režimy krátkeho či dlhšieho oneskorenia, Short Delay/ Long Delay: V týchto režimoch je funkcia zníženia oneskorená, pokiaľ motocykel úplne nezastaví, takže je pri jazde nízkou rýchlosťou udržovaná plná jazdná výška, napríklad pri manévrovaní na parkovacie miesto. Uzamknutý režim, Locked: Systém adaptívneho riadenia výšky bude stále udržiavať bežnú jazdnú výšku a po zastavení neklesne. Tento režim si môže zvoliť napríklad vysoký jazdec, ktorý nepotrebuje zníženie pomocou systému adaptívneho riadenia výšky po zastavení, alebo pri off- roadovej jazde, kedy je požadovaná plná výška podvozku aj pri nízkych rýchlostiach. Voliteľné príslušenstvo: Bezdušové kolesá s výpletom Kolesá s výpletom používajú nerezové drôty, vedené po stranách hliníkového ráfika mimo pätku pneumatiky. Tieto kolesá majú z pohľadu jazdca pri jazde off-road niekoľko výhod oproti liatym kolesám.
Táto konštrukcia umožňuje použiť bezdušové pneumatiky, takže odpadá hmotnosť vnútornej duše.
Jednotlivé drôty je možné opraviť aj na ceste bez nutnosti demontáže kolesa z motocykla a zloženia pneumatiky z ráfika.
Kolesá s výpletom majú robustný a moderný vzhľad.
Farebné prevedenia: Čierna Vivid Black; sivá Gauntlet Gray Metallic; zelená Deadwood Green (k
dispozícii len na vybraných trhoch); dvojfarebná oranžová Baja Orange a biela Stone Washed
White Pearl. Všetky s grafikou Split Graphic
Cena: Pan America™ (Vivid Black): 15 684 EUR s DPH; Pan America™ Special (Vivid Black): 18 018 EUR s DPH
Ďalšie informácie o modeloch Harley-Davidson® Pan America™ 1250 a Pan America™ 1250 Special sú k dispozícii na adrese www.harley-davidson.sk
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Harley-Davidson |
Model: | Pan America 1250 |
Rok: | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1252 ccm |
Max. výkon: | 152.3 k (112.0 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 127 Nm / 6750 ot. |
Kompresný pomer: | 13 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 105,0 x 72,0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC variabil. časovanie ventilov VVT (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 191 mm |
Zdvih vzadu: | 191 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne monobloky |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70R19 60V |
Brzdy vzadu: | kotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 280 mm |
Pneu vzadu: | 170/60R17 72V |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 228 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 242 kg |
Výška sedla: | 869 mm |
Rázvor: | 1580 mm |
Dĺžka: | 22645 mm |
Šírka: | 965 mm |
Výška: | 1510 mm |
Svetlá výška: | 210 mm |
Objem nádrže: | 21.2 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 324 km |
Servisný interval: | 8000 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii |
Asistent rozbehu do kopca: | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena 7/2021: od 15 700 eur |
Pridané: 22.02.2021 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2021 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 110196 | Včera: 120500