Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 18.04.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 12623 [Testy a predstavenia - Test]
Inovované X-ADV sme si tento rok už mohli vyskúšať, ale len na veľmi krátky čas a vo veľkej zime. Neskôr sme ho dostali na celý týždeň presne vtedy, keď sa vonku oteplilo. Nešetrili sme ho ani trochu.
Text: Peter Fischer
Foto a video: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia, Mišo Jariabka
X-ADV prvý raz vyrazilo na cesty pred štyrmi rokmi; svetové internety vtedy padali pod množstvom najrôznejších reakcií, že ako si mohol niekto dovoliť spojiť enduro s maxiskútrom. Dnes už vieme, že to bol správny krok, lebo X-ADV dostalo oveľa širšiu inováciu než len zopár kozmetických úprav a prechod na Euro5, veď aha:
12.05.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 18574 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Včera sme v malebnom a hlavne slnečnom Turci mali možnosť vyskúšať túto dosť nezvyčajnú motorku. Áno, píšem motorku, pretože X-ADV má viacero čisto motocyklových prvkov, a motocyklový je aj ten najpodstatnejší - pocit z jazdy.
28.06.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 21385 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]
Pamätáš sa, keď pred trištvrte rokom Honda prvý raz ukázala video so zábermi tohto crossoveru? To boli plné diskusie otáznikov, výkričníkov a palcov dole! Keď neskôr prišli prvé reálne testy, reakcie boli akési pokojnejšie a zvedavejšie. A dnes mám pocit, že keď sme sa na X-ADV vozili po našich cestách, ľudia boli už len prekvapení a uznanliví.
Už pri testoch predošlej generácie X-ADV sme chválili parádnu dynamiku. Len pripomeniem, že s dvojvalcovým 750-kubíkovým motorom je spriahnutá 6-stupňová prevodovka, avšak dvojspojková a automatizovaná. X-ADV tak nemá žiadnu spojkovú páčku a ovláda sa ako bežný skúter. Automatizované preraďovanie kvaltov je rýchle a často až nebadateľné, pričom sa dá nastaviť vo viacerých úrovniach od veľmi ležérneho až po naozaj športové. Dovolím si povedať, že odpich z križovatky pri najšportovejšom nastavení je oveľa rýchlejší než na motorkách s násobne väčším výkonom. Dvojspojka totiž preraďuje naozaj rýchlo.
Povieš si, že 43 kilowattíkov X-ADV také zrýchlenie zabezpečiť nemôže. Lenže X-ADV má parádne nízko uložený krúťak a softvér prevodovky z neho najprv vydoluje všetko, a potom doslova líže červené pole, teda žmýka výkon. Jazdec iba drží plyn. Je to neuveriteľne pohodlné, až návykové. Často som si hovoril, že športovejšie módy držia otáčky vyššie než by som to robil ja.
Samozrejme, dá sa prepnúť aj do manuálneho módu. Kvalty vtedy môžeš prehadzovať tlačidlami na ľavej rukoväti. Historicky však máme dokázané, že aj tak všetci nakoniec skončia pri automate, väčšinou prepnutého do športovejších režimov. Softvér našťastie deteguje potrebu podradenia, keď napríklad pri predbiehaní pridáš plyn, ale ak by to bolo naozaj potrebné, aj pri automatickom móde môžeš ťuknúť do tlačidla podradenia na ľavom ovládači. Preraďovanie sa po chvíli vráti naspäť do automatického módu.
Nové X-ADV má štyri preddefinované jazdné módy a jeden užívateľsky upraviteľný (Standard, Rain, Gravel, Sport a User), pričom každý mód má inak upravenú krivku výkonu a zásahu motorovej brzdy, trakčnej a ABS. Prevodovka sa tiež správa podľa zvoleného módu, čiže jazdec si už nevyberá D a S1 alebo S2 a S3 ako na predošlej generácii. Všetko sa ovláda cez maximálne pohodlný a ergonomický ľavý ovládač.
Prechod z čisto digitálnej prístrojovky na farebnú sa dá len uvítať. Aj nová prístrojovka ukazuje dátum vrátane roka a dňa v týždni; X-ADV bola asi jediná motorka na svete, ktorá ponúkala takýto údaj :) Od tohto roka ho zobrazuje aj sestra Forza 750. Pribudla konektivita s mobilom, ktorá má hlasové ovládanie. Na jej plné využitie však potrebuješ do prilby bezdrôtový headset. Viac vysvetlil Awia v tomto videu:
Honda Forza 750 2021 - nová vlajková loď GT skútrov už v teste na Slovensku
Nuž a jazda na X-ADV vie byť naozaj výdatná a šťavnatá! Ovládanie celého stroja je natoľko pohodlné a krúťak natoľko silný, že jazdca zvádzajú k fungovaniu štýlom plný plyn/plná brzda. V tomto smere teda X-ADV dokáže uspokojiť aj skúsenejších a rýchlejších jazdcov, pritom ak by sme si odmysleli trochu vyššiu a širšiu stavbu stroja, ovládanie by bez problémov zvládli aj menej skúsení jazdci. K tomu tá rozprávková praktickosť... Super! Zahanbiť sa nenechá ani nastaviteľný podvozok s vypletanými kolesami, ale bezdušovými pneumatikami - sedemnástka sto dvadsiatka vpredu, pätnástka sto šesťdesiatka vzadu.
Ako som zhrnul vo videu, drobnosti, ktoré sme vyčítali predošlej generácii, má nové X-ADV lepšie podchytené. Sedlo sa vyklápa o niečo viac a plexi sa nastavuje ľahšie, ale čo je podstatné, má užšiu stavbu a lepšie sedlo, takže jazdec pohodlnejšie dosiahne na zem. Neveľký priestor na mazanie reťaze zostal nedotknutý. Trochu zamrzí, že pri každom zapnutí zapaľovania sa jazdný režim nastaví na Standard, bez ohľadu na to, čo tam mal jazdec naklikané predtým. To sú však všetko viac-menej maličkosti. Hlavne si treba užívať tú šťavnatú jazdu :)
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 18.04.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 118094 | Včera: 195066