Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (30)  [Verzia pre tlač] Tlač

Do voza aj do koča či naprieč Sibírom - Honda CRF300L 2021 1/2

 Zdieľať

Pridané: 16.07.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 10018 [Testy a predstavenia - Test]

Všetci, čo sme sa kedy odviezli na predošlých generáciách tohto modelu, sme sa zhodli na tom, že jediné čo mu chýba, je výkon. Všetko ostatné mal s ohľadom na svoju cenu a kategóriu dotiahnuté tak akurát. Po desiatich rokoch svojej existencie sa konečne doťahuje aj výkon.

Text: Peter Fischer
Foto: Peter Fischer, Honda.press
Video: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer

Do voza aj do koča či naprieč Sibírom - Honda CRF300L 2021
Honda CRF300L 2021

V priamom porovnaní nejde o nejaké veľké skoky: zdvihový objem poskočil o 37 cm3, výkon o 2,5 koňa, krúťak o 4 Nm a hmotnosť klesla o 4 kg, lenže je to najmä úprava priebehu krúťaku a prevodových pomerov, čo z CRF300L robí svižnejší stroj než boli jeho predchodcovia. Mimochodom, objem poskočil vďaka vyššiemu zdvihu, nie vŕtaniu, ako sa to zvyčajne robí, a preto aj ten výživnejší krúťak. Jasné, určite by sme privítali aj ďalších 5 koní, ale... Poďme pekne poporiadku.

Ďalej tu máme o 10 mm vyšší zdvih vpredu a o 20 mm vzadu (celkovo slušných 260 mm na oboch koncoch), čo v kombinácii s vyššie uloženým motorom dáva vyššiu svetlú výšku (285 mm), plus sedlo je tiež o pár milimetrov vyššie. Honda veľmi dobre vie ako tieto veci robiť, veď majú nekonečne bohaté skúsenosti zo všetkých svetových terénov na súťažných i užívateľských úrovniach. A úplne najviac žerieme, že tu v rámci možností nerobia žiadne veľké kompromisy; z CRF300L je cítiť jasný odkaz, že napriek zväzujúcim emisným normám a cenovým mantinelom dostávaš využiteľný a odolný hardvér, ktorý navyše dobre vyzerá.

Do voza aj do koča či naprieč Sibírom - Honda CRF300L 2021
Honda CRF300L 2021

Tým sa dostávam k verzii CRF300 Rally, ktorá je od eLka objektívne krajšia a drsnejšia. Človek by až neveril, aké veľké sú medzi nimi rozdiely - staršia sestra je taká tuctovejšia, ale všetko si odmaká, je schopnejšia v náročnom teréne, kým mladšia Rally má sexi kapotáže, ledkové svietenie, dlhočiznú stavbu, vyzerá dobre kdekoľvek s ňou zastavíš, lenže má aj vyššie nároky a je o 11 kíl ťažšia, pričom výkon majú rovnaký. Viac sa v tom už hrabať nebudem, Rally si vyberieš jednoducho buď iba kvôli imidžu, alebo jej väčšie kapotáže naozaj využiješ na dlhších cestách.

Do voza aj do koča či naprieč Sibírom - Honda CRF300L 2021
Honda CRF300L 2021

Keď som sa na CRF300L vymotával z úplného centra Bratislavy, mohol som len ďakovať motocyklovým bohom za tie dlhé zdvihy, endurácke naladenie odpruženia a nizučkú hmotnosť celého stroja. Zvláštne, že človek musí o našom hlavnom meste písať ako o vhodnom pre ľahké enduro. Spomenul som si, čo som pred štyrmi rokmi napísal o predošlej generácii: aj keď nebola stavaná primárne do urbánneho prostredia (alebo napriek tomu), na našich rozbitých mestských uliciach sa cíti ako doma. To kvôli tomu mäkučkému odpruženiu, vysokému posedu a vypletaným veľkým kolesám. Hrbole sú ti zrazu jedno. Kašleš na ne, môžeš ísť ktorúkoľvek stopu chceš. CRF ich pohltá ako v nejakej digitálnej hre, kde sa snažíš zožrať čo najviac dobrôt padajúcich zhora. Hrbole sú pre CRF dobrota.

Do voza aj do koča či naprieč Sibírom - Honda CRF300L 2021

Do voza aj do koča či naprieč Sibírom - Honda CRF300L 2021
Do voza aj do koča či naprieč Sibírom - Honda CRF300L 2021
Do voza aj do koča či naprieč Sibírom - Honda CRF300L 2021
Do voza aj do koča či naprieč Sibírom - Honda CRF300L 2021

A keď opustíš mesto aj asfalt, CRF sa stále cíti komfortne. Honda naozaj nezabudla na žiaden detail - zraniteľné komponenty sú oceľové, plasty mäkké, húževnaté a nelakované, riadidlá majú hrazdu a sú dostatočne široké, o úzkom a rovnom sedle hádam ani nemusím hovoriť. Nič iné nenájdeš ani na drahých strojoch, ibaže tie to majú z lepších materiálov. Nová CRF300 má aj podstatne lepší zvuk než jej predchodkyňa, čo sa dá len privítať. A spotreba? Zhruba do 3,5 litra. Nádrž je ortodoxne endurácky malá, má menej než 8 litrov, takže istú časť života stráviš aj na pumpách.

Tu už odovzdám slovo Awiovi, ktorý novú CRF300L popreháňal po šotolinových rovinkách okolo Trnavy, aj pomedzi blatisté vinohrady nad Svätým Jurom:

Video: Honda CRF300L 2021 - hobby endurko či cestovateľ? Je to len na tebe

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a Technické parametre.

Foto:
 Honda CRF300L 2021 Honda CRF300 Rally 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHonda
Model:CRF300LCRF300 Rally
Rok:20212021
Novinka:NOVINKA 2021NOVINKA 2021
Kategória:EnduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:286 ccm286 ccm
Max. výkon:27.3 k (20.1 kW) / 8500 ot.27.3 k (20.1 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:26.6 Nm / 6500 ot.26.6 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:10.7: 110.7: 1
Vŕtanie x Zdvih:76 x 63 mm76 x 63 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:260 mm260 mm
Zdvih vzadu:260 mm260 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová dvojpiestkovájednokotúčová dvojpiestková
Priemer bŕzd vpredu:256 mm296 mm
Pneu vpredu:80/100-21M/C 51P80/100-21M/C 51P
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm
Pneu vzadu:120/80-18M/C 62P120/80-18M/C 62P
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:142 kg153 kg
Výška sedla:880 mm885 mm
Rázvor:1455 mm1455 mm
Dĺžka:2230 mm2230 mm
Šírka:820 mm920 mm
Výška:1200 mm1415 mm
Svetlá výška:285 mm275 mm
Objem nádrže:7.8 l12.8 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:120 km/h120 km/h
Spotreba paliva:3.1 l/100km3.1 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 188 kmcca 309 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii - vypnutie zadného kolesaáno, v sérii - vypnutie zadného kolesa
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:nieáno, v sérii
LED denné svetlá:nie
LED smerovky:nieáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Poznámka:
Poznámka:EURO5
Cena 8/2021: 5 250 eur
EURO5
Cena 2021: 6 450 EUR

>

Pridané: 16.07.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (30)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 27935 | Včera: 212258