Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 27.08.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4499 [Novinky - Predstavujeme]
Všetky časti CRF450R pre modelový rok 2021 s výnimkou kolies a motora sú nové. Komplexná modernizácia priamo ťaží zo znalostí a skúseností získaných počas vývojových aktivít pri práci na víťaznom továrenskom stroji CRF450RW Tima Gajsera.
| Seriál článkov: Novinky 2021 | Nasledujúci
Nový rám a kyvka spolu so zmenami geometrie a odpruženia prispeli k úspore hmotnosti a k výraznému zlepšeniu správania stroja v zákrutách. Na motore boli vykonané úpravy nasávania aj výfuku, bol doplnený nový dekompresný systém a jednoduchý tlmič výfuku, ktorý zlepšuje a vyhladzuje charakteristiku motora v nízkych a stredných otáčkach. Väčšia hydraulická spojka ponúka lepšiu kontrolu pri ľahšom ovládaní páčky. Viac voľnosti pohybu jazdcovi poskytujú kompaktnejšie plasty a menšie sedlo.
V modelovom roku 2018 dostala CRF450R štandardne montovaný elektrický štartér a v modelovom roku 2019 došlo k ďalšiemu nárastu maximálneho výkonu a krútiaceho momentu vďaka hlave valca vyvinutej v spolupráci s tímom HRC a systém na riadenie rozjazdu HRC Launch Control. No a v 2020 pribudol na systém nastaviteľnej kontroly trakcie Honda (HSTC).
Systém HSTC prešiel do roku 2021 bez zmien. Tento systém má za úlohu minimalizovať preklzávanie zadného kolesa (a teda straty hnacej sily) a maximalizovať trakciu. Systém nevyužíva senzor otáčok kolesa a pri regulácii výkonu jazdcovi zachováva kontrolu nad plynom; k spomaleniu časovania zapaľovania a k regulácii jednotky PGM-FI dôjde v prípade, keď rýchlosť nárastu otáčok prekročí nastavenú hranicu.
Tri dostupné režimy sa líšia v úrovni regulácie hnacej sily pri rôznych jazdných podmienkach:
V režime 1 systém zasahuje najmenej a po najdlhšom čase, čo je užitočné na obmedzenie preklzu kolesa a na zachovanie kontroly v prudkých zákrutách.
V režime 3 systém zasahuje rýchlejšie a výraznejšie, čo sa hodí predovšetkým na klzkom, blatistom povrchu.
Režim 2 sa z hľadiska rýchlosti a intenzity zásahu prirodzene nachádza uprostred medzi režimami 1 a 3.
Zmenou pre rok 2021, ktorá je zrejmá na prvý pohľad, sú ovládacie prvky jazdca a zobrazovací displej. Indikátor systému Launch Control, výstraha systému EFI, tlačidlo na výber režimu EMSB a LED indikátor sa nachádzajú na ľavej rukoväti, kam sa teraz premiestilo aj tlačidlo systému HSTC.
Stlačením a podržaním tlačidla HSTC na 0,5 s sa systém prepne do ďalšieho režimu, ktorý je indikovaný zelenou LED diódou – 1 bliknutie pre režim 1, 2 pre režim 2 a 3 pre režim 3 – tým je výber potvrdený. Systém HSTC je tiež možné celkom vypnúť. Po naštartovaní motora systém automaticky zvolí naposledy vybrané nastavenie.
HRC Launch Control ponúka každému jazdcovi to najlepšie pre rýchly štart a disponuje 3 režimami, z ktorých je možné vyberať:
Úroveň 3 – 8 250 ot./min., blatisté podmienky/nováčik
Úroveň 2 – 8 500 ot./min., suché podmienky/štandard
Úroveň 1 – 9 500 ot./min., suché podmienky/expert
Aktivácia systému HRC Launch Control je jednoduchá: na zapnutie stačí stlačiť páčku spojky a stlačiť tlačidlo Štart vpravo. Ak je zvolená Úroveň 1, fialová LED dióda raz blikne. Ďalším stlačením tlačidla Štart (prípadne jeho podržaním na 0,5 s či dlhšie) LED dióda blikne 2× pre Úroveň 2. Opakovaním procesu LED dióda blikne trikrát, čo indikuje zvolenie Úrovne 3.
Tlačidlo na zmenu režimu motora (Engine Mode Select Button – EMSB) mení charakteristiku motora, pričom k dispozícii sú tri mapy podľa jazdných podmienok alebo preferencie jazdca:
Režim 1 – Standard (Štandardný).
Režim 2 – Smooth (Hladký).
Režim 3 – Aggressive (Agresívny).
LED dióda takisto indikuje zvolený režim, tentoraz však modrou farbou.
Vďaka vylepšeným mapám vstrekovania dostupným pomocou nástroja HRC Setting Tool je stroj pre modelový rok 2021 v režime Smooth oveľa ľahšie ovládateľný a ponúka jemnejšiu odozvu na plyn, čo ocenia najmä začínajúci jazdci. Naopak, režim Aggressive prichádza s mimoriadne citlivou reakciou na plyn a s odozvou motora vyladenou pre pretekárske podmienky.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CRF 450 R |
Rok: | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 |
Kategória: | Cross |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 449.7 ccm |
Max. výkon: | 56.2 k (41.3 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 50 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 13.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 96 x 62.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie PGM-FI |
Rozvod: | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 260 mm |
Pneu vpredu: | 80/100-21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 120/80-19 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 105.8 kg |
Výška sedla: | 965 mm |
Rázvor: | 1481 mm |
Dĺžka: | 2182 mm |
Šírka: | 827 mm |
Výška: | 1267 mm |
Svetlá výška: | 336 mm |
Objem nádrže: | 6.3 l |
Doplnková výbava: | |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Iná výbava: | 49 mm USD vidlica Showa, HRC Launch Control |
Pridané: 27.08.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
| Seriál článkov: Novinky 2021 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 168423 | Včera: 159977