Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 24.05.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 7268 [Novinky - Predstavujeme]
BMW Roadster Revolution je typický roadster v podaní BMW s výkonným dvojvalcovým motorom boxer, jednoramennou zadnou kyvkou s kardanovým hriadeľom a ľahkým trubkovým rámom ktorý vytvára značný priestor pod sedadlom.
Minulý rok BMW predstavilo koncept s názvom Ninety, modernú interpretáciu klasických motocyklov BMW s motorom boxer, ktorý sa dizajnom vrátil späť do rokov deväťdesiatych. Neskôr zo samotného konceptu Ninety vzišiel sériový café racer od BMW s názvom R NineT. Teraz BMW predstavilo nový koncept BMW Roadster Revolution, ktorý má zase ukázať, ako je možné využiť motor boxer zapracovaný do moderného biku nesúceho súčasný moderný vzhľad.
Motor boxer u BMW vždy sľuboval dostatočný výkon avšak jeho najväčším plusom bola dodávka sily v celom rozsahu otáčok motora. Najnovšia generácia motora boxer od BMW o objeme 1170 ccm má výkon 92 kW pri 7750 otáčkach za minútu a max. krútiaci moment 125 Nm pri 6.500 otáčkach za minútu. Motor však pri koncepte BMW Roadster Revolution nie je iba pohonnou jednotkou ale jeho tvary sú aj dominantnou časťou dizajnu motocykla ako takého. Dodáva prednej časti masívny tvar a spolu s ostatnými komponentami biku umiestnenými v prednej časti akoby tlačil na predné koleso. Zadná ćasť konceptu je pritom maximálne vizuálne odľahčená. Kontrast farebného spracovania dáva vyniknúť hlavne tmavej spodnej časti konceptu, ktorá je tak vizuálne bližšie k povrchu vozovky a tým zdôrazňuje cestne orientované zameranie biku. Svetlejšia horná časť zdôrazňuje jej ľahkosť a vizuálne zdôrazňuje nízko umiestnené ťažisko celého konceptu.
Svetlo podľa slov BMW predstavuje modernú, dynamickú interpretáciu klasického kruhového svetlometu. Full LED svetlomet dodáva konceptu moderný vzhľad a naviac LED technológia umožnila vytvoriť prednú masku čo najviac plochú čím sa pri pohľade z boku podarilo vytvoriť efekt akoby koncept žiadne predné svetlo nemal.
Dizajn nádrže je výsledkom toho, že nový motor boxer má podstatne rozmernejšie chladiče ako tomu bolo doteraz, keď stačilo "schovať" iba malý olejový chladič. Kryty chladičov zasa museli zladiť so samotnými vystupujúcimi valcami motora. Výsledkom je, že pri pohľade spredu vyzerá motorka ako moderný buldozér, avšak bočný pohľad vyvoláva úplne iné dojmy. Zadná časť je pritom celá vyrobená z jedného kusu vyfrézovaného hliníka, do ktorého je zakomponovaný aj zadný svetlomet. Aby predná časť pokrytá perleťovo bielou farbou bola opticky zladená s vyleštenou zadnou hliníkovou časťou, tiahne sa stredom nádrže pruh z nerezovej ocele.
Ktovie či práve z tohto konceptu BMW Revolution Roadster vznikne nové BMW R1200R alebo sa môžme tešiť na celkom nový model. Je jasné, že bike odvodený z tohoto konceptu ponesie iba niektoré prvky, avšak myslím, že niektorým jedincom by nevadilo ak by bol toto už hotový bike pripravený na sériový predaj. Len aká by bola cenovka pri použití plne nastaviteľného podvozku Ohlins, radiálok od Bremba a aj výfuk by musel byť skrátka iný.
Pridané: 24.05.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 221082 | Včera: 175628