Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 02.12.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 9884 [Bleskovky - Novinky]
Po tom čo sme sledovali rôzne koncepty R18 BMW predstavilo finálnu verziu svojho nového boxer motora. Ako vyzerá najväčší boxer všetkých čias?
Kompletne nový motor je postavený na tradičných motoroch bavorskej firmy - rozvod OHV, chladenie vzduchom/olejom, samostatná prevodovka a motor. 1 802 kubíkový dvojvalec, poskytuje výkon 67 kW (91 koní) pri 4 750 ot ale hlavne krútiak 158 Nm už pri 3 000 ot. Viac ako 150 Nm je dostupných v pásme medzi 2 000 - 4 000 ot. Maximálne otáčky sú 5 750.
Pri tvorbe tohto motora sa dizajnéri pozreli do histórie značky a to konkrétne na motory R 5/R 51 (1936 – 1941) a R 51/2 (1950 – 1951) Motor tak dostal tradičný rozvod typu OHV ale s dvomi vačkovými hriadeľmi no a k tomu moderný 4-ventilový rozvod. Ventily sú ovládané cez zdvíhatká, kde sa ventilová vôľa nastavuje ako v minulosti - šróbami. Hmotnosť motora je 110,8 kg.
Prevodovka je samostatná ako tomu bolo v prípade všetkých boxerov až po nový vodník z roku 2012. Spojka je suchá, jednokotúčová ale novinka je že je samosvorná a s funkciou anti-hop.
Zaujímavosťou prevodovky je možnosť voliteľnej spiatočky. Tá je radená manuálne. Náhon na zadné koleso je už tradične kardanom.
Pridané: 02.12.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 142797 | Včera: 112136