Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 16.10.2013 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 12083 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Model BMW R nineT bol vytvorený na počesť osláv 90. výročia založenia značky BMW. Klasický roadster poháňaný silným motorom typu boxer ukazuje svoju krásu v jednoduchosti a bez predvádzania zbytočných novodobých "fičúrok".
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Robustný motor v spojení s konštrukčnými prvkami rôznych motocyklových epoch, jednoduchý dizajn a možnosť ľahkej úpravy biku podľa predstáv každého majiteľa, tak to je BMW R nineT. Motocykel je postavený tak aby oslovil motorkároc nadšencov, ktorí túžia po čistej radosti z jazdy bez zbytočného stresu okolo. Pri vývoji BMW R nineT sa kládol dôraz na nasledujúce pojmy: jednoduchosť, emócie, tradičné materiály. "Old-school" dizajnové prvky sa tak spojili s modernými technológiami využívanými v BMW.
Od roku 1923 sú motocykle BMW poháňané motormi s protibežným chodom valcov. Vtedy to bol legendárny model BMW R32, ktorý bol poháňaný vzduchom chladeným motorom boxer a teraz, po deväťdesiatich rokoch, je tu možno posledný nový model, postavený okolo vzduchom a olejom chladeného boxer motora. BMW R nineT využíva nezmenenú pohonnú jednotku, rovnakú ako modely BMW R1200R. Motor o objeme 1170 ccm má maximálny výkon 81 kW pri 7.750 ot./min. a max. krútiaci moment 119 Nm pri 6.000 ot./min.
BMW R nineT je model koncipovaný tak, aby poskytoval jeho majiteľom možnosť upraviť si bike jednoducho podľa svojich predstáv. Tejto vlastnosti sa venoval špeciálny priestor už pri vývoji samotného základu motocykla. Či už majiteľ pri úpravách siahne po originálnom príslušenstve BMW alebo sa pustí rovno do výroby vlastných je len na ňom. Každopádne BMW R nineT je svojou jednoduchosťou doslova predurčené k úpravám.
Napríklad také sedadlo spolujazdca, je možné proste vyhodiť alebo prekryť príslušným dielom. Pri "vyhadzovaní" sedadla sa z motorky odstráni aj časť rámu so stúpačkami, čím nevzniká na motorke žiadna rušivá časť. Kto však chce opticky zadok motorky ešte viac odľahčiť, vyhodí z nej celú časť pripájajúcu sa za sedadlo jazdca.
Sériová dvojitá koncovka výfuku môže byť tiež ľahko upravená. Mohutná výrazná dvojitá koncovka tak môže prenechať miesto doplnkovej výbave. Konkrétne má BMW pripravené koncovky Akrapovič rôznych tvarov, od jednoduchých koncoviek upevnených v dolnej časti až po koncovky vyvedené pod sedadlo.
Na modeloch BMW rady R sme zvyknutý na použitie paraleveru a teleleveru. V rámci zachovania klasického vzhľadu však telelever na BMW R nineT dostal košom. Nahradila ho klasická USD vidlica prevzatá z modelu S1000RR. Zavesenie zadného kolesa ostáva klasicky pri paralevery s centrálnou tlmiacou jednotkou.
Tu je možné model nineT podrobiť ďalším úpravám. Hruška kardanu má na sebe body do ktorých je možné uchytiť zadné svetlo, smerovky a ŠPZ, pokiaľ sa majiteľ rozhodne pre verziu z ktorej by vyhodil celú vrchnú zadnú časť motorky. Spolu s ňou sa totiž odmontuje aj časť nesúca svetlo a ŠPZ. (túto úpravu nenájdete vo fotogalérii). Naviac je možné do zadu namontovať aj koleso o s ráfikom širokým 6 palcov, namiesto originálneho 5.5 palcového.
Kolesá na BMW R nineT sú vypletané s čiernymi ráfikmi. Brzdy sú od Bmremba. Vpredu nájdeme 4 piestikové radiálne montované strmene s 320 mm kotúčmi. Systém ABS je ako už u všetkým motocykloch BMW aj tu v sérii.
Pohľad na BMW R nineT ako celok vzbudzuje pocit mohutnosti a celkovej sily biku. Jednoduché línie, minimum plastových dielov, skrátka motorka vo svojej čistej podstate. Pričom pohľad na detaily akoby rušil všetky reči o jednoduchosti. Detaily na BMW R nineT sú skrátka premakané do posledného milimetra.
Stačí sa pozrieť do vnútra okrúhleho predného svetlometu. Krásne zapracované logo BMW jednoducho musí zaujať. Sci-fi dojem nevyvolá ani prístrojová doska. Okrúhle analógové budíky sú doplnené LCD displejom uloženým medzi nimi. Potrebuje niekto viac? Nádrž je vyrobená z hliníku, teda minimálne jej bočné časti, ktoré sú krásne vyleštené a vystavené na obdiv. Vyleštená a taktiež z hliníku je aj trubica pre prívod vzduchu do airboxu, tá naviac nesie aj vyrazený nápis nineT.
Čo viac dodať k tomuto modelu BMW R nineT? Snáď len, počkajme si na cenovku a dovtedy dovidenia vo fotogalérii.
Pridané: 16.10.2013 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | BMW |
Model: | R nineT |
Rok: | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) |
Objem: | 1170 ccm |
Max. výkon: | 110.2 k (81.0 kW) / 7750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 119 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 12.0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 101.0 x 73.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom a olejom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 120 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 265 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 222 kg |
Výška sedla: | 785 mm |
Rázvor: | 1476 mm |
Dĺžka: | 2200 mm |
Šírka: | 890 mm |
Objem nádrže: | 18 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.6 s |
Spotreba paliva: | 4.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 300 km |
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 24553 | Včera: 204053