Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (45)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yamaha predstavila nový trojvalcový model MT-09

 Zdieľať

Pridané: 11.06.2013 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 16395 [Novinky - Predstavujeme]

Yamaha svoj nový trojvalcový motor predstavila už na minuloročných jesenných výstavách, avšak asi nikto nečakal, že za menej než rok predstaví aj úplne novú trojvalcovú Yamahu MT-09.

Seriál článkov - Novinky 2014:

| Seriál článkov: Novinky 2014 |

Srdcom novej Yamahy MT-09 je nový trojvalcový kvapalinou chladený motor. Cieľom bolo vyvinúť taký motor, ktorý poskytuje dostatočný krútiaci moment, ktorého sila lineárne stúpa avšak mal mať aj slušnú hodnotu maximálneho výkonu vo vyšších otáčkach. Čo je ale pri tomto motore najpodstatnejšie je usporiadanie kľukového hriadeľa. Podobne ako pri R1 Yamaha siahla po tzv "crossplane" usporiadaní. Čapy na kľukovke sú tak pri tomto trojvalci posunuté o 120º čo prináša sekvenciu zážihov pri 0º, 240º a 480º. Tieto intervaly zážihu dávajú motoru ako skvelý ťah tak aj výkon vo vysokých otáčkach.

Motor má objem 847 ccm a poskytuje maximálny krútiaci moment 87.5 Nm pri 8.500 ot./min. a maximálny výkon 84.6 kW pri 10.000 ot./min. Úplne nová je aj 6 stupňová prevodovka.

 Nový trojvalec s crossplane usporiadaním kľukovky
Nový trojvalec s crossplane usporiadaním kľukovky

Dávkovanie výkonu zabezpečí elektronicky ovládaný plyn Yamaha Chip Controlled Throttle (YCC-T). To samozrejme prináša aj možnosť jednoduchého nastavovania si palivových máp. Yamaha si tento systém nazýva D-MODE a pri modely MT-09 ponúka na výber z troch máp: STD mode, A mode a B mode. STD mód má jazdcovi dovoliť ovládať plynule plný výkon motora v celom spektre otáčok, A mód by mal poskytovať ostrejšiu odozvu na zatiahnutie plynovou rukoväťou a B mód by mal byť zase najmiernejší čím by mal byť vhodný do bežnej mestskej premávky.

Nová motorka je postavená okolo nového, tlakovo liateho, hliníkového rámu. Dôraz pri jeho konštrukcii sa kládol na úsporu hmotnosti a šetrenie priestoru aby mohla byť nová MT-09 kompaktná a ľahká. Snaha o úsporu hmotnosti pritom začala už na motore a jeho systéme chladenia. Yamaha MT-09 tak váži 188 kg so všetkými náplňami a model so systémom ABS váži o 3 kg viac. K centralizácii hmotnosti má zase prispieť výfuk spájajúci tri zvody do jednej koncovky.

Yamaha MT-09 prichádza s nastaviteľnými tlmičmi. Vpredu nájdeme 41 mm USD vidlicu so zdvihom 137 mm, čo je o 7 mm viac než má model FZ8. Vzadu nájdeme takmer horizontálne umiestnený tlmič.Umiestnenie tlmiča má napomôcť centralizácii hmotnosti ale aj zlepšiť charakteristiku tlmenia. O brzdenie sa na MT-09 starajú vpredu plávajúce 298 mm kotúče do ktorých sa zahryzávajú radiálne montované štvorpiestiky. Vzadu je kotúč o priemere 245 mm.

Yamaha MT-09
Yamaha MT-09
Yamaha MT-09
Yamaha MT-09

Čo sa dizajnu týka, niet pochýb o tom, že Yamaha MT-09 skrátka do rady MT patrí. Pozornosť si isto zaslúži zadné LED diódové svetlo, rovnako ako aj hranaté predné svetlo. Zvláštne pôsobí digitálny asymetricky umiestnený bielo podsvietený tachometer. Pekná je aj zadná kyvka a desať lúčové kolesá.

Yamaha MT-09 bude dostupná v štyroch farebných prevedeniach: matná čierna, červená, fialová a sivomodrá. Aj keď sa síce jedná o modelový rok 2014, tak by Yamaha MT-09 mala byť dostupná už v tomto roku.

Video: Nová Yamaha MT-09 oficiálne video - The Dark side of Japan

Info & foto yamaha.press

Pridané: 11.06.2013 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Yamaha MT-09 2014:

Foto:
Yamaha MT-09 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:MT-09
Rok:2014
Novinka:NOVINKA 2014
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:radový trojvalec
Objem:847 ccm
Max. výkon:115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot.
Max. krútiaci moment:87.5 Nm / 8500 ot.
Kompresný pomer:11.5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:78 x 59.1 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:137 mm
Zdvih vzadu:130 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:298 mm
Pneu vpredu:120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm
Pneu vzadu:180/55-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:188 kg
Výška sedla:815 mm
Rázvor:1440 mm
Dĺžka:2075 mm
Šírka:815 mm
Výška:1135 mm
Svetlá výška:135 mm
Objem nádrže:14 l

Seriál článkov - Novinky 2014:

| Seriál článkov: Novinky 2014 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (45)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 129593 | Včera: 134743