Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 09.08.2013 Autor: Martin Kňaze - matox
Čitatelia: 42181 [Testy a predstavenia - Test]
Ako je možné, aby sa vyznávač rýchlosti, V-Twinov a moto adrenalínu zaľúbil do malého, jednoduchého a lacného mestského približovátka až tak, že si plánuje dokonca jedno zaobstarať? Odpoveď na túto zapeklitú otázku by mal poskytnúť tento mini mesto – okreskový testík.
Honda PCX 125 |
Písať o tom, koľko úžitku vie malý skúter poskytnúť, je ako objaviť teplú vodu. Ale že sa dá na skútri zažiť kopec zábavy - to už také samozrejmé nie je. Hlavne pomer “cena výkon” mi do úst tlačí otrepané – za málo peňazí, veľa muziky.
Aj keď sa PCXko ešte dlho nevyrába, Honda s ním zažila nemalé úspechy (23000 predaných kusov v Európe v r. 2011) a v roku 2012 prešiel prvou modernizáciou. Dizajnovo a rozmerovo sa radí medzi dospelejšie skútre, so sviežim športovým vzhľadom a väčšími rozmermi blížiacimi sa k turistickejším skútrom (v porovnaní s čisto mestskými približovadlami ala Peugeot Tweet 125). Športový vzhľad podporuje najme veľký, do X tvarovaný svetlomet v štýle VFR 1200, ale aj celkovo športovo elegantne strihnutá kapotáž, udržujúca hladkú líniu od predných „vetrolamov“, až po ladný zadok s madlom v laku. Taktiež stredový tunel ho odlišuje od mini mestských skútrov, ktoré tu majú miesto na nákupne tašky.
Športový kukuč |
Čo sa prístrojovky týka, tu sa trochu odráža nízka cena. Nie však spracovaním – to sa mi páčilo, aj to modré podsvietenie bolo v noci “šik“. Palubka ponúka ozaj len to najnutnejšie – rýchlomer, indikátory smeroviek a start&stop systému, kontrolka teploty motora a na mini displeji sú najazdené KM, Trip a ukazovateľ paliva. Osobne mi tieto info na takomto skútriku stačili, ale aspoň hodiny sa tam predsa len mohli zmestiť.
Prístrojovka |
Veľmi zaujímavá je aj ekonomickosť tohto vozítka. Už nadobúdacia cena tvrdo konkuruje tým najlacnejším skútrom renomovaných značiek, našťastie kvalita spracovania zostáva japonská. A to som ešte nespomenul spotrebu, ktorá je vďaka elektronickému vstrekovaniu a systému automatického vypínania motora pri zastavení naozaj veľmi nízka. Výrobca uvádza 2L, mne sa podarilo 2.6-2.8L avšak jazdenie nebolo úplne štandardné, pretože skúter jazdil väčšinou v mimomeských rýchlostiach, vo dvojici (2x 80kg – a nie nebola to moja frajerka ) a po kopcoch. Pri slušnom používaní je spotreba 2L litre celkom reálna a to už je lacnejšie vozenie ako spotená MHD. PCX125 je vybavený štartérom ACG kombinujúc motor a generátor striedavého prúdu, ktorý prispieva k zmenšeniu rozmerov motora a k výraznému zníženiu hlučnosti pri štartovaní. Servisný interval 4000km patrí k zdravému štandardu a myslím že väčšine majiteľov bude stačiť servis raz ročne.
Honda PCX 125 |
Honda PCX 125 |
Jazdy mimo mesto som sa mierne obával, ale nebolo treba, kľudne by som s ním absolvoval aj väčšie výlety a jeden deň som s nim dal aj cca 350km. Rozmenené na drobné – skúter sa na 80km/h rozbehne svižne, o niečo pomalšie to dotlačí na 100ku a potom zaľahnutý som z neho komótne vymačkal tachometrových 113km/h. Do tých 90-100 je ale pohodová jazda (šiel som tak aj vo dvoch), motor neškriekal a nemal som pocit žeby sa skútrik trápil. Dokonca sme sa dvaja vyškriabali do hradného kopca (dosť strmák) a skútrik si v pohode udržiaval 60+ rýchlosť. Ochrana pred počasím je dostačujúca. S mojimi 183cm mi na kolená síce trocha fúkalo, ale pri daždi kapotáž rozrážala vzduch, takže zostali suché. Takisto predný mini štít si svoju prácu robil dobre, pri daždi som mokol len od ramien hore. Išli sme na ňom raz dvaja 100km v čistom lejaku a keby mi voda nestekala po bunde prúdom pod riť, tak od hrude dole som suchý. Osobne by som predný štít vymenil za vyšší, doplnkový.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Turistika, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 09.08.2013 Autor: Martin Kňaze - matox Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 25818 | Včera: 204053