Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vydarená nedeľa na Slovakia Ringu s Okruharmi.cz

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 24.06.2015 Autor: Martin Kňaze - matox
Čitatelia: 3492 [Šport - Ostatné]

Môže stráviť milovník rýchlej jazdy krajšiu nedeľu, než jazdou na motorke na okruhu, obzvlášť keď mu krásne svieti slniečko a má po ruke skúsených inštruktorov a desiatky podobných nadšencov? No jasne že nie a takúto vydarenú nedeľu sa nám podarilo zažiť 7.06. na Slovakia Ringu s českými Okruhari.cz.

Okruhari.cz je vlastne skupinka nadšencov, ktorú tvoria pretekári, inštruktori a redaktori motocyklového mesačníka. Dovolím si tvrdiť, že ich cieľom je priblížiť okruhové jazdenie laickej verejnosti a pritiahnuť cestných strelcov na bezpečnejší okruh. Na Slovakia Ringu boli prvý krát a ako vlastne celá akcia prebiehala a dopadla sa môžete dočítať nižšie.

Večer pred
Večer pred

Všetko sa to začína webovou registráciou a uhradením poplatku. Následne účastník obdrží mail s podrobnými informáciami a pozvánkou už na sobotu večer, kedy sa môže vopred registrovať a prespať v areáli. Keďže to mám kúsok, prišiel som s kamošom až ráno v nedeľu. Zaregistrovali sme sa (rozdelili do dvoch rýchlostných skupín) a absolvovali základnú technickú prehliadku – dezén pneu, tesnosť motora, tlmičov a bŕzd (kvôli unikajúcim kvapalinám), poprípade na požiadanie sa skúsení servismani pozreli aj na nastavenie podvozku. Tak isto by mal mať jazdec na sebe adekvátne moto oblečenie, najlepšie kožu, ale povolený je aj textil.

Ranný príchod
Ranný príchod

Super boli prvé oťukávačky – jazdci boli Česi aj Slováci, mladí aj starší, turisti na Varadere aj piloti na S 1000 RR proste “všehochuť“ – ale niečo mali všetci rovnaké - úsmev od ucha k uchu a tú detsko – šibalsko – vzrušenú iskru v oku. Taktiež bolo super, že keď mal ktokoľvek nejakú otázku na servisákov alebo inštruktorov, neváhali poradiť, ukázať, nastaviť. Potom sme sa už presunuli do “učebne“, kde sa nám borci predstavili, oznámili program dňa, oboznámili nás s okruhom a pravidlami jazdy na ňom. Všetko v neformálnej, priateľskej forme s cennými radami ako nesnažte sa byť hneď rýchli, obvykle je to drahé a niekedy to aj bolí :).

Teória
Teória

Rozdelení do dvoch rýchlostných skupín sme sa už potom zoradili do dvoch radov po menších skupinkách, pričom každú viedol jeden inštruktor. Šlo sa úplne pomaličky, takže stres nemusel mať ani úplný okruhový panic, pekne za inštruktorom, ukazoval ideálnu stopu – v podstate sa išlo bez bŕzd. Ďalšie 2 dvadsať minútovky sa už šli voľné jazdy, kde si jazdci mohli vyskúšať v praxi, čo im vysvetlili a ukázali inštruktori.

Štartujeme
Štartujeme

Pred poobednou pauzou sme ešte stihli pokročilú teóriu jazdy. Myslím, že aj jazdcom, ktorí už na okruh zavítali toto malo čo dať. Ukazovala sa ideálna stopa, rozoberali sa bežné chyby, ale aj chyby nás jazdcov, na videách sme riešili kedy brzdiť, kedy ťahať za plyn a mnoho užitočných rád, ktoré nováčika mohli až prekvapiť – napríklad že najväčší náklon (ťahať lakeť po asfalte) neznamená najrýchlejšiu jazdu, ba niekedy to je skôr naopak. Taktiež boli zodpovedané otázky, ktoré sme mali no a nabudených a premúdrených nás vypustili na obed :). Ten bol riešený bufetom a grilom.

Pekne za inštruktorom
Pekne za inštruktorom

Cez obednú pauzu sa vášnivo diskutovalo, zoznamovalo – však to všetci poznáte, tú atmosféru, keď sa stretnú rovnako zapálení fanatici.

Potom sa až na 2 prestávky striedavo jazdilo v dvoch skupinách po zvyšok dna. Čerešnička na torte bola možnosť zarezervovať si na jednu jazdu svojho osobného inštruktora, ktorý prvé kolo, dve šiel za jazdcom a sledoval jeho techniku, potom ho predbehol a jazdec sa mohol učiť od neho stopu, brzdenie, polohu na motocykli atď. Toto bolo skvelé a osobne mi to dosť pomohlo. Myslím, že som zrýchlil, aj keď som prešiel na slabšiu motorku. Najdôležitejšie je totiž správna stopa, načasovanie bŕzd a akcelerácie, až potom výkon motorky. Po jazde sa inštruktor (môj bol Šimon Kosek) jazdcovi osobne venoval, rozobrali chyby a priestor, kde sa dá zlepšiť.

Bolo vidieť ako aj ľudí s turistickými motorkami a okruhových nováčikov jazda na trati chytila, ako sa jazdu od jazdy zlepšujú a ako si to vychutnávajú.

Tie spomenuté dve prestávky boli určené pre partnerov Okruhárov – firmu PSI Hubik a Moto-Pneu.cz, ktoré (oceňujem, že dosť nezaujato) vysvetľovali dôležitosť kvalitného moto – odevu a pneumatík, ako vyberať a na čo si dávať pozor. Celý deň jazdenia sa pomaly blížil ku koncu a my, návštevníci sme sa unavení, prepotení a upečení na slnku (ale spokojní na duchu) pomaličky začali baliť. Nikdy som nebol na fotenie s "celebritami" ale fotku s Carlosom (šéfredaktor českého Motohousu) som si neodpustil. Je to motorkár s veľkým M, profík a veľmi priateľský človek s nohami na zemi. Na záver ešte spoločná foto a krásne strávený deň bol za nami.

Carlos a Matox
Carlos a Matox

Týmto by som sa chcel Okruhárom poďakovať, za výborne zorganizovanú akciu, ktorá si myslím že dala veľa nielen nováčikom, ale aj skúsenejším jazdcom a ako bonus sme sa do sýtosti vyjazdili na trati. Odporúčam každému, pretože len na trati spoznáte možnosti svoje aj svojej motorky na maximum a v bezpečí mimo premávky.

Záverečná spoločná foto
Záverečná spoločná foto

Pridané: 24.06.2015 Autor: Martin Kňaze - matox pošli na vybrali.sme.sk

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Ducati-09-2019

Adamoto KTM

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2019 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 86758 | Včera: 182929