Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda PCX 125 2013 – Jednoducho zábavná 2/2

 Zdieľať

Pridané: 09.08.2013 Autor: Martin Kňaze - matox
Čitatelia: 42114 [Testy a predstavenia - Test]

“Hlavne levne“, alebo turistika s PCXkom

Na PCXku si viem predstaviť nenáročnú, kľudne aj diaľkovú turistiku. Po dokúpení kufríka a väčšieho plexi (originál je originál, ale tie ceny...viď. tabuľka doplnkov) by som nemal problém vyraziť aj na dlhšiu cestu. Pohodlné sedlo (aj pre spolujazdca), vzpriamený posed, dobra ochrana pred počasím, slušná cestovná rýchlosť a hlavne veľmi nízka spotreba umožní skromnejšiemu cestovateľovi pozrieť miesta, o ktorých sníval len s prstom na mape a to doslova so študentským rozpočtom.

Konkurencia

Táto trieda je nabitá konkurenciou a vymenovať všetky by bolo príliš zdĺhavé. Zbežne spomeniem Vivacity 125 od Peugeotu, čo je síce o dosť ľahší skúter, ale aj menej výkonný (1959 Eur). Potom menej známa značka Sym JET 4 125 (1450 Eur). Ozaj podobný je Piagio Fly 125 taktiež s dobrou cenou (2290 Eur), Yamaha X-City 125 (4490 Eur) s väčšími kolesami a zadnou kotúčovou brzdou, alebo od tej istej značky Cygnus X 125 (2690 Eur) a Vity 125, co má síce len 10ky kolá, ale zas omnoho nižšiu cenu(1599 Eur). Zo skútrov menej renomovaných značiek spomeniem YUKI 125 Fairy (1012 Eur) a Keeway ARN 125 (1299 Eur).

Záver

 Honda PCX 125
Honda PCX 125

Nehanbím sa keď sa priznám, že kým som mal PCXko požičané, moja mašina stála v garáži. Či do práce, na šport, za kamošmi, alebo len tak blbnút a spoznávať nové uličky v meste, vždy som siahol po skútri. Tričko, rukavice, helma a vietor vo vlasoch. Za jeden deň som toho stihol viac ako zvyčajne, skoro zadarmo a ešte s radosťou. Večer o pol dvanástej, keď som mu konečne dal vydýchnuť, som si ho ešte 5 minút obzeral, čo sa mi už dlho nestalo ani pri o dosť lepších strojoch. PCXko je veľmi podarený skútrik a pomer cena/muzika je bezkonkurenčný. Moje hlinené prasiatko už naberá na váhe a čaká na porážku.

Plusy, mínusy

cena, spotreba, spracovanie, zábava menší štít, brzdy by mohli byť ostrejšie, drahé origo doplnky

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Honda PCX 125 2013

Servisný interval 4000 km
Spotreba 2,4 l/100km
Objem nádrže 6 l
Dojazd (po kontrolku rezervy) 200 km
Cena motorky 2.390,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Nosič kufra topcase 188,95 EUR
26 l Kufor topcase + platna 125,01 EUR
Príplatok ABS nie je v ponuke
Turistické plexi 250 EUR

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 13,30 EUR
Spätné zrkadlo 26,47 EUR
Svetlomet (komplet so smerovkami) 253,20 EUR

Text: Martin Kňaze - matox
Foto: Filip Kalka - masochista

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Slovakia. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbách Suomy od firmy Styx.

Foto:
 Honda PCX 125 2013 Piaggio FLY 125 3V 2013 Sym JET 4 125 2013 Yamaha Cygnus X 2013 Yuki Fairy 125 2013
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaPiaggioSymYamahaYuki
Model:PCX 125FLY 125 3VJET 4 125Cygnus XFairy 125
Rok:20132013201320132013
Novinka:NOVINKA 2013
Kategória:SkúterSkúterSkúterSkúterSkúter
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:124.9 ccm124 ccm124.6 ccm125 ccm124.6 ccm
Max. výkon:11.70 k (8.60 kW) / 8000 ot.12.10 k (8.90 kW) / 8250 ot.8.84 k (6.50 kW) / ot.10.88 k (8.00 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:12 Nm / 6000 ot.10.7 Nm / 6750 ot.9.3 Nm / 7500 ot.8.4 Nm / 5500 ot.
Kompresný pomer:11:110 : 19,2 : 1
Vŕtanie x Zdvih:52,4 x 57,952 X 58.6 mm52.4 x 57.9 mm52,4 x 57,8
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (2V)SOHC (3V)
Chladenie:kvapalinouvzduchomvzduchomvzduchomvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatickáautomatickávariátorautomatická
Sekundárny pohon:variátorvariátorvariátorvariátor
Zdvih vpredu:100 mm78 mm
Zdvih vzadu:75 mm95.5 mm
Brzdy vpredu:kotúčovájedno kotúčovájednokotúčovájednokotúčovákotúčová
Priemer bŕzd vpredu:220 mm220 mm226 mm216 mm
Pneu vpredu:90/90 14M/C 46P120/70 R12120/60-13110/70-12
Brzdy vzadu:bubnovájednokotúčovábubnovábubnovábubnová
Priemer bŕzd vzadu:130 mm220 mm130 mm150 mm
Pneu vzadu:100/90 14M/C 57P120/70 R12130/70-12120/70-12
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:113 kg
Hmotnosť s náplňami:128 kg120 kg107 kg
Výška sedla:760 mm760 mm785 mm
Rázvor:1315 mm1295 mm1324 mm
Dĺžka:1915 mm1850 mm1855 mm1860 mm
Šírka:740 mm720 mm685 mm670 mm
Výška:1090 mm1325 mm1130 mm1160 mm
Svetlá výška:130 mm113 mm
Objem nádrže:5.9 l7 l5.2 l7.4 l4.8 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:110 km/h85 km/h85 km/h
Spotreba paliva:2.2 l/100km1.9 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 201 kmcca 276 km
Servisný interval:10 000km
Poznámka:
Poznámka:Cena 07/2013: 2 390,- EURCena 10/2012: 2 150,- EUR
Akciová cena 10/2012: 1 999,- EUR
Cena 10/2012: 2 590,- EUR
Foto:
 Keeway 125 ARN 2013 Peugeot Vivacity 125 2013 Yamaha Vity 125 2013 Yamaha X-City 125 2013
Všeobecné informácie:
Výrobca:KeewayPeugeotYamahaYamaha
Model:125 ARNVivacity 125Vity 125X-City 125
Rok:2013201320132013
Kategória:SkúterSkúterSkúterSkúter
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:124.6 ccm125 ccm125 ccm124.7 ccm
Max. výkon:8.21 k (6.04 kW) / 7500 ot.8.57 k (6.30 kW) / 7400 ot.11.83 k (8.70 kW) / 7500 ot.14.63 k (10.76 kW) / 8750 ot.
Max. krútiaci moment:9.2 Nm / 6000 ot.11.7 Nm / 8750 ot.
Kompresný pomer:9.5: 19,5 : 111,2 : 1
Vŕtanie x Zdvih:52.4 mm x 57.8 mm52.4 x 57.8 mm51.5 x 60 mm52.0 x 58.6 mm
Palivový system:karburátorvstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC
Chladenie:vzduchomvzduchomvzduchomkvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatickáautomatickáautomatickáautomatická
Sekundárny pohon:variátor
Zdvih vpredu:80 mm100 mm
Zdvih vzadu:65 mm105 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovákotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:153 mm270 mm
Pneu vpredu:120/70-12/4PR100/90-10120/70-16
Brzdy vzadu:bubnovábubnovábubnovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:110 mm240 mm
Pneu vzadu:130/70-12/4PR100/90-10140/70-15
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:100 kg117 kg
Hmotnosť s náplňami:110 kg167 kg
Výška sedla:730 mm790 mm
Rázvor:1250 mm1455 mm
Dĺžka:1920 mm2006 mm1860 mm2175 mm
Šírka:700 mm670 mm670 mm785 mm
Výška:1140 mm1170 mm1045 mm1430 mm
Svetlá výška:120 mm165 mm
Objem nádrže:5.2 l7.5 l5.5 l10.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:85 km/h
Spotreba paliva:2.8 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 139 km
Poznámka:
Poznámka:Cena 10/2012: 2 590,- EUR

<

Pridané: 09.08.2013 Autor: Martin Kňaze - matox Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 116767 | Včera: 188070