Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 12.11.2011 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 9958 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Na výstave EICMA v Miláne, japonská firma Kawasaki, odhalila novinku v podobe modelu Versys 1000. Ten vznikol „skombinovaním“ malého Versysa s upraveným motorom z modelu Z1000. Čo nám teda v dielňach Kawasaki namixovali?
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2012 | Nasledujúci
Nuž nejedná sa o žiaden rozpočtový bike. V Kawasaki postavili kvalitnú motorku na dobrom základe. Versys 1000 má byť totiž schopný konkurovať motorkám označovaným ako cestovné endurá. Kawa veľa terénnych vlastností nepobrala a sústredí sa skôr na tých, ktorí si dobre uvedomujú, že s takouto motorkou do terénu nepôjdu. Naproti tomu ponúka lepšie jazdné vlastnosti na ceste v kombinácii s pohodlím aké ponúkajú práve motorky zo spomínaného segmentu.
Versys 1000 sa dizajnovo podobá na svojho menšieho brata. Má modifikovaný rám zložený z piatich častí okolo ktorého inžinieri z Kawasaki postavili všestranný bike. Jazdec si hovie vo veľkom sedadle o ktorom Kawasaki tvrdí, že je vhodné na 1000+ kilometrové jazdy. O turistických ambíciách hovorí aj 21 litrová nádrž. Tá by mala v zabezpečiť dojazd vyše 400 km, avšak priame údaje o spotrebe Kawasaki neudáva. K pohodliu určite prispeje aj nastaviteľný (bez použitia náradia) veterný štít v kombinácii so šikovne upravenými plastmi po bokoch motocykla. Kawasaki udáva pohotovostnú hmotnosť 239 kíl.
O odpruženie predného kolesa sa stará plne nastaviteľná obrátená vidlica s priemerom trubiek 43mm. Nastavuje sa iba pravá časť. Farebné prevedenie vonkajších trubiek vidlice je závislé od farby motocykla. Zlatá tu teda neznamená viac než strieborná. Zadný tlmič je umiestnený v horizontálnej polohe v dostatočnej vzdialenosti od výfuku. Jeho uložením sa mal ušetriť priestor a čiastočne sa malo ušetriť aj na váhe tlmiacej jednotky, ktorá je pri takomto uložení menšia. Zadný tlmič je taktiež nastaviteľný a umožňuje rýchlu premenu nastavenia podľa potreby jazda. Či už ide o sólo trip, výlet vo dvojici s batožinou alebo bez nej.
Oba tlmiace komponenty majú zdvih 150 mm. Vďaka širokému spektru nastavenia tak umožňujú rezkú jazdu na kvalitnom asfaltovom povrchu, no zároveň umožnia Versysu zdolať v pohode aj horšie úseky cesty nevynímajúc ľahký off-road. O výrazne asfaltovom zameraní hovoria použité kolesá s priemerom 17 palcov.
O brzdenie sa starajú brzdy značky Tokico. Vpredu štvorpiestiky v kombinácii s 300 mm kotúčmi a vzadu jednopiestik s kotúčom o priemere 250 mm. K dispozícii je aj ABS, ktoré bude pri modely Versys 1000 montované štandardne. Kawasaki sa ďalej chváli, že ich ABS jednotka je najmenšia na svete.
V novom Versyse bude použitý modifikovaný motor z modelu Z1000 o objeme 1043 ccm. Kvapalinou chladený radový štvorvalec bude ladený viac do sily hlavne v pásme stredných otáčok. Maximálny výkon 86.8 kW dosiahne pri 9000 ot./min. a maximálny krútiaci moment 102 Nm pri 7700 ot./min. Jazdec bude mať na výber dve výkonové mapy. Jedna bude využívať plný výkon motora a druhá zredukuje výkon na 75% maximálneho. Pri použití slabšej mapy má byť sila motora ľahšie odhadnuteľná čím sa zlepší kontrola nad motocyklom.
Prevodovka bola upravená tak, aby bola vhodná do čo najväčšieho spektra situácii použitia biku. Od cestovania po diaľnici vo dvojici až po športové využitie na kľukatých cestách. V porovnaní s prevodovkou z modelu Z1000 je prvý a druhý stupeň kratší a ostatné ( tretí až šiesty) sú dlhšie. K dispozícii je aj trakčná kontrola nastaviteľná do troch stupňov.
Kawasaki Versys 1000 bude k dispozícii vo farbách Pearl Stardust White (biela) a Metallic Magnesium Gray (sivá). Do predaja pôjde aj verzia Versys 1000 Grand Tourer osadená kuframi, chráničmi rúk a tankpadom.
info & foto: press.kawasaki.eu
Pridané: 12.11.2011 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Kawasaki |
Model: | Versys 1000 |
Rok: | 2012 |
Novinka: | NOVINKA 2012 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 1043 ccm |
Max. výkon: | 118.0 k (86.8 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 102 Nm / 7700 ot. |
Kompresný pomer: | 10.3 :1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 77 x 56 mm |
Palivový system: | vstrekovanie, hrdlo 38 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 150 mm |
Zdvih vzadu: | 150 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 250 mm |
Pneu vzadu: | 180/55ZR17M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 239 kg |
Výška sedla: | 845 mm |
Rázvor: | 1520 mm |
Dĺžka: | 2235 mm |
Šírka: | 900 mm |
Výška: | 1405 mm |
Svetlá výška: | 155 mm |
Objem nádrže: | 21 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 5.2 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 302 km |
Poznámka: | |
V sérii ABS a KTRC - tračný systém 3 módy + voľba 2. palivových máp Cena 08/2012: 11 995,- EUR (akciová cena 10/2012: 9 995,- EUR) |
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2012 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 225878 | Včera: 123235