Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (9)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ochutnávka Motoride stretka alebo ako malá CBF-ka zvládla 580 km za 12 hodín

 Zdieľať

Pridané: 11.08.2009 Autor: Juraj Odin Klačko
Čitatelia: 9110 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Asi každý, kto organizoval akciu pre väčšiu skupinu ľudí a nechcel nechať nič na náhodu, všetko si dopredu vyskúšal a overil. Aj ja som overoval a skúšal.

Prečo to všetko?

Keď už sme sa znovu po roku dali do organizovania Motoride Tour, nezostávalo nám nič iné, iba si prinajmenšom podržať štandard kvality z minulých rokov, alebo dokonca pozdvihnúť latku o čosi vyššie. Cieľom teda bolo zabezpečiť všetko dôležité v mieste stretnutia a overiť či navrhnutá trasa je skutočne prejazdná. Popri tom sa nám naskytla príležitosť overiť už tak silno skúšaný stroj. Ako si teda poradí zo stúpaniami a zákrutami?

Alpenrezáda a rozprávky z tisíc a jednej zákruty

Predpoveď počasia na štvrtok bola viac ako optimistická, a preto mi výlet robil dobrú náladu už 2 dni pred termínom. Ranné vstávanie síce nijako nevybočovalo z návyku pracovného dňa, ale všetko čo nasledovalo potom už bola iná pesnička. Ešte rýchlo kúpiť dostatok vody, magnety tankvaku sa nedočkavo prilepili na nádrž a ... hijooo banán.

 Kalte Kuchl Gasthaus
Kalte Kuchl Gasthaus

Trasu do Kalte Kuchl nebudem extra rozoberať, lebo bola spočiatku dosť nudná, samá rovina bez zákrut, ale keď sa už sem-tam začali dvíhať kopce, radosti tiež pribúdalo. Prvé "zákrutoidné" náznaky prišli tu a zábava môže začať. Po trase na miesto stretnutia by ste tiež nemali obísť toto. Podľa vodítka čo som si urobil tesne pred odchodom som bez zaváhania prišiel ku gasthaus-u. Čas na veľké oddychovanie nebol, a tak si rýchlo s veľmi príjemnou majiteľkou potvrdzujeme termíny a možnosti ubytovania. Treba ešte urobiť pre všetkých zvedavcov pár záberov a zjesť prichystanú desiatu. Čaká ma 190 km dlhá trasa a ja som zvedavý ako bude v skutočnosti vyzerať ten poskrúcaný had z gúglovho interaktívneho atlasu.

 Na trase výjazdu
Na trase výjazdu

Musíme si pomáhať

Počasie praje, je krásnych 30 stupňov v tieni, nezostáva nič iné len zanechať trochu dezénu v každej naklopenej zatáčke. Po pár úvodných kilometroch svižnej jazdy dole kopcom zbadám na kraji parkoviska vedľa cesty odstavenú postaršiu Kawu s napohľad zaskočeným majiteľom. Zastavujem a zisťujem, či nepotrebuje pomoc. Ukázalo sa, že náhon rýchlomeru sa uklepal a opustil budík. Nič vážne, ale dostať ho späť pri nahodených kapotách je ako robiť generálku motora cez výfuk. Nakoniec som vďačný za krížový skrutkovač v akej-takej výbave CBF-ky, plasty okolo budíkov idú dole a razom ide všetko obratnejšie. Náhon je na svojom mieste, plasty už tiež a Franz mi so slovami vďaky praje s kolegami šťastné kilometre. Však motorkári si musia navzájom pomáhať! Našťastie je to jediný servisný zásah v rámci výletu a červená malorážka od Hondy to zvláda bez zaváhania.

 Po úspešnej oprave
Po úspešnej oprave

Motorkári sa vedia zabávať

Ako sme ťa už informovali v pozvánke na 8-e stretnutie "motorajďákov", naplánované sú 2 väčšie zastávky. Prvá je v Mariazell-i na pozretie a pofotenie baziliky. Na tej druhej v Mitterbach-u sa trošku povozíme aj na iných "presunovadlách". Čaká nás výťah lanovkou k Terzerhaus kde je naplánovaný obed (treba si pripraviť v priemere 10€). Odtiaľ iba po medzistanicu a ďalej už s veľkým úsmevom od ucha k uchu a adrenalínom v krvi na monster kolobežkách celých 4.6 km (lanovka + kolobežka 10€). Na tomto mieste si dovolím poznamenať, že program výjazdu ako aj výjazd samotný je dobrovoľný. Po obede, výhľade na Wieneralpen ťa už bude čakať iba zdolať kilometre a zákruty, čo ťa budú deliť od pokorenia míľnika nášho výjazdu s číslom 190. Celá trasa je situovaná vo výške do 1300 m.n.m. Je to kraj lesov, dolín a malých riek, popri ktorých sa vlní cesta. Nie je na mieste čakať vysoké štíty a holé skaliská. Napriek tomu verím, že ťa aj táto podoba Álp chytí za srdce a budeš si užívať jazdu minimálne tak ako aj ja.

 Na trase výjazdu
Na trase výjazdu

Nejaká tá štatistika na záver výletu

Motorka šlapala spoľahlivo, len tie tiahle rovné stúpania jej nerobili dobre. V zákrutách je to o inom, nejde sa extra rýchlo, človek sa nenudí a zákruty sa dajú vykrajovať fajnovo. Treba to skrátka viac točiť a kvaltovat odušu hore-dole. Celkovo som si to užíval a bola to na tej 125-ke výnimočná cesta. Keď sa sám seba pýtam, či by som išiel ešte raz na tejto CBF-ke, mám zmiešané pocity aj áno, aj nie. Áno kvôli tomu, že to bola výzva, kvôli tomu, že koniec-koncov na motorke nezáleží a kvôli tomu, že ľahkosť motorky v zákrutách pilota ukľudňuje, nestresuje, môže si ju prehadzovať medzi kolenami ako len chce. Nie kvôli pohodliu, presunom po dlhých rovných úsekoch, na ktorých to bola nuda a kvôli situáciám, kedy je nedostatok výkonu veľmi citeľný a motorkár sa cíti hendikepovane, prípadne ohrozený plechovkami, ktoré ho v týchto situáciách obiehajú hlava - nehlava.

Enduro prekvapenie od tímu Motoride.sk

Keďže sa veľa ľudí pýtalo aj na iný povrch vozovky ako asfaltový, chceli sme vyhovieť aj tím. Tu je výsledok v podobe kombinovanej trasy, na ktorej si prídu na svoje aj šotolinoví fanúšikovia.


Pozri trasu na väčšej mape

Cieľom trasy je kopec Hochwechsel, ale kým sa k nemu dostaneš, je treba prejsť sedlom Pfaffensattel medzi Ratten a Steinhaus am Semmering. Dvojprúdová cesta vedie lesnatým terénom a po prestavbe pred pár rokmi zostalo z 20%-ného sklonu už iba 13%. Po ceste treba dať pozor, aby ste neminuli odbočku na cestu vedúcu k chate Alois-Günther-Schutzhaus na vrchole Stuhleck-u. Uvíta ťa neobyčajný výhľad. Hneď po príchode na parkovisko pri chate je treba zaplatiť poplatok za prejazd vo výške 3€ za motorku. Zo Stuhleck-u už trasa vedie na spomínaný Hochwechsel. Podobne ako pri predchádajúcom vrchole, aj tu nájdeš chatu (Wetterkoglerhaus). Je možné sa tam dostať dvoma cestami a to buď z Breitenbrunn-u alebo z Mönichwald-u. Obe sa 5 km pred vrcholom spoja. Jazdu treba prispôsobiť faktu, že tam jazdia aj autobusy. Poplatok za výstup na Hochwechsel je 2,40€. Pri schádzaní cez Breitenbrunn sa závora otvára podľa značenia automaticky pri priblížení sa k čiare (treba zastať na vodorovnom značení a čakať). Ak sa závora dlhší čas neotvára, treba podísť pomaly bližšie.

Moto prekvapenie redakcie

Na minulom stretku boli redaktori na nevšedných mašinách a ono sa im zapáčilo brať testovacie motorky. Preto sa aj tento rok môžeš tešiť na tieto tátoše:

Samozrejme tam budeme pracovne a pripravíme veľký porovnávací alpský test.

Na čo netreba zabudnúť pred odchodom

Pridané: 11.08.2009 Autor: Juraj Odin Klačko Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (9)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 67564 | Včera: 191310