Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 12.08.2010 Autor: Juraj Odin Klačko
Čitatelia: 7886 [Testy a predstavenia - Prilby]
Pred časom vám Kristián Tino Dudík predstavil dve z prilieb, do ktorých túto sezónu svoje hlavy schováva redakcia Motoride.sk. Ja sa budem tentokrát venovať ďalším dvom, konkrétne sú to modely Spec1R a Spectre.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Redakcia v prilbách Suomy
Názov hovorí za všetko Spec-1R = Specification #1 Race. Suomy ponúka čistokrvnú raceovú prilbu s vlastnosťami aké majú prilby tých najlepších pretekárov sveta.
Suomy vyššiu radu integrálok vyrába zo štruktúrovaných sklenných vlákien. Šport si už predsa len zaslúži tvrdú škrupinu, ktorá sa nezahryzne do asfaltu a nezlomí vám väz. Ku konštrukcii pripočítajme zvuk pohlcujúce polyméry a dostaneme kvalitný základ. Spec 1R prichádza k zákazníkovi v troch veľkostiach škrupiny (Vandal a Defender majú veľkosti dve).
S prilbami predstavenými v prvej časti má Spec 1R spoločnú aj technológiu polystyrénovej výplne Dynamically Variable Resistance Crush [D.V.R.C.], ktorá využíva rovnakú hustotu materiálu v celom objeme.
Patentovaný systém Enhanced ACE (Advanced Channeled Eps) sa stará vďaka špeciálnemu návrhu veľkostí a uhlov kanálov o optimálny prietok vzduchu vnútri prilby. Na rozdiel od Defendra a Vandala má prilba horný difúzor AIR-WEDGE pre ideálnu cirkuláciu vzduchu. Nastaviteľný je vetrací otvor vpredu na brade.
Suomy pri návrhu prilieb ťaží vo väčšine zo skúsenosti z trate. Vnútorné polstrovanie je navrhnuté na čo možno najmenšiu hrúbku, aby na jednej strane spĺňalo požiadavku komfortu, ale na druhej strane držalo hlavu jazdca čo najbližšie k polystyrénovej výplni. Filozofia stojaca za týmto riešením je založená na skutočnosti, že pri náraze prilba samotná spomaľuje hneď na rozdiel od hlavy jazdca, ktorá začína spomaľovať až v momente kontaktu s polystyrénovou výplňou. Polstrovanie absorbuje energiu nárazu iba veľmi málo. Tenká vrstva polstrovania tým zabezpečuje aj stabilitu prilby na hlave vo veľkých rýchlostiach.
Triangulated Fit bol už spomínaný pri Defenderi a Vandalovi a aj Spec 1R využíva tuhšie lícne vypchávky na udržanie prilby na hlave v tej správnej pozícii.
Celé futro prilby vrátane lícnic je z antialergického materiálu, odnímateľné a prateľné. V rámci príslušenstva si môžete časti polstrovania vymieňať v rôznych hrúbkach tak, aby vyhovovalo presne tvaru hlavy jazdca.
Pre prilby Spec1R a Extreme Suomy investovala oproti Defenderu a Vandalovi aj do certifikácie SNELL M2000(USA) QAS(Austrália) a JIS(Japonsko).
Samozrejmosťou je použitie D-ring uzatvárania popruhu pod bradu s Suomy patentovanou fixáciou voľného popruhu. Overené riešenie využíva 2 D-krúžky na rýchlu fixáciu popruhu pod bradou a výhodou sú tiež malé rozmery "zámku", ktorý pri zohnutom krku necítite a tiež rýchle a jednoduché "otváranie".
Už samotný katalógový názov prilby a jeho podobnosť so Spec 1R by nezainteresovaného mohol zmiasť. Nie je tomu však náhodou. Táto prilba určená hlavne enduro a MX jazdcom využíva väčšinu technických systémov svojej "skoro-menovkyne".
Keď to zoberieme poporiadku, pri výrobe prilby Spectre sú použité tieto systémy a technológie:
Spectre sa pre sezónu 2010 dodáva v 5 farebných kombináciách |
Obe tieto prilby chránia hlavu nášho redakčného šéfa, a tak sa budeme môcť ku koncu sezóny dozvedieť aj praktické postrehy, ako jednotlivé systémy fungovali u prilieb s tak odlišnými určeniami použitia. K integrálke Spec1R nám čo-to prezradí určite aj Milan Mikulík - mikulec
Prilby Suomy do testu poskytla firma Styx.
Pridané: 12.08.2010 Autor: Juraj Odin Klačko Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Redakcia v prilbách Suomy
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 75399 | Včera: 163748