Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

Jubilejné 10. Motoride stretko Rajecké Teplice - Motoride Tour 2011

Pridané: 23.08.2011 Autor: Panter
Čitatelia: 9694 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Ahoj! Za 14 dni je 10. stretko Motoride. Doufam ze prijedes s novym strojem. Skocime na pivko. Táto SMS-ka od Zdenka mi pripomenula, že sa už vlastne poznáme 10 rokov. Áno! Pred desiatimi rokmi sme sedeli v bufete kempu Slnečné skaly a zvedavo si obzerali jeden druhého. Poznali sme sa všetci z chatu na motoride.sk, ale nikdy sme sa nevideli...

Seriál článkov - Motoride Stretko:

Spoločná foto pod Slnečnou Skalou tesne pre odchodom...<br>
Zlava: Zeno (Varadero), Herghott + Gabika (CB500), Bedova VTR, Lejbo (GS650), Eja (XJ600), Awia (CBR1000F), Andre (Cagiva T4E), Bugy (TDM), RAdo (Virago 535), Pedro + Mima (Marauder 250), Zdenek (BIG), Zdenkov kamos (ER5), mravcadlo (Jawa), Begis (Jawa), Palo (sorry ak som sa pomylil) (FZR), Panter (Nevada)
Účastníci prvého stretka. Kde je BraňoXJ, netuším ... Klikni pre veľkú foto

Prišiel som s Braňom XJ, ostatné prezývky mi síce boli dôverne známe, ale netušil som, kto sa za nimi skrýva. Ako vysoký je Harley, aké vlasy má ŽeňoST, na čom príde Mike, koľko rúk má Awia ;) a kto je to vlastne ten Herghott ...

Počiatočný ostych sa rozplynul skôr než padla rosa a my všetci sme si po treťom pive pripadali ako kamaráti zo škôlky. Síce nám trošku trvalo, kým sme si zvykli, že Zdeněk nie je mladík s tvárou plnou akné, ale on bral nás a my jeho.

Na prvý výjazd som nešiel. Nebol som na moto, to ešte oddychovalo po ukrajinskej anabáze a navyše, Katka bola ešte celá ubolená po tom, ako sme sa vyváľali v máji v Dechticiach. Zvolili sme kúpalisko Rajeckých Teplíc, k nám sa pridal aj BraňoXJ s Lydkou a malým Brankom.

Výjazd na Vychylovku 2011

Odvtedy prešlo 10 rokov. Tenerka si prdí do výfuku, Domaniža, Rajec, Rajecké Teplice... Neviem sa dočkať. Awiu vídavam každý rok v Bratislave na výstave, s Herghottom som v kontakte, BraňaXJ som nevidel už nejaký ten rok, so Zdeňkom sa navštevujeme, ... čo je so Žeňom? Príde aj Bugi? Koľko ľudí spoznám?

Na recepcii ma nikto nevíta. Mňa, oprášenú hviezdu, pioniera ciest na ,,vostok"... Ozaj divné... :) Beriem ubytko vo svojom dvojhviezdičkovom stane (o zvyšné hviezdy prišiel počas šialenej búrky v Alpách) a než stihnem nájsť vhodnú parcelu pre moje prospektorské chúťky, už mi máva Zdeněk so synom a Martinom. Bleskom rozkladám stan a už trielim do bufetu spláchnuť trojhodinovú jazdu dobrým pivom a ešte lepšou hruškou. Nenápadne sa presúvam ku skale, začína projekcia ciest členov Motoride. Mike točí pivo za pivom, okolo polnoci sa šuchnem do spacáku.

Aj desiaty výjazd si nechávam ujsť. Spolieham sa na pekné počasie a cez Strečno si to valím do Martina. V Tomčanoch je letecký deň a ja milujem kolesá. Či na vidle, alebo podvozkovej nohe. Proste technika je to, čo ma v detstve uchvátilo a medzi Migmi v múzeu sa cítim ako malý chlapec. Organizácia je výborná, moto mi strážia policajti, pivo je tiež fajn, ceny už také príjemné nie sú - hlavne keď je človek pred výplatou, ale aj tak nachádzam dosť drobných na darčeky pre Katku a mojich synov. Program je super, nabitý atrakciami, turčianske nebo pravidelne pokrývajú vrchlíky padákov, staručký Polikarpov kropí aktérov rekonštrukcie bitky o Turiec dávkou z guľometu, a keď sa na zemi ocitajú prví Nemci, prichádza letná búrka, ako sa patrí. Moment, kedy závidím divákom, že prišli autami, ja budem sadať na mokré sedlo a na gebuľu si dám prilbu plnú vody, lebo som ju ja, inteligent, tak fasa nechal natočenú, keď som ju pripínal pod sedadlo....

Polikarpov Po-2 Kukuruznik

Búrka ustáva, Tilbury mi dymí z fajky, kofola v ruke, ešte raz pohľad na oblaky s vrtuľníkmi a mierim do Strečna na kompu. Pri Kii sa mám stretnúť s Herghim, spolu chceme do Vrátnej, kde máme stretnúť ostatných. Porovnávam kompu - tú pod hradom a tú, čo máme za domom a s ktorou chodím podstatne častejšie. Mám ešte 3/4 hodinu, vo Varíne preto parkujem pred pizzérkou, najvyšší čas niečo zjesť. Viac personálu ako hostí a zatiaľ čo vonku strašne leje, ja si pochutnávam na bleskovo pripravenej a chutnej pizzi. Dojedám, Pánbožko zatvára kohútik, o chvíľu stojím pred bránami kórejského pokroku. Herghotta niet. 5 minút, 10, 15, ...20. Volať mu nemá zmysel, určite ukrajuje kilometre z diaľnice. Predsa len beriem telefón a tam SMS: Nestíham, sorry,... čakám v kempe.

Do Vrátnej sa mi 2x nechce. V Terchovej je Budzogáň a prítomnosť jazdcov pri lanovke o 16.00 mi Awia zaručiť nevedel. Tak to točím do kempu, v kľude si dávam sprchu, pomaly prichádzajú motorajďáci . Najprv tí, čo výjazd na Kubínsku hoľu vzdali a potom aj drsní enduráci. Pivo hruška, pivo hruška, potom tretia búrka, o desiatej sa domotám pred skalu, akurát začína projekcia z ,,našich" začiatkov. Tí típci majú také čudné motorky a ešte čudesnejšie účesy, všetci sa skvele bavíme, smiech poráža hukot Rajčianky. Vládne tu doslova rodinná atmosféra a keď začína tombola, každému je jasné, že sa táto super akcia končí, že ráno pár ľudí zdrhne než príde avizovaný 6-hodinový dážď a najlepšie je začať pomaly sa lúčiť. Niekto sa ešte raduje z výhry, niekto rukou zohrieva pivo v plaste. Skupinky si naposledy dobre pokecajú a ide sa spať.

Ráno vstávam pred šiestou. Nemám nepremoky a nohavice mi totálne premáčala večerná prietrž. No čo. Vytrímem. Bolo už aj horšie. Ale ani Tenerke sa nechce. Cestou 2x zastaví, nechce sa jej na tú cestu v hmle. Z kufra vyťahujem moju tombolácku výhru - čistič palivového systému, na pumpe uzatvárame dohodu - ja to nebudem zbytočne tlačiť cez maximálku diaľnice a XTZ ma privezie domov. Medzitým ma predbieha Varadero s Hondatýpkom za riadidlami :) Prichádzam domov. Darmo, juh je juh. O deviatej je na teplomeri 26 °C, na oblohe ani mráčika.

Motoride stretko nie je zraz, aký by ste čakali. Nevyberá sa vstupné, nehrá tu Susi Quatro Revival. Nikto vám neogrcá stan, neukradne tenisky, nik vás nebudí streľbou do výfuku. Všetci sa správajú maximálne slušne, ochotne pomôžu s problémom. Je to ako taká veľká rodina čo sa stretne na svadbe netere tety Betky. Vidia sa raz za rok a vždy si majú čo povedať. Awiove organizačné schopnosti tiež vyrástli z detských plienok a desiaty zraz bol naozaj taký, ako má byť: bez chyby, so zaujímavým programom, pivom, motorkami, tou správnou hudbou a peknými babami. I keď mi tu pár ľudí chýbalo, bolo ozaj super a už sa teším na ten jedenásty zraz. Ak sa podarí, opäť s tým Awiovi pichnem a hádam sa bude páčiť... Dovtedy veľa šťastných kilometrov, pekné počasie a úsmev pod plexi. Ahojte o rok, Panter

Čo na to organizátor:

Tomáš Tomáš Hajduch - Awia Hajduch:

10 rokov je dlhá doba, pre mňa osobne je to presne tretina môjho života. Tú tretinu som venoval tvorbe motoride.sk a zorganizoval už 10 turisticky orientovaných stretnutí. Motoride stretko, ktoré neskôr prišlo aj k názvu Motoride Tour už od svojho počiatku bola tak trochu iná akcia. Zameraná turisticky, každý rok organizovaná na inom mieste s cieľom pojazdiť a navštíviť zaujímavé miesta daného regiónu, zároveň nekomerčná, bez veľkolepého programu, ale s tou správnou partiou ľudí.

10. stretko bolo výročné a preto sa tak po rokoch vrátilo na miesto, kde to všetko začalo, do kempu Slnečné skaly v Rajeckých Tepliciach. Tento kemp aj po 10 rokoch nestratil nič zo svojej krásy, znovu sme pre nás rezervovali celú zadnú lúku a od piatka sa začala napĺňať prvými účastníkmi. Nebudem tajiť, že nápor motoriek na vrátnici spôsobil trochu majiteľovi kempu problémy a vyžadoval dávku trpezlivosť bikerov. Nakoniec sa to vyriešilo zaokrúhlením cien za ubytovanie, po aj tak slušnej zľave, ktorú majiteľ účastníkom akcie dal.

Strednú časť lúky sme rezervovali pre program. mikeZA mi znovu (tak ako pred 10. rokmi) pomohol s organizáciou a ešte pred zotmením sme mali hotový výčap a audio a video techniku s premietaním na bok dodávky. Večer sme teda trávili v družných rozhovorch (s výhľadom na videoprojekciu) s novými známymi alebo aj tými, ktorých sme tu stretli pred 10. rokmi. Nechýbali ľudia, ktorý na Motoride stretku boli pred 10. rokmi ako Zdenek, bedo, Sona, Panter, Herghott, Andre, Lejbo, Zeno, Bugy, Andrej (muž na balkóne) atď atď... Určite som na niekoho zabudol... Večernú zábavu som už tradične uzatváral s mikom a šli sme spať v očakávaní sobotňajšieho výjazdu.

Výjazd smer Vychylovka:

Veľká väčšina účastníkov sa prihlásila na spoločný organizovaný výjazd na Vychylovku. Na samotný vláčik sa mi nahlásilo 86 ľudí a na obed som ráno o deviatej hlásil 110 porcií. Vedenia kolóny sa ujal ,,domáci" Marek, za čo mu patrí veľká vďaka a ďalší chalani pomáhali s blokovaním križovatiek pre bezpečnosť celého prejazdu. Ja som sa usalašil na konci kolóny.

Trasa výjazdu Vychylovka - 10. Motoride stretko 2011

Mapa:

Veľkým prekvapením bolo naozaj veľa bikerov, ktorý prišli na výjazd. Keďže ja som bol v zadnej časti kempu, nemal som o nich ani tušenia. A tak naša kolóna nabrala úchvatné rozmery s dĺžkou niekoľkých kilometrov. Bezpečne sme sa dostali do Vychylovky, za čo vďačím ohľaduplnému a slušnému správaniu jazdcov v kolóne.

Vo Vychylovke sme mali rezervovanú špeciálnu jazdu iba pre nás o 11:00. Zapojené boli oba vagóny a viac ako 100 ročnej parnej lokomotíve musela pomáhať aj dieselová vzadu. Vlak po nás prišiel až dole k parkovisku a hneď sme mohli vyraziť na túto unikátnu jazdu. Trať vo Vychylovke kedysi spájala Kysuce s Oravou a je unikátna tým, že extrémne strmé stúpanie prekonáva tzv. úvraťovým systémom. To znamená, že trať traverzuje strmý svah, následne vlak zastaví prehodí výhybku a cúvaním traverzuje na vyššie ,,poschodie," V rámci jazdy sú prevádzkované dve úvrate.

Vychylovka

Po dojazde vláčika sme mali asi pol hodinku čas na nasatie atmosféry kysuckej prírody a prehliadku depa a potom sme vyrazili na Oravu.

Orava - Ranč u Edyho:

Z Vychylovky sa presúvame na Oravu po novootvorenej horskej ceste. Aj ja som tadiaľ šiel len prvýkrát a myslím, že to bol zážitok pre všetkých. Presne podľa plánu sa dostávame aj na Ranč u Edyho, kde nás už očakávajú a pripravili presne 110 porcií. Prestravovať rýchlo takýto nával ľudí je veľký problém, ale vďaka vopred zvolenému menu a nahlásenému počtu to na ranči zvládajú dobre. Trochu je problém v tom, že sa k nám pridali ľudia, ktorý neboli nahlásený a počet porcií potom nestačí. Na ranči to ale nakoniec zvládajú a takmer 150-ľudí s plným brucho ranč opúšťa po hodine a 10 min.

Kubínska Hoľa:

S výjazdom pokračujeme podľa plánu a ďalším cieľom je chata na Kubínskej Holi. Vedie tam z Kubína trochu rozbitá asfaltka, ktoré sa ale v záverečných sekciách mení na šotolinu. Plne chápem ľudí, ktorý zbytočne neriskovali a nešli až hore. Napriek tomu sme takmer úplne zaplnili parkovisko pri chate.

Kubínska Hoľa

Žiaľ tu nám počasie nepraje, sotva pár minút čo sme hore, začína pršať. Mnoho ľudí sadá hneď na motorky a púšťa sa dole. Ďalšia skupina sa usadila v teple a suchu na chate a vyčkáva. Ja som sa vydal na zjazdovku a prudký lejak nás zastihol práve na koncovej stanici lanovky.

Dážď - nedážď, vraciam sa presne podľa dohodnutého času k chate a organizujem jazdu podľa plánu. Schádzame z Kubínskej a dávame sa dokopy skupina asi 15 motoriek. Prestáva pršať, smerujeme cez nádherné údolia Malej Fatry, prechádzame cez zapchatú Terchovú, kde sa konal Terchovský budzogáň a ideme aj na kompu pod Strečno. Dážď v podstate roztrhal veľkú kolónu na niekoľko menších skupín ale aspoň sa tak stalo na poslednej zastávke výjazdu. Do kempu prichádzame okolo šiestej a môžu začať prípravy na večerný program.

Keď na Kubínskej Holi zaprší :-)

Večerná narodeninová party, tombola a premietanie:

Na sobotný večer sme pripravili bohatý program. Žiaľ počasie sa rozhodlo, že nám znovu skríži plány, keď sa nad kempom prehnal slušný, asi hodinový dážď. Ten vyhnal časť ľudí do stanov alebo do bufetu v prednej časti kempu. Obloha sa našťastie vyjasnila a program sme začali nakrojením narodeninovej torty. Táto česť sa ušla mne.

Narodeninová torta

Torty boli pripravené dve a ušlo sa naozaj každému. Popri pochutnávaní na torte sme pokračovali novinkou na Motoride Stretku - tombolou. Každý, kto chcel doniesol nejakú cenu do tomboly a mohli sme začať žrebovať. Môžem povedať, že to bola perfektná zábava, ceny boli rôzne od maličkostí, cez veľmi vtipné darčeky až po naozaj cenné dary. Niečo vyhral takmer každý... Navyše po tombole sa ušiel bonusový darček aj mne, vtipné tričko aj vankúš (MOTORide už 10 rokov, AWIAide už 30 rokov...), ktorý mi venovala Keda s Marekom a tiež kachličku do kúpeľne s mojou fotkou z Maroka. Veľmi pekne Ďakujem.

Po tombole som si doprial krátku prestávku a ako ďalší bod programu som pripravil premietanie fotiek zo všetkých predchádzajúcich ročníkov Motoride stretka s komentárom, ktorý bol, pevne dúfam, niekedy aj trochu vtipný. Bavili sme sa skvele na fotkách, spomínali na zážitky, na motorky, na jazdy a miesta, kde sme sa za 10 rokov dostali... Po fotkách nasledovali videá z Motoride stretiek a premietanie pokračovalo do neskorej noci...

Kto bol vie, kto nebol môže ľutovať. Ďakujem za vašu účasť ako aj skvelú ohľaduplnú a bezpečnú jazdu... Motoride stretká budú pokračovať aj naďalej a s nápadom, kde sa môžeme stretnúť o rok môžete prísť aj vy. Nejaký nápad už má Panter, tak niečo zaujímavé pre vás zas o rok pripravíme.

Ďakujem za darčeky

Vďaka, Awia

Skvelé vtipné video:

Suprové video o akcii natočil humusak: