Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (22 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (44)  [Verzia pre tlač] Tlač

Test vrcholového športovca Honda CBR 600 RR

 Zdieľať

Pridané: 06.08.2007 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 51139 [Testy a predstavenia - Test]

"Ahoj krásavica, dlho sme sa nevideli", povedal som jej pri preberaní. Naposledy som ťa videl takú krásnu, voňavučkú a nažhavenú, teraz si uzimená a špinavá dažďom. Tak poď, zohrejem ťa...

Krásnu, voňavučkú a nažhavenú preto, lebo to bolo na Honda dni v Brne, keď vzduch mal 30 a asfalt 40 stupňov. No a ešte predtým sme ju videli v žiari reflektorov na kolínskom Intermote 2006. Tam bola v rámci pravidelnej dvojročnej inovácie predstavená ako novinka pre rok 2007. Oproti predošlému modelu bolo zmenené asi tak všetko, najmä motor, a to od úplných základov.

 Honda CBR 600 RR 2007
Honda CBR 600 RR 2007

Zoznámenie

Sama Honda tvrdí, že ich nový motor je najmenší vo svojej triede. Odteraz je v čiernej farbe, rovnako aj kyvka, čo spolu s novým nasávacím otvorom medzi svetlami a výrazným bočným plastom v tvare písmena Y tvorí asi najevidentnejšie rozoznávacie prvky od predošlého modelu. Zozadu ju spoznáš ľahko podľa nového svetla, ktoré teraz nie je súčasťou kapotáže, ale plastového držiaku značky.

Spomínaný nasávací otvor motorke dodáva športovejší vzhľad (silno pripomína VTR SP-1 z roku 2000) a má na svedomí lepšie zásobovanie motora vzduchom (aj airbox sa zväčšil). Výkon narástol o tri koníky na rovných 120, pričom jeho vrchol klesol o 500 otáčok nižšie na 13 000. Maximálka krútiaku, 66 Nm, ostala na pôvodných 11 000 otáčkach. Vítanou správičkou je pokles suchej hmotnosti o rovných osem kíl na terajších 155 kg, čo je za súčasného stavu v triede superšportov najmenej. Je tu aj pár menej postrehnuteľných vecí, ako napríklad že každý ventil má teraz iba po jednej pružine, alebo že vstrekovacích trysiek je raz toľko (v každom hrdle dve). Po väčšej sestre cébeerka zdedila tlmič riadenia HESD (Honda Electronic Steering Damper), ktorý je schovaný pod nádržou. Tlmič mení svoju tuhosť na základe rýchlosti a zrýchlenia - pri manipulácii na mieste ho vôbec necítiť, ale pri kvalitnej vysokorýchlostnej paľbe je tuhší.

 Honda CBR 600 RR 2007
Honda CBR 600 RR 2007

Jazda v meste

Ako nutný presun k nejakému horskému priechodu či v lepšom prípade ku okruhu áno, ale inak ti dá cebro jasne najavo, že toto teda nie. Športový posed (ale asi najpohodlnejší v triede), žiadne odkladacie priestory, provokujúci motor a stále fučiaci ventilátor, to nie je kombinácia vhodná na korzovanie po meste. Chce to riadny šprint, nie postávanie na križovatkách, aby technika dostala trochu do tela. Možno som to opísal príliš negatívne, netreba sa s báť ísť s ňou do práce s ruksakom na chrbte, ale skôr než trápenie jazdca to bude trápenie motorky.

 Honda CBR 600 RR 2007
Honda CBR 600 RR 2007

Šport

Predošlé riadky nahrávajú v prospech nasledujúcich, dostávame sa teda k hlavnému programu večera. Musím si dať sedatíva a prečítať príručku "Ako byť objektívny", lebo cébeerka šestka je moja platonická asfaltová láska.

Na okruhu ju popreháňal Awia, ja som si ani neškrtol, za čo má u mňa malé bezvýznamné mínus. Zato som ju však oveľa viac popreháňal v civile. Tam mi ani tak nechýbali dve športové vecičky - ukazovateľ zaradeného stupňa a svetelný obmedzovač. Na okruhu sú to už takmer nevyhnutné veci, v civile človeku nechýbajú. Nie je tu ani antihopingová spojka, ale jej absenciu by mal vyvážiť systém IACV (Idle air control valve), ktorý podľa oficiálnych papierov "minimalizuje nadmernú reakciu na krútiaci moment". V praxi to vyzeralo tak, že ani jednému z nás sa nepodarilo zadné koleso zablokovať, takže asi to funguje.

Prístrojovka je maličká, ale napriek tomu dobre čitateľná. Všetko je na svojom optimálnom mieste. Otáčkomer je ciachovaný väčším písmom po dvoch tisíckach, napravo je digitálny tachometer so všetkými súvisiacimi údajmi, naľavo presne fungujúci digitálny palivomer, okolo toho obligátne kontrolky.

Prejdime k tej najkrajšej veci, mňam mňam, k motoru. Už som spomínal, že je kompletne nový, ľahší a menší. Konštruktérom by som za jeho hladký chod dal Nobelovu cenu. Stodvadsať koníkov dostane plný výbeh v 13 000, v tom momente do červeného poľa ostávajú dve tisícky, v ktorých sa ešte dá fungovať. Ideálny pracovný režim pre motor je od 11 000 do 14 000 otáčok, čiže ručička musí ukazovať tradične "furt na sever". To je plný športový záhul, ale inak sa dá jazdiť aj od šesť do desať. Nižšie už hádam iba po meste. Vstrekovanie je dobre nastavené, jemná práca, žiadne trhanie a cukanie.

Podvozok - tradičná plne nastaviteľná kvalita. Vpredu 41-milimetrová obrátená vidla s radiálne uchytenými strmeňmi Tokico (od tohto roku je radiálna aj pumpa), vzadu dlhšia kyvka. Na civilné povozenie je to tvrdé, ale na športovejšie zaobchádzanie, prípadne nejaké tie kaskadérske kúsky, ideál. Šasi dáva jazdcovi krásnu spätnú väzbu, motorka poslúcha úplne na milimeter pri nízkych rýchlostiach aj značne nelegálnych naháňačkách. Tým pádom hovorím aj o brzdách, teda veľmi podarenej prednej. Ten učebnicový nástup a dávkovateľnosť, to je jedna báseň!

 Honda CBR 600 RR 2007
Honda CBR 600 RR 2007

Konkurencia

Zo známeho japonského štvorlístka nám vyvstávajú traja konkurenti - Kawasaki ZX-6R, Yamaha R6 a Suzuki GSX-R 600, plus trojvalcový Angličan Triumph Daytona 675, ktorý sa však ku nám oficiálne nedováža. Tu je boj rovnako urputný ako v litrovej triede, ide predsa o modely, v ktorých fabriky ukazujú to najlepšie zo seba. Môžeme porovnať ceny, výkony a ovládateľnosť, ale priemerný smrteľník v bežnej premávke nezistí žiadny rozdiel (akurát na to tisíckrát povedané, že Honda je v tomto smere najpriateľskejšia). A ak máme hovoriť o čisto športovom porovnaní (okruh), tu sa na jasnom víťazovi práve kvôli tej silnej vyrovnanosti nezhodnú možno ani dvaja z desiatich strelcov. Desať strelcov, dvadsať názorov...

Pozrime sa však na svetový šampionát superšportov - tam Honda CBR 600 RR kraľuje nepretržite päť rokov a zatiaľ to vyzerá tak, že čoskoro bude kraľovať aj šiesty rok. Veď nie nadarmo je v tejto triede CBR ďaleko najrozšírenejšia. A to už o niečom hovorí.

A ešte niečo: odsek o turistike tu nechýba preto, že by sa na RR nedalo cestovať. Ona to zvládne (a ak treba, tak samozrejme dosť rýchlo), horšie to bude s jazdcom (vibrácie, športový posed). Je tu však dobre stavaný súrodenec v podobe CBR 600 F, ktorý už žiaľ pomaličky odchádza na motorkársky cintorín. Má staršiu techniku, ale stále svoje silné čaro. Na Slovensku je ešte zopár nepredaných kúskov za fajnovú cenu!

Záver

Kvôli tomu platonickému vzťahu asi nie som vhodný adept na písanie tohto záveru. Sedatíva nezaberajú. Dajte mi milión!!! Kúpim si zaň dva kusy, jeden prerobím na čistú okruhovú streľbu, z druhého bude streetfighter, zvyšné prachy prevozím na okruhoch. Extrémy v oboch smeroch, oba však CBR zvláda na jednotku. Novučká voňavučká provokatérka stojí 375 900 Sk (prípadne využi momentálnu zľavu - 349 900 Sk).

Plusy a mínusy

motor, brzdy, podvozok, ovládateľnosť, hmotnosť chýbajúci ukazovateľ zaradeného stupňa

 Honda CBR 600 RR 2007
Honda CBR 600 RR 2007

Názor druhého redaktora:

Tomáš Hajduch (Tomáš Hajduch - Awia):

Honda CBR 600 RR 2007
Awia

Z tohtoročného Honda dňa som odchádzal s najlepšími dojmami práve z novej šesťstovkovej RR-y (v tesnom závese s Hornetom) Aj keď som RR-u už vtedy viezol do Brna, neváhal som ju zobrať do premávky aj počas nášho testu. Na diaľnici to bola totiž nuda, a tak sme zamierili hneď niekam na pokrútené cestičky.

Zoznamovanie už nebolo nutné. Pre ostrejšie zvezenie tlačím ručičku otáčkomera k desiatim tisícom a snažím sa ju tam udržať. Prichádzajú prvé zákruty a ja spomínam na Brno. Tam je to o inom a dovolím si tam oveľa viac. Stupačky sú na RR naozaj vysoko, ich stret s asfaltom nehrozí a jazdec sa tak musí uspokojiť "iba" s kolenom.

Nová RR má slušný motor, ktorý správne vytočený dodáva motorke naozaj ostrú dynamiku. Motoru sekundujú skvelé brzdy a podvozok, ktorému ja nedokažem nič vytknúť. Potešila spojka s "anti-hoppingom" a tiež elektronický tlmič riadenia prevzatý z litrovej RR, tentoraz lepšie skrytý pod nádržou.

Záver

Pre mňa je jazda na CBR 600 RR spojená s rýchlou športovou jazdou a tá zasa s okruhom. Práve tam som sa na RR-e cítil najlepšie. Nový majiteľ by mal byť človek, čo ju tam pôjde pravidelne prevetrať. V premávke je to motorka so skvelou ovládateľnosťou a motorom, ktorý neprotestuje ani v nižších otáčkach, kde sa dá jazdiť aj naozaj kľudným tempom.

Plusy a mínusy

motor, podvozok, brzdy, tlmič riadenia spotreba, malá nádrž

Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia, foto: Domino CaCao Juriš.

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Slovakia.

Foto:
 Honda CBR 600 RR 2007 Suzuki GSX-R 600 2007 Yamaha YZF-R6 2007 Kawasaki Ninja ZX-6R 2007 Triumph Daytona 675 2007
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaSuzukiYamahaKawasakiTriumph
Model:CBR 600 RRGSX-R 600YZF-R6Ninja ZX-6RDaytona 675
Rok:20072007200720072007
Kategória:SuperšportSuperšportSuperšportSuperšportSuperšport
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:599 ccm599 ccm599 ccm599 ccm675 ccm
Max. výkon:119.8 k (88.1 kW) / 13500 ot.126.5 k (93.0 kW) / 13500 ot.127.0 k (93.4 kW) / 14500 ot.125.0 k (91.9 kW) / 14000 ot.126.5 k (93.0 kW) / 12500 ot.
Max. krútiaci moment:66 Nm / 11250 ot.72 Nm / 11500 ot.66 Nm / 12000 ot.66 Nm / 11700 ot.72 Nm / 11750 ot.
Kompresný pomer:12,2 : 112.8:113.9:112.65:1
Vŕtanie x Zdvih:67 x 42.5 mm67.0 x 42.5 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm
Zdvih vzadu:120 mm133 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová radiálnadvojkotúčová radiálnadvojkotúčová radiálnadvojkotúčová radiálne strmenedvojkotúčová radiálne strmene
Priemer bŕzd vpredu:310 mm310 mm300 mm308 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR17M/C (58W)120/70 ZR17M/C (58W)120/70ZR17M/C120/70 ZR 17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm210 mm208 mm
Pneu vzadu:180/55 ZR17M/C (73W)180/55 ZR17M/C (73W)180/55ZR17M/C120/70 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:155 kg161 kg162 kg167 kg
Výška sedla:820 mm810 mm850 mm820 mm825 mm
Rázvor:1375 mm1405 mm1392 mm
Dĺžka:2010 mm2105 mm2010 mm
Šírka:685 mm720 mm710 mm
Výška:1105 mm1125 mm1125 mm
Svetlá výška:135 mm130 mm
Objem nádrže:18 l16.5 l17.5 l17 l17.4 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:7 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 192 km
Poznámka:
Poznámka:Cena: 349 900 Sk (23. 6. 2008)Cena: 336 000 Sk (23. 6. 2008)Cena: 314 900 Sk (23. 6. 2008)

Pridané: 06.08.2007 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (22 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (44)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 315156 | Včera: 244945