Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

A

Hodnotenie: (22 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (41)  [Verzia pre tlač] Tlač

Test Yamaha FZ6 Fazer S2 - športovec, turista a partner na každý deň

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 13.07.2007 Autor: Peter Herghott Fischer
Čitatelia: 50539 [Testy a predstavenia - Test]

A hneď tu máme ďalšiu porciu troch ladičiek, tentoraz malého polokapotovaného športového turistu menom Fazer.

Zoznámenie

S Fazeríkom som rande ešte nikdy nemal, takže pre mňa je to "tenkrát poprvé". A nie je na ňom nič, čo by nejako veľmi prekvapilo, je to jednoduchá a uhladená športová klasika. Prístrojovka je v modernom Yamaha štýle, teda analógový otáčkomer a všetko ostatné digitálne, vrátane palivomera. Vhod príde aj teplomer okolitého vzduchu - len škoda, že väčšinou ukazuje o dosť vyššiu teplotu, než je v skutočnosti (aj pri studenej motorke, teda bez tepla od motora).

Posed je taký akurátny, ako sa na túto triedu patrí. Šesťkilo je menších rozmerov, čo spolu s pohodlnou výškou sedla (795 mm) a približne 215-kilovou pohotovostnou hmotnosťou nahráva aj babám, medzi ktorými je tento model obľúbený. Ale naopak, ani ja so svojimi 188 cm som sa na Fazeri necítil ako obor.

Jazda v meste

Fazer v meste = ryba vo vode. Ako doma. Dobré zrkadlá a podvozok značne spríjemňujú presun mestom a keď k tomu pripočítame rozmerný odkladací priestor pod sedlom, ktoré navyše ide úplne ľahko dole aj späť, tak dostávame schopného mestského dravca. Pod sedlo sa vojde napríklad zámok, mobil s peňaženkou a ešte trebárs cigarety, čím sa konkurenti až tak chváliť nemôžu.

V zrkadlách je síce dosť vidieť, ale pod podmienkou, že sa nehýbeš v pásme otáčok, kedy vibrujú ako... Vieme čo. Na druhej strane nie sú veľmi na široko, takže medzi plechovkami na nich nemusíš dávať až taký pozor. Motor bez odvrávania potiahne aj v nízkych otáčkach, takže netreba toľko kvaltovať, čo sa v meste hodí.

Šport

Ha, veď to má motor z R6! Samozrejme, ako to už býva zvykom v tejto triede, šikmookí páni sa s ním museli trochu pohrať, aby bol využiteľný aj pre normálnych smrteľníkov. Zosekli okolo 30 koní, vrcholy kriviek dali viac do stredu a hotovo, dobrý agregát je na svete. Výkonový vrchol je na 12 000, červené pole je od 14 000, čo sa tvári viac športovejšie než turisticky. Brzdy sú tiež z "veľkej športovej sestry", ide o známe štvorpiestiky, na ktoré nedám dopustiť. Všetky modely, ktoré ich majú, s nimi dostali dobrú devízu - správna ostrosť a dávkovateľnosť.

Ten správny športový nášup dá motor okolo 6 - 8 000 otáčok. Vtedy sa už mení aj zvuková kulisa a keď sa ručička hýbe okolo desiatky až jedenástky, kedy je takmer všetkých poctivých 98 koní vonku z ohrady, vie to dvihnúť aj adrenalín. Fazerík ide veľmi ľahko klopiť, čo nebýva v tejto triede zvykom (vzadu je stoosemdesiatka). Pred zákrutou mám pocit, akoby bolo pod nádržou dvojvalcové véčko a nie radový štvorbuch. Úplne v pohode a s istotou sa to dá slušne naklopiť, a keď laufy dajú správny vysokootáčkový podmaz, budeš sa cítiť ako na okruhu. Áno, ani tam by sa Fazer nestratil.

Turistika

Už pri pohľade na polokapotovaného Fazera je jasné, že bude mať niečo dočinenia aj s turistikou. Veď aj sám výrobca ponúka turistické doplnky, nehovoriac o druhovýrobe. Je teda možné hodiť tento model do plnej turistickej výbavy (tri kufre, vyššie plexi, padáky, kovová nádrž uvíta tankvak a podobne), naložiť frajerku a ísť do Európy. Keď už je reč o spolujazdcovi, možno by si zaslúžil pogumované stupačky a ich nižšie umiestnenie. V tejto veci je však dobrý tvar a poťah sedla, vďaka ktorému sa spolujazdec nezošuchne dopredu. Výhodou je aj hlavný stojan v sérii a už spomínaný dobrý odkladací priestor pod sedlom.

A turistická je aj spotreba. Tá sa motá okolo čísla šesť a záleží len od ľahkosti či tvrdosti jazdcovej ruky, či to pôjde dole alebo hore. Pri takmer dvadsaťlitrovej nádrži to dáva dojazd do troch stoviek už s načatou rezervou. Aj Fazer má takzvaný F-trip, čo je počítadlo kilometrov zapínajúce sa pri rozsvietení kontrolky rezervy. A to je veľmi užitočná vec, že vieš koľko už ideš na rezervu.

Konkurencia

Fazeríku asi najviac dýcha na krk honďácka CBF 600 S. Tá má nižšiu cenu, je slabšia ale ťažšia a všeobecne civilnejšie ladená. Potom je tu nový vodný Bandit z dielne Suzuki, ktorý je tiež lacnejší, ale slabší a ťažší. Kawasaki konkuruje dvojvalcovou ER-6n, tá je samozrejme lacnejšia, ľahšia a slabšia. Yamaha má však dosť konkurentov aj na vlastnom dvore - počnúc 78-koňovou verziou FZ6 Fazer s trochu inak ladeným motorom a upravenou kapotážou, cez naháča FZ6 (tiež v jednoduchej alebo S2 verzii)a končiac možno až veľkým litrovým bratom. Veru, pri listovaní katalógu Yamaha je toho v tejto triede na výber dosť.

Záver

Malý Fazer má dobré meno, je spoľahlivý a u nás obľúbený. Jeho cena je 265 000 Sk, ABS verzia je ešte o dvadsať litríkov drahšia. To je na náš trh možno trochu dosť, hlavne keď konkurencia bojuje nižšími cenami. Fazer S2 je z nich však najsilnejší, najšportovejší a dá sa povedať, že aj najpraktickejší. Z tých vecí, ktoré od neho budú ľudia žiadať, zvláda všetky s veľkým úspechom - hovorím o každodennom používaní, športovaní, okruhu a turistike. Len si treba riadne prelistovať ten katalóg, aby si si bol istý výberom, nech nemusíš o rok presedlávať...

Plusy a mínusy

brzdy, podvozok, pohodlie, priestor pod sedlom teplomer vzduchu

Názor druhého redaktora:

Tomáš Hajduch (Tomáš Hajduch - Awia):

Test Yamaha FZ6 Fazer S2
Awia

Prvé stretnutie s Fazeríkom som tohto roku absolvoval už v Brne na Yamaha dni. Mokrá vozovka však zmarila vtedy väčšiu zábavu. Teraz som si to však naplno vychutnal. Najprv som sa zoznámil so zadným sedadlom na trase Trenčín – Bratislava a môžem povedať, že to nebolo vôbec nepríjemné. Fazer má čo ponúknuť aj spolujazdcovi v podobe slušného pohodlia.

Potom sa sa už usadil za riadidlá, kde je to rozhodne zábavnejšie a vyrazili sme do zákrut. Nebolo si na čo zvykať a hneď som bol ako sa povie doma. Motor pradie a tlačí mašinku rázne dopredu aj keď pre športovanie je lepšie Fazera dostať aspoň na 6000 – 8000 otáčok. Náklony na seba potom nedajú dlho čakať a čoskoro sa k nim pridáva aj cengot stupačiek na asfalte.

Pochvalu si zaslúžia aj brzdy, pre turistov určite príde vhod možnosť voľby ABS za príplatok dvadsať tisíc. Vytkol by som oproti novému Hornetu trochu menej dravý motor (subjektívne) a mierne vibrácie motora v niektorých otáčkach.

Záver

Fazer je univerzálny naháč, ktorý sa nestratí ani na okruhu ani na dlhej turistike. Oproti Hornetu, ktorému asi najviac dýcha na krk výkonom ponúka účinnú polokapotáž. Tou sa zas približuje slabšej CBF 600S. Kawa má zas niečo iné, dvojvalec papierovo slabší no rozhodne nie nezaujímavý.

Plusy a mínusy

motor, brzdy, turistický potenciál mierne vibrácie (iba v úzkom pásme otáčok)

Text: Peter Herghott Fischer, Tomáš Hajduch - Awia, foto: Domino Dominik CaCao Juriš Juriš.

Motocykel na test požičala spoločnosť Yamaha Motor Czech.

Foto:
 Yamaha FZ6 Fazer S2 2007 Honda CBF 600S 2007 Suzuki GSF 650 S Bandit 2007 Kawasaki ER-6n 2007 Honda CB 600 F Hornet 2007
Všeobecné informácie:
Výrobca:YamahaHondaSuzukiKawasakiHonda
Model:FZ6 Fazer S2CBF 600SGSF 650 S BanditER-6nCB 600 F Hornet
Rok:20072007200720072007
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)dvojvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:600 ccm599 ccm656 ccm649 ccm599 ccm
Max. výkon:97.9 k (72.0 kW) / 12000 ot.79.2 k (58.2 kW) / 10500 ot.84.3 k (62.0 kW) / 10500 ot.72.6 k (53.4 kW) / 8500 ot.102.0 k (75.0 kW) / 12000 ot.
Max. krútiaci moment:63 Nm / 10000 ot.58 Nm / 8000 ot.61 Nm / 9000 ot.67 Nm / 7000 ot.63 Nm / 10500 ot.
Kompresný pomer:11,6 : 111.5:111.3:112 : 1
Vŕtanie x Zdvih:65 x 45,2 mm65.5 x 48.7 mm83 x 6065.0 x 42.5 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm
Zdvih vzadu:130 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:296 mm290 mm300 mm296 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17120/70-ZR17120/60-ZR17120/70ZR17M/C (58W)120/70-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovádvoj kotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm240 mm240 mm220 mm240 mm
Pneu vzadu:180/55ZR17160/60ZR17160/60-ZR17160/60ZR17M/C (69W)180/55-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:186 kg197 kg204 kg174 kg173 kg
Hmotnosť s náplňami:208 kg
Výška sedla:795 mm785 mm770 mm785 mm800 mm
Rázvor:1480 mm1470 mm1405 mm1435 mm
Dĺžka:2095 mm2170 mm2110 mm2100 mm2090 mm
Šírka:750 mm760 mm770 mm760 mm740 mm
Výška:1210 mm1240 mm1225 mm1095 mm1095 mm
Svetlá výška:130 mm135 mm135 mm
Objem nádrže:19.4 l19 l19 l15.5 l19 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:6 l/100km5.5 l/100km5.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 242 kmcca 259 kmcca 259 km

Pridané: 13.07.2007 Autor: Peter Herghott Fischer pošli na vybrali.sme.sk

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (22 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (41)  [Verzia pre tlač] Tlač

 

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Adamoto skútre

ktm-side-12-2017

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2017 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 51086 | Včera: 162131