Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

Test malého športovca Honda CBR 125 R

 Zdieľať

Pridané: 19.06.2007 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 73170 [Testy a predstavenia - Test]

Osminková cébeerka je jednou z honďáckych noviniek pre tento rok. Po troch rokoch sa jej dostalo zopár zmien, ktoré jej pomohli dobehnúť dobu.

 Honda CBR 125 R
Honda CBR 125 R

Zoznámenie

Na prvý pohľad vidno agresívnejší a ostrejší dizajn, hlavne na maske - predné lampy sú z CBR 1000 RR, resp. 600 RR (a po ich vzore teraz svieti iba jedna, nie obe ako pri staršom modeli). Z určitých uhlov sa malá CBR veľmi podobá na svoje dve väčšie sestry. Pod kapotami namiesto starého karbesu fachčí vstrekovanie, systém IACV (Idle Air Control Valve) sa stará o rýchlejšiu odozvu motora na otočenie plynom nuž a práve katalyzátor a plnenie noriem Euro3 stoja za zvýšením hmotnosti o nejaké tri kilečká. Zmenou prešla aj palubovka (palivomer našťastie ostal, ale hodiny a denné počítadlo tu stále chýbajú).

 Honda CBR 125 R
Honda CBR 125 R

Jazda v meste

Jasná vec! Objem, hmotnosť, štíhlosť stavby a dobrý podvozok dovoľujú lietať po meste bez problémov, podobne ako na skútri. Fajná vec je odkladací priestor pod spolujazdcovým sedlom (ide ľahko dole aj späť) a zároveň výstupky pri ňom, o ktoré uchytíš prípadnú batožinu. O presunovú rýchlosť sa nemusíš báť, dobre vytočená osminka štartuje z križovatky s autami za chrbtom.

 Palubovke chýba denné počítadlo a hodiny
Palubovke chýba denné počítadlo a hodiny

Šport

Honda CBR 125 R

Točenie vysokých otáčok je pri tomto motore svätým písmom. Pod desať pri športovaní nesmieš klesnúť (tam je výkonový vrchol), ideál je 11 - 12. Aj radenie musí byť rýchle, aby otáčky nestihli klesnúť. Rýchlostne sa to bude pohybovať kdesi okolo maximálnej stovky či 110, pri dlhšej rovinke sa to dá rozbesniť na tachometrových 120 km/h (pomáha, ak zaľahneš a schováš nohy). Len škoda, že vzadu je len stovka guma. Veď aj malé Varadero má vzadu stotridsiatku, o konkurentoch nehovoriac. Skutočne by to pomohlo istotnejšiemu prejazdu zákrut a v neposlednom rade aj vzhľadu motorky.

Prudko pochvaľujem brzdy. Vpredu je síce iba jeden kotúč s dvojpiestikom, ale pri ľahkosti tejto motorky nie je problém postaviť ju aj na predné.

 Honda CBR 125 R
Honda CBR 125 R

Turistika

Honda CBR 125 R
Odkladací priestor

Ani tej sa osminka nevyhýba. Dobrým pomocníkom je už spomínaný odkladací priestor pod spolujazdcovým sedlom a výstupky na gurtne. A opäť musím spomenúť chýbajúce denné počítadlo a hodinky - takmer základné veci pre turistiku. Toto však prekryje radosť pri tankovaní - priemerka okolo troch litrov na sto je fakt pohodička. Pri desaťlitrovej nádrži to dáva dojazd približne 300 km. A keď už je reč o nádrži, tá je kovová, takže použitie tankvaku je vítané.

Výrobca žiadny kufor neponúka, ale druhovýroba ho predáva už zopár rokov, takže zvýšenie turistického potenciálu je jednoduché. Kufor dobre poslúži aj ako opierka pre spolujazdca, ktorý to má vzadu tak akurát v pohode. Ďalej by som nepokračoval, pretože by sa tým znížila presunová rýchlosť (bežne okolo stovky), čo by nebavilo motorku ani vás. Tankvak a kufor by mal pre dve osoby na decentnú víkendovú turistiku stačiť. Jasné, s osminkou sa dá vypadnúť aj na týždeň a viac, ale to nie je to, čo ona hľadá. Cez deň do školy či na brigádu, po večeroch s kamošmi, na víkend s frajerkou mimo mesto - to je optimálna pracovná náplň cébeerky.

Konkurencia

Je tu zopár strojov, ktoré prežili dodnes. Honda je však jediný Japonec, ostatní sú Európania a pomerne obľúbení - Cagiva Mito a Aprilia RS (pozor na vec, obe majú po 34 koní, ale aj slušne nadsadenú cenu), drahšia Derbi GPR a Rieju RS2 (vzducháč, vyššia cena, nižší výkon). Honda za 112 900 Sk vychádza teda najlacnejšie, čo je v spojitosti s dobrým prístupom k servisu a náhradným dielom veľké plus.

Záver

Nóóó, z predchádzajúceho odstavca vyplýva najvhodnejší výber. Ak máš čerstvých šestnásť a ešte teplý vodičák v ruke, skoč po osminkovej CBR a tá ťa pekne pripraví na svoje dve väčšie sestry. Má to lepší imidž než skúter (aj farebné kombinácie sú fajn - biela je fakt podarená), dozadu obuješ aj širšiu gumu a nejakého koníka naženieš trebárs ladeným výfukom. Ak si turistickejšie zameraný, poobzeraj sa napríklad po malom Varadere, ktoré je síce drahšie, ale lepšie ťahá a má oveľa dospelejší vzhľad.

Plusy a mínusy

spotreba, cena, hmotnosť, brzdy, podvozok chýbajúce denné počítadlo a hodiny, úzka zadná pneumatika

 Honda CBR 125 R
Honda CBR 125 R

Názor druhého redaktora:

Tomáš Hajduch (Tomáš Hajduch - Awia):

Honda CBR 125 R
Awia

Malý veľký športovec od Hondy vyzerá po tohtoročnej inovácii naozaj dobre. Predné svetlomety pripomínajúce väčšie sestry z rodu CBR jej pristanú. Nejedného laika môže tento kabát zmiasť. Po naštartovaní sa ozve tichý zvuk jednovalca a všetko je prezradené.

Pridať plyn, jednotka a ideme. Ručička otáčkomera ide rýchlo hore a čoskoro tam treba kopnúť dvojku. Hneď je jasné, že motorček bude treba vytáčať. Že je slabý? To si všimne každý skúsený jazdec. Ale ťažko je možné toto malej CBR vyčítať, keďže je ušitá presne na mieru legislatívy pre najmenšie vodičáky s výkonom presne 10 kW. Toto menšie stádo však stačí na vcelku svižnú jazdu a poriadne precvičí svalové partie spojka/radička rýchlosti. Dlho neváham a vyrážam na cestu Bratislava - Košice.

Test Honda CBR 125 R

Motor je vyladený naozaj do vysokých otáčok, povedal by som priam, že spodok a stred ani nemá. Treba ho držať stále nad 6 000, lepšie nad 8 000 ot. Samozrejme pred predbiehacím manévrom podradiť a ide sa. Podvozok si zaslúži pochvalu spolu s brzdami. Aj keď sa mi zdali spočiatku slabé, uvedomil som si, že na motorku pre začiatočníkov nie je dobrý nápad nahodiť ostré brzdy. Na malej CBR majú brzdy slabší nástup, ale o to lepšie sa dávkujú.

Ako sa na malej CBR športuje? Nuž ovládateľnosť perfektná, do náklov ide veľmi ochotne, ale je tu jeden háčik. Na väčšie náklony niekedy chýba tá správna rýchlosť. Chce to dobre pracovať s motorom a potom kombinácia vytočenej trojky a zákruty ukladá stupačku na asfalt. Pochvalu si zaslúžia aj pneu, hoci zadná je úzka a často kritizovaná. Niežeby CBR potrebovala širšiu, ale lepšie by to vyzeralo.

Záver

Nuž mať CBR 125R a 16 rokov, to by bola skvelá kombinácia. CBR zvládne všetko - mladého jazdca naučí základným návykom a pritom nie v extrémnych rýchlostiach, veľa mu odpustí a umožní mu časom okúsiť pocit stupačky na asfalte. To všetko za zaujímavú cenu, v lákavom balení a kvalitnom spracovaní.

Plusy a mínusy

podvozok, brzdy, odkladací priestor pod sedlom, ovládateľnosť, cena vizuálne úzka zadná pneu

Motocykel na test požičala spoločnosť Honda Slovakia.

Foto:
 Honda CBR 125R 2007 Cagiva Mito 125 2007 Aprilia RS 125 Replica 2007 Derbi GPR 125 Racing 2007 Rieju RS2 125 Matrix 2007
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaCagivaApriliaDerbiRieju
Model:CBR 125RMito 125RS 125 ReplicaGPR 125 RacingRS2 125 Matrix
Rok:20072007200720072007
Kategória:SuperšportSuperšportSuperšportSuperšportSuperšport
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (2T)jednovalec (2T)jednovalec (2T)jednovalec (4T)
Objem:124.02 ccm124.63 ccm124.8 ccm124.76 ccm50 ccm
Max. výkon:13.60 k (10.00 kW) / 10000 ot.33.7 k (24.8 kW) / 12000 ot.33.7 k (24.8 kW) / 11250 ot.
Max. krútiaci moment:10.6 Nm / 8250 ot.23 Nm / 11000 ot.20 Nm / 10000 ot.
Kompresný pomer:11 : 17.4:112.5:112.5:1
Vŕtanie x Zdvih:58 x 47,2 mm56 x 50.6 mm54.0 x 54.5 mm56.0 x 50.7 mm
Palivový system:vstrekovaniekarburátorkarburátorkarburátor(y)karburátor
Rozvod:SOHC (2V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinouvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm120 mm
Zdvih vzadu:133.5 mm120 mm110 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:276 mm320 mm320 mm300 mm
Pneu vpredu:80/90-17M/C110/70-ZR17110/70-ZR17110/80-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm230 mm220 mm180 mm
Pneu vzadu:100/80-17M/C150/60-ZR17150/60-ZR17140/70-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:118.9 kg129 kg
Výška sedla:776 mm760 mm805 mm800 mm
Rázvor:1294 mm1375 mm
Dĺžka:1920 mm1980 mm
Šírka:675 mm760 mm720 mm788 mm
Výška:1070 mm1105 mm
Svetlá výška:172 mm150 mm
Objem nádrže:10 l14 l14 l13 l10.4 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:120 km/h
Spotreba paliva:3.2 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 234 km

Pridané: 19.06.2007 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 80928 | Včera: 140284