Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 29.07.2007 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 26031 [Testy a predstavenia - Test]
Prvýkrát som ju videl krátko po revolúcii v Rakúsku. Keď mi jej majiteľ pri odchode zakýval, zmenilo to môj život. Na taký moment sa nezabúda asi ako na stratu panictva. A po sedemnástich rokoch ju mám doma v garáži...
Nie každý vie, že Gold Wing začínal pred viac ako tridsiatimi rokmi ako štvorvalcový litrový naháč. Po piatich rokoch úspešnej existencie dostal kopu plastov a tri kufre - to bol moment, od ktorého sa začala odvíjať história Gold Wingu takého, akého ho poznáme dnes. Plastov, výbavy a kubíkov stále pribúdalo, až nakoniec v roku 1988 pribudli aj ďalšie dva valce. A odvtedy až do prelomu tisícročí sa robil iba s menšími zmenami. Potom prišla značná prekopávka v oblasti motorickej aj estetickej - pribudli striekačky a vyše tristo kubíkov, s tým samozrejme aj výkon a krútiak, dizajn sa zaoblil a zmodernel. Kombinované ABS má teraz každý kus v sérii, úplne nový je aj hliníkový odlievaný rám, pribudli ďalšie turistické drobnosti, ale to už sa dostávame do súčasnosti.
Poslednú modernizáciu Honda predstavila na jeseň roku 2006 v Kolíne. V základnej verzii sa toho až tak veľa neudialo (nová prístrojovka - oveľa krajšia), ale v novej príplatkovej verzii Deluxe je toho až dosť - tá má totiž prvý sériovo montovaný airbag na motocykli. Štyri senzory nárazu sú umiestnené na prednej vidle. Je známe, že Honda na bezpečnosti dosť pracuje (CBS a ABS je na väčšine modelov) a airbag je pravdepodobne prvé zvýšenie pasívnej bezpečnosti na motorke vôbec. Druhou novinkou v tejto príplatkovej verzii je zabudovaný navigačný systém.
Na chvíľu sa ešte vrátim k airbagu. Dobrovoľne sme sa rozhodli neotestovať ho, ale to len preto, lebo to za nás spravila Honda Slovakia ešte koncom apríla tohto roku, pozri si video:
Známa nemecká spoločnosť ADAC, ktorá rozmláti na šrot asi každé auto, mala teraz konečne vhodnú príležitosť roztrieskať aj motorku. Vľavo je Gold Wing bez airbagu, vpravo s ním - následky pre vodiča airbagového modelu sú jasne menšie:
Prvé, čo pri bližšom pohľade napadne asi každému, je to, že to má tlačidiel ako v kokpite lietadla. Áno, je to pravda, ale ich funkcie sa dajú ľahko preštudovať za jeden večer. Na ľavej strane pri nádrži sa ovláda všetko čo sa týka zvuku, teda hlasitosť, rádio, hlasová navigácia, interkom, prepnutie na MP3 prehrávač, miniekvalizér a podobne. Je tu aj tlačidlo výstražných smeroviek, len škoda, že je tak neprakticky nízko. Nad týmito ovládačmi je neuzamykateľný odkladací priestor. Otvára sa praktickým stlačením, otvorené veko nezavadzia riadidlám vo vnútri je nadpriemerne veľa miesta (toľko nemajú ani niektoré motorky pod sedlom). Je tu aj kábel s malým jackom, ktorý môžeš pichnúť do svojho MP3 prehrávača a obľúbenú hudbu tak môžeš počúvať aj na motorke. Extrémne tu však chýba 12-voltová zásuvka (za príplatok...).
Honda GL 1800 Gold Wing |
Na pravom paneli má svoje miesto ovládanie navigačného systému, výšky svetiel a predpätia zadnej pružiny (dve polohy sa dajú uložiť do pamäte). Posledné dve funkcie sa dajú používať iba pri stojacej motorke, čo je dobrý bezpečnostný prvok.
Zoskupené ovládače pri ľavej rukoväti mi pripomínajú film Top Gun. Palcom sa dajú ovládať iba základné funcie (diaľkové, blinkre a húkačka), na všetko ostatné treba pustiť rukoväť (šimpanz by možno nemusel). Vrchné tri tlačidlá patria systému RDS, nižšie je ovládanie hlasitosti reproduktorov, ešte nižšie ladenie rádia/menenie cédečiek (CD menič je za príplatok), pod tým tlačidlo MUTE (okamžité stlmenie rádia) a úplne dole je dodatočné ovládanie priblíženia alebo oddialenia mapy navigačného systému na obrazovke.
Pravá rukoväť je logicky o niečo skromnejšia; okrem klasického štartéra je na nej tempomat a prepínač spiatočky. Tá funguje iba ak motorka stojí na neutrále, vtedy je možné zapnúť spiatočku a tlačidlom štartéra cúvať. Využíva sa na to motor štartéra, motorka ide dozadu jemne a pomaly. Štartér má dosť sily aj na potiahnutie motorky naloženej dvoma osobami s batožinou. Je dobré, že počas tohto manévru rádio stíchne.
Nuž a potom je tu stredový panel. Na ňom kraľuje veľká obrazovka a zopár tlačidiel. Tými sa ovláda zobrazenie požadovaných informácií (DISP), vonkajšiej teplotu a ostatných nastavení (INFO), nulovanie denných počitadiel (TRIP) a jasu obrazovky (DIM). Pod nimi sú otočné ovládače vyhrievania rukovätí a jazdcovho sedla (obe v piatich úrovniach). Obrazovka v normálnom režime ukazuje hodiny, celkové a denné kilometre, názov a frekvenciu rádia a zapnuté funkcie systému RDS. Keď sa vonku zotmie, v danej minúte sa farby obrazovky automaticky prepnú z jasných na tmavšie.
Nad stredovým panelom je nová prístrojovka. Konečne nová, lebo tá z predchádzajúceho modelu vyzerala ako made in China. Tejto môžu závidieť aj niektoré autá, všetko je pekné, prehľadne čitateľné a napríklad palivomer funguje spoľahlivo a presne.
Honda GL 1800 Gold Wing |
Väčšina vyššie spomenutých funkcií a rozloženie ovládačov patrí iba verzii Deluxe. Základná verzia má ovládanie rádia na falošnej nádrži (nie je tam airbag) a obrazovku asi o polovicu menšiu (nie je tam GPS). Ovládanie svetiel a pružiny tak ostalo na ľavom paneli, takže na pravom je priestor pre uzamykateľný odkladací priestor.
Posed je však rovnaký na oboch verziách. Rovnako brutálne pohodlný. Toto je naozaj kráľovské sedenie. Vďaka nízkemu sedlu (74 cm) na zem dočiahne aj trpaslík, nízke ťažisko uľahčuje manévrovanie na mieste. A ten vzadu je na tom ešte lepšie, čo na motorke nebýva zvykom! Stlačením štartéra sa spustí šesť protiľahlých valcov, zvuk extrémne pripomína elektromotor. Cvak za jedna, celá tá hmota okolo mňa ide ľahko dopredu. Stop! Závory parkoviska u dovozcu, medzi ktorými je medzera akurát na jednu motorku, teraz tak ľahko neprejdem. Vrátnika nikde, tak som sa rýchlo prešmykol von, keď ponad zdvihnutú závoru vychádzalo auto...
Honda GL 1800 Gold Wing |
Ak si odmyslíme hmotnosť a veľké rozmery zlatého krídla, tak dostaneme stroj ideálny do mesta. Áno, dostatok odkladacích priestorov, rádio, pohodlie, to všetko sú v meste devízy. Lenže tá hmotnosť a objemnosť tu stále sú (odvisneš v každej zápche spolu s plechovkami) a k tomu tá mohutná oplastovanosť, za ktorou na jazdca v meste nefúkne ani náznak vánku. Napriek tomu sa s Gold Wingom v meste jazdí veľmi dobre. Pri nízkych rýchlostiach v zúžených priestoroch platí zlaté pravidlo, že kade prejdú zrkadlá, tade prejde aj zvyšok motorky. Inak tie zrkadlá sú nesklopné, čo je možno trochu na škodu.
Praktickou vecou je však centrálne uzamykanie kufrov diaľkovým ovládačom. V tejto záležitosti však musím spomenúť aj náš prvý negatívny objav - senzory uzavretia kufrov niekedy nefungujú ako by mali, a tak aj poctivo zabuchnuté kufre vyhodnotia ako otvorené, čo sa hneď ukáže na obrazovke. V tomto prípade je centrálne uzamykanie nefunkčné, čo dá motorka najavo viacnásobným bliknutím všetkých štyroch smeroviek. Riešenie je jednoduché, stači buchnúť na správne miesto po veku kufra a senzory sa prebudia (niekedy však ani to nestačí, medzi vekom a kufrom nesmie byť nič privreté).
Gold Wing má inteligentné automatické vypínanie blinkrov. Pred zákrutou zapneš blinker, po narovnaní motorky sa vypne. Ak ho zapneš príliš skoro, blikne asi deväťkrát a pokiaľ sa motorka nenaklopí do zákruty, tiež sa vypne. Ak však stojíš na červenej a blikáš, nevypne sa až pokým sa motorka nevyrovná za zákrutou... Dobre vymyslené. Jo a aby som nezabudol na húkačku - tá je riadna, s mohutnejším hlasom než má auto, znie to ako kamión!
Turistike je venovaný každý centimeter tohto stroja. Vždy, keď otáčam kľúčikom zlatého krídla, úplne cítim, že chce vyraziť aspoň na sto kilákov. A tie ubehnú oveľa rýchlejšie než trebárs na superšporte, pretože ak to premávka dovoľuje, dá sa udržovať aj 170 - 190 km/h v absolútnej pohode. Plexištít je nastaviteľný v rozmedzí asi 10 - 15 cm, pričom horná poloha je dostatočne vysoko na to, aby sa aj takmer 190-centimetroví dlháni schovali do bezveternej zóny. Plexi má aj vetrací otvor, ktorý sa dá otvoriť/zavrieť v niekoľkých polohách. Dosť nepraktickou vecou je manuálne nastavenie plexi, žiadna elektrika nie je ani za príplatok. Škoda, majú ju aj konkurenčné modely nižšej triedy.
Spomínané tri kufre s problematickými senzormi majú veľkorysý objem takmer 150 litrov. Do horného kufra sa pohodlne vojdú dve integrálky aj s rukavicami, ľadviňákmi a ostatnými podobnými vecami, do bočných kufrov sa kvôli menšej hĺbke zmestí možno tak otvorená prilba, ale zato sa do každého z nich dá napchať motorkárska bunda aj s nohavicami. V tomto smere je všetko dobre vyriešené, navyše na horný kufor sa dá namontovať záhradka, ktorá batožinovú kapacitu ešte zvýši.
Pri Gold Wingu platí to zlaté honďácke "pravidlo", že po rozbehu sa hmotnosť stratí (pozor, 405 pohotovostných kg, airbag a GPS pridajú ďalších 12!). Povedal by som, že možno aj dvojnásobne. Dá sa tomu pekne podkúriť, len pozor na skoré červené pole v 6000 otáčkach - ale záťah šiestich valcov je dóóósť dobrý. Nezvykom je to, že pri takom silnom náraste rýchlosti na jazdca nefúka vietor. Výkon ani nie je tak ohurujúci (87 kW/118 k pri 5500 ot.), ale silných 167 Nm pri 4000 otáčkach je už paráda. Úplne stačí držať sa medzi dvoma a troma tisíckami, strojovňa to bez odvrávania zvládne. Dá sa samozrejme fungovať aj okolo štyroch až piatich tisíc, ale nie je to potrebné. Často ani netreba pri poklese rýchlosti podradiť z päťky, otáčky na nej môžu klesnúť aj na 1500 a motor si so zrýchlením poradí. Azda ani nemusím písať, že motor ochotne zrýchli aj pri dosť nelegálnej rýchlosti.
Dlho som rozmýšľal, ako opísať jazdu na zlatom krídle. V meste alebo na diaľnici je to v podstate ako v aute - rádio, pohodička, žiadny vietor. V zákrutách, keď už treba viac klopiť, normálnemu motorkárovi možno začne chýbať to klasické motorkárske klopenie, športový nádych a možno aj zvuk. Gold Wing totiž ide ako autobus; tým však nemyslím rýchlosť, ale jazdcov pocit (malý náklon, veľká hmota okolo seba). A nezvykom je aj to, že motor ťahá v otáčkach, kde iné motorky brblú na voľnobehu...
Zlaté krídlo vyzerá tak, akoby sa mu páčila len rovná Route 66 alebo diaľnica. Áno, je to tak, najlepšie sa cíti pri dobrom hltaní kilometrov, ale rád sa nechá prevetrať aj v zákrutách. Aj v tomto prípade dobre poslúži veľký krútiak. Len škoda tých nízko položených stupačiek, jednoducho raz ich škrtne každý. Pochvalu si zaslúži dobrá ovládateľnosť v zákrutách aj na mieste (nie je problém otočiť sa na ceste aj so spolujazdcom a batožinou). A rovnako treba pochváliť hydraulický protiponorný systém prednej vidlice, tá by totiž bez tohto systému asi len ťažko zvládala nápor hmotnosti pri prudkom brzdení. Určité ponorenie pri bežnom brzdení je cítiť, ale pri poriadnom skočení na brzdy motorka stuhne.
Pri diaľničných presunoch sa hodí tempomat. Funguje podobne ako v aute alebo na iných motorkách, treba zapnúť nastavovací režim a pri vybranej rýchlosti potvrdiť výber tlačidlom. Tempomat sa dá zapnúť iba pri najvyššom piatom prevodovom stupni (ten má na prístrojovke svoju kontrolku OD - overdrive) od rýchlosti 50 km/h a, samozrejme, automaticky sa vypne pri stlačení spojky alebo ktorejkoľvek brzdy. Ak napríklad ideš 130 a chceš predbehnúť auto, pokojne pridaj a zaraď sa pred neho, pusti plyn a tempomat sa vráti na pôvodných 130.
K zvýšeniu aktívnej bezpečnosti výrazne napomáhajú dobré svetlá. V noci pekne naširoko svietia na cestu a diaľkové sú tiež ako z kamióna. Okrem pekne nasvietenej prístrojovky je podsvietená väčšina ovládačov na pravom aj ľavom paneli.
Ako som spomínal, Gold Wing je jednou z mála motoriek (ak nie jedinou), na ktorej má spolujazdec väčšie pohodlie než jazdec. Ten posed vzadu je taký, že niekedy by som sa fakt radšej nechal voziť. Lakte si pohodlne oprieš, rovnako chrbát, zapneš vyhrievanie sedla, nohy sú tak akurát, jazdca sa ničím nedotýkaš, paráda. Len sledovať krajinu okolo a počúvať rádio... Teda ak si kúpiš dodatočné zadné reproduktory, ktoré v roku 2001 zobrali zo sériovej výbavy, škoda.
Honda GL 1800 Gold Wing |
Dobrou stránkou tohto turistu je spotreba. Koľko tipuješ, osem, desať? Uber... Priemer okolo šesť, pri ľahkej ruke pod šesť, pri streľbe asi sedem. Na taký objem, hmotnosť a luxus až príliš málo! Nádrž má 25 litrov, z toho 4 sú rezervné, takže po žltú kontrolku sa dá spraviť okolo 340 - 370 km, pri načatej rezerve aj pekne cez 400. A zase nepríjemný detailík - kde je palubný počítač? Dve denné počítadlá sú akosi málo, to má asi tak každá motorka na svete. Aspoň niečo také ako má Deauvillka alebo Varadero, veď nie každý majiteľ superturistu má takéto informácie v paži. Absencia počítača pramení asi v americkej ľahostajnosti k takýmto údajom.
Menšou komplikáciou je slabá mapa Slovenska v navigačnom systéme. To je našťastie vec ľahko vyriešiteľná nahraním správnej mapy na pamäťovú kartu, takže GPS sa bude dať využívať aj u nás (aj keď jeho použitie je vďaka malosti Slovenska a pomerne jednoduchej infraštruktúre s ohľadom na využitie Gold Winga otázne). Západná Európa je však pokrytá ako sa patrí, takže napríklad výlet za kamošom na konkrétnu ulicu do Viedne by nemal byť problém.
Ovládanie systému je jednoduché a intuitívne. Dá sa nastaviť formát mapy, jej farby, reč hlasovej navigácie a podobne. Návod na použitie navigačného systému je hrubý asi ako školská učebnica... 2D navigácia využíva softvér Garmin a je aktívna, teda pri odbočení z naplánovanej trasy systém trasu prepočíta a navrhne novú cestu. Do pamäte sa dajú uložiť obľúbené miesta a domov, takže z akéhokoľvek miesta systém navrhne trasu domov (za tebou zadaných podmienok - cez nejaké mesto, najrýchlejšiu, najkratšiu cestu a podobne). Hlasové povely sú v ženskom hlase a fungujú spoľahlivo. Ak je zapnuté rádio, počas povelov samozrejme stíchne.
Rádio je vec, ktorá dá jazde na motorke úplne inú dimenziu. Na Gold Wingu je kvalitne spravené, dobré predné reproduktory počuť do rýchlosti aj viac než 130 km/h (záleží od poveternostných podmienok). Má aktívnu úpravu hlasitosti podľa rýchlosti. CD menič je za príplatok, v základe tak ostáva iba obyčajné rádio, prípadne vlastný MP3 prehrávač. Príjem rádiového signálu je bezproblémový v husto obývaných oblastiach, ale napríklad v zalesnených alebo poľných oblastiach začína dosť strácať, najmä ak sú v blízkosti kovové konštrukcie (elektrické vedenia, stĺpy, troleje). V tomto prípade sa hodí ten MP3 prehrávač, ale iba pod podmienkou, že je kvalitný a čerstvo nabitý, inak bude hudba znieť horšie než zle naladené rádio. Skúšal som asi päť rôznych značiek a modelov, samozrejme, vyhral ten najdrahší.
Honda GL 1800 Gold Wing |
Vidieť Gold Winga v sérii je rarita. Majitelia tohto stroja sú väčšinou finančne zabezpečení páni, ktorí do motorky štedro investujú. V prvom rade je tu kopa originálnych Honda vecí a hneď po nich štyri kopy druhovýrobných od výmyslu sveta. Neverím, že na tejto motorke existuje miesto, ktoré by sa nedalo tunovať. A fabrika s tým ráta, hlavne s veľkým odberom elektriny, pretože alternátor má výkon 1000 wattov. A nemusí byť reč len o kozmetických úpravách alebo kolotočovom osvetlení - Gold Wing je vhodným a častým objektom na pristavanie sajdkáry, prípadne na trojkolkovú prestavbu.
Ehm, zarytí goldwingári budú určite tvrdiť, že žiadna konkurencia neexistuje. Z hľadiska imidžu a histórie určite nie, ale predsa len sú tu dva stroje, nad ktorými by mohol potenciálny dobre zabezpečený turista uvažovať: BMW K 1200 LT a Harley-Davidson Ultra Classic Electra Glide. Obe sú slabšie, lacnejšie a pre veľa ľudí asi aj menej pohodlné. BMW je akési elegantnejšie a má napríklad hydraulický hlavný stojan. Hádečko je kus amerického vibrujúceho železa, ale je oveľa klasickejšie než Honda, vyzerá skoro ako retro. Myslím si však, že väčšina kupcov Gold Winga už dávno vie, že chce práve Gold Winga.
Keby mi niekto vtedy v Rakúsku ako osemročnému chalanovi povedal, že raz takú motorku budem mať doma, tak by som vtedy začal strihať meter. Áno, mal som ju doma, ale nebola moja! Užíval som si všetok luxus tých milionárov, ktorí na tomto stroji križujú Európu... Napriek tomu som si všimol aj menej dobré veci, malé detaily, ktoré kazia imidž zlatého krídla, čo by sa pri základnej cene 889 900 Sk nemalo stávať (nami testovaná verzia Deluxe - príplatok rovných 100-tisíc). Na druhú stranu - Gold Wing je konečná. Konečná stanica, za ktorú sa už v mnohých smeroch nedá ísť. Je to veľkolepý, obdiv vzbudzujúci parník, ktorý si môžeš upraviť presne podľa svojich predstáv. To je také nepísané goldwingárske pravidlo, že čo kus, to originál. Dávam teda palec hore, ale predtým ešte aj ukazovák, ktorý dvíham pre americkú fabriku, aby nezaspala na vavrínoch.
motor, pohodlie, výbava, spotreba | nepraktické drobnosti (senzory zatvorenia kufrov, odlesk obrazovky, manuálne nastavovanie plexiskla, chýbajúce zadné reproduktory, chýbajúca zásuvka, chýbajúci palubný počítač) |
Fúuha, tomuto hádam Japončíci zabudli vo výrobe namotovať ďalšie dve kolesá. Čo to ako je? Veď my sme motoride a testujeme motorky, nie autobusy :-) Taká by asi mohla byť prvá reakcia. Ale nebola, Gold Winga som mal možnosť už predtým vyskúšať a vedel som, čo ma čaká. Na stretnutie s takouto motorkou sa človek môže iba tešiť.
Na Gold Winga sadáme po celodennom jazdení a kope km v Banskej Bystrici. Domov sa však neponáhľame, vychutnávame si Donovaly a následnú cestu do Popradu popod Tatry. Pohodlie pre oboch je bezkonkurenčné, ale o tom asi písať netreba. Napriek mnohým teoretikom, ktorí dokonca Gold Wing nepovažujú za motorku, sme si to neskutočne vychutnali. Vyskúšal som rôzne nastavenie podvozku, vo dvojici mi najviac vyhovovalo najtvrdšie. Možno by nebolo zlé, keby bolo možné meniť nastavenie podvozku aj za jazdy, aj keď len jedným tlačidlom niekde na riadidlách.
Asi neprekvapí, že šesťvalec s mamutím obsahom poskytuje skvelý zážitok z jazdy a záťah, aký mu môžu všetky motorky závidieť. Povedal by som, že charakterom sa motor naozaj približuje autu a jazdiť sa dá naozaj v každých otáčkach. Veľkú pochvalu odo mňa získavajú aj brzdy, ktoré brzdia hádam lepšie ako na ľahšom Varadere. Dobrým nápadom je aj ABS v sérii, lebo určite nikto by nechcel na Gold Wingu korigovať šmyk.
Na Golďasi sa mi neskutočne páči to, že aj keď tomu teoretici neveria, je to stále motorka so skvelou ovládateľnosťou, motorom, ktorý asi v pružnosti nemá žiadneho koknurenta a naozaj skvelým podvozkom. Náklony až po stupačku nie sú žiadnym problémom a dobrý jazdec dokáže na Gold Wingu zdvihnúť neveriacke obočie nejednému majiteľovi superšportu. Luxus, ktorý poskytuje, asi nejeden z nás nepotrebuje, ale na druhej strane si na to každý veľmi rýchlo zvykne.
pohodlie, luxus, vlastnosti motorky, skvelý záťah motra, ukážkové brzdy, imidž | nastavenie podvozku iba počas státia, chýbajúca zásuvka, čelné sklo nemá stierač :-) |
V hlavnej úlohe Honda GL 1800 Gold Wing, komparz Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia a Dadi, kamera a strih beal.
Dĺžka: 1:39 min
Video pre motoride.sk vyrobilo Ceper studio.
Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia,
foto: Domino CaCao Juriš, Jaro Harly Jerga, Tomáš Hajduch - Awia,
video: Beal, Peter Fischer, ADAC.
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Slovakia.
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Honda | BMW | Harley-Davidson |
Model: | GL 1800 Gold Wing ABS | K 1200 LT | FLHTCUI Ultra Classic Electra Glide |
Rok: | 2007 | 2005 | 2005 |
Kategória: | Cestovná | Cestovná | Cestovná |
Motor: | |||
Typ motora: | šesťvalcový boxer (4T) | radový štvorvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1832 ccm | 1171 ccm | 1450 ccm |
Max. výkon: | 118.3 k (87.0 kW) / 5500 ot. | 115.6 k (85.0 kW) / 8000 ot. | |
Max. krútiaci moment: | 167 Nm / 4000 ot. | 120 Nm / 5250 ot. | 109 Nm / 3400 ot. |
Kompresný pomer: | 9,8 : 1 | 10.8:1 | 8.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 74 x 71 mm | 70.5 x 75.0 mm | 95.3 x 111.6 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | |
Rozvod: | SOHC (2V) | DOHC (4V) | DOHC |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | kardan | |
Zdvih vpredu: | 35 mm | ||
Zdvih vzadu: | 135 mm | ||
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 296 mm | 320 mm | |
Pneu vpredu: | 130/70-R18 (63H) | 120/70-ZR17 | MT90-B16 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 316 mm | 285 mm | |
Pneu vzadu: | 180/60-R16 (74H) | 160/70-ZR17 | MU85-B16 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 381 kg | 353.5 kg | 372 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 405 kg | 387 kg | |
Výška sedla: | 740 mm | 770 mm | 693 mm |
Rázvor: | 1690 mm | ||
Dĺžka: | 2635 mm | ||
Šírka: | 954 mm | ||
Výška: | 1455 mm | ||
Svetlá výška: | 125 mm | 130 mm | |
Objem nádrže: | 25 l | 24 l | 18.9 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Spotreba paliva: | 6 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 312 km |
Pridané: 29.07.2007 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 119071 | Včera: 207363